F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Wirth stracił funkcję dyrektora technicznego w Virgin Racing

Zespół zamierza teraz prowadzić program rozwojowy w CFD oraz tunelu aerodynamicznym.
Nataniel Piórkowski, 2 czerwca 2011, wyświetlenia: 3096<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Virgin Racing rozstał się z dyrektorem technicznym – Nickiem Wirthem po rozczarowującym początku sezonu.

Celem na ten rok miały być awanse do drugiej części kwalifikacji, ale jak do tej pory Virgin musi walczyć o awans do wyścigów z najsłabszym zespołem stawki – HRT. W rezultacie zarząd ekipy podjął decyzję o odsunięciu Wirtha od pełnionego stanowiska. Teraz rolę w tworzeniu bolidu na sezon 2012 może otrzymać Pat Symonds, który w zespole pełni funkcję konsultanta technicznego.

„Decyzja ta została podjęta, aby zespół mógł utrzymać kontrolę nad własnym losem” – powiedział dyrektor zarządzający Virgin Racing – Andy Webb. „Wierzę, że działania, jakie podejmujemy w zakresie naszego dyrektora technicznego i doskonałości operacyjnej zapewnią nam solidny fundament w celu osiągnięcia celów ustalonych na najbliższe lata. Są one odważne, ale pozytywne kroki pozwalają nam patrzyć z nadzieją naprzód”.

Oprócz zmiany na stanowisku dyrektora technicznego, Virgin przeprowadza również inne zmiany w kadrach, które mają zostać upubliczniane w ciągu kolejnych miesięcy, aby zniwelować stratę do Team Lotus. Zespół liczy również, że w ostatniej części trwającego sezonu MVR-02 nie będzie już tak odstawało od rywali po wprowadzeniu nowego pakietu poprawek do bolidu. „Udoskonalenia, jakie mamy zaplanowane na letnie wyścigi przechodzą teraz z fazy projektowania do etapu produkcji, ale też coraz bardziej skupiamy się na roku 2012” – zaznaczył Webb.

Portal AUTOSPORT uważa również, że zespół planuje stworzenie zaawansowanego ośrodka technicznego, którym miałby zostać były obiekt stajni Arrows i Super Aguri zlokalizowany w Leafield. Wczoraj pojawiły się również doniesienia mówiące o próbach nawiązania partnerstwa technicznego z McLarenem i Mercedesem. Podobnie sytuacja wyglądała w przypadku Force India i w ciągu trzydziestu miesięcy team Vijaya Mallyi przeniósł się z rywalizowania o przedostatnie miejsca do walki o małe punkty.

Virgin nie chce komentować szczegółowo nowo utworzonych struktur technicznych, ale potwierdził, że zmiany te były podyktowane pragnieniami rosyjskiego producenta samochodów sportowych – Marussia Motors, który wykupił w ubiegłym roku pakiet udziałów w zespole. „Celem Marussi pozostaje walka o podium w inauguracyjnym Grand Prix Rosji w roku 2014. Mając to na uwadze oczywistym jest, że zespół musi pojąć zdecydowane kroki w celu przyspieszenia tempa poprawy” – możemy dalej przeczytać w oświadczeniu.

Virgin jest obecnie nastawiony również na rezygnację z planów forsowanej przez Wirtha strategii rozwojowej z wykorzystaniem tylko systemu CFD (obliczeniowej dynamiki płynów). Teraz zespół ma rozpocząć program testów w tunelu aerodynamicznym, prowadzony równolegle do tego związanego z CFD. „Podtrzymujemy naszą absolutną wiarę w technologię CFD, zwłaszcza, że z każdym rokiem staje się ona coraz bardziej opłacalna. Oczywiście nadal będziemy wykorzystywać wszystkie środki, jakie mamy do dyspozycji, aby poprawić stronę aerodynamiczną naszego samochodu ze skutkiem natychmiastowym” – zaznaczył Webb.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.01.2012  Symonds: Ubiegłoroczny bolid był lepszy niż się wydawało
01.01.2012  Marussia zaprezentowała nowe logo
11.12.2011  Booth: Symonds gorąco wspiera prace Virgin Racing
27.11.2011  Charles Pic kierowcą Marussi w sezonie 2012
17.11.2011  Glock żartuje z Pica
Tagi:
Virgin

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
punksnotdead, 02.06.2011 10:15[!]
A więc virgin zaczyna brać się za siebie... Drobnymi krokami do celu. Jeśli jeszcze faktycznie do tego nawiążą współpracę z mercedesem, może niedługo zobaczymy jakikolwiek progres. Bo póki co od zeszłego roku począwszy virgin cały czas stoi w miejscu...
rentonB, 02.06.2011 10:42[!]
Dobra decyzja, tylko czemu tak pozno?
gpjano, 02.06.2011 10:43[!]
Zauważyliście, że na początku tego sezonu "sypią się głowy". Williams, Ferrari, w Force India też przetasowania a teraz jeszcze Virgin... Dużo tego jak na 4 miesiące sezonu.
SirKamil, 02.06.2011 10:59[!]
BINGO!
gogels, 02.06.2011 11:18[!]
Nurtuje mnie to pytanie - czy Wirth kiedykolwiek zaprojektował dobry bolid?
jpslotus72, 02.06.2011 11:39[!]
@gpjano
Po wiadomościach o planowanych przetasowaniach w kadrach Williamsa zastanawiałem się, czy i do F1 zawita "moda" znana przede wszystkim z futbolu - zwalniania trenerów albo ich asystentów (czasem i wyżej postawionych klubowych notabli) po nieudanym początku sezonu, lub jakiejś czarnej serii w późniejszej jego fazie... No i chyba mamy odpowiedź.

Posunięcie Virgina ogólnie raczej dobre - tylko spóźnione. Nawet w piłce nożnej trener, obejmujący drużynę w trakcie rozgrywek, ma czasem problem z wprowadzeniem tej "maszyny" na właściwe tory. Funkcjonowanie zespołu F1 jest "nieco" bardziej skomplikowane - i tutaj zmiany na tak "newralgicznych" stanowiskach w rozpoczętym już na dobre sezonie są wyjątkowo problematyczne. Na pocieszenie Virgin ma jednak mocny argument - gorzej już chyba być nie może... Mogą się tylko odbić od tego dna.

Swoją drogą - Wirth ma jednak wyjątkową siłę przekonywania, skoro tak skutecznie udało mu się wmówić zespołowi wiarę w magiczną siłę CFD:
Cytat :
Podtrzymujemy naszą absolutną wiarę w technologię CFD
Tak wiara - jak widać - gór nie przenosi. W każdym razie na pewno nie uda się to (na obecną chwilę) bez tunelu. Team Lotus zrozumiał to wcześniej.
benethor, 02.06.2011 11:46[!]
W końcu...

@Gogels:
1988-91: March/Leyton-House, najlepszy wynik w generalce: P7. Wirth projektował wozy dla Leyton razem z A. Neweyem
1992: Andrea Moda
1994-95: Simtek
1997-99: Benetton, upadek mistrzowskiego teamu po odpływie inżynierów do Maranello i zastąpeniu ich ludźmi Wirtha
2010-11: Virgin Racing...

To tylko okresy, gdy pracował jako główny projektant
archibaldi, 02.06.2011 11:55[!]
No wreszcie, alleluja!
Rosjanie się zniecierpliwili bo jedyna dynamika płynów jaką znają to wlewanie spitytusu w gardziel, innej technologii nie ufają.
Pitian, 02.06.2011 12:26[!]
@archibaldi

Hahaha, pozamiatałeś :) Nic dodać, nic ująć.
renegade, 02.06.2011 12:36[!]
@gogels Tak wiele, Acura vel HPD.
gogels, 02.06.2011 18:39[!]
@renegade - nie doprecyzowałem, chodzi mi o F1.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca