F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Kanady: trening 3 - Vettel najszybszy

Wyniki i opis sobotniej sesji treningowej na torze w Montrealu.
Konrad Házi, 11 czerwca 2011, wyświetlenia: 6369<< | lista | T- | T+ | >>
Najszybszym kierowcą w trzecim treningu przed GP Kanady był Sebastian Vettel z Red Bull Racing. Niemiec przejechał swoje najlepsze okrążenie (1:13,381) w końcówce sesji. Na drugim miejscu uplasował się kierowca Ferrari – Fernando Alonso (+0,320), a trzeci był Nico Rosberg (+0,538) z Mercedes GP.

Po pełnych różnego rodzaju incydentów piątkowych sesjach, nadszedł czas na pierwszy sobotni trening, który kierowcy rozpoczęli od okrążeń instalacyjnych, po których ponownie zjawili się w boksach. Warto wspomnieć, że po wczorajszych wypadkach dwa zespoły zdecydowały się na wymianę podwozia w swoich bolidach – Sauber w bolidzie Kamuiego Kobayashiego i Virgin w bolidzie Jerome'a D'Ambrosio.

Jako pierwszy czas w tej sesji ustanowił Nico Rosberg – 1:16,977, a na torze oprócz niego był w tym czasie jedynie jego kolega z zespołu – Michael Schumacher. Po dziesięciu minutach wyjeżdżać zaczęli też inni kierowcy. Programy poszczególnych kierowców na tę sesję były bardzo zróżnicowane i od początku w użyciu były obie mieszanki opon. Już na początku sesji, po raz kolejny trudne chwile przeżywał Kamui Kobayashi, który zaliczył znaczny uślizg tylnej osi w zakręcie numer 4.

Pechowo sobota zaczęła się natomiast Marka Webbera. W bolidzie Red Bull Racing po raz kolejny wystąpił problem z systemem KERS i jak się okazało, konieczna była wymiana baterii. W rezultacie Australijczyk nie pojawi się na torze do końca sesji. Najszybszym kierowcą na półmetku był Nico Rosberg z czasem 1:13,919, który wyprzedzał Sebastiana Vettela i Fernando Alonso.

Przez kolejnych dwadzieścia minut ruch na torze był umiarkowany, a kierowcy wykonywali głównie przejazdy z większą ilością paliwa. Do bardzo ciekawej informacji dotarło dziś BBC, które donosi, że system KERS Red Bulla jest o 30% słabszy od podobnych systemów systemów skonstruowanych i używanych przez Ferrari czy McLarena. Jednak jak mówi Christian Horner, jego zespół ma zyskiwać dzięki niewielkim rozmiarom tego systemu i nadrabiać dzięki aerodynamice całego bolidu.

Na kwadrans przed końcem na prowadzeniu pozostawał nadal Nico Rosberg (1:13,919), drugi, z identycznym czasem był Alonso, a trzeci Vettel. O ile ruch na torze zelżał, o tyle spory ruch rozpoczął się w garażach, gdzie zespoły rozpoczęły przygotowania do tradycyjnych symulacji przejazdów kwalifikacyjnych w końcówce treningu. Po raz ostatni wszyscy pojawili się na torze na około siedem minut przed pojawieniem się flagi w szachownicę.

Gdy już wydawało się, że kierowcy spokojnie dokończą sesję, w zakręcie numer 4 panowanie nad bolidem utracił, zastępujący Sergio Pereza w Sauberze Pedro de la Rosa, który uderzył tylnym prawym kołem w bandę po zewnętrznej stronie toru, by po odbiciu się od niej uderzyć ponownie tyłem bolidu w barierę po drugiej stronie toru. Kierowcy nic się nie stało i prawdopodobne jest, że bolid zostanie przygotowany na czas przed kwalifikacjami, gdyż uległ niewielkim uszkodzeniom. Wywieszona została też czerwona flaga, jednak zegar pokazywał już koniec czasu, co oznaczało, że sesja nie będzie już wznowiona. Po raz kolejny o zakwalifikowanie się do wyścigu walczyć będą musieli kierowcy Virgin i HRT, którzy nie zmieścili się w limicie 107%.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB71:13,381--21
2.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:13,7010,3200,32021
3.8Nico RosbergMercedes GP W021:13,9190,5380,21829
4.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:13,9560,5750,03720
5.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:14,3350,9540,37918
6.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:14,4691,0880,13416
7.7Michael SchumacherMercedes GP W021:14,4881,1070,01923
8.10Witalij PietrowRenault R311:14,9171,5360,42923
9.14Adrian SutilForce India VJM041:15,2171,8360,30018
10.15Paul di RestaForce India VJM041:15,2431,8620,02617
11.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:15,3121,9310,06919
12.9Nick HeidfeldRenault R311:15,3501,9690,03822
13.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:16,1382,7570,78817
14.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:16,1452,7640,00719
15.16Kamui KobayashiSauber C301:16,2362,8550,09121
16.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:16,4383,0570,20221
17.17Pedro de la RosaSauber C301:16,7063,3250,26822
18.20Heikki KovalainenLotus T1281:17,0933,7120,38721
19.21Jarno TrulliLotus T1281:17,5234,1420,43024
20.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:18,9105,5291,38720
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:19,0735,6920,16319
22.22Narain KarthikeyanHRT F1111:19,2135,8320,14022
23.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:20,4757,0941,26219
24.2Mark WebberRed Bull RB7----
107% najlepszego czasu: 1:18,518

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 5,1 m/s
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Montreal
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
seba287yc, 11.06.2011 18:09[!]
Teraz widać jakie Lotus (ten zielony) robi postępy - prawie 1,5 sek przed HRT i Virgin...
Falarek, 11.06.2011 18:24[!]
@seba287yc ten "postęp" to raczej silniki od Renault
pablonzo, 11.06.2011 18:25[!]
@seba287yc - dokładnie, Team Lotus bardziej trzyma się Saubera i Williamsa niż HRT czy Virgin. Vettel jak zwykle najlepszy czas, w qualu pewnie będzie to samo, mam nadzieję, że w wyścigu będzie dużo zaciętej rywalizacji! Tymczasem oglądajcie 24H Le Mans! na żywo Eurosport 1 i 2 ;p
Aeromis, 11.06.2011 18:46[!]
@pablonzo
Co do Saubera to Lotusowi jeszcze bardzo daleko, Pedro de la Rosa wbity w bolid jak gwóźdź zamiast śrubki, poza tym Sauber z oponami w wyścigu jest za pan brat,a Kobayashi już nie pierwszy raz ma wielkie problemy a potem w wyścigu skacze o wiele pozycji. Williams z żenady która nam pokazywał na początku sezonu zaczął już się robić nierówny - zawsze to jakiś postęp. Być może w końcu ucelują i ograją czy to Williamsa, czy (prędzej) Toro Rosso.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca