F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Odtworzenie wypadku Kubicy w Inowrocławiu

Źle zamontowana bariera także i podczas symulacji przebiła Skodę na wylot.
Marek Roczniak, 24 czerwca 2011, wyświetlenia: 11525<< | lista | T- | T+ | >>
Polscy specjaliści z Inowrocławia przeprowadzili ostatnio ciekawe symulacje, które z jednej strony wykazały, jak niegroźnie mogła się skończyć kraksa Roberta Kubicy w Ronde di Andora 6 lutego, gdyby bariera, w którą uderzyła jego Fabia była poprawnie umocowana, a z drugiej – jak dużo szczęścia miał nasz jedyny kierowca F1, że w zaistniałych okolicznościach uszedł z życiem.

„Kubica ma szczęście, że żyje” – mówili organizatorzy symulacji, która była głównym punktem przedsięwzięcia „Narodowy Eksperyment Bezpieczeństwa”, zorganizowanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Do eksperymentu użyta została Skoda bardzo podobna do tej, którą pechowego dnia jechał Robert Kubica.

W pierwszej symulacji użyto prawidłowo zamontowanej bariery oddzielającej drogę od pobocza, która spełniła swoje zadanie zgodnie z założeniem przy prędkości samochodu 110 km/h. „Nie przerwała się. Nie pozwoliła samochodowi opuścić drogi, zawróciła go na drogę i zminimalizowała wytworzoną energię kinetyczną” – powiedział Piotr Chojnacki z firmy Saferoad, współorganizatora eksperymentu.

Przed drugą próbą bariera została doprowadzona do stanu, w jakim była w momencie wypadku Kubicy na trasie rajdu Ronde di Andora. Przerwana bariera także i w tym przypadku przebiła samochód na wylot. „Nasz pomysł wypalił. Pokazaliśmy, jak niebezpieczne jest rozpinanie barier” – dodał Krzysztof Różewicz z Instytutu Badawczego Ochronnych Systemów.



Źródło: tvn24.pl
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.01.2019  Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)
06.01.2019  Bottas: Kubica i Russell pomogą Williamsowi w dążeniu do poprawy formy
04.01.2019  Kubica: Niełatwo było odrzucić ofertę zostania rozwojowym kierowcą Ferrari
31.12.2018  Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 2)
27.12.2018  Russell: Chciałem otrzymać takiego partnera jak Robert Kubica
Tagi:
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
sas, 25.06.2011 13:53[!]
@Karas56 @bombka cieszę się, że daliście ten link do filmiku.
Odpal sobie i zatrzymaj na 3 sekundzie. Tak samo zaczynała się banda w miejscu, gdzie wyłożył się RK. Nie była źle zamocowana tylko tak się po prostu zaczynała. Jak mnie wkooorwia, że tyle miesięcy po wypadku ludzie się madrzą a goowna wiedzą, choć wystarczy dobrze przeanalizować zdjęcia dostępne w internecie i rzetelne analizy wypadku a nie jakieś z tvn. I jeszcze na mnie najeżdzacie. Jesteście żałośni.
Nawet mam na dysku zapisanę zdjęcie bariery w którą uderzył RK, tzn takiej samej, kiedyś znałem też jest dokładne nazwa i onaczenie producenta. Pokazałbym Wam zdjęcie takiej bareiery nowej, ale nie zrobię tego. Samo poszukajcie na stronach producentów barier leniwe matołki które chapią to co media im rzucą.
bombka, 25.06.2011 15:15[!]
sas,to Ty jesteś człowieczku żałosny,nikt na Ciebie nie najeżdża.
Przeczytaj raz jeszcze co napisałeś,piszesz że ona tak się po prostu zaczyna,ale to nie oznacza że tak ma być.
A tak w ogóle to w tym miejscu bariera się nie zaczynała tylko była łączona.
Aha i jeszcze jedno,matołek to cię zrobił,ćwoku.
sas, 25.06.2011 15:35[!]
To, że każesz mi czytać to co sam napisałem daje mi już pewien obraz Twojej osoby, ale moze do rzeczy :).
Otóż mylisz sie, ta berieira wlasnie tak ma sie tam zaczynać. Jest to typ bariery którym rozpoczyna się dłuższe fragmenty, wszystko jest OK. To, ze dokładnie w tym samym miejscu kończy się framgent innej bariery i od razu czyna się ta o której rozmiawiamy, nie ma nic do rzeczy. Tam są dwie bariery, tę pierwszą zostaw w spokoju. Jedna się kończy druga zaczyna. Nie da się połączyć dwóch różnych typów barier ze sobą bo takie coś nie miałoby homologacji. Tam się jedna bariera kończy a druga od razu zaczyna co widać choćby po jej podporach. Przyjrzyj się. Dotrzyj też może do paru zdjęc z miejsca wypadku innych niż pulikowane szeroko w necie.
Nikt nie popełnił żadnego błędu przy montażu, co potwierdziło śledztw włoskiej prokuratury (na to jaki masz argument?).To, że taka bariera sama w sobie stanowi zagrożenie to inna sprawa, trzeba udoskonalić przepisy, ale na tamtą chwilę wszystko było zgodnie z prawem. Niech to do Was w końcu dotrze, że nikt nie jest winny temu wypadkowi. Ani bariera ani nic innego. Po prostu przeanalizuj, ja nie mam zamiaru tyle miesięcy po wypadku wyprowadzać paru ignorantów z błędu, którzy w kółko klepią to samo...sorry. W necie na jakimś forum jest analiza człowieka z branży że tak powiem "barierkowej", gdzie dokładnie pokazuje zdjęcia tej bariery nowej, opisuje do czego służy itp, wiec proszę nie trwaj przy swoim tak twardo bo nie masz racji. Jestem tego pewien na 100%, że z barierką było wszystko ok. Nie była przerwana, rozkręcona, źle zamocowana ani nic z tych rzeczy. Ta barierka się zaczyna w ten sposób, od razu na właściwej wysokości, bez płynnego wyłaniania się z ziemi itp rzeczy. Jadąc drogą w okolicach mostków , kładek na pewno takie znajdziesz jak się przyjrzysz, ale do tego musisz wyjść z domu a nie siedzieć i pisać odrealnione komentarze. Dodam tylko, że kompletnie mi nie zależy czy Ty w to uwierzysz czy nie.
Karas56, 25.06.2011 16:27[!]
@sas to istny spec od wypadkow RK cyt " Ta barierka się zaczyna w ten sposób, od razu na właściwej wysokości, bez płynnego wyłaniania się z ziemi itp rzeczy" tylko czego mam wrazenie ze ta bariera zaczela sie w miejscu nie gdzie RK trafil tylko wczesniej. A po drugie dlaczego znow mi sie wydaje, ze łaczenie było "przestrzelone" w osi góra-dół?
sas, 25.06.2011 16:46[!]
Doprezyzuję, bo niektórzy mają problem ze zrozumieniem. "Właściwej wysokości" czyli takiej jak jej konstruktor przewidział. Proszę nie wysnuwać z tego jakichś wniosków. A dlaczego ty masz jakieś tam swoje urojone wrażenie to wybacz ale ja Ci tego nie powiem, bo nie wiem.
cravenciak, 25.06.2011 16:59[!]
http://szykana.fi.../02/bariera-onb1.jpg

Widać, że jest rozłączona więc sas wyhamuj troszkę z tym entuzjazmem.
sas, 25.06.2011 17:09[!]
@cravenciak wybacz ale nie mam zamiaru tracić czasu i na Ciebie wiec krótko...na tej klatce z filmu mimo, że jakość słąba widać doskolane, że jest to bariera która się tam zaczyna, ale żeby móc to stwierdzić to musiałbyś dysponować zdjęciem takiej nowej barierki w dobrej jakości, np ze strony producenta. Wtedy byś sam stwierdził, że tam się jedna bariera kończy a druga zaczyna....dalsze dyskusje na ten temat są bezcelowe....Moze jak znajde na dysku zdjecie to wrzuce....Inaczje do Was nie dotrę co? :) Na obrazkach trzeba pokazywać bo słowo pisane nie dociera. Powiem Ci, ze Ciebie bym o takie podejście nie podejrzewał, bo z tego co kojarzę po nicku to zawsze raczej senswonie piszesz.
cravenciak, 25.06.2011 17:17[!]
Bredzisz to i trzeba Twoje podejście naprostować, nie da się jednak więc odpuszczam. Miłego
sas, 25.06.2011 17:35[!]
to jescze tylko sobie zobacz ten filmik - to przejazd po trasie mniej więcej jak na tamtym rajdzie, w tej samej okolicy.
Zastopuj na 48 sekundzie. (najlepej na HD choć liczę, że i bez tego przejrzysz na oczy)
http://www.youtub.../watch?v=YDuEhjqrBcs
Co widzisz na tej 48 sekundzie?
A teraz porwónaj. Dziękuję za uwagę.
http://www.fotosi...f5a08610c476afd.html

Jak mówiłem widziałęm analizę ze zdjęciami tej bariery wiec totalnie nie rozumiem o co wy sie chcecie kłocić. Chodzi w tym momencie chyba tylko o to, że ktoś się nie potrafi przyznać do błędu, bo od 4 miesięcy wierzy, że to wina bariery a tu nagle się okazuje, że nie i nie potraficie z tym żyć. Chodzi po prostu o brak umiejętności przynania komuyś racji....Jak wy tego nie widzicie to ja odpuszczam...pozdro
bombka, 25.06.2011 17:37[!]
sas,Boże człowieku,uśmiałem się po pachy,co Ty wypisujesz za brednie.
Policja włoska nie wskazała winnego bo nikt nie wniósł oskarżenia.
Sam w swoim poście stwierdzasz że tego typu bariera stwarza zagrożenie a jednocześnie chcesz nas przekonać że wszystko było w porządku(i nie mówię tu o przepisach),zdecyduj się.
Niech do Ciebie w końcu dotrze że nie masz racji,jestem tego pewien na 100%.
I jeszcze jedno,nikt nie mówi że przyczyną wypadku była bariera,przyczyną wypadku był najprawdopodobniej błąd Roberta,natomiast bariera była przyczyną tak rozległych obrażeń,i temu chyba???nie zaprzeczysz.
sas, 25.06.2011 17:46[!]
A ja własnie mówie o przepisach, bo czym innym się tu kierować ja nie nimi?
Włoska prokuratura (to jest własciwy organ a nie policja) wszczeła śledzctwo z urzędu tak jak się to zwykło robić i u nas w kraju w przypadku wypadku z tak ciężkimi obrażęniami. Sprawdza się wtedy, miedzy innymi czy do obrażeń nie doszło w skutek zaniedbań. Śledztwo było, bo jest zawsze a barierę oczywiście sprawdzano i nie stwierdzono uchybień.
Bombka lepiej obejrzyj filmik który wrzuciłem i obejrzyj jak tam zaczynają sie bariery w tym rejonie Włoch. Ludzie na prawdę jesteście chyba ślepi jeśli tego nie widzicie.
Ja w ogole nie chcialem rozpętać tutaj takiej burzy. Po prostu zauważyłem, ze ktoś ma mylne pojęcie i ok chciałem tylko was wyprowadzić z błędu. Sądziłem, że jak przestawie merytoryczne argumenty w postaci zdjęc to będziecie wdzięczni, że się czegoś nowego dowiedzieliście. W końcu w mniejszym bądź wiekszym stopniu każdy z nas uważa się za fana RK wiec takie szczególiki powinny być ważne co ja się potoczyło w czasie jego wypadku. Ale do Was to nie trafia, bo "bariera była rozpięta" i już. Jak betony z PZM się zachowujecie. Uśmiewacie się po pachy, mówicie, że bredzę i wyzywacie od cwoków. Wychodzi na to, że choćby nie wiem co to zdania nie zmienicie... za cholerę. Choćby i sam RK was próbował przekonać.

Cytat :
nikt nie mówi że przyczyną wypadku była bariera,przyczyną wypadku był najprawdopodobniej błąd Roberta,natomiast bariera była przyczyną tak rozległych obrażeń,i temu chyba???nie zaprzeczysz.
doskonale wiesz, że rozawiamy tutaj o tym czy bariera była rozkręcona czy nie , a nie o tego skutkach. Nie próbójcie teraz stoczyć dyskusji na inne tory, jak powoli się okazuje, ze nie macie racji co do samej bariery. Bariera nie była rozkręcona. Była to najzwyklejsza bariera która zaczyna się na ostro zaraz za poprzedzającą i takie są fakty co do samej konstrukcji bariery.
Karas56, 25.06.2011 18:21[!]
moze sas to RK...kurde witamy Wodzu!!! Prowadz!!!...
poza tym ten nieszczesliwuy pech jaki przydazyl sie Polakowi...to straszne. Sledztwo zakonczono nie wniesiono oskarzenia na sympatycznych przyjaciol (organizatorow rajdu do ktorego zaporszono RK) RK. Bo gyby tak sie stalo to musialby swoich ziomkow obciazyc za to to raz a dwa : puscilby ten rejon Wloch z Torbami za odszkodowanie..
@sas przejrzalem na oczy..cholera masz racje..po obejrzeniu tylu filmow i foto stwierdzam ze banda byla ok...calkowicie sprawna choc jacys rosjanie przy niej majstrowali..hahahahaha
bombka, 25.06.2011 19:08[!]
sas,wskaż mi miejsce gdzie napisałem że bariera została rozkręcona,ja twierdziłem że ta została nie prawidłowo zamontowana,to ty przekręcasz moje słowa.Zresztą Ty też piszesz o sposobie montażu a nie o rozkręceniu,gubisz się człowieku i chyba sam za bardzo już nie wiesz o czym piszesz.Daruj sobie,bariera została nie prawidłowo zamontowana i tyle,piszesz że tam kończy się jedna bariera a zaczyna druga,i tu właśnie tkwi błąd w montażu,w tak nie bezpiecznym miejscu bariera powinna być cała,bez jakichkolwiek łączeń,jarzysz czy dalej nie.
marios76, 25.06.2011 22:07[!]
Koledzy, nie kłóćcie się- nie warto. To nic nie zmieni. Zacytuję tu siebie z poprzedniego postu: "Wcześniej kierowca też mijał groźne "przerwy" w ciągłości bariery! Ale niektórzy i tak swoje wiedzą ;)" Myślę, że nie było by problemu, gdyby barierka zachowała ciągłość na całej jej długości. Jej sposób montowania nieco odbiega od tego co widzimy przy polskich drogach. Domniemam, że te wolne miejsca mogą nawet umożliwiać przejście- wszak piesi nie potrzebują iść serpentyną? Mogą ją przecinać (piesi serpentyny dróg) . Ale to tylko domysł. Dlaczego barierki zaczynają się pionowo, a nie ze ukosu tak jak u nas? Być może dlatego, aby uniemożliwić ewentualne podbicie auta i... spadek dziesiątki metrów niżej, bądź w przepaść! Więc może złe projektowanie? Nie. Pozostaje pytanie dlaczego mają wadę która spowodowała obrażenia Roberta? Tylko dlatego, że te górskie serpentyny, to nie autostrada i obowiązują tam ograniczenia prędkości. Proszę pamiętajcie też, że to RAJDY zawitały na cywilne drogi, a nie buduje się dróg i barierek, bo może ktoś kiedyś jakieś ściganie się zorganizuje. Lub po to by czekały, na świra który przytnie 150 km/h cywilnym autem (bo da radę) i się rozkraczy. WYPADEK i to tyle- naprawdę w ogromie tego nieszczęścia cieszmy się, że Robert żyje. On jest tego na pewno świadomy. Ja też, i mam nadzieję, że większość forumowiczów również. Pozdrawiam
franky, 26.06.2011 03:03[!]
Powiem Wam Panowie, że niepotrzebna ta kłótnia. Wygląda to tak jak zwykle w rozmowach polaków: "ja mam rację i koniec, a jak ktoś powie coś sensownego to i tak jego słowa trzeba przekręcić, żeby wyszło, że gada głupoty".
Ja osobiście jestem wdzięczny sas`owi, za uświadomienie faktu, że bariera była poprawnie zamontowana wg. włoskich przepisów. Wyraźnie widać jak zaczynają się barierki na tamtych drogach, i z jakiegoś powodu ktoś je tak zaprojektował. Karmienie przez TV ludzi papką bzdetów i brak sprostowań doprowadza nas do takiego ciemnogrodu.
Inną sprawą jest, że takie montowanie jest dobre dla ruchu prawostronnego, bo wpadając na tą barierę z przeciwnego kierunku niż Kubica, po prostu ześliznął by się na kolejną. Nikt nie myślał przy jej projektowaniu, że podczas jakiegoś rajdu, ktoś w nią wychaczy "pod prąd".
Podsumowując:
sas ma rację co do poprawności montażu barier
przeanalizujcie swoje wypowiedzi i zobaczcie jak bez sensu na siebie jedziecie, czepiając się słówek byle wyszło "na moje".
Dzięki sas za rozjaśnienie umysłu
michael85, 26.06.2011 18:04[!]
Jak dla mnie cały ten test to kolejny pokaz marnotrawstwa ze strony GDDKiA. Czy ta instytucja nie ma pilniejszych problemów do rozwiązania? Wiadomo, że gdyby bariera sie nie wypięła obrażenia Kubicy byłyby minimalne. Natomiast w przypadku który zaistniał Robert ma wiele szczęścia że żyje. Sam kierowca nie składa pozwu przeciwko organizatorom więc jakieś dywagacje w tym kierunku moim zdaniem są nie na miejscu.
Żałosne natomiast jest to że w chwili gdy polskie drogi są dziurawe jak sito, a ponad 50% z nich nadaje się jedynie do natychmiastowego zamknięcia (za NiK) GDDKiA po raz kolejny urządza sobie "igrzyska", które mają na celu udowodnienie czego? Niczego! Konkluzja płynąca z tego całego testu jest oczywista!
Cel jest szczytny ale cały model działań rządu i GDDKiA - chory! To nie kierowcy są winni, a fatalne drogi. Szkoda że prędkość zabija tylko w Polsce bo na szerokich i darmowych Autobahnach problemu nie ma.
W Polsce każda wiejska i polna droga za chwilę będzie płatna! Z 55 mld zł zabieranych kierowcom co roku tylko 3 mld idą na drogi. Gdzie reszta?
RKF1Team, 26.06.2011 20:19[!]
Dobrze zamontowana bariera powinna "odbić" auto Roberta i wrócic je na drogę, zapewne nie jechał by dalej a samochód byłby mocno uszkodzony ale nie miał by takich obrażen. Czytając o tym ze bariera była sprawna to aż mnie skręca w środku. LUDZIE jakby była sprawna to by się nie wbiła w auto Roberta i nie spodowała takich ogromnych obrażeń ! Chyba każdy kto choć trochę interesuje się motoryzacją wie do czego słuzy taka bariera ... 6 lutego na trasie Rajdu Ronde di Andora nie była ona sprawna i fatalny pech sprawił iż akurat w to miejsce uderzył Robert.
wlodzio_boss, 29.06.2011 11:58[!]
Boże, ludzie, dajcie spokój. Wszystkie bariery w wypadku Kubicy były dobrze zamocowane - po prostu z różnych stron drogi montuje się je inaczej. Bariery stawia się do ruchu zwykłych samochodów, a nie do rajdów. Jeśli jedziesz dwupasmówką, to masz bariery po prawej montowane "z włosem", czyli następna jest nakładana na poprzednią. A po lewej masz "pod włos" - po to, żeby jadący z przeciwnej stronie mieli "z włosem". Kubica uderzył w barierę, przeznaczoną do ruchu przeciwnego. I tyle. Nikt przecież przy budowie drogi nie mógł wiedzieć, że kiedyś zamkną ten odcinek i zamiast normalnego ruchu w obu kierunkach puszczą rajd tylko w jednym kierunku.

Dla szczególnie tępych, którzy nie rozumieją tekstu powyżej można zaproponować doświadczenie - połóżcie na stole w rzędzie 10 kartek A4 tak, by kolejna zakrywała poprzednią na długości jakiegoś centymetra lub dwóch. Teraz przejedźcie palcem po wszystkich kartkach najpierw w jedną, potem w drugą stronę. Wiele się wyjaśni. A jeśli nie - to już nic się nie da zrobić. Ludzkość jest bezsilna.

Dlatego apeluje do wszystkich lamerów, którzy tutaj mówią coś o źle zamontowanych barierach - poczytajcie sobie w necie na temat budowy barier lub otwórzcie oczy i pooglądajcie, jak jest na drogach. Pamiętajcie, że własne lamerstwo i niewiedza nie mogą być argumentem.

O, nawet narysowałem obrazek dla tych, którzy rozumieją tylko pismo obrazkowe - a pismo klasyczne to dla nich rzecz nazbyt skomplikowana:

http://img402.ima...402/1876/bariery.jpg
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca