F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Williams i Renault znów razem począwszy od 2012 roku

Powrót zwycięskiej pary.
Michał Respond, 4 lipca 2011, wyświetlenia: 5218<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Williams ogłosił dzisiaj, że począwszy od sezonu 2012 będzie wykorzystywał jednostki napędowe dostarczane przez firmę Renault – tym samym na tory wyścigowe powróci zwycięski duet z lat dziewięćdziesiątych.

Wstępna umowa została zawarta na lata 2012-2013, z opcją przedłużenia na sezon 2014, kiedy zostaną wprowadzone nowe rozporządzenia dotyczące jednostek napędowych w Formule 1.

Obie firmy współpracowały już ze sobą w przeszłości, w latach 1989-1997, a rezultatem tej współpracy były 4 tytuły mistrza świata kierowców i 5 konstruktorów. Szef zespołu Frank Williams stwierdził, że jest bardzo zadowolony z możliwości ponownego rozpoczęcia współpracy z Renault, nie tylko ze względu na doniosłe wydarzenia z przeszłości, ale również ze względu na możliwość ich powtórki w przyszłości.

„Jesteśmy bardzo podekscytowani powrotem do współpracy z Renault. To łączy nasz zespół ponownie z wiodącym koncernem samochodowym, a uzupełnieniem tego jest nasze nowe partnerstwo z Jaguarem. Chcemy jednocześnie podziękować firmie Cosworth; przez ostatnie dwa lata byli uczciwym i rzetelnym partnerem zarówno na torze, jak i poza nim; wierzymy, że nasze drogi biznesowe jeszcze się skrzyżują. Nasza przeszłość z Renault jest wspaniała, ale w tej chwili myślimy o wspólnej przyszłości; musimy odbudować naszą pozycję w stawce. Podjęcie współpracy z firmą z Viry nam na to pozwolić”.

Szef Renault Sport F1 – Bernard Rey powiedział: „Renault pozostaje w Formule 1; liczymy na to, że współpraca z Williamsem pokaże, jak skuteczni jesteśmy, i że wspólnie będziemy odnosić sukcesy, które mamy z innymi zespołami. Zespół Williams podjął ostatnio kilka ważnych decyzji techniczno-organizacyjnych, które mają zmierzać do osiągania lepszych wyników na torze. Wierzymy, że podjęcie współpracy z nami jest również takim krokiem, pokazuje bowiem determinację zespołu w chęci powrotu na czoło stawki”.

Rey dodał również, że możliwość zaopatrywania wielu zespołów była kluczową kwestią dla Renault. „Dzięki posiadaniu czterech odbiorców silników od 2012 roku nasza pozycja w stawce umocni się. Dzięki niej nasza macierzysta firma będzie mogła wykorzystywać Formułę 1 do celów marketingowych w skali jeszcze większej, niż dotychczas. Nie bez znaczenia jest również powrót legendarnej pary; w przeszłości tworzyliśmy razem samochody słynące z innowacyjności technicznej i odnosiliśmy sukcesy, których jeszcze nie udało nam się powtórzyć”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.02.2019  Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42
20.02.2019  Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze
19.02.2019  Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu
18.02.2019  Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?
18.02.2019  Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42
Tagi:
Renault
Williams

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marwoj666, 04.07.2011 15:48[!]
Wow! Virgin i HRT też dziś ogłosiły ważne decyzje, ciekawy dzień :> Miejmy nadzieję że pomoże to Williamsowi
Nirnroot, 04.07.2011 15:50[!]
A niedługo news, że Lotus zmienia malowanie i będzie na bocznych sekcjach miał logo CATERHAM :D
rentonB, 04.07.2011 15:55[!]
A kogo to obchodzi ze dodali sobie Caterham do Malowania?? Niech scigaja sie Caterhamem to moze pokonaja LRGP hehe.

A wracajac do tematu fajnie ze legenda powraca, ale cos ciezko mi uwierzyc ze Cosworth tak sobie bez walki oddaje kolejne zespoly...
Spandex, 04.07.2011 15:55[!]
Co za dzień! :D
mbg, 04.07.2011 15:55[!]
trochę mi szkoda Cossiego. Zostaje HRT i Virgin z którymi ciężko będzie pokazać możliwości silnika.
jpslotus72, 04.07.2011 16:01[!]
Powrót do "złotej ery" nie będzie taki prosty - wtedy Williams oprócz silnika Renault miał jeszcze Newey'a...
Yurek, 04.07.2011 16:14[!]
CO ZA DZIEŃ! Najpierw HRT, chwilę później Virgin, teraz Williams... Cieszę się z tej decyzji, ale jak słusznie zauważył jpslotus72 - oni mieli wtedy Neweya (i lepszych kierowców). Same silniki Renault nie gwarantują wspaniałych rezultatów, co udowadnia w tym roku Lotus.
Karol26, 04.07.2011 16:14[!]
Powrót do dobrych wyników realny :) Historia się wraca ;D Ale to pięknie wygląda ! :)
phildoon, 04.07.2011 16:21[!]
Nie mająNewaya ale kto wie, może mają kogoś, kto mógłby Newaya godnie zastąpić :) W końcu końców pierwsze sukcesy za deską kreślarską w f1 odniósł właśnie w Williamsie. Obecny duet kierowców uważam za niezły, Rubens dobrze sprawuje się w roli lidera a Pastor zdaje się naprawdę nieźle rokować na przyszłość. Oby tylko mieli dobrą organizację pracy i odpowiednią ilość środków a wrócą tam, gdzie być powinni :)
akkim, 04.07.2011 17:26[!]
Trochę z historii cytatów a mniej mego zdania,
tak dla przypomnienia i dla porównania.

rok 2009/2010

Cytat :
„Naszym celem od zawsze było znalezienie się w czołówce, a teraz, gdy stawka jest tak ciasna, jest to nawet bardziej prawdopodobne dzięki przepisom, które bardzo wyrównały stawkę. Zyskanie dzięki zmianom aerodynamiki kilku dziesiątych sekundy może pozwolić na wygrywanie wyścigów. Dlatego tak wielu kierowców wygrywało w tym roku. Cosworth z pewnością dobrze się spisze”.
"Bardzo nas ekscytuje powrót do Coswotrha to okres naszej świetności. Przeszłość może stać się teraźniejszością. Liczymy, że dzięki nim tak się właśnie stanie."
„Muszę powiedzieć, że jestem pod dużym wrażeniem naszego dostawcy silników – firmy Cosworth, szczególnie pracy, jaką wykonali nad niezawodnością”


To tyle o historii i kole ;)
SkC, 04.07.2011 17:37[!]
Hmm nieźle 4 teamy, Renault stanie się producentem który dostarcza silniki największej liczbie zespołów. RBR czyli obecni mistrzowie, Williams czyli byli mistrzowie - legenda, Team Lotus czyli dorastająca siła no i LRKW.
Aros, 04.07.2011 18:39[!]
Coś często Williams zmienia silniki ;)

Pewnie na silniku Renault będą "jechać" ze 2 lata i jak nie będzie sukcesów to znów zmienią silniki - przejściowo na Coswortha ;) Później chcąc znów przywrócić niejako legendę zdecydują się na BMW ;)

Zobaczymy, czy się sprawdzi :D
Anderis, 04.07.2011 18:53[!]
Ja myślę, ze to długofalowa współpraca. Williams conajmniej od początku maja wyciąga wnioski i próbuje zmienić to, co przez ostatnie lata robili źle. Kolejnym krokiem było nawiązanie współpracy z takim producentem silników, który powinien być konkurencyjny przez długie lata w F1, także po zmianie przepisów.
FlyeThemoon, 04.07.2011 19:37[!]
Williams FW15 :D miał aż DWA silniki w jednym boldzie to w końcu oni wygrali sezon 1993.


PS :) Chodzi mi o to coś co widać z boku malowania tego bolidu, a to coś jest NAPRAWDĘ szybkie i pełni rolę drugiego silnika.
ICEman, 04.07.2011 20:20[!]
Williams-Renault-Elf - Dream team lat 90
aPiS, 05.07.2011 08:33[!]
Ha Ha Ha....
Nikt już nie będzie inwestował w umierającą technologię, stąd marna szansa by Cosworth się znacząco poprawił w latach 2012-2013. Wybrali wariant przejściowy by jakoś do czasu wejścia V6 mieć szansę konkurować. Kontrakt jest z opcją na 2014, co oznacza, że mogą powrócic do Cosworth'a jeśli ten pokaże lepsze parametry niż Renault dla nowych V6 Turbo.
omen10, 05.07.2011 12:41[!]
Już sobie to wyobrażam :DD 'Cosworth popisał się najlepszą jednostką silnikową'. Nierealne. Mam nadzieję, że Williams wróci do dawnej świetności. Życzę wszystkiego najlepszego :)
bazyli1918, 06.07.2011 10:35[!]
Niestety z Williamsa została już tylko nazwa. Z roku na rok coraz niżej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca