F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

McLaren i Toro Rosso osiągnęły porozumienie w sprawie Jamesa Keya

Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi

Pirelli zaprezentowało program testów ogumienia w trakcie sezonu 2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Windsor ocenia styl jazdy Alonso

Brytyjczyk przygląda się różnicom w metodzie kierowania na tegorocznych oponach Pirelli.
Karol Zając, 6 lipca 2011, wyświetlenia: 3472<< | lista | T- | T+ | >>
Prezentujemy przemyślenia i spostrzeżenia Petera Windsora na temat tego, jak Ferrari i Fernando Alonso radzą sobie z tegorocznymi oponami oraz jak to wpływa na styl jazdy Hiszpana, a także innych kierowców tegorocznej stawki.

„Wspominałem już kilka razy w The Flying Lap (w magazynie P. Windsora o F1 – przyp. red.) o płynności jazdy Fernando: nagłe, agresywne ruchy kierownicą, które charakteryzowały go podczas jazdy w Renault i McLarenie już dawno minęły – nawet jeśli jego lewa stopa wciąż jest podatna na gwałtowny nacisk (co widzieliśmy w kwalifikacjach w Walencji, kiedy utracił przyczepność tyłu na delikatnym dohamowaniu w szybkim łuku, tracąc szansę pokonania Lewisa Hamiltona w walce o 3. miejsce).

Jednak patrząc na jego sposób kierowania z kamer pokładowych w porównaniu do, powiedzmy Sebastiana Vettela w RB7 przypuszczam, że Ferrari ogromnie pomogło Alonso, dając mu większy kąt skrętu. Innymi słowy, musi bardziej skręcić kierownicę, by ta zareagowała – coś, co pomogło mu «zmiękczyć» jego metodę kierowania i w ten sposób wycisnąć więcej z opon Pirelli na początkowym wejściu w zakręt. Zakręt po zakręcie, wierzchołek po wierzchołku widać, że Fernando musi mocniej pracować kierownicą.

Dokładnie jak to Ferrari rozwiązało nie jest pewne – być może dzięki innym proporcjom drążka kierowniczego, być może dzięki większej kierownicy. Wiem, że kilka zespołów przygląda się większym kierownicom – oczywiście dzisiejsze urządzenia kierownicze w F1 niewiele mają wspólnego z kształtem kierownicy – a Pirelli wcale nie narzeka na ten trend. Krawędzie ich opon generalnie znoszą gorzej obciążenia, niż robiły to produkty Michelin lub Bridgestone.

To może wskazywać także na jeden z powodów, dlaczego Sebastian Vettel ma wyraźną przewagę nad Markiem Webberem w tym roku. Ruchy kierownicy Vettela były zawsze delikatniejsze, a Marka były zawsze wystarczająco delikatne, aby wydobyć jak najlepsze osiągi z opon Bridgestone. Jednakże Pirelli są kompletnie innymi oponami – i sprawiły one, że różnice w metodzie sterowania pomiędzy dwoma kierowcami niespodziewanie znalazły się w centrum uwagi”
.

Windsor odpowiedział także na pytanie, jak bardzo różni się obecny styl jazdy Fernando Alonso od tego z czasów zdobycia dwóch tytułów z Renault w 2005 i 2006 roku: „Nie powiedział bym, że dzisiejszy styl jazdy Fernando jest kompletnie różny od tego, jaki prezentował on w czasie jazdy dla Renault – z pewnością złagodził ruchy kierownicą podczas wejścia w zakręt, ale pod innymi względami to wciąż ten sam Alonso. Wciąż prowadzi polegając na tyle swojego samochodu, używając swoich ogromnych możliwości do kontroli bolidu w środku zakrętu w sytuacjach, gdzie wielu innych kierowców F1 pewnie zmierzało by w stronę barier. Jak widzieliśmy w Walencji, Fernando wciąż ma tendencję do zbyt gwałtownego używania hamulców, szczególnie w szybkich zakrętach. Fernando jest niesamowity od połowy zakrętu do jego wyjścia, jednak w mojej opinii wciąż jest bardziej narażony na błędy, których bardziej manipulacyjni kierowcy – tacy jak Raikkonen, Hamilton i Vettel – by nie zrobili. Kimi i Lewis mają oczywiście inne problemy, więc Alonso wciąż może być lepszy ogólnie, jako kompletny pakiet”.

Źródło: theracedriver.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.02.2019  Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena
14.02.2019  Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem
04.02.2019  Alonso: Największą radość dałby mi trzeci tytuł mistrza świata F1
31.01.2019  Alonso sprawdzi bolid McLarena podczas zimowych testów?
22.01.2019  Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015
Tagi:
Alonso F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Nirnroot, 06.07.2011 14:46[!]
Kimi to już nie ma problemów. Chyba, że z szutrem ;)
Tom_Bombadil, 06.07.2011 15:08[!]
Świetny artykuł! Fajnie byłoby poczytać więcej tego typu rzeczy...
maciotacio, 06.07.2011 15:28[!]
@Tom_Bombadil

Polecam starsze numery F1 Racing, tam było tego multum zwłaszcza jeżeli chodzi o Lewisa ;P
IceMan11, 06.07.2011 16:09[!]
To jest jakaś starsza wypowiedź?
rocketman03, 06.07.2011 16:10[!]
Prawda, byle jak najwięcej takich artykułów. A Kimi... Może Windsor również liczy na jego powrót ;)
Carlo's, 06.07.2011 16:11[!]
@IceMan11 - to wypowiedź po GP Europy.
ice, 06.07.2011 16:14[!]
Za czasow Renault to styl Alonso wymiatal... Kierownica skręcona o 90 stopni i czekał az bolid skreci ;D
kabans, 06.07.2011 21:14[!]
Alonso ma niebywałego pecha, bo jest kierowcą, który spokojnie mógł dorównać w statystykach schumacheowi ale ostatni bolid, który mu na to pozwalał to mclaren z 2007 roku.
IceMan11, 07.07.2011 01:03[!]
@kabans - niebywałego pecha? Wiesz co piszesz? Sądzę, że jednak nie.
kabans, 07.07.2011 07:32[!]
IceMan11 no to słabego nosa jeśli chodzi o wybór zespołu.
Mruk, 07.07.2011 10:04[!]
Co to znaczy "bardziej manipulacyjni kierowcy"? Jak ten fragment wyglądał w orginale?
Carlo's, 07.07.2011 17:10[!]
@Mruk:
było tam słówko 'manipulative' , wydaje mi się, że chodzi o kierowców lepiej korygujących tor jazdy, gdy są już w zakręcie.
Till21, 07.07.2011 22:16[!]
kabans-hahaha Alonso przez przez cztery lata dorównał by Schumacherowi ,większej głupoty nie słyszałem ,najbardziej podobało mi się jak fernando pokazał swój talent w Abuzabi 2010.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca