F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Windsor ocenia styl jazdy Alonso

Brytyjczyk przygląda się różnicom w metodzie kierowania na tegorocznych oponach Pirelli.
Karol Zając, 6 lipca 2011, wyświetlenia: 3455<< | lista | T- | T+ | >>
Prezentujemy przemyślenia i spostrzeżenia Petera Windsora na temat tego, jak Ferrari i Fernando Alonso radzą sobie z tegorocznymi oponami oraz jak to wpływa na styl jazdy Hiszpana, a także innych kierowców tegorocznej stawki.

„Wspominałem już kilka razy w The Flying Lap (w magazynie P. Windsora o F1 – przyp. red.) o płynności jazdy Fernando: nagłe, agresywne ruchy kierownicą, które charakteryzowały go podczas jazdy w Renault i McLarenie już dawno minęły – nawet jeśli jego lewa stopa wciąż jest podatna na gwałtowny nacisk (co widzieliśmy w kwalifikacjach w Walencji, kiedy utracił przyczepność tyłu na delikatnym dohamowaniu w szybkim łuku, tracąc szansę pokonania Lewisa Hamiltona w walce o 3. miejsce).

Jednak patrząc na jego sposób kierowania z kamer pokładowych w porównaniu do, powiedzmy Sebastiana Vettela w RB7 przypuszczam, że Ferrari ogromnie pomogło Alonso, dając mu większy kąt skrętu. Innymi słowy, musi bardziej skręcić kierownicę, by ta zareagowała – coś, co pomogło mu «zmiękczyć» jego metodę kierowania i w ten sposób wycisnąć więcej z opon Pirelli na początkowym wejściu w zakręt. Zakręt po zakręcie, wierzchołek po wierzchołku widać, że Fernando musi mocniej pracować kierownicą.

Dokładnie jak to Ferrari rozwiązało nie jest pewne – być może dzięki innym proporcjom drążka kierowniczego, być może dzięki większej kierownicy. Wiem, że kilka zespołów przygląda się większym kierownicom – oczywiście dzisiejsze urządzenia kierownicze w F1 niewiele mają wspólnego z kształtem kierownicy – a Pirelli wcale nie narzeka na ten trend. Krawędzie ich opon generalnie znoszą gorzej obciążenia, niż robiły to produkty Michelin lub Bridgestone.

To może wskazywać także na jeden z powodów, dlaczego Sebastian Vettel ma wyraźną przewagę nad Markiem Webberem w tym roku. Ruchy kierownicy Vettela były zawsze delikatniejsze, a Marka były zawsze wystarczająco delikatne, aby wydobyć jak najlepsze osiągi z opon Bridgestone. Jednakże Pirelli są kompletnie innymi oponami – i sprawiły one, że różnice w metodzie sterowania pomiędzy dwoma kierowcami niespodziewanie znalazły się w centrum uwagi”
.

Windsor odpowiedział także na pytanie, jak bardzo różni się obecny styl jazdy Fernando Alonso od tego z czasów zdobycia dwóch tytułów z Renault w 2005 i 2006 roku: „Nie powiedział bym, że dzisiejszy styl jazdy Fernando jest kompletnie różny od tego, jaki prezentował on w czasie jazdy dla Renault – z pewnością złagodził ruchy kierownicą podczas wejścia w zakręt, ale pod innymi względami to wciąż ten sam Alonso. Wciąż prowadzi polegając na tyle swojego samochodu, używając swoich ogromnych możliwości do kontroli bolidu w środku zakrętu w sytuacjach, gdzie wielu innych kierowców F1 pewnie zmierzało by w stronę barier. Jak widzieliśmy w Walencji, Fernando wciąż ma tendencję do zbyt gwałtownego używania hamulców, szczególnie w szybkich zakrętach. Fernando jest niesamowity od połowy zakrętu do jego wyjścia, jednak w mojej opinii wciąż jest bardziej narażony na błędy, których bardziej manipulacyjni kierowcy – tacy jak Raikkonen, Hamilton i Vettel – by nie zrobili. Kimi i Lewis mają oczywiście inne problemy, więc Alonso wciąż może być lepszy ogólnie, jako kompletny pakiet”.

Źródło: theracedriver.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.12.2018  Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso
27.11.2018  Alonso wystartuje w Daytona 24h i Indy 500 współpracując z markami GM
26.11.2018  Fernando Alonso i Jimmie Johnson zamienili się samochodami
25.11.2018  Briatore: Alonso robi sobie przerwę od startów w Formule 1
24.11.2018  Alonso: Nie spodziewaliśmy się awansu do Q2
Tagi:
Alonso F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Nirnroot, 06.07.2011 14:46[!]
Kimi to już nie ma problemów. Chyba, że z szutrem ;)
Tom_Bombadil, 06.07.2011 15:08[!]
Świetny artykuł! Fajnie byłoby poczytać więcej tego typu rzeczy...
maciotacio, 06.07.2011 15:28[!]
@Tom_Bombadil

Polecam starsze numery F1 Racing, tam było tego multum zwłaszcza jeżeli chodzi o Lewisa ;P
IceMan11, 06.07.2011 16:09[!]
To jest jakaś starsza wypowiedź?
rocketman03, 06.07.2011 16:10[!]
Prawda, byle jak najwięcej takich artykułów. A Kimi... Może Windsor również liczy na jego powrót ;)
Carlo's, 06.07.2011 16:11[!]
@IceMan11 - to wypowiedź po GP Europy.
ice, 06.07.2011 16:14[!]
Za czasow Renault to styl Alonso wymiatal... Kierownica skręcona o 90 stopni i czekał az bolid skreci ;D
kabans, 06.07.2011 21:14[!]
Alonso ma niebywałego pecha, bo jest kierowcą, który spokojnie mógł dorównać w statystykach schumacheowi ale ostatni bolid, który mu na to pozwalał to mclaren z 2007 roku.
IceMan11, 07.07.2011 01:03[!]
@kabans - niebywałego pecha? Wiesz co piszesz? Sądzę, że jednak nie.
kabans, 07.07.2011 07:32[!]
IceMan11 no to słabego nosa jeśli chodzi o wybór zespołu.
Mruk, 07.07.2011 10:04[!]
Co to znaczy "bardziej manipulacyjni kierowcy"? Jak ten fragment wyglądał w orginale?
Carlo's, 07.07.2011 17:10[!]
@Mruk:
było tam słówko 'manipulative' , wydaje mi się, że chodzi o kierowców lepiej korygujących tor jazdy, gdy są już w zakręcie.
Till21, 07.07.2011 22:16[!]
kabans-hahaha Alonso przez przez cztery lata dorównał by Schumacherowi ,większej głupoty nie słyszałem ,najbardziej podobało mi się jak fernando pokazał swój talent w Abuzabi 2010.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca