F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Wielkiej Brytanii: trening 2 - Massa najszybszy

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Silverstone.
Nataniel Piórkowski, 8 lipca 2011, wyświetlenia: 7209<< | lista | T- | T+ | >>
Felipe Massa uzyskał najlepszy czas przejazdu okrążenia w drugiej sesji treningowej przed GP Wielkiej Brytanii, jako jedyny przełamując barierę jednej minuty i 50 sekund na przesychającym torze Silverstone. Kierowca Ferrari pokonał Nico Rosberga z Mercedesa o ponad 0,7 sekundy.

Druga sesja treningowa rozpoczęła się w podobnych warunkach atmosferycznych, jak pierwsza. Jako pierwszy na torze pojawił się Glock, korzystając z opon przejściowych. Na asfalcie dało się jednak zauważyć duże kałuże wody, a z nieba ciągle obficie padał deszcz.

Kolejnym kierowcą na torze był Jaime Alguersuari. Hiszpan miał już jednak założone w swoim STR6 opony na mokrą nawierzchnię. Sam deszcz nie ustawał – wprost przeciwnie, coraz bardziej się nasilał, a każdy przejazd wzbijał pióropusze wody zalegającej na torze. Po 10 minutach od startu sesji, na swoje pierwsze okrążenia wyjechało zaledwie trzech kierowców, ale żaden z nich nie zdecydował się na ustanowienie czasu.

Po 15 minutach na torze pojawił się Kamui Kobayashi. Japończyk po przejechaniu jednego okrążenia powrócił do garażów swojego zespołu. Można się domyślać, że jego wyjazd podyktowany był sprawdzeniem systemów i zachowania odbudowanego samochodu po kraksie, do jakiej doszło w pierwszym treningu.

Po ponad 30 minutach przerwy spowodowanej intensywnymi opadami deszczu, na torze pojawił się Jaime Alguersuari. Hiszpan wyjechał na oponach deszczowych, a chwilę później – na podobnym ogumieniu – dołączyli do niego Adrian Sutil, Sebastian Buemi, Kamui Kobayashi oraz Sergio Perez. Po 50 minutach, Alguersuari ustanowił pierwszy czas okrążenia tego popołudnia: 2:04,096.

Warunki na torze były jednak dalekie od idealnych. Nico Rosberg ledwo utrzymał się na torze po tym, jak jego Mercedes doświadczył zjawiska aquaplaningu na dohamowaniu do zakrętu Stowe. Pomimo tego czasy kierowców ulegały systematycznej poprawie. Na 30 minut przed końcem na czele znajdował się duet kierowców Toro Rosso – Alguersuari przed Buemim. Za nimi, na trzeciej pozycji plasował się Adrian Sutil. Trójka ta przez pewien czas przebijała się rezultatami najszybszych okrążeń.

Tymczasem kierowcy z czoła stawki ciągle pozostawali w swoich garażach, jednak chwilę później Mark Webber ustanowił na oponach przejściowych czas okrążenia, który dał mu czwartą pozycję. Australijczyk pozostał na torze i na kolejnym okrążeniu pobił czas Alguersuariego, wskakując na pierwsze miejsce. Schumacher – jadąc na oponach deszczowych – zdołał jednak wkrótce pobić jego czas i zepchnąć kierowcę Red Bulla na drugą pozycję.

Bliżej końca sesji na torze pojawili się również Massa, Button, Vettel oraz Hamilton. Na dziesięć minut przed końcem sesji Fernando Alonso zbliżył się do Marka Webbera, zajmując drugie miejsce ze stratą 0,3 sek., a kilka minut później jego kolega z Ferrari – Felipe Massa seryjnie pobijał rekordy pierwszego sektora, choć dalsza część okrążenia była okupiona albo błędami kierowcy, albo wolnymi samochodami, którzy utrudniali przejechanie szybkiego okrążenia.

Podczas drugiego treningu ponownie rozczarowywał zespół Lotus Renault GP. Heidfeld zajmował 21 pozycję, a Pietrow 19. Minutę przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę renesansu doświadczył zespół Mercedes GP. Najpierw Schumacher, a chwilę później także Rosberg ustanowił najlepszy czas okrążenia. W międzyczasie Hamilton awansował na drugą pozycję, z której zepchnął go kilka sekund później Kamui Kobayashi. Ostatecznie najlepsze okrążenie przejechał Felipe Massa – kierowca Ferrari jako jedyny zszedł tym samym poniżej bariery 1 minuty i 50 sekund.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:49,967--9
2.8Nico RosbergMercedes GP W021:50,7440,7770,77716
3.16Kamui KobayashiSauber C301:51,3951,4280,65116
4.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:51,4381,4710,0436
5.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:51,5181,5510,0806
6.14Adrian SutilForce India VJM041:51,7381,7710,22018
7.15Paul di RestaForce India VJM041:51,7811,8140,0437
8.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:51,9922,0250,21113
9.17Sergio PerezSauber C301:52,1692,2020,17712
10.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:52,1892,2220,02021
11.10Witalij PietrowRenault R311:52,1982,2310,0099
12.7Michael SchumacherMercedes GP W021:52,3252,3580,12712
13.20Heikki KovalainenLotus T1281:52,5782,6110,25316
14.2Mark WebberRed Bull RB71:52,5872,6200,0096
15.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:52,8692,9020,2828
16.9Nick HeidfeldRenault R311:54,0234,0561,1548
17.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:54,2744,3070,25116
18.1Sebastian VettelRed Bull RB71:54,5454,5780,2714
19.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:54,7144,7470,16913
20.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:55,1555,1880,4418
21.21Jarno TrulliLotus T1281:55,1555,1880,00012
22.24Timo GlockVirgin MVR-021:55,5495,5820,39410
23.22Daniel RicciardoHRT F1111:55,8285,8610,27910
24.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:56,0376,0700,2096
107% najlepszego czasu: 1:57,665

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 18°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 4,6 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Mokro
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Silverstone
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
adnowseb, 09.07.2011 02:42[!]
@RY2N
Odpiszę na pw
.ha ha nie przepisuj newsów odnośnie dyfuzorów
Pozdrawiam
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca