F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Niemiec: trening 2 - Webber najszybszy

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Nurburgring.
Nataniel Piórkowski, 22 lipca 2011, wyświetlenia: 7784<< | lista | T- | T+ | >>
W popołudniowej sesji treningowej F1 na Nurburgringu najszybszym przejazdem okrążenia popisał się Mark Webber. Drugi był Fernando Alonso, a trzeci Sebastian Vettel.

Podobnie jak o poranku, druga sesja treningowa rozpoczęła się w sprzyjających warunkach pogodowych. Kierowcy ochoczo wyjechali na tor i po 8 minutach czas pojedynczego okrążenia odnotowało już 16 kierowców. Nie obyło się także bez problemów. Karun Chandhok wypadł niegroźnie z zakrętu nr 3, a Rubens Barrichello zgłosił problemy z którąś części kokpitu.

Tymczasem Daniel Ricciardo musiał zjechać z toru, gdyż za jego HRT F111 unosiły się kłęby białego dymu. Nie doszło do większego pożaru i bolid Australijczyka został szybko uprzątnięty, jednak dla Ricciardo oznaczało to utratę cennego czasu na jazdę. Problemy nie omijały także Mercedesa, który stracił łączność telemetryczną z bolidem Nico Rosberga. Po 15 minutach na czele tabeli znajdował się Alonso, za nim Webber i Vettel.

Po 30 minutach tylko jeden kierowca nie miał jeszcze ustawionego rezultatu – był nim Sebastien Buemi, który w porannej sesji wypadł z toru, a teraz mechanicy w jego garażu ciągle pracowali wokół STR6. Co ciekawe, największą liczbą przejechanych kółek mógł się poszczycić Jerome d'Ambrosio – Belg zaliczył ich 15. Nieco poprawiła się też forma zespołu Sauber, gdyż kierowcy szwajcarskiej stajni nie okupowali już pozycji na ogonie stawki. Perez był 7, a Kobayashi 8.

Monopol Alonso przebił w końcu jego partner z zespołu – Felipe Massa. Brazylijczyk zdołał jeszcze pobić swój rezultat, ustanawiając rekordy we wszystkich trzech sektorach, wieńcząc okrążenie czasem 1:32,466. Obaj kierowcy Mercedesa rozpoczęli tymczasem symulację warunków wyścigowych – Schumacher i Rosberg korzystali z miękkiego ogumienia. Za duetem Ferrari znajdowali się kierowcy Red Bulla. Webber i Vettel nie mogli jednak zagrozić dwójce liderów, gdyż w obu RB7 założone były opony wykonane z pośredniej mieszanki przygotowanej przez Pirelli.

Mniej więcej w połowie sesji Fernando Alonso zgłosił swemu inżynierowi pierwsze krople deszczu, choć radar meteorologiczny nie przewidywał opadów przez najbliższe 30 minut. Niedługo potem Hiszpan wskoczył na pierwszą pozycję, po raz kolejny tego dnia schodząc poniżej bariery 1: 32,0, a Lewis Hamilton zepchnął Marka Webbera na czwartą pozycję. Brytyjczyk nie cieszył się jednak długo z trzeciego miejsca, gdyż jego czas przebił Schumacher.

Na 35 minut przed końcem sesji na pierwszą pozycję awansował Mark Webber, wyprzedzając Alonso o 0,109 sek. Dobrze radzili sobie także Paul di Resta i Adrian Sutil. Szkot zajmował siódme, a Niemiec szóste miejsce. O pewnym niedosycie po raz kolejny mogli mówić kierowcy zespołu Lotus Renault GP. Przed treningiem szefostwo ekipy zapowiadało sprawdzenie dwóch typów układu wydechowego, jednakże zaledwie pięć przejechanych okrążeń Heidfelda nie wróżyło niczego dobrego.

Nieco lepszą dyspozycję prezentował Pietrow, zajmując dziewiątą lokatę. Daleko w tyle pozostawał tymczasem Jenson Button (17 pozycja), a czerwonymi latarniami tradycyjnie były już zespoły HRT i Virgin Racing. W wewnętrznym pojedynku pomiędzy parą kierowców Team Lotus prowadził Kovalainen – Chandhok tracił do Fina blisko dwie sekundy.

Ostatnia część drugiego treningu przebiegała już tylko pod znakiem porównywania ogumienia i testowania mocno zatankowanych bolidów, a realizatorzy raz po raz raczyli nas obrazkami sporadycznych incydentów. Ciągle popularnym obrazkiem były widoki blokowania kół oraz wyjazdy poza tor w newralgicznych miejscach.

Patrząc na dwie dzisiejsze sesji nie trudno oprzeć się wrażeniu, że jutro czeka nas emocjonująca rywalizacja pomiędzy Ferrari a Red Bullem. Jeśli chodzi o pogodę, to sobota powinna upływać w promieniach słońca, choć jak wiadomo każda prognoza pogody w górach Eiffel nie jest w żaden sposób wiążąca. Po trzech godzinach na torze rozczarowuje nieco postawa McLarena i Renault, które to zespoły mogłyby najbardziej skorzystać na nagłym załamaniu pogody.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Mark WebberRed Bull RB71:31,711--34
2.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:31,8790,1680,16838
3.1Sebastian VettelRed Bull RB71:32,0840,3730,20528
4.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:32,3540,6430,27036
5.7Michael SchumacherMercedes GP W021:32,4110,7000,05731
6.8Nico RosbergMercedes GP W021:32,5570,8460,14632
7.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:32,7241,0130,16728
8.9Nick HeidfeldRenault R311:33,0981,3870,37417
9.10Witalij PietrowRenault R311:33,1381,4270,04022
10.14Adrian SutilForce India VJM041:33,2111,5000,07334
11.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:33,2251,5140,01417
12.15Paul di RestaForce India VJM041:33,2991,5880,07434
13.17Sergio PerezSauber C301:34,1132,4020,81434
14.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:34,3442,6330,23134
15.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:34,4872,7760,14337
16.16Kamui KobayashiSauber C301:34,4912,7800,00435
17.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:34,9963,2850,50535
18.20Heikki KovalainenLotus T1281:35,7534,0420,75742
19.24Timo GlockVirgin MVR-021:36,9405,2291,18732
20.21Karun ChandhokLotus T1281:37,2485,5370,30833
21.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:37,3135,6020,06533
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:38,1456,4340,83231
23.22Daniel RicciardoHRT F1111:40,7379,0262,5925
24.18Sebastien BuemiToro Rosso STR6---3
107% najlepszego czasu: 1:38,131

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 75%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Nurburgring
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
nij0, 22.07.2011 15:53[!]
"Na treningu kierowcy się puszczają" ;]
A tak na poważnie, czyżby McL był w zasięgu LRGP ? Wie ktoś czy Chandhok jeździ w bolidzie Trullego z problematycznym wspomaganiem kierowniczym ?
phildoon, 22.07.2011 16:02[!]
Ciekawy "układ sił" po tym treningu : Red Bull/Ferrari, Mercedes, McLaren/Renault, Force India, Sauber/Williams i reszta. Takie kwalifikacje oglądałoby się z zapartym tchem :D
sas, 22.07.2011 16:29[!]
@nij0 wspomaganie nie było problematyczne tylko Trullemy po prostu nie odpowiadała jego charakterystyka. Na początku Heikki i Jarno mieli takie same przekładnie, ale tylko Jarno narzekał.
Sądzę, że Chandhok nie będzie narzekał :).
THC-303, 22.07.2011 17:00[!]
phildoon
A w Q i R i tak Mac będzie przed Mercem, a Merc przed Renault...
jordan23, 22.07.2011 17:36[!]
Czyż by mała zasłona dymna Mclarena ?
yaper, 22.07.2011 18:23[!]
Ferrari ma formę i Silverstone nie było jednorazowym wyskokiem - cieszy, ale nadal będzie ciężko pokonać Vettela na jego terenie. Mimo wszystko trzymam kciuki za Czerwonych, a zwłaszcza za Alonso! McLaren rozczarowuje na całej linii i nie jest to bynajmniej zasłona dymna - szkoda, bo myślałem, że będą tylko lekko za Ferrari.
witek2403, 22.07.2011 20:41[!]
Z tego co usłyszałem, to komentatorzy Polsatu są w Nuburgu, bo Maurycy mówił, że przed P2, a po P1 GP2, że rozmawiał z Mirochą i Romanie gadali :)
Czyżby pierwszy raz od GP Bahrajnu 2010?! :)
hagj, 22.07.2011 22:37[!]
Rozmawiać można także przez telefon ;)
Adakar, 22.07.2011 23:58[!]
Strasznie dużo kółek napykali w drugim treningu. Sie napracowali chłopaki
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca