F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Niemiec: trening 3 - Vettel najszybszy

Wyniki i opis sobotniej sesji treningowej na torze Nurburgring.
Konrad Házi, 23 lipca 2011, wyświetlenia: 5207<< | lista | T- | T+ | >>
Najszybszym kierowcą trzeciego treningu przed Grand Prix Niemiec na torze Nurburgring był Sebastian Vettel. Niemiec notując czas 1:30,916 wysunął się na prowadzenie w ostatnich sekundach sesji i nikt nie był w stanie już poprawić jego rezultatu. Drugi był tym razem Mark Webber (+0,133s), a trzeci Fernando Alonso (+0,222s).

Poranek na torze Nurburgring przywitał kierowców sporym zachmurzeniem oraz chłodem – temperatura powietrza oscylowała w granicach 12 stopni Celsjusza. Prognozy nie zapowiadały jednak opadów na w trakcie sesji, jednak prognozy na popołudnie były mniej optymistyczne i zapowiadały już opady.

Kierowcy rozpoczęli pracę od wykonania okrążeń instalacyjnych, a jedynym, który nie wyjechał na tor był Heikki Kovalainen, którego bolid był naprawiany przez mechaników Temu Lotus, ze względu na problemy z układem hydraulicznym. Warto wspomnieć też, że zespół Lotus Renault, po wczorajszych testach nowego wydechu, postanowił pozostać jeszcze przy starej koncepcji wydechu skierowanego do przodu.

Po dziesięciu minutach ponownie zaczął się ruch na torze – wyjechał Jerome D'Ambrosio, który jako pierwszy przejechał mierzone okrążenie, w czasie 1:46,020. Wkrótce w jego ślady poszli kolejni kierowcy i czasy szybko się poprawiały. Wszyscy korzystali na tym etapie z opon z pośredniej mieszanki. Z wyjazdem na tor wciąż jednak zwlekali kierowcy Red Bull Racing, Ferrari i McLarena.

Podobnie jak wczoraj, na problemy z hamulcami narzekał Karun Chandhok, którego jazda była wciąż mało płynna, a do tego zdarzył mu się spory poślizg przed wjazdem do boksów. Na tor udało się wyjechać natomiast drugiemu kierowcy Teamu Lotus – Heikki Kovalainenowi. Na tor zaczęli też powoli wyjeżdżać faworyci.

Na półmetku sesji najszybszy był jednak Nico Rosberg (1:34,240), przed drugim kierowcą Mercedes GP – Michaelem Schumacherem, trzeci był Adrian Sutil. Wkrótce jednak na prowadzenie wysunęli się kierowcy McLarena – Button przed Hamiltonem, a na trzecie miejsce awansował Kamui Kobayashi, który jako pierwszy pojawił się na torze na miękkich oponach.

Zmiany na czele następowały naprawdę szybko. Najpierw na pierwsze miejsce wysunął się drugi z kierowców Saubera – Sergio Perez, również na miękkich oponach, a następnie na czoło wysunął się Alonso, jadący wciąż na twardszych oponach. Kolejni kierowcy pojawiali się na torze na miękkich oponach, by wykonać symulację przejazdów kwalifikacyjnych, ponieważ nad tor nadciągały coraz ciemniejsze chmury. Na kwadrans przed końcem zdecydowanie najszybszy był Nico Rosberg (1:31,694), a na torze ruch zrobił się naprawdę niewielki, gdyż czołowe zespoły odłożyły sobie przejazdy na miękkich oponach, na ostatnie dziesięć minut sesji.

Gdy zespoły środka stawki w końcówce skupiły się na przejazdach z większą ilością paliwa, na miękkich oponach wyjechała czołówka. Na prowadzenie, po wykonaniu swojego jedynego szybkiego okrążenia, wyszedł Fernando Alonsop (1:31,138). Czasu Hiszpana nie zdołali poprawić kierowcy McLarena, jednak udało się to dwójce kierowców Red Bulla. W ostatnich sekundach sesji na prowadzenie wyszedł Sebastian Vettel, wyprzedzając Marka Webbera, jako jedyny schodząc z czasem poniżej 1:31.

Cała sesja przebiegała bardzo spokojnie. Jedynie Karun Chandhok w końcówce sesji zaliczył spory poślizg, wypadł na pobocze i zatrzymał się w drugim sektorze toru. Jeśli kwalifikacje będą suche, zanosi się na bardzo ciekawą walkę nie tylko w czołówce, gdyż różnice między ekipami Williams, Force India i Lotus Renault wydają się być niewielkie i każdy z kierowców tych ekip będzie z pewnością liczył na awans do Q3.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB71:30,916--15
2.2Mark WebberRed Bull RB71:31,0490,1330,13316
3.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:31,1380,2220,08912
4.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:31,5780,6620,44013
5.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:31,6230,7070,04514
6.8Nico RosbergMercedes GP W021:31,6940,7780,07119
7.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:32,1441,2280,45013
8.14Adrian SutilForce India VJM041:32,3911,4750,24720
9.7Michael SchumacherMercedes GP W021:32,5231,6070,13216
10.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:32,7511,8350,22818
11.10Witalij PietrowRenault R311:32,7771,8610,02618
12.15Paul di RestaForce India VJM041:32,8131,8970,03621
13.9Nick HeidfeldRenault R311:33,0722,1560,25918
14.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:33,1792,2630,10717
15.17Sergio PerezSauber C301:33,5312,6150,35220
16.16Kamui KobayashiSauber C301:33,6712,7550,14020
17.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:33,9483,0320,27721
18.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:34,1253,2090,17719
19.20Heikki KovalainenLotus T1281:35,3854,4691,26013
20.24Timo GlockVirgin MVR-021:36,7245,8081,33921
21.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:36,8045,8880,08023
22.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:36,8945,9780,09023
23.21Karun ChandhokLotus T1281:36,9596,0430,06518
24.22Daniel RicciardoHRT F1111:37,5546,6380,59522
107% najlepszego czasu: 1:37,280

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 13°C
Prędkość wiatru: 3,6m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Nurburgring
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
NEO86, 24.07.2011 12:04[!]
Kamikadze2000, 23.07.2011 13:39
@modlicha - Vettel to kierowca pokroju Alonso! Tak uważam! Również pozdrawiam serdecznie :-)

Zgadzam się z Kamikadze2000
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca