F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Senna zastąpi Heidfelda podczas Grand Prix Belgii

Plany Renault na dalszą część sezonu poznamy w czwartek.
Nataniel Piórkowski, 24 sierpnia 2011, wyświetlenia: 7709<< | lista | T- | T+ | >>
Bruno Senna powróci w ten weekend do startów w Formule 1, zastępując Nicka Heidfelda w zespole Renault.

Potwierdziły się tym samym poniedziałkowe informacje, mówiące o tym, że podczas wakacyjnej przerwy Lotus Renault GP zdecydowało się na zmianę swego składu kierowców. Sprawa wydawała się jednak bardziej skomplikowana, gdyż Heidfeld nie chciał oddawać swego wyścigowego fotela, bacząc na to, że w klasyfikacji kierowców wyprzedzał Witalija Pietrowa.

Po intensywnych dyskusjach, jakie odbyły się pomiędzy przedstawicielami Heidfelda i zespołu z Enstone, zdołano wypracować cząstkową ugodę, ogłaszając oficjalnie, że Senna zastąpi Niemca podczas całego weekendu o Grand Prix Belgii. Oświadczenie wydane przez zespół wyjaśnia, że jest to tylko potwierdzenie startu Brazylijczyka na torze Spa-Francorchamps. Dalsze plany mają zostać przedstawione w czwartek.

„W dniu jutrzejszym, o godzinie 15:00, Bruno weźmie udział w oficjalnej konferencji prasowej FIA. Dalsze szczegóły w tej sprawie zostaną zaprezentowane jutro rano” – możemy przeczytać w oświadczeniu wydanym przez Lotus Renault GP.

Szanse Senny na utrzymanie miejsca w wyścigowym kokpicie do końca sezonu najpewniej będą zależeć od jego osiągów, ponieważ Renault nie ukrywa faktu, że chciałoby dać drugą szansę obecnemu liderowi serii GP2 – Romainowi Grosjeanowi. Spekuluje się, że Francuz mógłby startować w wyścigach Formuły 1 po zakończeniu sezonu GP2, czyli po wyścigu na torze Monza.

Pomimo tego, że Heidfeld może liczyć na wypłacenie uzgodnionej rekompensaty finansowej ze strony Renault z racji zerwania z nim umowy, sytuacja ta może oznaczać, że – pomimo kilku ciągle otwartych możliwości – jego kariera kierowcy Formuły 1 właśnie dobiega końca. Niemiec został zatrudniony przez Renault jako zastępca Roberta Kubicy, ale pomimo zdobycia podium w wyścigu w Kuala Lumpur, nie udało się mu sprostać oczekiwaniom kierownictwa zespołu, zwłaszcza w sesjach kwalifikacyjnych.

Senna pojechał swój ostatni wyścig Grand Prix pod koniec sezonu 2010 w Abu Zabi, będąc wtedy kierowcą ekipy HRT. W tym roku przeniósł się do Renault zostając kierowcą testowym, a podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Węgier zasiadł za sterami R31.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.05.2014  Chandhok i Senna dołączają do Formuły E
28.02.2014  Bamboo łączy siły z Aston Martinem w WEC
16.02.2013  Bruno Senna liczy na więcej startów w tym sezonie
05.02.2013  Bruno Senna przesiada się do Aston Martina w WEC
14.01.2013  Bianchi czeka na decyzję Force India
Tagi:
Renault
Senna B.
Heidfeld N.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
jpslotus72, 25.08.2011 11:25[!]
@alienjam
O tych butach to ładne - ale nie moje autorstwo (tzn. cytat nie pochodzi z mojego komentarza - chyba, że mam amnezję)... Nie chcę nikomu kraść licencji. :)
alienjam, 25.08.2011 11:34[!]
@jpslotus72

Racja - jest to niezwykle trafny cytat z wypowiedzi kolegi @Adakar. Zwracam honor i przepraszam za pomyłkę, zmieniłem już poprzedni post :) Pozdrawiam.
gaga, 25.08.2011 11:57[!]
Już od pewnego czasu można było odnieść wrażenie, że Nick w "Renault" to persona non grata. Całe rozstanie odbyło się w nieprzyjemnej atmosferze co może świadczyć o tym, że istnieje jakiś poważny konflikt na linii Nick-zespół (roszczenia odszkodowawcze). Zespół może w ciągu sezonu wypróbować w boju czterech kierowców, więc zostaje im jeszcze jedna szansa, którą zapewne dostanie Grosjean. Senna wniesie ze sobą pieniądze, większe zainteresowanie ze strony mediów i to by było na tyle. Chociaż kto wie, może faktycznie w tym sympatycznym kierowcy tkwi talent. Jednak w tych okolicznościach bardzo ciężko będzie mu się wykazać.
wilkxt, 25.08.2011 12:45[!]
Cytat punksnotdead :
Na stronie lotus renault po wejściu w zakładkę 'kierowcy' nie ma już ani słowa o Nicku. Nie sądzę żeby usunęli go stamtąd na tylko jeden wyścig... ;)

jak to nie ma, u mnie sie wyświetla, że jest http://www.lotusr...eidfeld.html?lang=en
dmaot malach, 25.08.2011 12:47[!]
@wilkxt
Wczoraj go na kilkanaście godzin usunęli, widocznie trwają ostre negocjacje :D
wilkxt, 25.08.2011 12:48[!]
no to chłopaki walczą ładnie
Simi, 25.08.2011 12:50[!]
Nie ma się co oszukiwać - Senna zapewne nie pojedzie lepiej od Heidfelda. Warto zauważyć, że to kierowca, który w tym roku jeździł tylko podczas FP1 w Węgrzech (liczę na to, że się nie mylę :] ).
Tak więc nie ma co liczyć na cuda.
Chodzi jednak o kasę i sponsorów. Dla Renault (Yurek - nie Lotus Renault ;] ) forsa jest bardzo ważna, ponieważ ich budżet nie należy do największych w stawce.
Moim zdaniem, Nick wcale nie pomógł jakoś bardzo, bardzo (nie mówię, że w ogóle nie pomógł) w pracy nad bolidem. Wciąż obserwujemy, jak zespół, który zdobywał niegdyś tytuły mistrzowskie, pikuje w dół. Nie ma postępów, a wręcz przeciwnie. Zespół odpowiednio zareagował, wszak to "Quick Nick" miał być tym kierowcą, który będzie ciągnął drużynę do przodu. Nie było tego widać. Efekty były tylko na pierwszych dwóch Gp's, na których ekipa była rozpędzona po testach zimowych. Później, zabrakło wystarczająco szybkiego tempa rozwoju.

Ktoś pisał coś o pechu Heidfelda. Pech, pechem, ale pecha (powtórzenia celowe ;] ) ma co roku prawie każdy kierowca. Należy jednak spojrzeć na te wyścigi, w których Nicka nie spotkały żadne nieszczęścia... i tak stwierdzimy, że nie spisał się on wystarczająco dobrze.

Tak więc - Bruno nie poprawi osiągów zespołu, ale sprawi, że poprawi się kondycja finansowa ekipy. Stały grunt finansowy to dla zespołów F1 ważna rzecz, a start(y) Senny sprawią, że Brazylijczyk będzie mógł sprawdzić się w całkiem dobrym bolidzie.
Kamikadze2000, 25.08.2011 13:12[!]
Jedynie 2008 rok był udanym dla Roberta w BMW Sauber. Nie ma co się oszukiwac. Bawarska ekipa nie nadawała się do F1 i dobrze zrobili, że odeszli. O ile w sezonie 2007 Nick był lepszy od Roberta (choc wiele punktów odbierały mu awarie i kiepska strategia;poza tym miał beznadziejnego inżyniera), o tyle w roku 2009 tak nie było. To, że był w klasyfikacji przed nim, wynikało z wielu problemów z wozem Polaka. W 2010 roku Robert był jednym z trójki najlepszych kierowców sezonu. Wcale nierewelacyjnym bolidem potrafił jeździc w czołówce. Przeciętniak tego by nie dokonał. W tym roku Robert również byłby wysoko, gdyż jest o klasę przed Pietrowem oraz Heidfeldem. ;)
Adakar, 25.08.2011 13:55[!]
@SkC
mam nadzieję że się mylisz co do Grosjean'a w LRGP od Monzy.
Jak już pisałem o rzecze i tych samych buta... on powinien mieć już traumę, nie spać po nocach, ssać kciuk przed snem, tulić misia czy wygrzebać ukochany kocyk z dzieciństwa.

Są dwa warunki dla których miałby pojechać od Monzy w LRGP:

UNO:
Jest mistrzem serii GP2
DUE:
Ma ZAGWARANTOWANY kokpit w LRGP lub innym zespole od 2012 roku na pełen sezon.
Jeżeli nie, to:
- jako świeży mistrz wystawi się na pośmiewisko i straci impet jego powrót do F1. W GP2 jest swego rodzaju dominatorem i objeżdza chłopaków jak chce;
- słabe wyniki w słabym bolidzie, którego w obecnej specyfikacji rozwojowej NIE zna, pokażą go w złym świetle w oczach ewentualnych pracodawców (Williams czy Team Lotus);

Dlatego, po tytule GP2, ewentualne jazdy w piątek jako tester, niech się wczuje ponownie w race trim bolidu F1 i przystępujemy do negocjowania z ekipami, które mają wolny kokpit na 2012 rok dla Groszka.

Każdy inny ruch , będzie SAMOBÓJSTWEM jego kariery. Mistrzowie GP2 i vice, cieszą się od kilku sezonów sporym zainteresowaniem na rynku F1 i znajdują kokpity, więc ... jeżeli oni (Gravity) to spiep...ą to będzie on większym przegranym, niż G.Pantano !!!

@Kamikadze2000
Sezon 2008 był udany dla takiej ekipy jak BMW Sauber bo "poziom" mistrzostw lekko spadł i się wyrównał. Kimi nie był tym samym Kimim, Alonso miał crapwagona pod sobą, Lewis ciągle był żółtodziobem i taki błąd jak Kanada mogła kosztować go mistrzostwo.

BMW rozwijało się bardzo dobrze, ale na "starych" zasadach. Gdyby przepisy utrzymały się w 2009 i 2010 roku, BMW byłoby naprawdę mocne.
p33ro, 25.08.2011 14:56[!]
m3nel23, 25.08.2011 17:08[!]
Bruno :D!
RaceMaster, 25.08.2011 23:16[!]
Z ta oficjalna strona Renault i brakiem Nicka w spisie kierowcow to tylko na polskiej jej wersji. Na ang. jest dalej. Tak wiec prosze nie doszukiwac sie jakichs kombinacji - widocznie informacje o Nicku nie zostaly przetlumaczone i chyba nigdy ich tam nie bylo.
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca