F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Vietoris wygrywa główny wyścig na Spa, Grosjean zostaje mistrzem (akt.)

Francuz na 3 wyścigi przed końcem sezonu założył mistrzowską koronę.
Paweł Zając, 27 sierpnia 2011, wyświetlenia: 5552<< | lista | T- | T+ | >>
Christian Vietoris wygrał główny wyścig GP2 na torze Spa, a Romain Grosjean zajął trzecie miejsce i zapewnił sobie tytuł mistrzowski.

Kierowca Racing Enginnering prowadził od startu do mety w wyścigu zakłóconym przez ulewę oraz bardzo długą neutralizację. Niemiec w pierwszej połowie rywalizacji utrzymywał przewagę dwóch sekund nad Jules'em Bianchi i był w stanie obronić swoją pozycję, kiedy na 14. okrążeniu wszyscy zjechali po opony deszczowe. Wypadek Juliana Leala na szczycie Eau Rogue mocno ułatwił zadanie Vietorisowi, gdyż na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa.

Srebrny Mercedes przejechał osiem okrążeń, gdyż mimo neutralizacji doszło do kolejnego wypadku pomiędzy Stefano Colettim i Michaiłem Aloszynem. Kierowcę Trident Racing musieli obejrzeć lekarze przed wyciągnięciem go z samochodu. Kilku kierowców mocno zwolniło podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa. Po uformowaniu się stawki, wyścig można było wznowić na zaledwie jedno okrążenie.

Czołówka jechała spokojnie, jednak walka o ósme miejsce i tym samym pole position do jutrzejszego wyścigu była szalona. Po kilku atakach, Johnny Cecotto Jr wyprzedził Fairuza Fauzy'ego w zakręcie Fagnes. Wydawało się, że kierowca ekipy Ocean Racing dojedzie na tej pozycji do mety, kiedy na wyjściu z ostatniego zakrętu stracił napęd. Na pole position wrócił Fauzy, a Cecotto był ostatecznie 11.

Wyścig Grosjeana był w większości spokojny po tym jak na starcie przeskoczył z siódmego miejsca na trzecie. Francuzowi pomogła w tym lewa strona prostej startowej, która była jeszcze mokra. Wszyscy kierowcy na parzystych polach słabo wystartowali. Tester Renault nie umiał zaatakować czołowej dwójki a w dodatku musiał martwić się szarżującymi za jego plecami Marcussem Ericssonem i Lucą Filippi. Ostatecznie Szwed stracił czwartą pozycję w szykanie Bus Stop na rzecz Filippiego, a później wycofał się z wyścigu podczas neutralizacji.

Aktualizacja: Fairuz Fauzy został przesunięty przed Josefa Krala w wyniku decyzji sędziów po sobotnim wyścigu serii GP2. W czasie wyścigu Malezyjczyk wyprzedził Czecha jadąc za samochodem bezpieczeństwa i sędziowie nakazali mu oddanie pozycji zyskanej nieprzepisowo. Ostatecznie, jednak w wyniku dochodzenia sędziowie stwierdzili, że kierowca Super Nova tak bardzo zwolnił jadąc za samochodem bezpieczeństwa, że Fauzy miał pełne prawo wyprzedzić go. Jako że obaj ci kierowcy skończyli wyścig obok siebie sędziowie postanowili nie nakładać żadnych kar czasowych tylko po prostu zamienić ich miejscami. I tak oto Kral zdobył pole position do jutrzejszego wyścigu.

Potwierdzono także, że Stefano Coletti doznał złamania dwóch kręgów i opuści pozostałe wyścigi tego sezonu.

GP2 Series > 2011 > Belgia (główny), Spa-Francorchamps - 7,004 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 8Christian VietorisRacing EngineeringDallara GP2/11 Renault241h00m55,09910
2. 5Jules BianchiLotus ARTDallara GP2/11 Renault24+0:02,8628
3. 11Romain GrosjeanDAMSDallara GP2/11 Renault24+0:04,5716
4. 19Luca FilippiScuderia ColoniDallara GP2/11 Renault24+0:06,4415
5. 22Brendon HartleyOcean Racing TechnologyDallara GP2/11 Renault24+0:11,6144
6. 7Dani ClosRacing EngineeringDallara GP2/11 Renault24+0:12,4713
7. 16Fairuz FauzySuper Nova RacingDallara GP2/11 Renault24+0:18,9062
8. 14Josef KralArden InternationalDallara GP2/11 Renault24+0:17,3911
9. 17Adam CarrollSuper Nova RacingDallara GP2/11 Renault24+0:19,364
10. 27Davide ValsecchiTeam AirAsiaDallara GP2/11 Renault24+0:20,228
11. 23Johnny Cecotto JrOcean Racing TechnologyDallara GP2/11 Renault24+0:22,899
12. 9Sam BirdiSport InternationalDallara GP2/11 Renault24+0:23,358
13. 12Pal Varhaug (D)DAMSDallara GP2/11 Renault24+0:24,110
14. 6Esteban Gutierrez (D)Lotus ARTDallara GP2/11 Renault24+0:31,304
15. 24Max ChiltonCarlinDallara GP2/11 Renault231 okr.
16. 18Michael HerckScuderia ColoniDallara GP2/11 Renault231 okr.
Niesklasyfikowani
4Giedo van der GardeBarwa AddaxDallara GP2/11 Renault18
10Marcus EricssoniSport InternationalDallara GP2/11 Renault18
20Rodolfo GonzalezTrident RacingDallara GP2/11 Renault18
15Jolyon Palmer (D)Arden InternationalDallara GP2/11 Renault16
25Michaił AloszynCarlinDallara GP2/11 Renault16
21Stefano ColettiTrident RacingDallara GP2/11 Renault15
2Julian Leal (D)RapaxDallara GP2/11 Renault14
1Fabio LeimerRapaxDallara GP2/11 Renault7
3Charles PicBarwa AddaxDallara GP2/11 Renault1
26Luiz RaziaTeam AirAsiaDallara GP2/11 Renault1
Pole position: Christian Vietoris (Racing Engineering) - 2:18,345 (+2 pkt.)
Najszybsze okrążenie: Julian Leal (Rapax) - 2:00,526 na 12 okrążeniu
Premia za najszybsze okrążenie w Top 10: Christian Vietoris (Racing Engineering) +1 pkt.
Objaśnienie skrótów: D - debiutant
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.03.2017  Formuła 2 zastąpi GP2 od sezonu 2017
02.02.2017  Seria GP2 zostanie przekształcona w mistrzostwa Formuły 2?
27.01.2017  Mistrzostwa GP2 oraz GP3 potwierdziły kalendarze na sezon 2017
27.11.2016  Lynn wygrywa wyścig, Gasly zostaje mistrzem GP2
26.11.2016  Gasly wygrywa i wychodzi na prowadzenie w GP2
Tagi:
Grosjean R.
GP2

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MatiXF1, 27.08.2011 18:00[!]
Gratulacje dla Romaina, zasługiwał na to
VJM02, 27.08.2011 18:02[!]
Wyjazd SC był śmieszny, chwilę potem już ściągnęli samochód stamtąd, a nawet gdyby trwało to dłużej to przecież nie był to optymalny tor. Tak samo z Sutilem w Q2. Zaczynam się obawiać, że jeśli jutro spadnie kilka kropel to będziemy mieć powtórkę z Kanady.
Kamikadze2000, 27.08.2011 18:04[!]
@renegade - wygrałem więc - Mój faworyt sięgnął po tytuł! Twojemu życzę pozycji na podium w generalce, ale niewątpliwie będzie o to ciężko.

@VJM02 - na miejscu wypadku był pojazd medyczny z karetką i jeszcze jednym srebrnym wozem. Sprawa wyglądała poważnie, więc nie można było wznowic od razu wyścigu.
renegade, 27.08.2011 18:13[!]
@Kamikadze2000 Bedzie dobrze, juz dzisiaj moglo byc, Jemu tez przegrzewal sie silnik. Musi chlop zlapac rytm, w koncu! On chyba jednak juz bardziej mysli o przyszlotygodniowych negocjacjach odn. F1.

Nie wiem o czym Leon Price myslal, samochod bezpieczenstwa przez trzy kolka jechal w tempie 4min./okrazenie, naliczylem szesc aut, ktorym przegrzaly sie silniki. Nie wiem czy byl to brak wyobrazni, bo komunikacji miedzy zespolami a dyrektorem wyscigu na pewno.

Ja bym chcial aby po tym wyscigu Gonzalez zostal zdyskwalifikowany i obciazony kara finansowa. SMieszna sprawa z Gutierrezem, ktory nie wiedzial co robic, wyprzedzac zepsute auto, czy nie...
Kamikadze2000, 27.08.2011 18:32[!]
Racja, Gonzalez pokazał się z jak najgorszej strony. ;] Sam Bird w F1!? Cóż, to możliwe, aczkolwiek musi pozyskac sporą gotówkę. Myślę, że vdG jest w najlepszej sytuacji, bowiem posiada możnych sponsorów. Nie zdziwiłbym się, gdyby w HRT znalazłby się właśnie Holender.

Co do Romaina - stawiam na to, że pojawi się w w którymś z ostatnich wyścigów sezonu. Robert najprawdopodobniej nie wróci do startów na początku 2012 roku (oby wrócił chocby w drugiej połowie), a wtedy u boku Pietrowa ujrzymy Sennę, bądź Grosjeana. Myślę, że któryś z tych zawodników będzie partnerem Roberta w 2013 roku, natomiast Witalij trafi do MVR (powiązania rosyjskie). Tak to widzę. :)
maciejas512, 27.08.2011 18:32[!]
Prawo Grosjean. Szkoda że nie oglądałem wyścigu od początku ale cóż.
Kamikadze2000, 27.08.2011 18:36[!]
No i wielkie brawa dla Brendona! Zaskakuje mnie ten chłopak, zarówno pozytywnie, jak i negatywnie. W FR3.5 niesamowicie w kratkę, tak też było w F3ES. Tutaj jednak pokazał klasę we wcale nie najlepszym zespole. Mam nadzieje, że w przyszłym roku ujrzymy go w GP2 i jego kariera ruszy do przodu, ponieważ posiada potencjał. Przypomina mi trochę Colettiego. Co do Stefano, miejmy nadzieje, że wszystko z nim dobrze. :)

BOTTAS ZWYCIĘŻA - YESSSSSSSSSS!!! :))
renegade, 27.08.2011 18:49[!]
ktos ogladal GP3, skoro takie njaja dzialy sie w GP2 co musialo sie dziac w GP3?!
Sam ma rozmowy ze sponsoramina temat posady w jednym z zespolow.

Grosjeana ja wlasnie widze w Marussia Virgin Racing, ewentualnie Force India.
Kamikadze2000, 27.08.2011 18:54[!]
@renegade - oczekiwałem końca wyścigu w GP3, niestety w ES było kolarstwo (Vuelta, bue...). Mam nadzieje, że będę miał możliwośc obejrzec powtórkę jutro. :)
Mr President, 27.08.2011 20:19[!]
Po wyścigu pomyślałem, że Cecotto na ostatnim zakręcie chciał doprowadzić do kolizji z kierowcami zespołu Super Nova, ale na szczęście awaria napędu ;) Najlepiej w tym wyścigu pokazali się Brendon i Romain (cóż za szarża z 7. na 3. w pierwszych zakrętach). Kto może wygrać zespołowo?
Masio, 27.08.2011 20:44[!]
Dużo się wydarzyło w tym wyścigu. Doczekałem się tytułu dla Romka. On zasłużył na niego. Romek jest mistrzem!!!

Ciekawe co sobie teraz myśli Mirocha. Mógł zdobyć pierwsze punkty, które ma Hartley. ;)
renegade, 27.08.2011 21:01[!]
auto mial to samo, wiec dlaczego nie zdobywal wczesniej? Tutaj widac doswiadczenie i klase zawodnika
wsadders98, 27.08.2011 22:03[!]
COOOO??? Leal i najszybsze okrążenie? Nie wierzę...
DJ Malina, 27.08.2011 23:17[!]
Kibicowałem Grosjeanowi od samego początku sezonu i bardzo cieszy mnie, że zdobył tytuł. Szkoda, że van der Garde nie dojechał.
kubakuba1990, 28.08.2011 00:05[!]
@wsadders98:
tylko dzięki świeżym oponom po nieplanowanym zjeździe do boksów :)
Kamikadze2000, 28.08.2011 02:09[!]
Nie martwcie się. Punkty za FL zdobył Brendon Hartley. ;)
DJ Malina, 28.08.2011 08:06[!]
Cytat Kamikadze2000 :
Nie martwcie się. Punkty za FL zdobył Brendon Hartley. ;)


Cytat :
Premia za najszybsze okrążenie w Top 10: Christian Vietoris (Racing Engineering) +1 pkt.

Z tego co widzę to jednak nie Brendon
Kamikadze2000, 28.08.2011 11:04[!]
@DJ Malina - Nie przyjrzałem się tej tabelce. Na innej stronie był błąd, który został poprawiony. ;]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca