F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Tylko jeden Lotus w sezonie 2012?

Szefowie Lotus Renault i Team Lotus coraz odważniej wypowiadają się o zakończeniu długiego sporu.
Nataniel Piórkowski, 12 września 2011, wyświetlenia: 2837<< | lista | T- | T+ | >>
Po weekendowych doniesieniach o planowanej zmianie nazwy zespołu Team Lotus, w poniedziałek w mediach pojawiło się więcej informacji.

Po długiej walce o prawa do używania nazwy Team Lotus w Formule 1, podczas Grand Prix Włoch pojawiły się informacje o tym, że zespół z Norfolk może od przyszłego sezonu korzystać z nowej nazwy, a Grupa Lotus przejmie na wyłączność szyld Lotus, stając się jednocześnie posiadaczem zespołu Renault.

Pomimo tego, że sprawa musi zostać załatwiona oficjalnie, a nazwy podwozi nie zostały jeszcze zmienione, szefowie obu ekip zapewniają, iż pragną dojść do porozumienia, na mocy którego w stawce sezonu 2012 pojawi się tylko jeden zespół Lotus.

Szef Lotus Renault GP – Eric Boullier powiedział: „Widziałem, jak na padoku Dany Bahr (dyrektor generalny Grupy Lotus) i Tony Fernandes toczyli miłą rozmowę, więc chyba jest rozwiązanie, które może zostać zastosowane. Zobaczymy. Zmiana nazwy zespołu/podwozia może sprawić trochę problemów ze sponsoringiem i oczywiście pieniędzmi z praw telewizyjnych, więc jest to kwestia, która zostanie spełniona wtedy, gdy wszystko będzie poukładane”.

Swój głos w sprawie zabrał także Tony Fernandes, właściciel Team Lotus: „Zawsze miałem problem z tym, czy naprawdę jesteśmy Teamem Lotus. Zawsze mówiłem, że ta era była ich, a my przywróciliśmy ją wraz z nowymi właścicielami. Zrobiliśmy to dla fanów, czy się im to podobało, czy nie. Ta sprawa jest już jednak za nami. Nie możesz mieć nazwy i nie zarabiać na niej. Ostatecznie promujemy kogoś innego. Nie sądzę, że jest to dla kogokolwiek korzystne – dla Lotus Renault, Team Lotus, kogokolwiek”.

„Zawsze powtarzałem, że ochrona marki jest priorytetem i nie ja rozpocząłem to całe zamieszanie. To nie ja rościłem swoich praw, tylko Grupa Lotus. Przegrali sprawę, ale ja zawsze zostawiałem otwarte drzwi i być może będzie to dla wszystkich korzystne. Idziemy dalej. Zawsze mówiłem, że chcemy być w przemyśle samochodowym i nigdy nie ukrywałem tego faktu. Teraz mamy Caterhama” – dodał.

Oprócz liftingu nazwy, w przyszłym roku Team Lotus może także zmienić swą fabrykę. Sugeruje się, że potencjalnymi lokalizacjami nowej bazy zespołu są Silverstone lub dawna siedziba teamów Arrows i Super Aguri w Leafield. „Myślę, że najlepszy scenariusz jest taki, iż samochody wyjeżdżają na przyszłoroczne Grand Prix Australii i wracają już do nowego domu. Bez dwóch zdań. Nadal będziemy jednak w Hingham, bo mamy tu dział kompozytów, rozwijamy technologię i dział inżynierii”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2012  Alex Rossi liczy na awans do Formuły 1
13.12.2011  Lotus będzie stosował czarno-złote malowanie w F1, GP2, GP3 i IndyCar
12.12.2011  HRT dementuje plotki o nawiązaniu współpracy z Caterhamem
12.12.2011  HRT zmieni silniki na Renault?
08.12.2011  Team Lotus potwierdza zatrudnienie Johna Ileya
Tagi:
Team Lotus
Renault
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rentonB, 12.09.2011 16:48[!]
Ciekawe ile Fernandes dostal. On za pieniadze sprzedalby wlasna matke.
czytelnik, 12.09.2011 17:07[!]
@rentonB, nie przesadzaj!
Yurek, 12.09.2011 17:07[!]
Sprzedałby, czy nie, ale w tym stwierdzeniu
Cytat :
Zawsze powtarzałem, że ochrona marki jest priorytetem i nie ja rozpocząłem to całe zamieszanie. To nie ja rościłem swoich praw, tylko Grupa Lotus.

ma rację. Fajnie, jakby doszli do ugody, może Grupa Lotus kupiłaby jeszcze prawa do nazwy Team Lotus, nie wiadomo.
SirKamil, 12.09.2011 17:23[!]
Coraz bardziej oczywiste, że w tym całym cynicznym wycieraniu gęby lotusem i biciem piany chodziło o Malaysia Airlines. kaske innym słowem.
sasza82, 12.09.2011 17:42[!]
Cała F1 kręci się wokół pieniędzy, nie czarujmy się...krzyżują się nieraz drogi polityki, biznesu i sportu...z pozakulisowych rozgrywek i tak pewnie docierają strzępki informacji.
Co do sporu o Lotusa...obie strony na nim tracą, więc nie dziwne, że próbują się porozumieć...każdy właściciel zespołu chce ugrać jak najwięcej dla siebie...niezależnie od wszystkich czynników, tych mniej i bardziej sportowych - Fernandes pewnie dostanie, to na czym mu zależy, a więc z punktu widzenia szefa zespołu spisał się dobrze.
Kamikadze2000, 12.09.2011 18:44[!]
I byłoby to dobre rozwiązanie. Lotusa wszyscy właściwie kojarzą z GB, a nie Malezją. Tak więc to niezbyt dobre rozwiązanie. Nie mają wiele wspólnego z legendarną marką, poza barwami, które w dawnych czasach były używane. Nazwa "własna" byłaby lepsza dla Fernandesa. ;)
jpslotus72, 12.09.2011 19:41[!]
A ja bym wolał, żeby (jeśli już w ogóle musi być jakiś "Lotus") marka i obecne malowania zostały w ekipie Fernandesa (w końcu grupa Lotus to nie to samo co Team Lotus), a LRGP - nawet gdyby z francuskiego koncernu miały zostać tylko silniki - zachowało markę Renault (która ma w F1 swoje tradycje - choćby jako pioniera Turbo)... Oczywiście Grupie Lotus zależy na używaniu firmowej marki - tym bardziej, że chce zwiększać swoje zaangażowanie w F1 poprzez obecny zespół LRGP - ale szkoda mi po prostu szyldu Renault (to już jednak konsekwencje wycofania się koncernu z firmowania stajni wyścigowej).
Patrick, 12.09.2011 19:54[!]
Nareszcie. Chapman przez tą całą "walkę" Lotusów w grobie się przewraca.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca