F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Singapuru: trening 1 - Problemy z torem, Hamilton najszybszy

Wyniki i opis pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Marina Bay.
Nataniel Piórkowski, 23 września 2011, wyświetlenia: 7491<< | lista | T- | T+ | >>
Lewis Hamilton odnotował najszybszy czas w pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Singapuru. Kolejne dwa miejsca zajął duet Red Bull Racing – Sebastian Vettel i Mark Webber. Niestety głównym bohaterem treningu okazali się nie kierowcy, a wadliwe krawężniki.

Inauguracja weekendu o Grand Prix Singapuru była tak niesamowita, jak cała idea nocnego wyścigu. Pierwsza sesja treningowa rozpoczęła się z półgodzinnym opóźnieniem związanym z naprawą krawężników na zakrętach numer 3 i 14. Sprawa nie była najłatwiejsza do opanowania, ponieważ w obu miejscach trwały gorączkowe prace nadzorowane przez delegatów technicznych FIA w osobach Herbiego Blasha i Charliego Whitinga.

W rezultacie napraw, pierwszy trening został skrócony do sześćdziesięciu minut. Tradycyjnie na tor wyjechali reprezentanci najsłabszych zespołów, choć już podczas okrążenia instalacyjnego Timo Glock wypadł poza tor przez drobne problemy z nowymi hamulcami. Po zjeździe do garażu Niemiec został poinformowany o konieczności wymienienia całego układu, przez co stracił trochę czasu na torze.

Jako pierwszy czas okrążenia ustanowił po piętnastu minutach Nico Rosberg, choć chwilę później rezultat przebił jego partner z Mercedesa – Michael Schumacher. Tak jak na wszystkich torach ulicznych, częstym widokiem były drobne wyjazdy poza nitkę toru, które spowodowane są głównie słabą przyczepnością i brakiem optymalnej linii jazdy. Newralgicznym miejscem była tradycyjnie potrójna szykana w zakręcie nr 10.

Do większego incydentu doszło w przedostatnim zakręcie toru, gdy Mark Webber próbował wyprzedzić znacznie wolniejszego Timo Glocka. Australijczyk uszkodził przedni spojler zahaczając o tylną oponę bolidu Virgin Racing. Wskutek jej przebicia Niemiec zakończył jazdę i nieusatysfakcjonowany obrotem wydarzeń udał się na zaplecze swego garażu. Chwilę później na torze wywieszono czerwoną flagę po tym, jak Heikki Kovalainen zatrzymał swój bolid w zakręcie nr 18 z awarią i pożarem układu hamulcowego.

Na półmetku, czasu jednego okrążenia nie ustanowiła piątka kierowców – Kobayashi, Trulli, Alonso, Hamilton oraz Button. Wraz ze wznowieniem jazd, włoski kierowca szybko pojawił się na torze, przejmując od Kovalainena rolę zbierania informacji przed dalszą częścią weekendu. Na kwadrans przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę, stawce przewodził Sebastian Vettel, a czołową trójkę uzupełniali Jenson Button i Mark Webber.

Niespodziewanie najszybszym bolidem okazywało się Ferrari Felipe Massy, które w punkcie pomiaru prędkości osiągnęło 290 km/h. Bardzo zbliżony rezultat osiągnął również Adrian Sutil. Tymczasem na torze trwała korespondencyjna walka między Hamiltonem a Vettelem. Z każdym okrążeniem obaj kierowcy poprawiali czas najlepszego okrążenia, aż do czasu ponownego wywieszenia czerwonej flagi z powodu uszkodzenia krawężnika na wyjeździe z zakrętu nr 7.

Po usunięciu nachalnego i często powtarzającego się problemu, kierowcom pozostały do dyspozycji trzy minuty. Dokładnym podsumowaniem sesji był widok ogromnego korku, jaki pojawił się na wyjeździe z alei serwisowej, gdy każdy z kierowców chciał wykorzystać do maksimum oddany im do dyspozycji czas.

Należy mieć tylko nadzieję, że w drugim treningu kierowcy nie będą musieli desperacko walczyć z czasem, a spokojnie oddadzą się przygotowaniom do kluczowych rozdziałów weekendu – jutrzejszych kwalifikacji i niedzielnego wyścigu.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:48,599--10
2.1Sebastian VettelRed Bull RB71:49,0050,4060,40615
3.2Mark WebberRed Bull RB71:50,0661,4671,06116
4.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:50,5961,9970,53011
5.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:50,9522,3530,35612
6.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:52,0433,4441,09114
7.14Adrian SutilForce India VJM041:52,2513,6520,20813
8.7Michael SchumacherMercedes GP W021:52,4163,8170,16512
9.15Paul di RestaForce India VJM041:52,4353,8360,01913
10.8Nico RosbergMercedes GP W021:52,8154,2160,38013
11.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:52,9914,3920,17617
12.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:53,0504,4510,05917
13.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:53,3994,8000,34918
14.17Sergio PerezSauber C301:53,7035,1040,30419
15.16Kamui KobayashiSauber C301:53,7495,1500,04612
16.9Bruno SennaRenault R311:53,7655,1660,01617
17.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:53,7855,1860,02016
18.10Witalij PietrowRenault R311:54,7366,1370,9518
19.21Jarno TrulliLotus T1281:54,8216,2220,0859
20.20Heikki KovalainenLotus T1281:56,1987,5991,3778
21.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:57,7989,1991,60013
22.24Timo GlockVirgin MVR-021:58,79210,1930,9946
23.22Daniel RicciardoHRT F1111:59,16910,5700,37717
24.23Narain KarthikeyanHRT F1111:59,21410,6150,04518
107% najlepszego czasu: 1:56,201

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1, 6 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Marina Bay

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adakar, 23.09.2011 14:00[!]
Force Indię wyglądają ... całkiem całkiem
Yurek, 23.09.2011 14:02[!]
Renault też
jpslotus72, 23.09.2011 14:13[!]
Co ten Heikki taki "napalony" na ten Singapur?... :)

Jeszcze nie wiadomo jak to będzie w Indiach, ale jak na razie organizatorzy z Singapuru zgłaszają się jako kandydaci do nagrody przechodniej za Organizacyjną Kompromitację Roku (Bahrajn to inna historia) - którą mogą przejąć od zeszłorocznych laureatów, Koreańczyków...
Neron, 23.09.2011 14:25[!]
Zły czas w Tabeli Hamilton miał końcówke 599 nie 899 ;)
katinka, 23.09.2011 15:37[!]
No nie pogniewalabym sie wcale, aby w niedziele chlopaki w takiej kolejnosci dojechali do mety. A swoja droga w F1 taka kosmiczna technologia, a krawezniki na srubki czy gwozdzie.
akkim, 23.09.2011 15:58[!]
@jpslotus72
Powaliłeś mnie komentem aż mi zrzedła mina,
Ty na prawdę znasz jakiegoś "napalonego" Fina ? ;)
Makintosz_HD, 23.09.2011 16:48[!]
SEN przed PET daje kolejny raz do myślenia, ale tak słaba forma LRGP to już kicha totalna. Mając w zeszłym roku takie auto które na wolnych ulicznych torach radziło sobie całkiem nieźle zbudowali bubel który nie pasuje do żadnego obiektu!!! Może i dobrze że Robert nie siedzi w tym aucie bo frustracja pewnie byłaby podobna do tej z 2009r i drewnianego BMW.
Masio, 23.09.2011 20:12[!]
Renault, katastrofa. A tak po za tym, to Romek miał poprowadzić bolid Senny.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca