F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Singapuru: trening 1 - Problemy z torem, Hamilton najszybszy

Wyniki i opis pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Marina Bay.
Nataniel Piórkowski, 23 września 2011, wyświetlenia: 7375<< | lista | T- | T+ | >>
Lewis Hamilton odnotował najszybszy czas w pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Singapuru. Kolejne dwa miejsca zajął duet Red Bull Racing – Sebastian Vettel i Mark Webber. Niestety głównym bohaterem treningu okazali się nie kierowcy, a wadliwe krawężniki.

Inauguracja weekendu o Grand Prix Singapuru była tak niesamowita, jak cała idea nocnego wyścigu. Pierwsza sesja treningowa rozpoczęła się z półgodzinnym opóźnieniem związanym z naprawą krawężników na zakrętach numer 3 i 14. Sprawa nie była najłatwiejsza do opanowania, ponieważ w obu miejscach trwały gorączkowe prace nadzorowane przez delegatów technicznych FIA w osobach Herbiego Blasha i Charliego Whitinga.

W rezultacie napraw, pierwszy trening został skrócony do sześćdziesięciu minut. Tradycyjnie na tor wyjechali reprezentanci najsłabszych zespołów, choć już podczas okrążenia instalacyjnego Timo Glock wypadł poza tor przez drobne problemy z nowymi hamulcami. Po zjeździe do garażu Niemiec został poinformowany o konieczności wymienienia całego układu, przez co stracił trochę czasu na torze.

Jako pierwszy czas okrążenia ustanowił po piętnastu minutach Nico Rosberg, choć chwilę później rezultat przebił jego partner z Mercedesa – Michael Schumacher. Tak jak na wszystkich torach ulicznych, częstym widokiem były drobne wyjazdy poza nitkę toru, które spowodowane są głównie słabą przyczepnością i brakiem optymalnej linii jazdy. Newralgicznym miejscem była tradycyjnie potrójna szykana w zakręcie nr 10.

Do większego incydentu doszło w przedostatnim zakręcie toru, gdy Mark Webber próbował wyprzedzić znacznie wolniejszego Timo Glocka. Australijczyk uszkodził przedni spojler zahaczając o tylną oponę bolidu Virgin Racing. Wskutek jej przebicia Niemiec zakończył jazdę i nieusatysfakcjonowany obrotem wydarzeń udał się na zaplecze swego garażu. Chwilę później na torze wywieszono czerwoną flagę po tym, jak Heikki Kovalainen zatrzymał swój bolid w zakręcie nr 18 z awarią i pożarem układu hamulcowego.

Na półmetku, czasu jednego okrążenia nie ustanowiła piątka kierowców – Kobayashi, Trulli, Alonso, Hamilton oraz Button. Wraz ze wznowieniem jazd, włoski kierowca szybko pojawił się na torze, przejmując od Kovalainena rolę zbierania informacji przed dalszą częścią weekendu. Na kwadrans przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę, stawce przewodził Sebastian Vettel, a czołową trójkę uzupełniali Jenson Button i Mark Webber.

Niespodziewanie najszybszym bolidem okazywało się Ferrari Felipe Massy, które w punkcie pomiaru prędkości osiągnęło 290 km/h. Bardzo zbliżony rezultat osiągnął również Adrian Sutil. Tymczasem na torze trwała korespondencyjna walka między Hamiltonem a Vettelem. Z każdym okrążeniem obaj kierowcy poprawiali czas najlepszego okrążenia, aż do czasu ponownego wywieszenia czerwonej flagi z powodu uszkodzenia krawężnika na wyjeździe z zakrętu nr 7.

Po usunięciu nachalnego i często powtarzającego się problemu, kierowcom pozostały do dyspozycji trzy minuty. Dokładnym podsumowaniem sesji był widok ogromnego korku, jaki pojawił się na wyjeździe z alei serwisowej, gdy każdy z kierowców chciał wykorzystać do maksimum oddany im do dyspozycji czas.

Należy mieć tylko nadzieję, że w drugim treningu kierowcy nie będą musieli desperacko walczyć z czasem, a spokojnie oddadzą się przygotowaniom do kluczowych rozdziałów weekendu – jutrzejszych kwalifikacji i niedzielnego wyścigu.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:48,599--10
2.1Sebastian VettelRed Bull RB71:49,0050,4060,40615
3.2Mark WebberRed Bull RB71:50,0661,4671,06116
4.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:50,5961,9970,53011
5.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:50,9522,3530,35612
6.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:52,0433,4441,09114
7.14Adrian SutilForce India VJM041:52,2513,6520,20813
8.7Michael SchumacherMercedes GP W021:52,4163,8170,16512
9.15Paul di RestaForce India VJM041:52,4353,8360,01913
10.8Nico RosbergMercedes GP W021:52,8154,2160,38013
11.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:52,9914,3920,17617
12.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:53,0504,4510,05917
13.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:53,3994,8000,34918
14.17Sergio PerezSauber C301:53,7035,1040,30419
15.16Kamui KobayashiSauber C301:53,7495,1500,04612
16.9Bruno SennaRenault R311:53,7655,1660,01617
17.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:53,7855,1860,02016
18.10Witalij PietrowRenault R311:54,7366,1370,9518
19.21Jarno TrulliLotus T1281:54,8216,2220,0859
20.20Heikki KovalainenLotus T1281:56,1987,5991,3778
21.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:57,7989,1991,60013
22.24Timo GlockVirgin MVR-021:58,79210,1930,9946
23.22Daniel RicciardoHRT F1111:59,16910,5700,37717
24.23Narain KarthikeyanHRT F1111:59,21410,6150,04518
107% najlepszego czasu: 1:56,201

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1, 6 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1
Marina Bay

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adakar, 23.09.2011 14:00[!]
Force Indię wyglądają ... całkiem całkiem
Yurek, 23.09.2011 14:02[!]
Renault też
jpslotus72, 23.09.2011 14:13[!]
Co ten Heikki taki "napalony" na ten Singapur?... :)

Jeszcze nie wiadomo jak to będzie w Indiach, ale jak na razie organizatorzy z Singapuru zgłaszają się jako kandydaci do nagrody przechodniej za Organizacyjną Kompromitację Roku (Bahrajn to inna historia) - którą mogą przejąć od zeszłorocznych laureatów, Koreańczyków...
Neron, 23.09.2011 14:25[!]
Zły czas w Tabeli Hamilton miał końcówke 599 nie 899 ;)
katinka, 23.09.2011 15:37[!]
No nie pogniewalabym sie wcale, aby w niedziele chlopaki w takiej kolejnosci dojechali do mety. A swoja droga w F1 taka kosmiczna technologia, a krawezniki na srubki czy gwozdzie.
akkim, 23.09.2011 15:58[!]
@jpslotus72
Powaliłeś mnie komentem aż mi zrzedła mina,
Ty na prawdę znasz jakiegoś "napalonego" Fina ? ;)
Makintosz_HD, 23.09.2011 16:48[!]
SEN przed PET daje kolejny raz do myślenia, ale tak słaba forma LRGP to już kicha totalna. Mając w zeszłym roku takie auto które na wolnych ulicznych torach radziło sobie całkiem nieźle zbudowali bubel który nie pasuje do żadnego obiektu!!! Może i dobrze że Robert nie siedzi w tym aucie bo frustracja pewnie byłaby podobna do tej z 2009r i drewnianego BMW.
Masio, 23.09.2011 20:12[!]
Renault, katastrofa. A tak po za tym, to Romek miał poprowadzić bolid Senny.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca