F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Singapuru: trening 2 - Vettel wraca na szczyt

Wyniki i opis drugiej piątkowej sesji treningowej na torze Marina Bay.
Nataniel Piórkowski, 23 września 2011, wyświetlenia: 6966<< | lista | T- | T+ | >>
Sebastian Vettel powrócił na szczyt stawki ustanawiając najszybszy czas w drugiej sesji treningowej na torze Marina Bay w Singapurze. Tym razem czołową trójkę uzupełnili kierowcy dwóch innych konkurencyjnych zespołów – Fernando Alonso z Ferrari i Lewis Hamilton z McLarena.

Wbrew prognozom pogody, druga sesja treningowa rozpoczęła się w sprzyjających warunkach atmosferycznych. Problemów na starcie nie sprawiały także feralne krawężniki, które w pierwszym treningu napsuły krwi wielu kierowcom i zespołom.

Wszyscy bardzo ochoczo zabrali się do realizacji swych programów, których nie mogli ukończyć podczas poprzedniego treningu. Po ośmiu minutach aż dziewiętnastu kierowców zdążyło ustanowić czas pojedynczego okrążenia, a na czele znajdował się Fernando Alonso, choć chwilę później na pierwsze miejsce wskoczył Vettel z czasem 1:48,171, przebijając Hiszpana o blisko sekundę.

Prawdziwą symfonią regularności był Sebastian Vettel, którego rezultat na długi czas był wyznacznikiem ogólnego maksimum dla reszty stawki. Z każdym przejechanym okrążeniem Niemiec podnosił poprzeczkę, umacniając przewagę przed swym partnerem z Red Bulla – Markiem Webberem, który tracił do niego blisko 0,8 sek. Gdy na torze brylowały bolidy rodem z Milton Keynes, w garażu McLarena trwały prace przy samochodzie Lewisa Hamiltona. Po dwudziestu minutach Brytyjczyk zdołał przejechać tylko jedno okrążenie.

Dobre osiągi prezentował Kamui Kobayashi, który na pewnym etapie zajmował szóstą pozycję, wyprzedzając między innymi Rosberga, Sutila i Sennę. Częstymi obrazkami były popisy kierowców w zakręcie nr 10 oraz uślizgi przed wjazdem na Anderson Bridge. Patrząc na czasy okrążeń można było powiedzieć, że rozczarowujące tempo prezentował po raz kolejny Williams. Barrichello i Maldonado zajmowali odpowiednio 21 i 17 pozycję. Niewiele szybszy od Wenezuelczyka był Michael Schumacher (15 lokata).

Tymczasem problem spotkał Jensona Buttona, który przestrzelił zakręt 14. Niestety w bolidzie Brytyjczyka nie zadziałał bieg wsteczny, wskutek czego został zmuszony do pozostawienia swego MP4-26 służbom porządkowym i udania się do garażu. Na półmetku sesji na czele znajdował się niezmiennie Sebastian Vettel, a za nim Webber, Hamilton, Alonso i Massa, a na torze zaczynały pojawiać się bolidy wyposażone w supermiękką mieszankę ogumienia – na taki ruch zdecydowało się Ferrari, wskutek czego Brazylijczyk szybko wskoczył na pierwszą pozycję. Drobny uślizg i kontakt ze ścianą okalającą tor zaliczył parę minut później Michael Schumacher.

Mniej szczęścia miał Sebastien Buemi, który na wyjeździe z zakrętu 21 uderzył z dużą siłą w mur i uszkodził przednie zawieszenie. Na torze po raz kolejny wywieszono żółtą flagę, a do akcji wkroczyli porządkowi. Po uprzątnięciu skutków kraksy Szwajcara na czoło wskoczył Alonso, przebijając o dwie sekundy rezultat, który osiągnął Vettel na twardszej mieszance. Niedługo mieliśmy jednak czekać na powrót króla – Vettel bardzo szybko odpowiedział na rezultat Hiszpana.

Pomimo kilku prób czasom dwójki liderów nie był w stanie dorównać Lewis Hamilton, choć akurat jego usprawiedliwieniem mogły być trudności w znalezieniu odpowiednich ustawień na swej kierownicy. W końcówce sesji w garażu Force India trwały gorączkowe prace nad bolidem Paula di Resty, który przez godzinę i piętnaście minut przejechał zaledwie pięć okrążeń. W tabeli rezultatów nie brylowali także kierowcy Lotus Renault GP. Pietrow i Senna okupowali miejsca w środku stawki tracąc do Vettela około 4 sek. Na korzyść Brazylijczyka przemawiała liczba przejechanych okrążeń (22), która mogła ułatwić dopracowywanie nowych części, jakie zespół miał przywieźć na to wyjątkowe Grand Prix.

Im bliżej końca, tym więcej kierowców wyjeżdżało na tor bolidami z dużą ilością paliwa, a w bolidzie Pietrowa pojawiły się problemy z systemem KERS. W ostatnich minutach z toru wypadli również bezpiecznie Maldonado i Sutil, a di Resta przejechał jedno okrążenie z małą ilością paliwa, wskakując na trzynastą pozycję po drobnym błędzie w trzynastym zakręcie.

Podsumowując, możemy jutro oczekiwać zaciętej sesji kwalifikacyjnej, jeśli tylko Ferrari oraz McLaren zdołają utrzymać lub podkręcić swe tempo. Fascynując się walką w czołówce nie możemy zapominać o ogonie stawki, który będzie musiał brać pod uwagę regułę 107%. Patrząc na rezultaty pierwszego treningu, gdy wszyscy używali mieszanek typu prime, kierowcy Virgin i HRT mogą mieć wielkie trudności ze znalezieniem się w wyścigu, choć ostatnimi czasy FIA bardzo łaskawie używa wyraźnie nietrafionej reguły, dopuszczając wszystkie bolidy do niedzielnej rywalizacji.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB71:46,374--33
2.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:46,5750,2010,20128
3.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:47,1150,7410,54022
4.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:47,1200,7460,00523
5.2Mark WebberRed Bull RB71:47,2650,8910,14528
6.7Michael SchumacherMercedes GP W021:48,4182,0441,15327
7.14Adrian SutilForce India VJM041:48,8662,4920,44832
8.17Sergio PerezSauber C301:49,5783,2040,71227
9.16Kamui KobayashiSauber C301:49,7303,3560,15229
10.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:49,7513,3770,02110
11.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:49,7923,4180,04114
12.9Bruno SennaRenault R311:50,2413,8670,44931
13.15Paul di RestaForce India VJM041:50,3453,9710,1048
14.10Witalij PietrowRenault R311:50,3994,0250,05429
15.8Nico RosbergMercedes GP W021:50,7904,4160,39128
16.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:50,8974,5230,10724
17.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:50,9374,5630,04030
18.20Heikki KovalainenLotus T1281:51,9505,5761,01326
19.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:52,2575,8830,30715
20.21Jarno TrulliLotus T1281:52,4896,1150,23225
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:53,5797,2051,09025
22.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:54,6498,2751,07025
23.22Daniel RicciardoHRT F1111:54,7548,3800,10529
24.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:55,1988,8240,44426
107% najlepszego czasu: 1:53,820

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1, 9 m/s
Wilgotność powietrza: 66%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marla, 23.09.2011 17:20[!]
Chyba zacznę pisać książkę "Pechowe przypadki Jensona Buttona 2011". Aj...
Dante, 23.09.2011 17:39[!]
@marla - Do spółki z Angulo który napisze rozdział pod tytułem "Pech ekipy McLarena na przestrzeni dziejów".
akkim, 23.09.2011 17:41[!]
Chyba nasze spekulacje, co by było gdyby,
można włożyć między bajki albo zakuć w dyby,
nic Vettela nie zatrzyma, krew poczuł i koniec,
skoro nie ma już Flaviusza, zasądzie na tronie.
Przemysław, 23.09.2011 17:49[!]
@akkim - nie sądzę, że Vettel w tym wyścigu zostanie mistrzem świata. Alonso ma bardzo dobre tempo w zatankowanym aucie, jak również nie ustępuje za bardzo Vettelowi na szybkim kółku. Ferrari ogólnie dobrze wygląda po tych dwóch sesjach treningowych. Lepiej niż McLaren, który jakoś chyba nie może znaleźć "tego czegoś" w bolidzie na tym torze.
Alonso wg. mnie będzie razem na podium z Sebastianem.
rentonB, 23.09.2011 18:05[!]
Czy to wazne kiedy Vettel zdobedzie tytul??
On juz go ma od SPA lub Monzy
marla, 23.09.2011 18:08[!]
@Przemysław
Też mi się wydaje, że w tym nie. Bo, jak wszyscy wiemy, na to się składa więcej składowych niż same jego zwycięstwo - tak jak piszesz - pozycje Alonso, Buttona (mam nadzieję, że limit pecha na ten weekend już wykorzystał).

@rentonB
W sumie mało ważne, tak sobie tylko paplamy :)
FelipeF1., 23.09.2011 18:14[!]
Jak Ferdek pojedzie bez żadnych problemow to Vettel w Singapurze nie zdobędzie tytułu
akkim, 23.09.2011 18:19[!]
Pewnie, nie przewidzi się wszystkiego w głowach,
do niedzieli pozostają tylko puste słowa,
i wszystko może runąć, co wynika z gadek,
nikt nie może tyle w świecie, co może przypadek.
IceMan11, 23.09.2011 18:35[!]
@Przemysław
Do GP Abu Dhabi F. Alonso startował z P3. Miał tempo na P4, a przyjechał na P7 ;)
lerloare, 23.09.2011 18:42[!]
A skąd możemy wiedzieć że Ferrari w końcówce nie miało "ciut" mniej paliwa niż RBR? Mówić po FP2 kto jest szybszy zatankowanym bolidem to szaleństwo.
IceMan11, 23.09.2011 18:46[!]
@lerloare
Patrząc na wcześniejsze FP2 w tym sezonie można stwierdzić, że RBR jechało na mniejszym limicie niż rywale. Zobaczymy jak będzie naprawdę :)
pawlos, 23.09.2011 18:54[!]
Pierwsza 5 jakby z innej ligi. Słabo LRGP.
Simi, 23.09.2011 19:12[!]
Podpiszę się pod wypowiedziami tych, którzy twierdzą, że Vettel nie zdobędzie tytułu w niedzielę. Alonso musiałby mieć pecha, albo popełnić błąd - jest zbyt szybki, by wypaść poza podium.
opooona ;S, 24.09.2011 08:50[!]
Znów Vettel wygra, Senna dobrze.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca