F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Japonii: trening 1 - Button najszybszy

Wyniki i opis pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Suzuka.
Konrad Házi, 7 października 2011, wyświetlenia: 7312<< | lista | T- | T+ | >>
Najszybszym kierowcą podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Japonii na torze Suzuka okazał się Jenson Button, którego najlepszy rezultat wyniósł 1:33,634. Drugi był Lewis Hamilton, natomiast trzeci Sebastian Vettel, który w końcówce sesji wypadł z toru w sekwencji Degnera i uderzył w bandę.

W piątek rano na torze Suzuka kierowców przywitała piękna słoneczna pogoda, zachęcająca wręcz do ścigania się. Sesję kierowcy rozpoczęli jednak typowo – od krótkich wyjazdów instalacyjnych, po których powracali do boksów, gdzie mechanicy zajmowali się ich bolidami. Tak wyglądała praca kierowców przez pierwszych dwadzieścia minut.

Sytuacja wkrótce się zmieniła, gdy pierwsze mierzone okrążenie tego weekendu przejechał Narain Karthikeyan (1:49,408), a na tor zaczęli wyjeżdżać też inni kierowcy, co zaowocowało szybką poprawą czasów. Nie zanosiło się tymczasem, by w najbliższym czasie na tor wyjechał Paul di Resta, w którego bolidzie pojawiały się wibracje podczas hamowania, co skłoniło zespół do podjęcia decyzji o wymianie klocków hamulcowych.

Warto wspomnieć również o Renault, które w tej sesji testowało dwie różne wersje nadwozia – w bolidzie Bruno Senny założone było takie jak w Singapurze, które sprawiało tam nieco problemów z przegrzewaniem się jednostki napędowej, natomiast Witalij Pietrow otrzymał zmienione, nieco powiększone nadwozie.

Najszybszym kierowcą na półmetku sesji był Jenson Button z rezultatem 1:33,648, który dopiero co wysunął się na czoło, wychodząc przed Lewisa Hamiltona i Fernando Alonso. Swój udział w sesji zakończył za to kilka minut wcześniej Pasor Maldonado, który po tym jak wypadł na pobocze w szóstym zakręcie (ostatnim w sekwencji zakrętów „S”), zatrzymał się kilkadziesiąt metrów dalej w alejce technicznej.

O ile ruch na torze zelżał, o tyle sporo działo się w garażach, gdzie zespoły ciężko pracowały nad ustawieniami. Na tym etapie najwięcej pracy mieli chyba mechanicy Ferrari, którzy w bolidzie Felipe Massy zmieniali ustawienia tylnego zawieszenia, natomiast u Fernando Alonso pracowali nad rozkładem masy. Podobnie wyglądała też sytuacja w garażu Virgin. Wiele innych zespołów pracowało natomiast nad nowymi częściami aerodynamiki, a Team Lotus przyznał, że w bolidzie Jarno Trullego ponownie zamontowane zostało stare wspomaganie kierownicy, gdyż pojawiły się obawy, iż nowy system mógłby okazać się niewystarczający.

Na kwadrans przed końcem na czele pozostawał Button, wyprzedzając Hamiltona oraz Vettela, który wskoczył na trzecie miejsce. Ruch na torze był jednak niewielki – kilku kierowców wykonywało dłuższe przejazdy. Ciężko było też o poprawę rezultatów na tym etapie, ponieważ jedyny komplet opon z pośredniej mieszanki, którym dysponowali kierowcy w tej sesji, miał już swe najlepsze czasy dawno za sobą.

Wkrótce po raz kolejny natężenie ruchu na torze wzrosło, gdy niemal wszyscy opuścili swe garaże na 5 minut przed końcem. Jedynym kierowcą, który zdołał jeszcze poprawić swój czas był Jenson Button, który urwał ze swojego rezultatu setną część sekundy by umocnić się na prowadzeniu, na którym pozostał już do końca. Pechowo sesja skończyła się natomiast dla Sebastiana Vettela, który przesadził nieco w pierwszym zakręcie Degnera, by wypaść na pobocze i zatrzymać się dopiero na barierze z opon. Bolid Niemca nie uległ poważniejszym uszkodzeniom i z pewnością zobaczymy go w drugim treningu.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:33,634--20
2.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:33,7250,0910,09118
3.1Sebastian VettelRed Bull RB71:34,0900,4560,36522
4.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:34,3720,7380,28224
5.2Mark WebberRed Bull RB71:34,4260,7920,05425
6.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:34,9371,3030,51123
7.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:35,5851,9510,64827
8.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:35,5901,9560,00525
9.7Michael SchumacherMercedes GP W021:36,0332,3990,44322
10.10Witalij PietrowRenault R311:36,3702,7360,33718
11.9Bruno SennaRenault R311:36,4872,8530,11718
12.14Nico HulkenbergForce India VJM041:36,7003,0660,21321
13.16Kamui KobayashiSauber C301:36,9483,3140,24824
14.15Paul di RestaForce India VJM041:36,9493,3150,00122
15.17Sergio PerezSauber C301:37,1033,4690,15429
16.8Nico RosbergMercedes GP W021:38,1974,5631,09418
17.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:38,3314,6970,13411
18.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:38,4464,8120,1158
19.21Jarno TrulliLotus T1281:39,1685,5340,72210
20.20Karun ChandhokLotus T1281:39,9466,3120,77822
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:40,8727,2380,92613
22.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:41,0197,3850,14724
23.22Daniel RicciardoHRT F1111:41,1067,4720,08725
24.23Narain KarthikeyanHRT F1111:41,7758,1410,66925
107% najlepszego czasu: 1:40,188

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 4,2m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MairJ23, 07.10.2011 05:18[!]
Ok , podoba mi sie, McLaren na czele.
nicker007, 07.10.2011 06:41[!]
Bardzo dobra sesja Jensona i Lewis. Oby było tak w Qual :))
marla, 07.10.2011 07:49[!]
Yeah, oby tak dalej McL! :))
jolly, 07.10.2011 07:51[!]
świetnie! i dublet w wyścigu, chociaż wolałabym żeby Hamilton wygrał :)
Adakar, 07.10.2011 08:03[!]
@jolly
"po co?"
Przecież Lewis już o nic nie walczy. On ma pomagać Jensonowi w zdobyciu vice-mistrza
konradosf1, 07.10.2011 08:03[!]
Glock na styku 107 procent, a reszta ''out''
jolly, 07.10.2011 08:07[!]
Cytat Adakar :
@jolly
"po co?"
Przecież Lewis już o nic nie walczy. On ma pomagać Jensonowi w zdobyciu vice-mistrza

już to widzę ;p
Hamilton nigdy się nie poddaje i chociaż nie walczy już o nic, jest jeszcze kilka wyścigów do wygrania :)
SoltyseQ, 07.10.2011 08:11[!]
chyba Chandhok na styku 107% Glockowi brakuje 0,7sek, naucz się liczyć!!
renegade, 07.10.2011 08:39[!]
@jolly, najpierw musi pokonac Buttona, a to proste nie bedzie...
m3nel23, 07.10.2011 10:54[!]
Boże czemu wy ludzie skreślaćie już Hamiltona z walki o vicemistrza?
Simi, 07.10.2011 14:38[!]
No właśnie... Warto najpierw spojrzeć na klasyfikację i podliczyć stratę...
MairJ23, 07.10.2011 15:04[!]
Tylko boga prosze w to nie mieszac, rusalki i duszki wodne nic tu nie zmienia
NEO86, 07.10.2011 18:10[!]
Również jestem zadowolony z wyniku McLarena i liczę na dublet w kwalifikacjach i wyścigu :)
adnowseb, 07.10.2011 18:44[!]
Mój ulubieniec Nico Hulkenberg szybszy od Paul di Resta.
Bardzo żałuję ,że ten kierowca jest tylko nr 3.
Vettel po wypadku strasznie pilnował przedniego skrzydła,żeby nie doszło do sytuacji jaką miał Mark,że pewne części ''zniknęły''
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca