F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Korei: trening 1 - Schumacher najszybszy

Wyniki i opis pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Yeongam.
Konrad Házi, 14 października 2011, wyświetlenia: 6773<< | lista | T- | T+ | >>
Najszybszym kierowcą podczas pierwszego wolnego treningu na mokrym torze Yeongam był Michael Schumacher, który pokonał swe najszybsze okrążenie w czasie 2:02,784. Drugi był z minimalną stratą Sebastian Vettel, a trzeci Paul di Resta. Kierowcy wykonali podczas tej sesji stosunkowo niewiele okrążeń, ze względu na opady deszczu, które nie ustawały.

Od samego początku, warunki na torze nie były zbyt sprzyjające dla kierowców Formuły Jeden. Nad torem przewijały się bowiem intensywne opady deszczu, które spowodowały, że na torze zalegało sporo wody i tworzyły się kałuże. Wszyscy kierowcy zdecydowali się jednak w przeciągu kwadransa od rozpoczęcia sesji wykonać przejazdy instalacyjne, po czym zjechali do garaży, w których pozostali na dłuższy czas.

Po upływie trzydziestu minut na torze ponownie pojawił się Lewis Hamilton, który wykonał również tym razem wyłącznie pojedyncze okrążenie instalacyjne. Deszcz natomiast wciąż padał dość intensywnie, a kolor nieba nie zapowiadał, by sytuacja w najbliższym czasie miała się w jakikolwiek sposób zmienić.

Ruch na torze pojawił się ponownie na czterdzieści minut do końca. Z boksów ponownie wyjechał Lewis Hamilton, który zdecydował się na pierwsze przejazdy pomiarowe. Na tor wyjechali też Karun Chandhok i Sebastien Buemi. Wszyscy korzystali z opon na mokry tor oznaczonymi na pomarańczowo.

Tymczasem kierowca McLarena ukończył pierwsze pomiarowe okrążenie dzisiejszego ranka w czasie 2:05,484, po czym szybko zaczął poprawiać swe tempo i wkrótce legitymował się już czasem 2:03,391, a zespół podał przy tym, że przejazdy te miały służyć przede wszystkim sprawdzeniu pewnych elementów mechanicznych.

Więcej bolidów zaczęło pojawiać się na torze na pół godziny przed końcem sesji. Gdy zespoły instruowały swych kierowców, by podeszli do swych pierwszych przejazdów raczej zachowawczo, Pastor Maldonado atakował i regularnie zwiedzał pobocza toru. Na jego szczęście – bez konsekwencji. Niemal wszyscy kierowcy wyjeżdżający na tor ograniczali się jednak do wykonania od 5 do 8 okrążeń.

Na kwadrans przed końcem na czele tabeli znajdował się Sebastien Buemi z rezultatem 2:03,182, a za nim plasowali się Kamui Kobayashi i Lewis Hamilton. Do tego momentu pomiarowe okrążenia wykonało zaledwie trzynastu kierowców, a spośród pozostałych nie wszyscy zdawali się być zainteresowani powrotem na tor.

Warunki bowiem wciąż były trudne, a drobne problemy spotkały Jeana-Erica Vergne, który przestrzelił pierwszy zakręt, ratując się przed utratą panowania nad bolidem. Problemy mieli także jego bardziej doświadczeni koledzy – Sabastian Vettel i Karun Chandhok. Pierwszy z nich przestrzelił zakręt numer dziewięć, natomiast drugi obracał się na wyjściu z zakrętu dziesiątego. Również pozostali kierowcy szukali sposobów na poprawę czasu, co sprawiło, że w końcówce sesji wielu z nich notowało drobne wypady na pobocze lub widowiskowe uślizgi.

Bardziej odważna jazda kierowców w końcówce zaowocowała ostatecznie poprawą czasów, a na czoło wysunął się Michael Schumacher, który ustanowił najlepszy czas pierwszego treningu – 2:02,784, wyprzedzając Vettela i di Restę.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Michael SchumacherMercedes GP W022:02,784--10
2.1Sebastian VettelRed Bull RB72:02,8400,0560,0568
3.15Paul di RestaForce India VJM042:02,9120,1280,07212
4.14Adrian SutilForce India VJM042:03,1410,3570,22912
5.18Sebastien BuemiToro Rosso STR62:03,1820,3980,0419
6.16Kamui KobayashiSauber C302:03,2920,5080,11013
7.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-262:03,3910,6070,0996
8.8Nico RosbergMercedes GP W022:04,3111,5270,92012
9.17Sergio PerezSauber C302:04,7972,0130,4868
10.2Mark WebberRed Bull RB72:05,1832,3990,3865
11.21Karun ChandhokLotus T1282:06,3503,5661,16711
12.12Pastor MaldonadoWilliams FW332:06,8524,0680,50211
13.19Jean-Eric VergneToro Rosso STR62:07,5414,7570,6899
14.11Rubens BarrichelloWilliams FW332:08,2185,4340,6775
15.23Narain KarthikeyanHRT F1112:08,8326,0480,61414
16.22Daniel RicciardoHRT F1112:09,2326,4480,40014
17.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-022:12,6589,8743,4267
18.24Timo GlockVirgin MVR-022:14,50811,7241,8504
19.6Felipe MassaFerrari 150° Italia---1
20.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia---5
21.9Bruno SennaRenault R31---1
22.10Witalij PietrowRenault R31---1
23.20Heikki KovalainenLotus T128---1
24.4Jenson ButtonMcLaren MP4-26---1
107% najlepszego czasu: 2:11,379

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,4m/s
Wilgotność powietrza: 86%
Mokro
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzysiek_aleks, 14.10.2011 07:00[!]
Chandhok 11?! Normalnie koniec świata...
Kamikadze2000, 14.10.2011 08:04[!]
Znowu leje!? Nie no, wywalic ten tor! ;/

P.S. Chciałbym normalnych warunków, aby ocenic ten obiekt. ;)
adamo342, 14.10.2011 08:18[!]
Ja też chciałbym żeby było sucho bo chce zobaczyć jak wygląda start w normalnych warunkach.Ale jak będzie padać to Schumacher znowu będzie miał szanse na podium a jak w niedzielę będzie padać to chciałbym na mecie kolejności 1.Button 2.Schumacher 3.Hamilton albo 1.Button 2.Hamilton 3.Schumacher
Mati93, 14.10.2011 08:24[!]
Ale na pogodę to wy trochę patrzcie.
Będziecie mieli ten swój start na sucho... Nie rozumiem was.
A potem od dziewiątej nad ranem narzekanie, jaki to wyścig był nudny...
Kamikadze2000, 14.10.2011 08:26[!]
@Mati93 - akurat ja nigdy nie narzekam na suchy wyścig... ;)
Mati93, 14.10.2011 08:44[!]
Ja nie wymieniam nikogo z nicku ; ) Wyszczególniam. Siedzę na stronie jaki i forum ładne już parę lat, ale w tym roku co się dzieje to już jest jakaś paranoja. Ludzie tak się po rozpieszczali na temat wyścigów, że to jest chore. Zapominacie czym jest Formuła 1.
rvs, 14.10.2011 11:31[!]
@Mati93 chyba uogólniam - jakbyś wyszczególniał, to byś wymienił nicki...
Warunki w treningu zaważyły na tym, że wyniki są nieobiektywne, wręcz nic nie można powiedzieć o układzie sił... Senna faktycznie inaczej pojechał 1 trening:)
NEO86, 14.10.2011 14:44[!]
Ja chciałbym żeby zarówno kwalifikacje jak i wyścig odbywały się na mokrym torze
Kamikadze2000, 14.10.2011 14:45[!]
@Mati93 - ja po prostu nie przepadam za chaosem pokroju GP Korei 2010. Skoro mamy do czynienia z nagminnymi ulewami, może lepiej zmienic termin GP?? Deszcz ma byc urozmaiceniem i odmianą (na pogodę nie wpłyniesz), a nie normą...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca