F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Szarża Kubicy na brytyjskim torze Donington Park

Robert Kubica w drugim wyścigu na torze Donington Park awansował aż o 22 pozycje.
Proximus, 11 września 2005, wyświetlenia: 3702<< | lista | T- | T+ | >>
Robert Kubica w drugim wyścigu na torze Donington Park awansował aż o 22 pozycje – z ostatniego miejsca na starcie na szóste na mecie. Punkty zdobyte w Wielkiej Brytanii pozwoliły mu utrzymać bezpieczną przewagę nad rywalami w klasyfikacji World Series by Renault, przybliżając go o kolejny krok do mistrzowskiego tytułu.

W krótszym wyścigu Kubica wystartował z czwartego pola i już po pierwszym zakręcie przesunął się na trzecie miejsce, które bez problemów dowiózł do mety. Była to dziewiąta wizyta krakowskiego kierowcy na podium w 12 wyścigach. W drugim wyścigu Polak musiał startować z samego końca stawki: po kwalifikacjach sędziowie techniczni podczas drobiazgowej kontroli samochodu Kubicy doszukali się wad fabrycznych podkładek przedniego stabilizatora – miały one grubość 1,8 milimetra zamiast 2 mm.

Polak bezwzględnie wykorzystał potknięcia rywali w drugim wyścigu, sam nie popełniając żadnego błędu. W trakcie wyścigu awansował aż o 22 pozycje! Wywindował się z 28. pozycji na starcie na szóstą na mecie – wartą pięć cennych punktów.

Dzięki skutecznej i bezbłędnej jeździe w obu niedzielnych wyścigach do mistrzowskiego tytułu brakuje już niewiele. Wystarczy, by podczas najbliższej rundy (pierwszy weekend października, portugalski tor Estoril) Polak nie stracił więcej niż 11 punktów do wicelidera klasyfikacji, Adriana Vallesa. Równie komfortową sytuację ma w klasyfikacji zespołowej team Polaka, Epsilon Euskadi – tutaj przewaga nad ekipą KTR wynosi 52 punkty. Aż osiemdziesiąt procent punktów zdobytych przez Epsilon to zasługa polskiego kierowcy.

Robert Kubica:
„Po kwalifikacjach, w których musiałem walczyć przede wszystkim ze źle ustawionym samochodem, taką liczbę punktów wziąłbym w ciemno. Dodatkowo pogrążyło mnie przesunięcie na koniec stawki w drugim wyścigu. Ponieważ nieregulaminowe podkładki nie były winą zespołu, tylko producenta samochodu – włoskiej firmy Dallara – karą było jedynie przesunięcie na ostatnią pozycję startową, a nie wykluczenie.

Spóźniłem start, bo ostatnie pole startowe znajduje się w Donington za zakrętem i nie widać stamtąd świateł – ruszyłem dopiero jak zobaczyłem, że kierowcy przede mną ruszyli. Po chaotycznym pierwszym okrążeniu znalazłem się na 15. pozycji i wtedy uwierzyłem, że mogę w tym wyścigu zdobyć trochę punktów. Szybka, bezbłędna jazda i przygody rywali dały mi awans aż na szóste miejsce. Teraz wystarczy tylko pojechać "swoje" w Estoril – moja przewaga jest już w miarę bezpieczna”
.

FR3.5/V8 > 2005 > Wielka Brytania 2, Donington Park - 4,023 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 18Markus WinkelhockDraco Multiracing USADallara 3.5 Renault2741:02,46515
2. 5Adrian VallesPons RacingDallara 3.5 Renault27+0:03,32012
3. 20Damien PasiniCram CompetitionDallara 3.5 Renault27+0:07,15510
4. 15Tristan GommendyKTRDallara 3.5 Renault27+0:10,1098
5. 16Simon PagenaudDHG Saulnier RacingDallara 3.5 Renault27+0:10,6016
6. 8Robert KubicaEpsilon EuskadiDallara 3.5 Renault27+0:11,6295
7. 23Pastor MaldonadoDAMSDallara 3.5 Renault27+0:19,0044
8. 1Fabio CarboneEuroInternationalDallara 3.5 Renault27+0:20,7263
9. 22Alx DanielssonDAMSDallara 3.5 Renault27+0:28,6972
10. 28Colin FlemingJenzer MotorsportDallara 3.5 Renault27+0:29,2121
11. 6Celso MiguezPons RacingDallara 3.5 Renault27+0:30,015
12. 24Milos PavlovicGD RacingDallara 3.5 Renault27+0:32,861
13. 10Tomas KostkaVictory Engineering SpADallara 3.5 Renault27+0:37,757
14. 17Ryo FukudaDHG Saulnier RacingDallara 3.5 Renault27+0:42,833
15. 19Christian MontanariDraco Multiracing USADallara 3.5 Renault27+0:43,009
16. 2Matteo MeneghelloEuroInternationalDallara 3.5 Renault27+0:53,190
17. 11Mehdi BennaniAvelon FormulaDallara 3.5 Renault27+0:53,579
18. 32Giovanni TedeschiRC MotorsportDallara 3.5 Renault27+0:56,849
19. 31Matteo PellegrinoRC MotorsportDallara 3.5 Renault27+1:02,102
20. 9Danilo DiraniVictory Engineering SpADallara 3.5 Renault234 okr.
Niesklasyfikowani
12Ivan BellarosaAvelon FormulaDallara 3.5 Renault21
7Felix PorteiroEpsilon EuskadiDallara 3.5 Renault16
3Andreas ZuberCarlin MotorsportDallara 3.5 Renault12
4Will PowerCarlin MotorsportDallara 3.5 Renault12
29Daniel la RosaInterwetten.comDallara 3.5 Renault2
21Eric SalignonCram CompetitionDallara 3.5 Renault0
14Jaap van LagenKTRDallara 3.5 Renault0
30Fernando ReesInterwetten.comDallara 3.5 Renault0
27Ryan SharpJenzer MotorsportDallara 3.5 Renault0
Pole position: Eric Salignon (Cram Competition) - 1:36,630 (+1 pkt.)
Najszybsze okrążenie: Felix Porteiro (Epsilon Euskadi) - 1:18,424 na 9 okrążeniu (+1 pkt.)
Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


P.Kierowca Narodowość Zespół Czas Pkt. 
Wyniki drugiego wyścigu na Donington Park po 27 okrążeniach (Top 10)
1.Markus Winkelhock Niemcy Draco Multiracing Usa 27:41.020 15 
2.Adrian Valles Hiszpania Pons Racing +03.320 12 
3.Damien Pasini Francja CRAM Competition +07.155 10 
4.Tristan Gommendy Francja KTR +10.109 
5.Simon Pagenaud Francja DHG Saulnier Racing +10.601 
6.Robert Kubica Polska Epsilon Euskadi +11.629 
7.Pastor Maldonado Wenezuela DAMS +19.004 
8.Fabio Carbone Brazylia Eurointernational +20.726 
9.Alx Danielsson Szwecja DAMS +28.697 
10.Colin Fleming Stany Zjednoczone Jenzer Motorsport +29.212 
P.Kierowca Narodowość Zespół Punkty 
Klasyfikacja generalna kierowców po drugim wyścigu na Donington Park (Top 10)
1.Robert Kubica Polska Epsilon Euskadi 132 
2.Adrian Valles Hiszpania Pons Racing 88 
3.Tristan Gommendy Francja KTR 79 
4.Markus Winkelhock Niemcy Draco Multiracing Usa 68 
5.Will Power Australia Carlin Motosport 63 
6.Andreas Zuber Austria Carlin Motosport 47 
7.Eric Salignon Francja CRAM Competition 44 
8.Christian Montanari San Marino Draco Multiracing 43 
9.Enrico Toccacelo Włochy Victory Engineering 36 
10.Jaap Van Lagen Holandia KTR 34 
Źródło: Proximus – Oficjalne Biuro Prasowe Roberta Kubicy. Fotografia Roberta: ˆ Proximus
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.11.2016  Tom Dillmann zdobywa mistrzostwo Formuły V8 3.5
31.10.2016  Podsumowanie weekendu Formuły V8 3.5 w Jerez
02.10.2016  Podsumowanie weekendu Formuły V8 3.5
11.09.2016  Aurelien Panis triumfuje w niedzielnym wyścigu Formuły V8 3.5
10.09.2016  Vaxiviere dowiózł do mety zwycięstwo na Red Bull Ringu
Tagi:
Kubica R.
FR3.5/V8
Donington
Polacy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
McGregor, 11.09.2005 21:00[!]
Mistrz, po prostu MISTRZ! bez komentarza... :)
Witek, 11.09.2005 21:14[!]
:-) Tak jest!!! Pozdrawiam McGregora!!
KIU, 11.09.2005 21:24[!]
A Pano robota zapraszmu do zespołu McLaren albo Ferrari w 2007r. albo w przyszły do Midland. KUBICA CO TY SZUKASZ W WSBR TY SIE TAM NIE NADAJESZ SAM WIDZISZ JESTES TAM I ODRAZU JESTES MISTRZEM :) ALE ZA TO NADAJESZ SIE DO F1 TAM TEZ BENDZIESZ MISTRZEM NA McLarench :)
dawo, 12.09.2005 00:57[!]
,,,ludzie lubie Kubice,ale zejdzcie na ziemie,On narazie na 100% nietrafi do F1,jest wiele podobnych serii i w kazdej z nich jest lider,,,za dwa,moze trzy sezony jesli wogole mu sie uda,,,ja tak samo jak wy wiem ze jest najlepszy,ale co z tego??
Menuna, 12.09.2005 14:06[!]
A ja mysle, ze kazdy kto sie interesuje wyścigami typu CART wie, ze taka przewaga to nie przypadek, chocby nie wiem jak marginesowa byla to seria. Pozatym WSBR nie jest jakimis tam no-name wyscigami, tylko &quot;by Renault&quot; i jeśli Flavio o tym slyszal, bedzie wiedzial co zrobic z ludzmi ktorzy sie wyrozniaja w tych zmaganiach. Problemem moze byc jak zwykle kasa, bo wierze, ze Pan Kubica nie bedzie wjezdzal rywalom, w walce &quot;o pietruszke&quot;, w d***(yfuzor). Pozostaje nam 3mac kciki i zaczac sie rozgladac na happeningami podczas ktorych bedzie zbierana kasa na Jego kariere. Sam pamietam jak kilka lat temu jezdzil po rynku w Krakowie, zeby zebrac fundusze na pol profesjonalny sprzet do scigania, pokazywali w Telexpresie, zapamietalem, bo okazalo sie, ze bylo wtegu za zimno na rozuch auta, wiec zapalali z pychu :) Serio tak to zapamietalem, ale nie recze, czy to 100% prawda.
sku, 12.09.2005 14:52[!]
jezeli kubia zostanie mistrzem wsbr to duzo zalezy od tego jak wypadnie na zimowych testach w renault. wszyscy widza jak ostanio jezdzi fisichella (poza swoim podworkiem), wiec mysle ze fabio powoli rozglada sie z kims go muglby go ewentualnie zastapic. jezeli chodzi o finanse to gdyby renault oglowislo oficjalnie ze zatrudni kubice w miejsce drugiego kierwocy jezeli tylko uzbiera budzet to mysle iz nie jedna polska firma mogla by w roberta zainwestowac, w koncu bylby to jedyny przypadek w histori kiedy polak startowal by w formule 1.
andy, 12.09.2005 16:37[!]
ile to jest 0,2 mm? nie za bardzo skrupulatni ci sędziowie techniczni? przecież taka różnica nie ma wogóle wpływu na osiągi samochodu! Kubica jest świetnym kierowcą ale żeby dostać się do F1 poza tym trzeba miec jeszcze nazwisko jak np. Rosberg i jakiegoś sponsora
HeinzHaraldHakkinen, 12.09.2005 21:52[!]
Oglądałam ten wyścig! To było prawdziwe mistrzostwo. Jak ktoś wygrywa po starcie z pole position, to ładnie, ale wzbić się w takim tłoku o 22 miejsca, to poezja. Myślę, że Ron Denis ma nad czym myśleć!!
Mam nadzieję, że za rok nie będą mogły się nakładać wyścigi Kubicy i F1, bo to będzie jedno i to samo!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca