F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Szczegóły Grand Prix Ameryki

Prezentujemy plan toru i informacje na temat wyścigu w New Jersey.
Nataniel Piórkowski, 26 października 2011, wyświetlenia: 3333<< | lista | T- | T+ | >>
We wtorek władze Formula One Management i gubernator stanu New Jersey ogłosili oficjalnie podpisanie umowy, na mocy której od 2013 roku na torze ulicznym zlokalizowanym w sąsiedztwie Manhattanu, będzie odbywał się nowy wyścig Grand Prix.

Zawarte porozumienie gwarantuje obecność imprezy w kalendarzu F1 przez dziesięć lat (2013-2022), a obiekt je goszczący, zostanie zlokalizowany w dzielnicach West New York i Weehawken – za jego projekt odpowiada Hermann Tilke.

Nitka toru ma długość 5,149 km i będzie biegła zgodnie z ruchem wskazówek zegara po drogach publicznych przechodzących przez Port Imperial, West New York, a prosta startowa i kompleks garaży będzie zlokalizowany w okolicy palisady na rzece Hudson.

Cała impreza będzie nosiła nazwę Grand Prix Ameryki, ponieważ szyld Grand Prix Stanów Zjednoczonych jest zarezerwowany dla wyścigu na torze w Austin, którego pierwsza edycja odbędzie się w listopadzie przyszłego roku. Weekend F1 w New Jersey otrzyma najprawdopodobniej czerwcowy termin bezpośrednio po Grand Prix Kanady, przez co nie nastąpi konflikt interesów z Circuit of the Americas w Teksasie – tam wyścig będzie odbywał się w listopadzie.

Podczas specjalnej konferencji prasowej, gubernator New Jersey Chris Christie powiedział, iż plany zakładają, że podczas każdej edycji Grand Prix, począwszy od piątkowych treningów, przez kwalifikacje i wyścig, na torze pojawi się ponad 100 tysięcy kibiców.

Warto zaznaczyć jednak, że w ponad sześćdziesięcioletniej historii F1, wiele miast takich jak Detroit, Dallas, Phoenix i Las Vegas starało się stać domem królowej sportów motorowych w USA, ale ostatecznie wszystkie imprezy nie spełniały oczekiwań i wypadały z kalendarza. Najbardziej dobitnym przykładem może być Indianapolis, które zgodnie z zamysłem organizatorów miało stać się mekką F1 w Stanach Zjednoczonych i nawiązywać do dawnych tradycji Indy 500, ale po sezonie 2007 nie udało się przedłużyć kontraktu i wyścig stracił swe miejsce w grafiku.

Plan toru w New Jersey

Plan toru z uwzględnieniem ukształtowania terenu
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.10.2018  Kimi Raikkonen wygrywa Grand Prix USA
21.10.2018  GP USA: wyniki kwalifikacji
20.10.2018  FIA nie będzie tolerować naruszania limitów toru w dziewiętnastym zakręcie
19.10.2018  Hamilton z najlepszym czasem w drugim treningu w Austin
19.10.2018  Hamilton najszybszy na przesychającym Circuit of the Americas
Tagi:
Kalendarz GP
Austin

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 26.10.2011 16:53[!]
@Adakar - Detroit pamiętają takie "dinozaury" jak Ty, hehe... Ale oczywiście masz racje. :D

Gdy zrobią bandy, tor będzie przypominac nawet Guia Circuit (Makau dla nie wtajemniczonych). ;)
marla, 26.10.2011 17:16[!]
Po obejrzeniu filmiku od @rno2 myślę, że może być dość ciekawie, ale raczej bez szału. Mojej sympatii raczej nie zdobędą te "prostopadłe szykany". Jednak widać, że będzie to tor stricte uliczny, więc jak dla mnie na "tak". W niektórych miejscach będzie baaaardzo ciasno, bardzo.
MairJ23, 26.10.2011 17:25[!]
@sas Manhattan musi byc widac - tylko ze po drugiej stronie (od tego toru) rzeki Hudson.
Gdyby ten tor byl bardziej na poludnie tego wybrzeza to bylo by widac po drugiej stronie Lower manhattan ktory jest o wiele wyzszy - ale w sumei kazda czesc Manhattanu ma swoj urok.

Wydaje mi si eze miejscami bedzie to podobne do Montrealu bo czesc "parkowa" :)

to i moze ja tam pojade i przejade sie ta trasa i nakrece troche lepszy filmik niz ten co widzielismy - zobaczymy w jkaim czasie moge ta trase zrobic :) heheh - sprobuje to zrobic w 1:30 :) i bedzie PP :)
Adakar, 26.10.2011 17:48[!]
@Kamikadze2000
(...) dziś sam jestem dziadkiem, więc cóż mógłbym dać mojemu wnuczkowi jak nie Werter's Orginal ;-)

i miejsce na DRS jest ... zaraz po nawrocie. Co by nie gadać, Bernie spełnił swoje "marzenie". Jeszcze wyścig w centrum Londynu i Rzymu został ;-)
BlindWolf, 26.10.2011 18:17[!]
Miejscami będzie chyba bardziej obandowane niż w Makau bo słupów nie zdemontują , drzew nie wytną .Część oświetlenia można odsunąć . Dochodzi jeszcze zabezpieczenie skarp .
Większość to będzie jazda w ,,rynnie,, - publiczność będzie słyszeć , ale obejrzy na bilbordach .
Mnie jako kibica F1 widok Manhattanu w czasie wyścigu tak samo interesuje jak mucha na suficie .
Sir Wolf, 26.10.2011 18:54[!]
Obejrzałem ten filmik i nie bardzo widzę, gdzie niby są te obiecywane "widoki"...
Dante, 26.10.2011 20:04[!]
@Sir Wolf - Wystarczy odpowiednio rozmieścić tam kamery i dać kilka z widokiem na "panoramę" a widoki się znajdą. :) Widząc "cywilny" przejazd po Monaco też nie jest tak fajnie jak podczas transmisji.
Adakar, 26.10.2011 20:56[!]
@Sir Wolf @Dante
Dokładnie. A sam tor jest dokładnie po drugiej stronie rzeki co Central Park. Mogą być ładne "naloty" śmigłowców z transmisją znad Central Parku nad tor.

Kamery umieszczone na podjeździe po lewej stronie (patrząc na kierunek toru) będą wycelowane właśnie na panoramę Manhattanu i Central Parku.
LH85, 27.10.2011 01:10[!]
No właśnie widze, że bardziej będziecie sie interesować panoramą NY niż wyścigami ;) W sumie to chyba też mam taki plan bo tor sądząc po tej mapce wygląda na mało interesujący.
Amnesiac, 28.10.2011 09:53[!]
Ciekawie prezentujacy sie tor - ciesze sie na silny powrot USA do kalendarza - do tej pory lubie ogladac na stare GP na torach w Detroit, czy Phoenix...
Na pierwszy rzut oka tor ten przypomnial mi Phoenix, ale faktycznie skojarzenia z Montrealem i Detroit sa jak najbardziej na miejscu:-)

Czekamy zatem na filmik od MairJ23
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca