F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Brazylii: trening 1 - Webber przed duetem McLarena

Wyniki i opis pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Interlagos.
Nataniel Piórkowski, 25 listopada 2011, wyświetlenia: 6656<< | lista | T- | T+ | >>
Mark Webber uzyskał najszybszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Brazylii. Umowne podium uzupełnił duet McLarena – Jenson Button i Lewis Hamilton.

Tor Interlagos powitał kierowców genialną pogodą, która pozwalała na bezproblemową realizację założonych programów. Już od okrążenia wyjazdowego, zespół Ferrari testował zmiany w obszarze przedniego skrzydła, czego dowodem były ślady farby aerodynamicznej na spojlerze. Jako pierwsi czasy okrążenia ustanowili dwaj kierowcy Mercedesa, lecz bardzo szybko nad torem zapadła głucha cisza.

Po piętnastu minutach przerwały ją dźwięki silników bolidów Charouza, d'Ambrosio i Grosjeana. Pierwsze pomiarowe okrążenie Czecha, który zadebiutował w Formule 1 z zespołem HRT, wyniosło 1:23,800 sek i ustępowało o nieco ponad 7 sekund rezultatowi pierwszego Schumachera.

Pierwsze pół godziny nie przebiegało zbyt aktywnie, na tor wyjeżdżali głównie kierowcy ze słabszych zespołów, a najlepsze czasy zdołał osiągnąć duet Lotus Renault GP – Romain Grosjean i Bruno Senna. W miarę upływu czasu kolejne okrążenia zaczęli dokładać do swych pól reprezentanci czołówki, których wyjazdy zainicjował Fernando Alonso i Felipe Massa, który po chwili ucieszył lokalną publiczność najszybszym czasem okrążenia, choć kilka minut potem na pierwsze miejsce wskoczył Hamilton.

Prócz Charouza i Grosjeana, w pierwszym treningu pojawili się także inni kierowcy, mający połowiczny wkład w przygotowania do niedzielnego wyścigu – Team Lotus dał szansę Luizowi Razii, Toro Rosso Jeanowi-Ericowi Vergne, a Force India Nico Hulkenbergowi. Po długim czasie spędzonym w garażu, na torze pojawił się Vettel, który na swym trzecim kółku uzyskał rezultat ustępujący tylko temu, osiągniętemu przez Hamiltona.

Na półmetku sesji ostatnie miejsce bez czasu okrążenia zajmował Fernando Alonso, który co jakiś czas wyjeżdżał na serie okrążeń instalacyjnych, po których powracał na stanowisko serwisowe swego zespołu. Pierwsza piątka prezentowała się następująco: Vettel, Hamilton, Massa, Button i Webber. Nieco dziwić mogły trzy kolejne pozycje, które okupowali Hulkenberg, Alguersuari i Grosjean. W dole tabeli bez zmian – dwaj kierowcy Team Lotus, a za nimi przetasowani zawodnicy HRT i Virgin.

Na mniej więcej pół godziny przed końcem treningu, Kamui Kobayashi stracił panowanie nad tyłem swego Saubera i wypadł na trawę w zakręcie nr 10. Obyło się bez problemów i wywieszone żółte flagi szybko zostały schowane za bariery armco. Chrzest bojowy przeszedł również Charouz, który musiał ratować się ścięciem kompleksu zakrętów po przestrzeleniu pierwszego wirażu. Tymczasem najlepszy czas okrążenia odnotował Jenson Button – 1:13,825 – i na czele tabeli pojawił się duet McLarena. Częstym widokiem były obrazki zblokowanych kół w samochodach korzystających z twardszej mieszanki ogumienia, którą Pirelli oddało zespołom w celu testów.

Dwadzieścia sześć minut przed końcem, na wyjeździe z alei serwisowej swój samochód zaparkował Grosjean, co było jednoznaczne z końcem marzeń o dalszej jeździe i zdobywaniu kolejnych doświadczeń w bolidzie R31. Dziesięć minut później najlepszym czasem legitymował się Webber, który o 0,014 sek wyprzedził Buttona. Wskutek problemów z silnikiem, na sześć minut przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę, swój bolid zatrzymał Fernando Alonso.

Pomimo trzech minut wolnych od żółtych flag, żaden z czołowych kierowców nie zdołał poprawić swego rezultatu, a po porannym treningu na szczycie tabeli znalazło się nazwisko zwycięzcy wyścigu na Interlagos z sezonu 2009 – Marka Webbera.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Mark WebberRed Bull RB71:13,811--26
2.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:13,8250,0140,01425
3.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:13,9610,1500,13620
4.1Sebastian VettelRed Bull RB71:14,0250,2140,06428
5.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:14,5070,6960,48234
6.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:14,5410,7300,03426
7.7Michael SchumacherMercedes GP W021:15,1621,3510,62128
8.14Nico HulkenbergForce India VJM041:15,1781,3670,01628
9.15Paul di RestaForce India VJM041:15,2411,4300,06331
10.8Nico RosbergMercedes GP W021:15,3211,5100,08029
11.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:15,4681,6570,14729
12.10Romain GrosjeanRenault R311:15,5471,7360,07918
13.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:15,6631,8520,11627
14.9Bruno SennaRenault R311:15,7321,9210,06932
15.16Kamui KobayashiSauber C301:15,7471,9360,01531
16.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:15,8362,0250,08927
17.17Sergio PerezSauber C301:15,9792,1680,14335
18.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR61:16,0522,2410,07333
19.20Heikki KovalainenLotus T1281:16,5142,7030,46233
20.21Luiz RaziaLotus T1281:17,5953,7841,08131
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:18,1404,3290,54529
22.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:18,6534,8420,51329
23.22Daniel RicciardoHRT F1111:18,9525,1410,29933
24.23Jan CharouzHRT F1111:19,5775,7660,62537
107% najlepszego czasu: 1:18,978

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 4,1 m/s
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Interlagos
Webber M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
FelipeF1., 25.11.2011 14:44[!]
Groszek znów przed etatowym kierowcą to chyba powinno dać do myślenia szefostwu
Metalpablo, 25.11.2011 14:45[!]
Mały błąd w tabeli. Dwa razy Jerome się w niej pojawia.
FelipeF1., 25.11.2011 14:45[!]
@Metalpablo to samo zauważyłem
IceMan11, 25.11.2011 14:50[!]
@FelipeF1.
Akurat jestem za Francuzem, ale to nie daje nic do myślenia. Chyba, że kibicom. Groszek zapewne miał coś innego.
witek2403, 25.11.2011 15:09[!]
Wiadomo coś o kombinezonach Maca? Które wygrały ?!
katinka, 25.11.2011 15:13[!]
Grosjean calkiem niezle, no i Hulkenberg przed Di Resta. A gdzie Rubens Barichello sie podzial? ;) Chyba byl za Francuzem i na pewno przed Maldonado.
Sir Wolf, 25.11.2011 15:39[!]
Z tej 'nowej' trójki w F1 - Razia, Charouz, Vergne - najlepiej chyba poradził sobie ten ostatni, mając najmniejszą startę czasową do etatowego kierowcy.
rocketman03, 25.11.2011 16:29[!]
Tak, tylko należałoby wziąć poprawkę na fakt, że Vergne siedzi w STR6, który prawdopodobnie łatwiej ogarnąć i przywyknąć niż do Lotusa czy zwłaszcza HRT. Za to Massa chyba faktycznie wziął się do roboty, więcej kółek tylko Perez zrobił.

@FelipeF1. - Webber szybszy od Vettela. To powinno dać do myślenia szefostwu!
Kristofuros, 25.11.2011 17:24[!]
A gdzie transmisja treningu na Polsat Sport Extra ? Djokovica zmęczonego mam oglądać ? O właśnie przegrał, może zaraz puszczą :-/
Kamikadze2000, 25.11.2011 18:52[!]
Grosjean za Sennę, Hulkenberg za di Restę, Buemi za Trullego, Ricciardo za Buemiego, van der Garde za Liuzziego, Pic za d'Ambrosio, Bottas za Barrichello - i będzie GIT! ;))
Masio, 25.11.2011 18:52[!]
Podoba mi się to, że Luiz Razia mógł pojeździć po tym torze. Fajnie też, że i tutaj dali szansę Romkowi, no i dobrze też, że Jan Charouz pojechał. ;)
Kamikadze2000, 25.11.2011 18:54[!]
@rocketman03 - u "Pomidorba" przestały już działac "leki na astmę". Mam nadzieje, że podobny los spotka faceta-kobietę Bjoergen. ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca