F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Brazylii: trening 2 - Hamilton poskramia Red Bulle

Wyniki i opis drugiej piątkowej sesji treningowej na torze Interlagos.
Nataniel Piórkowski, 25 listopada 2011, wyświetlenia: 7257<< | lista | T- | T+ | >>
Lewis Hamilton popisał się najszybszym czasem okrążenia podczas popołudniowej sesji treningowej na brazylijskim torze Interlagos, na którym w niedzielę wystartuje ostatni wyścig tegorocznego sezonu Formuły 1. Kolejne dwie pozycje zajęli Sebastian Vettel i Mark Webber.

Pierwsze minuty drugiego treningu przebiegały niezwykle aktywnie i po siedmiu minutach aż osiemnastu kierowców zdążyło już ustanowić swe czasy okrążeń i przejeżdżać kolejne kółka, próbując jak najlepiej przygotować się do ostatniego wyścigu sezonu. Po dziesięciu minutach najlepsze tempo prezentowali kierowcy McLarena – Button wyprzedzał Hamiltona o 0,383 sek.

Wszyscy kierowcy rozpoczęli sesję na twardszym ogumieniu, oszczędzając miękkie na końcówkę sesji, w której tradycyjnie zespoły skupiają się na porównywaniu mieszanek i konkretnym przygotowaniu do wyścigu. Bolidy Toro Rosso jak zwykle dominowały w punkcie pomiaru prędkości maksymalnych, osiągając 318 km/h. Bardzo ważnym aspektem tego weekendu będą bez wątpienia jednostki napędowe, które będą musiały dostosować się do pracy przy dość niskim ciśnieniu, występującym na wzgórzach Sao Paulo.

Dość mała długość toru prowokowała sytuacje spowalniania szybszych kierowców, czego częstą ofiarą padał Felipe Massa – Brazylijczyk już od pierwszego treningu często wymachiwał podniesioną ręką i z ubolewaniem kiwał głową. Tymczasem w przeciwieństwie do brazylijskich fanów, kamery jak ognia unikał były dyrektor sportowy McLarena – Dave Ryan, który przyleciał do Brazylii z zespołem Lotus Renault GP.

Na półmetku sesji czołówka prezentowała się następująco: Hamilton, Button, Webber, Vettel, Massa, a na szóstym – i nieco sensacyjnym miejscu – Kamui Kobayashi, który wyprzedzał duet Mercedesa: Schumachera i Rosberga. Powodów do radości nie mieli fani Barrichello i Senny. Obaj kierowcy zajmowali odpowiednio siedemnastą i osiemnastą pozycję z czasami odstającymi od liderów sesji o około trzy sekundy.

Pięćdziesiąt minut przed końcem sesji, na torze zaczęli pojawiać się pierwsi kierowcy na miękkiej mieszance, choć topowi kierowcy nadal poruszali się na twardszym i mniej przyczepnym ogumieniu. Po dziesięciu minutach trudno było ujrzeć na oponach inny kolor niż żółty. Rezultat Hamiltona przebił Schumacher, choć Brytyjczyk nie pozostał mu dłużny i po kilku minutach powrócił na szczyt, a na trzecią pozycję awansował Fernando Alonso.

Dobrą formą błysnęli także kierowcy Force India, którzy uzyskiwali czasy na poziomie pierwszej dziesiątki. Pomimo rozstrzygnięcia losów mistrzostwa, między Sauberem i Toro Rosso trwała ostra walka o siódmą lokatę w klasyfikacji konstruktorów. Bazując na czasach, w Brazylii w lepszej pozycji powinna znajdować się stajnia z Hinwil, która broniła nie tylko pozycji, ale olbrzymich bonifikat finansowych.

Ostatnie dwadzieścia minut zespoły poświęciły analizie, porównywaniu mieszanek i symulacji tempa wyścigowego. W końcówce pech dotknął Sergio Pereza, w którego samochodzie awarii uległa skrzynia biegów. Meksykanin zatrzymał się w newralgicznym miejscu, dlatego w okolicach zakrętów 13-14 dość długo wywieszone były żółte flagi.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:13,392--35
2.1Sebastian VettelRed Bull RB71:13,5590,1670,16741
3.2Mark WebberRed Bull RB71:13,5870,1950,02841
4.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:13,5980,2060,01135
5.7Michael SchumacherMercedes GP W021:13,7230,3310,12538
6.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:13,7500,3580,02739
7.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:13,7870,3950,03736
8.8Nico RosbergMercedes GP W021:13,8720,4800,08542
9.14Adrian SutilForce India VJM041:14,1440,7520,27241
10.15Paul di RestaForce India VJM041:14,8071,4150,66348
11.10Witalij PietrowRenault R311:14,8561,4640,04938
12.9Bruno SennaRenault R311:14,9311,5390,07537
13.17Sergio PerezSauber C301:14,9701,5780,03932
14.16Kamui KobayashiSauber C301:15,0191,6270,04945
15.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:15,2641,8720,24544
16.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:15,3881,9960,12441
17.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:15,6792,2870,29143
18.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:15,9032,5110,22440
19.21Jarno TrulliLotus T1281:16,2982,9060,39536
20.20Heikki KovalainenLotus T1281:16,3382,9460,04048
21.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:18,0314,6391,69339
22.24Timo GlockVirgin MVR-021:18,0514,6590,02045
23.22Daniel RicciardoHRT F1111:18,3674,9750,31642
24.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:18,4765,0840,10942
107% najlepszego czasu: 1:18,529

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 5,1 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Interlagos
Hamilton L.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 26.11.2011 11:02[!]
@katinka - trening, to trening. Pamiętam, że w 2009 roku najwięcej sesji treningowych wygrał... Nico Rosberg! W kwalifikacjach oraz wyścigach jednak nie miał szans na podobne rezultaty. Nie zakładaj od razu, że wynik z treningu przełoży się na qual. W kwalifikacjach mamy do czynienia z czasami, często lepszymi o prawie 2 sekundy! ;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca