F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Brazylii: trening 3 - Vettel najszybszy przed czasówką

Wyniki i opis ostatniego treningu na torze Interlagos.
Nataniel Piórkowski, 26 listopada 2011, wyświetlenia: 4646<< | lista | T- | T+ | >>
Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia w finałowej sesji treningowej na brazylijskim torze Interlagos, a tuż za jego plecami znaleźli się Jenson Button i Mark Webber, co zwiastuje fascynujące kwalifikacje do ostatniego wyścigu sezonu 2011.

Już od pierwszych minut sesji Jenson Button skarżył się na problemy z widocznością spowodowane problemami z wizjerem w swoim kasku, jednak podobnie jak większość kierowców, Brytyjczyk wyjechał na okrążenie instalacyjne i szybko powrócił do swego garażu w alei serwisowej.

Po ośmiu minutach na torze pojawił się miejscowy idol, Bruno Senna, który ustanowił pierwszy czas okrążenia podczas trzeciej sesji treningowej – 1:16,622 sek. W miarę upływu czasu wyniki ulegały systematycznej poprawie, choć czołówka ciągle spędzała czas w garażach, czekając na dogodny moment wyjazdu.

Po dwudziestu minutach od startu, najpierw Lewis Hamilton, a później Sebastian Vettel śrubowali czas okrążenia, przebijając barierę najpierw 1:14 sek, a kilka minut później także 1:13 sek. W przeciwieństwie do reprezentantów Red Bulla i McLarena, w alei serwisowej ciągle znajdowały się bolidy Ferrari, które przejechały tylko po jednym okrążeniu wyjazdowym. Tymczasem na padoku – prawdopodobnie po raz pierwszy od GP Węgier 2009 – pojawił się Nelson Piquet Junior, który skorzystał z czasu wolnego po zakończeniu sezonu w NASCAR.

Przez długi czas kierowcy podróżowali na twardszej mieszance ogumienia, która prócz gorszych osiągów gwarantowała także niższy poziom przyczepności, przez który kilku kierowców miało drobne problemy z utrzymaniem się na torze w kilku zakrętach. Tymczasem Ferrari potwierdziło, że w bolidzie Alonso doszło do usterki systemu DRS, a jej naprawa zmniejszyła czas przeznaczony na przygotowania do sesji kwalifikacyjnej.

Na półmetku sesji, na czele tabeli znajdowali się Vettel, Button, Webber, Hamilton oraz Alonso. Problemy dotknęły z kolei Sebastiena Buemiego, w którego bolidzie doszło najprawdopodobniej do awarii układu hydraulicznego, co przełożyło się na problemy ze wspomaganiem kierownicy. Na dwadzieścia minut przed końcem sesji, Szwajcarowi udało się przejechać zaledwie trzy kółka, choć na żadnym z nich nie ustanowił czasu okrążenia.

Ostatnie dwadzieścia minut należało już w całości do miękkiej mieszanki – jako pierwsi założyli ją kierowcy Mercedesa, jednak ich tempo nie pozwoliło na pobicie czasów, które Vettel i Button ustanowili jeszcze na twardszym ogumieniu. Po chwili przebił go jednak Webber, a niespełna minutę po nim Sutil.

Ostatnie dziesięć minut zespoły standardowo poświęciły na symulację kwalifikacji. Najpierw czas kierowcy Force India poprawił Alonso, chwilę po nim Hamilton, a umowną kropkę nad "i" po pierwszej serii przejazdów postawił Vettel. Na kolejnym pomiarowym okrążeniu Niemiec poprawił swój rezultat, schodząc na 1:12,460 sek. W końcówce na drugą lokatę wskoczył Button, a czołową trójkę dopełnił rzutem na taśmę Mark Webber.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB71:12,460--21
2.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:12,5470,0870,08719
3.2Mark WebberRed Bull RB71:12,5970,1370,05021
4.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:12,6220,1620,02515
5.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:12,7650,3050,14317
6.14Adrian SutilForce India VJM041:13,1130,6530,34822
7.8Nico RosbergMercedes GP W021:13,2860,8260,17321
8.7Michael SchumacherMercedes GP W021:13,3930,9330,10719
9.15Paul di RestaForce India VJM041:13,4190,9590,02619
10.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:13,5831,1230,16418
11.10Witalij PietrowRenault R311:13,8381,3780,25520
12.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:14,2831,8230,44519
13.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:14,2861,8260,00320
14.16Kamui KobayashiSauber C301:14,3111,8510,02524
15.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:14,4541,9940,14322
16.17Sergio PerezSauber C301:14,5472,0870,09324
17.9Bruno SennaRenault R311:14,5512,0910,00415
18.21Jarno TrulliLotus T1281:15,8433,3831,29224
19.20Heikki KovalainenLotus T1281:16,0263,5660,18322
20.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:16,6164,1560,59026
21.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:17,1434,6830,52723
22.22Daniel RicciardoHRT F1111:17,2964,8360,15323
23.24Timo GlockVirgin MVR-021:17,9845,5240,68823
24.18Sebastien BuemiToro Rosso STR6---3
107% najlepszego czasu: 1:17,532

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 4,8 m/s
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Interlagos
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
IceMan11, 26.11.2011 15:30[!]
Vettel po 15PP w sezonie!!!
Psyche, 26.11.2011 15:32[!]
Zapowiada sie ciasna czasowka ;) Go Lewis!
Sgt Pepper, 26.11.2011 15:32[!]
@IceMan11
Jak go przetrzyma jakaś łajza na starcie jak ostatnim razem to będzie znowu "bum"...
katinka, 26.11.2011 15:35[!]
Ale szkoda Buemiego i tej awarii, jego mina mowila wszystko. Za to swietnie Sutil i calkiem dobrze Rubens, znow przed Maldonado, trzymam za ich qual kciuki. No i czekam niecierpliwie na kwalifikacje, bedzie poskromienie RBR, czy nie? ;) Dawaj Lewis, wiem ze potrafisz! :)
Simi, 26.11.2011 15:47[!]
IceMan11 - czemu piszesz to pod tak wieloma newsami? ;)
No, ale (niestety) to Vettel jest faworytem. Na Interlagos, Red Bulle czują się bardzo dobrze, więc raczej ciężko będzie komukolwiek zagrozić Sebie. W wyścigu może być nieco inaczej, tym bardziej jeśli będzie padać.
IceMan11, 26.11.2011 15:53[!]
@Sgt Pepper
Nie rozumiem o co ci chodzi :/

@Simi
Z racji dopingu ;P
Sgt Pepper, 26.11.2011 16:00[!]
Wiele serwisów pisało że wybuch opony prawdopodobnie spowodowany był zbyt długim postojem na starcie (z powodu maruderów- za długo dojeżdżali/ustawiali się na linii). Spaliny w RBR ponoć dogrzewają opony. Oczywiście nie przeszkodzi mu to wcześniej zdobyć historycznego PP.
IceMan11, 26.11.2011 16:11[!]
@Sgt Pepper
No, więc właśnie... :)
DJ Malina, 26.11.2011 16:41[!]
Lewis po drugie PP w sezonie 2011! :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca