F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

McLaren i Toro Rosso osiągnęły porozumienie w sprawie Jamesa Keya

Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi

Pirelli zaprezentowało program testów ogumienia w trakcie sezonu 2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Sauber zaprezentował C31

Nowe dzieło inżynierów z Hinwil także posiada "nos dziobaka".
Nataniel Piórkowski, 6 lutego 2012, wyświetlenia: 8828<< | lista | T- | T+ | >>
Dziś na torze Jerez de la Frontera odbyła się prezentacja tegorocznego bolidu Saubera – C31, który został określony mianem „radykalnej ewolucji”.

W ubiegłym sezonie szwajcarska stajnia pokazała się z zachęcającej strony, choć w kilku ostatnich Grand Prix notowała rezultaty gorsze od spodziewanych, co nie pozwoliło na obronę szóstej pozycji w klasyfikacji konstruktorów przed niezwykle konkurencyjnymi bolidami Sahara Force India.

Za rozwój C31 odpowiadał w dużej mierze dyrektor techniczny – James Key, jednak w ubiegłym tygodniu Sauber i Brytyjczyk ogłosili zakończenie współpracy, która pozwoliła ugruntować pewną pozycję zespołu w środku stawki. Za formę zespołu odpowiadają także poniekąd doskonale wyposażona fabryka oraz wsparcie finansowe meksykańskiego biznesmena – Carlosa Slima, który od lat wspiera karierę Sergio Pereza. Wzorem lat ubiegłych, także w tym roku Sauber będzie korzystał z jednostek napędowych oraz systemu KERS Ferrari.


Podobnie jak w ubiegłym roku, barwy zespołu Petera Saubera będą reprezentować Kamui Kobayashi i Sergio Perez. „Naszym celem są regularne finisze na punktowanych pozycjach tak, aby znaleźć się w znacznie lepszym położeniu w mistrzostwach świata. Z niecierpliwością czekamy na kolejny sezon naszych młodych i utalentowanych kierowców. Dla Kamuiego będzie to trzeci pełny sezon w Formule 1. W ubiegłym roku poprosiliśmy go o podjęcie odpowiedzialności liderowania zespołowi i urósł do tej roli. Z kolei Sergio po swoim debiutanckim sezonie, zbliża się do drugiego roku, który jest bardzo często najtrudniejszym dla kierowcy Formuły 1. Obaj nasi zawodnicy dysponują ogromnym potencjałem i będą pracować z tymi samymi inżynierami wyścigowymi co w 2011 roku, aby dalej rozwijać pokładane w nich nadzieje” – prognozował szef zespołu z Hinwil.

W przeciwieństwie do C30, tylne zawieszenie nowego Saubera pracuje w trybie pull-rod (najlepszym przykładem jego zastosowania są bolidy Red Bull Racing), co pozwoliło na lepsze upakowanie tylnych sprężyn i elementów przepustnicy.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.02.2019  Fiat Chrysler może kupić zespół znany jako Alfa Romeo Racing?
01.02.2019  Sauber zmienił nazwę na Alfa Romeo Racing
28.01.2019  Sauber porównuje się do największych zespołów
21.01.2019  Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019
09.01.2019  Sauber zaprezentuje nowy bolid 14 lutego?
Tagi:
Sauber

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
yaper, 06.02.2012 17:29[!]
Wizualnie bolid Saubera bardzo przypomina tegoroczną konstrukcję Ferrari - kwadratowe kształty niczym wyciosane przez początkującego ślusarza. Ma to swój urok i osobiście mi się bardzo podoba. Agresywnie niczym rasowa maszyna do wygrywania, na ile to wystarczy? Zobaczymy. Co do malowania, czarny nos to strzał w dziesiątkę - niesamowicie to wygląda - o niebo lepiej niż przed rokiem.
phildoon, 06.02.2012 17:29[!]
Jak tam @PABLOeskobar ? Widziałeś już E20 z prawdziwego zdarzenia? ;) Inaczej zlokalizowany wydech, przednie zawieszenie, inaczej wyprofilowany "garb" na nosie
(http://motorsport...jerez-06fev/021.jpg)
wraz z zupełnie innym przednim skrzydłem, nowy airbox, ogólnie zdaje się mieć zupełnie nowy monoque plus naprawdę ciekawe ujęcia "dziurek" ukrytych pod spodem :

http://www.formul...011/dms1206fe208.jpg

http://www.formul...011/dms1206fe207.jpg

i piękny strzał na dyfuzor :

http://www.formul...011/dms1206fe181.jpg
oxiplegatz, 06.02.2012 23:25[!]
Nowe malowanie mi osobiście się podoba (wreszcie coś nowego od czasów BMW Sauber). Fajne te motywy ze sztuki prekolumbijskiej na kasku Sergio...
IcemanF1, 07.02.2012 09:30[!]
bolid strasznie brzydki malowanie fatalne:P ciekawe czy bedzie chociarz konkurencyjny ten bolid!!
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca