F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Mercedes AMG zaprezentował W03

Doszło także do przedstawienia nowego Samochodu Bezpieczeństwa - SL63 AMG.
Nataniel Piórkowski, 21 lutego 2012, wyświetlenia: 8328<< | lista | T- | T+ | >>
Mercedes AMG zaprezentował dziś na torze Catalunya swój tegoroczny bolid – W03.

Najnowszy samochód stajni z Brackley wyjechał już na tor podczas shakedownu na Silverstone oraz prywatnych testów, przeprowadzonych w niedzielę na barcelońskim obiekcie. W sumie obaj kierowcy pokonali około 400 kilometrów, starając się jak najlepiej przygotować W03 do rozpoczęcia oficjalnych zajęć.

Mercedes pragnie za wszelką cenę przerwać rozczarowujące pasmo słabych wyników i włączyć się do walki pomiędzy trzema czołowymi zespołami: Red Bull Racing, Ferrari i McLarenem. Podobnie jak większość bolidów konkurencji, W03 posiada charakterystyczny i bardzo rzucający się w oczy stopniowany nos. Projektując przednie zawieszenie inżynierowie Mercedesa zdecydowali się na zastosowanie koncepcji push-rod, a pałąk bezpieczeństwa został uformowany w stylu tego, znanego z mistrzowskiego bolidu BrawnGP z 2009 roku. Uwagę zwracają także mocno podcięte sekcje boczne, osobny wlot powietrza, wzorowany na rozwiązaniu z ubiegłorocznego McLarena MP4-26, służący do chłodzenia skrzyni biegów oraz bardzo wyszczuplona tylna partia samochodu.

W zimie szeroko mówiono także na temat przedniego kanału F (znany także od niedawna pod nazwą kanału W). Zasada działania innowacyjnego systemu jest następująca: powietrze dostaje się przez otwór w czubku nosa bolidu, a następnie kieruje się poprzecznymi elementami utrzymującymi przednie skrzydło i jest wdmuchiwane pod jego skrajne, wewnętrzne partie. Stosowanie systemu nie stoi w sprzeczności z przepisami, ponieważ za jego obsługę nie odpowiada kierowca. Jeśli chodzi o korzyści, to mogą one sięgać od pięciu, do nawet ośmiu dodatkowych kilometrów na godzinę.

„Nie powiedziałbym, że W03 stanowi nowy początek. Ten samochód jest owocem tego, czego nauczyliśmy się w ciągu ostatnich dwóch lat. W naszym pierwszym roku startów wywalczyliśmy trzy miejsca na podium, ale w ubiegłym nie poszliśmy w dobrym kierunku. Mieliśmy wzloty, jak na przykład podczas Grand Prix Chin, gdy nasza forma była nieco lepsza, ale cały sezon nie był wystarczająco dobry. Regularna rywalizacja z Red Bullem, Ferrari i McLarenem to nie lada wyzwanie. Musimy się uczyć, rozwijać nasz zespół w tym kierunku i jestem pewien, że możemy tego dokonać” – powiedział tuż przed rozpoczęciem testów w Barcelonie szef działu sportów motorowych Mercedesa, Norbert Haug.

Koncern ze Stuttgartu postawił na efektowność swej prezentacji, dzięki czemu Michael Schumacher i Rosberg przybyli na jej miejsce w nowym SL 63 AMG, który od tego sezonu zostanie oficjalnym Samochodem Bezpieczeństwa Formuły 1, zastępując SLS AMG.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.12.2018  Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1
07.12.2018  Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika
25.11.2018  Bottas straci inżyniera wyścigowego przed sezonem 2019
24.11.2018  Wolff dementuje plotki o kontrakcie Ocona na starty w Mercedesie w 2020 roku
23.11.2018  Hamilton: Użyłem numeru jeden mimo tego, że w ogóle go nie lubię
Tagi:
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adakar, 21.02.2012 08:36[!]
szerokie mocowanie przedniego skrzydła z "przetłoczeniem" i mooooocno wcięte boczne sekcje
Davider, 21.02.2012 08:42[!]
Muszę przyznać, że na ogół nie podobają mi się "nosy dziobaków", ale ten w Mercedesie z tego kąta co na zdjęciu wygląda znacznie lepiej, jest bardziej agresywny i dobrze się komponuje.
Kamikadze2000, 21.02.2012 08:43[!]
Ciekawie rozwiązany jest ten nos. Może to dać jakąś przewagę, ale zobaczymy. Mam nadzieje, ze Merc w tym roku wreszcie włączy się do walki. :)
rentonB, 21.02.2012 08:46[!]
Bolid ladny i agresywny ale jakos w Brackley nie wierze, raz im sie udalo i tyle.
Adakar, 21.02.2012 08:47[!]
@Kamikadze2000
między "guzami" zawieszenia jest mocno "wklęsły" nos. A sam dziób węższy niż np. Toro Rosso czy Sauber. Bardzo przypomina koncepcje Lotusa Renault

no i nikt nie wspomina w komentach o zmianie Safety Cara ... stiupid SL zamiast SLS'a ... ehh
SL 63 już był SC w latach 08 / 09, więc po co znowu ?
SirKamil, 21.02.2012 08:47[!]
Nos jak nos, zupełnie standardowe w tym roku rozwiązanie.
akkim, 21.02.2012 09:05[!]
Wygląd nigdy nie jeździł i tak jest tym razem,
z oceną poczekam, co w GP pokaże.
Kajt, 21.02.2012 09:36[!]
Gdzie jest wydech? Za dużo na tych zdjęciach nie widać ;/
koszal, 21.02.2012 09:37[!]
@Adakar
bo to jest nowy model SL, wiec trzeba promowac :)
Adakar, 21.02.2012 10:05[!]
@Kajt
http://www.f1wm.p.../mercedes_w03/13.JPG
tutaj, "wszystko" widać ;)
zaraz nad literką "S" z napisu PETRONAS

na bocznych sekcjach obok wlotów powietrza ... logo firmy Thomas Sabo ?
a to nie był wcześniej tylko indywidualny sponsor Nico Rosberga ?
f1-mod, 21.02.2012 10:33[!]
Jak dla mnie obok McLarena najpiękniejszy bolid, oby był szybki, by chociaż pomieszac w top3.
Darondi, 21.02.2012 10:38[!]
nie wiem czemu, ale ich stroje, buty, kaski i rękawiczki powodują u mnie zazdrość :(
adnowseb, 21.02.2012 11:35[!]
Merc wygląda ''niesamowicie''
Rosberg w końcu zacznie wygrywać'' na bank''
kuxumuxu, 21.02.2012 11:57[!]
Rób więcej zdjęć w poziomie. Takie "krzywe" raz za czas są ciekawe, ale nie rób tak za kazdym razem
artur_fan_f1, 21.02.2012 15:23[!]
nie długo będą windy na tych schodkach...
Patrykss94, 21.02.2012 18:58[!]
przód przypomina mi troche Lotusa , mozliwe ze te dwie ekipy poszły podobną drogą
Falarek, 21.02.2012 19:58[!]
Obok Lotusa to drugi dobrze wyglądający "garb"
ROOK, 21.02.2012 22:00[!]
Małe info dla autora (całkiem udanych) zdjęć: mam wrażenie, że ciut za nisko naświetlasz (nie wiem, może ze 2/3 EV).

Brak poziomu to już inna sprawa - zapewne tzw. przeze mnie "syndrom ciężkiej ręki". ;-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca