F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Australii: trening 1 - Duet McLarena na czele

Wyniki i opis pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na ulicznym torze Albert Park.
Nataniel Piórkowski, 16 marca 2012, wyświetlenia: 11179<< | lista | T- | T+ | >>
Jenson Button wykręcił najlepszy czas podczas inaugurującej tegoroczny sezon pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Australii w Melbourne.

Warunki na torze nie należały jednak do najprzyjemniejszych, ponieważ po nocnych i porannych opadach deszczu w bolidach znalazły się opony na mokrą nawierzchnię, a dziennikarze mogli wypróbować wynalazek, jaki Red Bull testował podczas zajęć w Barcelonie – parasol.

Jako pierwszy na torze pojawił się Jean Eric-Vergne, w bolidzie którego założone były przejściówki Pirelli. Wkrótce w jego ślady poszli Ricciardo, Maldonado, Glock oraz Senna. Zgodnie z przewidywaniami cała grupa powróciła do garażów do przejechaniu jednego, wolnego kółka i sprawdzeniu wszystkich systemów. Nie obyło się też bez drobnych problemów – Nico Rosberg pojawił się na torze na pełnych deszczowych oponach, jednak najadł się trochę strachu w szybkiej sekcji zakrętów nr 11 i 12, przez zbyt szeroki wyjazd na wilgotną trawę.

Paul di Resta przyznał, że warunki na starcie sesji nie należą do najlepszych, a tor jest bardzo śliski, czemu wcale nie pomagają plamy oleju, które można było ostrzec na całej długości trasy. Po dziesięciu minutach wszyscy kierowcy mieli już za sobą okrążenie instalacyjne, jednak po zjeździe Michaela Schumachera do alei serwisowej, na torze zapadła głucha cisza, którą pięć minut później przerwał wyjazd miejscowego bohatera, Daniela Ricciardo.

Kierowcy nie spieszyli się jednak zbytnio do realizacji swych porannych programów, w spokoju konwersując z inżynierami w garażach i stanowiskach przy pitwall. Walkę z czasem toczył za to na torze bolid STR07, choć co naturalne w takich warunkach pogodowych, pierwszy rezultat Ricciardo nie należał do rewelacyjnych: 1:47,668 sek. Newralgicznym miejscem było wyjście z zakrętu nr 3 i dojazd do 4 – przekonał się o tym na własnej skórze Vettel, który musiał uspokoić nieposłuszny tył Red Bulla RB8.

Po mniej więcej pół godzinie, na torze znajdowało się już więcej kierowców, a osiągane czasy zmierzały do tych, określanych mianem reprezentatywnych. Na godzinę przed wywieszeniem flagi w szachownicę, na pierwszym miejscu w tabeli znajdowało się nazwisko Fernando Alonso, legitymującego się osiągnięciem 1:37,941 sek, a czołową trójkę uzupełniał duet Scuderii z Faenzy: Daniel Ricciardo oraz Jean-Eric Vergne.

Jeśli komuś wydawało się, że jedynym problemem HRT będzie nieskończony bolid de la Rosy, to albo żył w utopii, albo jeszcze spał. Karthikeyan zgłosił problemy z przegrzewającym się silnikiem i zatrzymał swoje F112 na prostej pomiędzy zakrętami nr 2 i 3. Warte odnotowania jest to, że w chwili nastąpienia awarii, indyjski kierowca miał na swoim koncie zaledwie trzy przejechane okrążenia. Po zniknięciu żółtych flag, najlepszy rezultat Alonso przebił Nico Rosberg, który zszedł na 1:37,147 sek. W F1 W03 Niemca znajdowały się opony przejściowe. Niezbyt optymistycznie sezon rozpoczął Lotus, ponieważ w E20 Raikkonena pojawiły się problemy z układem kierowniczym, co zmusiło mechaników teamu z Enstone do nieplanowanej interwencji.

W miarę upływu czasu warunki ulegały poprawie, a niebo nad Melbourne powoli, acz nieustannie zaczynało przepuszczać coraz więcej promieni słońca, które ożywiły nieco ponurą panoramę australijskiego miasta. Kolejnym, który podniósł poprzeczkę był Kamui Kobayashi, który przebił czas Rosberga notując 1:36,906 sek. Po założeniu ogumienia na suchą nawierzchnię, Kobayashi utrzymał pierwsze miejsce, jednak po chwili najlepszy czas okrążenia odnotował Mark Webber: 1:30,520. Kierowca Saubera nie spuszczał jednak z tempa i po chwili powrócił na pierwsza lokatę z rezultatem 1:29,722 sek. Obaj kierowcy korzystali z pośredniej mieszanki, podobnie jak reszta stawki na torze.

Kolejnym kierowcą, który poprawił najlepszy czas sesji został Michael Schumacher. Drobny wyjazd poza tor zaliczył Vergne i o ile Francuz powrócił do jazdy bez żadnych problemów, takiego samego szczęście nie miał Felipe Massa, który stracił panowanie nad swym Ferrari na nierówności przed zakrętem nr 9 i zakopał się w pułapce żwirowej. Na dziesięć minut przed końcem sesji, pierwsza piątka prezentowała się następująco: Schumacher, Hamilton, Alonso, Webber, Rosberg. Czasu okrążenia nie odnotowali wyłącznie Karthikeyan (problemy z silnikiem), Raikkonen (problemy z układem kierowniczym) i de la Rosa, którego samochód ciągle budował się w garażu HRT.

Minuty przed wywieszeniem flagi w szachownicę, na czele tabeli pojawił się Jenson Button z czasem 1:27,642 sek. Drugi Schumacher tracił do niego ponad 0,5 sek. Na tor wyjechał tymczasem Raikkonen, jednak co zrozumiałe jego tempo zaraz po wyjeździe z boksów nie powalało na kolana. W ostatnich minutach szansę na poprawę rezultatu Buttona miał jeszcze Hamilton, jednak w okolicach zakrętu nr 12 trafił na poruszającego się wolnym tempem Rosberga i ostatecznie musiał zadowolić się drugim miejscem, a czołową trójkę uzupełnił Michael Schumacher.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:27,560--11
2.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:27,8050,2450,24514
3.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:28,2350,6750,43017
4.5Fernando AlonsoFerrari F20121:28,3600,8000,12521
5.2Mark WebberRed Bull RB81:28,4670,9070,10721
6.8Nico RosbergMercedes F1 W031:28,6831,1230,21622
7.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:28,9081,3480,22523
8.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:29,4151,8550,50716
9.9Kimi RaikkonenLotus E201:29,5652,0050,1508
10.14Kamui KobayashiSauber C311:29,7222,1620,15726
11.1Sebastian VettelRed Bull RB81:29,7902,2300,06821
12.12Nico HulkenbergForce India VJM051:29,8652,3050,07517
13.11Paul di RestaForce India VJM051:29,8812,3210,01618
14.19Bruno SennaWilliams FW341:29,9532,3930,07221
15.15Sergio PerezSauber C311:30,1242,5640,17122
16.10Romain GrosjeanLotus E201:30,5152,9550,39116
17.20Heikki KovalainenCaterham CT011:30,5863,0260,07116
18.6Felipe MassaFerrari F20121:30,7433,1830,15711
19.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:31,1783,6180,43517
20.21Witalij PietrowCaterham CT011:31,9834,4230,8058
21.24Timo GlockMarussia MR011:34,7307,1702,7478
22.25Charles PicMarussia MR011:40,25612,6965,52611
23.23Narain KarthikeyanHRT F112---3
24.22Pedro de la RosaHRT F112----
107% najlepszego czasu: 1:33,689

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 3,2 m/s
Wilgotność powietrza: 55%
Mokro/Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ROOK, 16.03.2012 04:14[!]
Wprawdzie to Massa się wyautował na mokrym poboczu, ale chyba Perez w tej sesji najwięcej nawywijał… :)

No i nareszcie – pierwsze koty za płoty… :))
krzysiek_aleks, 16.03.2012 05:35[!]
Coś Marussi nie idzie. Czas Pica zatrważający, ale może się poprawi. Jestem ciekaw HRT jak sobie poradzi w II treningu.
adnowseb, 16.03.2012 05:58[!]
Bardziej interesują mnie wyniki trzeciego treningu. Zajęte miejsca przez pewnych kierowców, wywołały uśmiech na mej twarzy.
JohnnyStick, 16.03.2012 06:11[!]
Witajcie,
spokojnie, @adnowseb ma rację ... trzecie treningi będą kluczowe dla zespołów. Witajcie w nowym sezonie :)
lukaas97, 16.03.2012 06:13[!]
Licze na taki duet po wyscigu ;)
marla, 16.03.2012 06:29[!]
@lukaas97
Ja również. :)

Mimo, że to pierwsze kot za płoty, dobry humor zapewniony na resztę dnia. :)
Aeromis, 16.03.2012 06:33[!]
Co do tych wyników to najlepiej patrzyć tylko na czas jednego (lepszego) z kierowców z danego teamu i wziąć poprawkę na RBR i Lotusa (Kimi swój najlepszy/słaby czas ustanowił w zaledwie 8 okrążeniach, raz na livetiming szło mu bardzo dobrze ale ktoś z Marussia mu przeszkodził. Mam nadzieję, że jednak Force India jest mocniejsza, bo mnie (ocena subiektywna) na testach kompletnie nie przypasowali (wolno, utraty tempa itp.).
Kojag, 16.03.2012 06:49[!]
Po pierwszej sesji wiemy tyle, że nie wiemy nic... Może wiemy tylko tyle, że Caterham stał się "zespołem reszty stawki"...
christoff.w, 16.03.2012 06:50[!]
Dobry humorek sie popsuje bo w drugim i trzecim treningu tabela bedzie wygladala zupelnie inaczej hehe...a tak w ogole to poczekajmy do Q1,2,3 ok? :-)
tluczeszpiane, 16.03.2012 07:25[!]
puk puk...

tyle wiecie co sobie wyobrazicie ,ze chcecie wiedzieć:) Chcielibyscie Kimasa zamiast MSC..calkiem inaczej tłukłoby sie tu piane wtedy. Powinniscie wiedzieć że ten trening to jest zapowiedz tego co sie bedzie dzialo w niedziele. Ogladacze za dyszke
katinka, 16.03.2012 07:56[!]
Witam w nowym sezonie i zycze wszystkim duzo emocji i walki na torze w kazdym GP :)
Fajna tabela i troche sie dzialo w tej pierwszej sesji. Jak tak samo byloby po wyscigu, to nie mam nic przeciwko, no moze jedynie 1 z 2 moga sie pozamieniac ;)
cziken129, 16.03.2012 15:16[!]
nie żebym się czepiał, ale w niektórych miejscach tekst się powtarza :)
maiesky, 16.03.2012 22:48[!]
Fajna relacja z treningu- podoba mi się.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca