F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Australii: trening 2 - Schumacher dyktuje tempo

Wyniki i opis drugiej piątkowej sesji treningowej na ulicznym torze Albert Park.
Nataniel Piórkowski, 16 marca 2012, wyświetlenia: 11824<< | lista | T- | T+ | >>
Michael Schumacher zdołał uzyskać najlepszy czas okrążenia podczas drugiego treningu na torze Albert Park, na którym w niedzielę odbędzie się inaugurujący tegoroczny sezon wyścig o Grand Prix Australii.

Popołudniowa sesja nie rozpoczęła się w tak sprzyjających warunkach pogodowych jak pierwsza, gdyż zaraz po zakończeniu porannych jazd nad Melbourne zaczęły zbierać się ciemne chmury, z których w rezultacie lunął obfity deszcz, krzyżujący zespołom konstruktywną realizację programów.

Doprowadziło to do sytuacji, w której kierowcy nie grzeszyli zbytnią aktywnością na torze, a po niecałej półgodzinie zajęć swój czas okrążenia odnotowało tylko pięciu kierowców: Vergne -1:47,166 sek, a za nim Kobayashi, Ricciardo, Maldonado oraz Karthikeyan, który tego popołudnia zdołał przejechać swe pierwsze okrążenia pomiarowe podczas tegorocznego Grand Prix Australii. Śliski asfalt powodował drobne incydenty, jednak wszystkie kończyły się jedynie narobieniem strachu samemu zawodnikowi i jego ekipie.

Godzinę przed finiszem sesji, sędziowie podjęli decyzję o pozwoleniu kierowcom na używanie DRS. Z kolei Perez był bardzo blisko kontaktu z barierą z opon w zakręcie nr 13, jednak tak jak między innymi Kobayashi czy Ricciardo cały incydent uszedł mu – o ironio – na sucho. Tymczasem w tabeli rezultatów na pierwszą lokatę wskoczył Fernando Alonso, który uzyskał czas na poziomie 1:42,171 sek. Chwilę później czas Hiszpana przebił jego kolega z Ferrari, Felipe Massa: 1:41,976 sek.

W przeciwieństwie do porannego treningu, aleję serwisową udało opuścić się Pedro de la Rosie. Hiszpan nie nacieszył się jednak czasem spędzonym na torze – przejechał tylko jedno okrążenie, po którym zjechał do boksów i zgłosił solidną porcję problemów trapiących F112. W tym samym czasie z bardzo dobrym tempem jechał Jenson Button, który wskoczył na pierwszą lokatę, uzyskując 1:39,497 sek. Sztuka ta nie udała się Pastorowi Maldonado, który stracił do Brytyjczyka 0,089 sek. Kierowca McLarena nie odpuszczał i na kolejnym kółku urwał ze swojego rezultatu kolejne 1,5 sek.

W miarę upływu czasu i zwiększeniu ruchu na torze, z asfaltu znikała powoli warstwa zalegającej na nim wody; swą cegiełkę do osuszania toru dołożyło także nisko zawieszone słońce. Nikt nie ryzykował jednak wyjazdu na ogumieniu na suchy tor, korzystając z opon przejściowych, oznaczonych w tym roku łatwo rzucającym się w oczy zielonym kolorem. Tymczasem z pierwszej lokaty zepchnął Buttona Michael Schumacher, osiągając 1:37,649 sek. Na półmetku sesji czołową piątkę tworzyli Perez (1:37,189 sek), dalej Schumacher, Maldonado, Vettel, Button.

Ostatnie pół godziny rozpoczęło się w nieco nostalgiczny sposób, a realizator raczył telewidzów widokami zatoki St. Kilda oraz panoramy centrum Melbourne. Mogło się wręcz wydawać, że wszystkie zespoły czekają na przeschnięcie toru i możliwość pokonania kilku cennych kilometrów na pewnej i bardziej przyczepnej nawierzchni, ponieważ prognozy pogody na dzień kwalifikacji nie przewidują powtórki z rozrywki i opadów deszczu. Pierwszym śmiałkiem okazał się Narain Karthikeyan, który nie bez problemów zaczął powiększać swój dorobek doświadczeń z F112 z założoną do niego pośrednią mieszanką Pirelli. Na dwadzieścia minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, na torze nie pojawili się jeszcze w ogóle Hamilton, Raikkonen i Grosjean.

Ostatnie piętnaście minut to duży ruch na torze i częste poprawy najlepszych rezultatów. Najpierw Vettel, a chwilę później Grosjean – 1:36,190 sek – przebili najlepszy czas Pereza. Przez chwilę i tylko przez zrządzenie losu i kumulację sprzyjających czynników, na trzecim miejscu znalazł się nawet Timo Glock. Kolejnym, który pobił najlepszy rezultat był Felipe Massa, stracił końcówkę porannej sesji przez wpadnięcie w żwirowa pułapkę. Dobre tempo prezentowali także kierowcy Sahara Force India, Di Rescie udało się nawet wskoczyć na pierwsze miejsce z rekordem drugiego sektora, gdy w tym samym czasie Hulkenberg piastował piąte miejsce za Webberem i Kovalainenem.

Podczas gdy większość kierowców korzystała z ogumienia oznaczonego białym kolorem, w Lotusie Kimiego Raikkonena, Romaina Grosjeana, Bruno Senny i Nico Hulkenberga założone były opony wykonane z miękkiej mieszanki. Na sześć minut przed końcem dzisiejszych zajęć, na czoło wysunął się Schumacher. Rzutem oka na drugą część tabeli można było zobaczyć nazwiska Alonso czy Buttona, jednak Hiszpan zdołał poprawić swój rezultat awansując na trzecie miejsce. W samej końcówce sesji Maldonado stracił panowanie nad swym Williamsem i bezpiecznie wyjechał poza tor w przedostatnim zakręcie – wszystko skończyło się wyłącznie na chwilowym pokazaniu żółtych flag.

W kategorii rozczarowującej można traktować dyspozycję Toro Rosso – zawodnicy włoskiej stajni wyprzedzali tylko kierowców dwóch najsłabszych zespołów HRT i Marussi. Dużo szczęście miał za to Heikki Kovalainen i Kamui Kobayashi, którzy byli niezwykle blisko roztrzaskania bolidów o bandy okalające tor. W samej końcówce na czoło stawki wysunął się Schumacher, a Karthikeyan po raz kolejny sprawdził działanie służb porządkowych parkując swój bolid tym razem pomiędzy zakrętami nr 5 i 6.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:29,183--16
2.12Nico HulkenbergForce India VJM051:29,2920,1090,10919
3.15Sergio PerezSauber C311:30,1991,0160,90723
4.5Fernando AlonsoFerrari F20121:30,3411,1580,14213
5.14Kamui KobayashiSauber C311:30,7091,5260,36814
6.11Paul di RestaForce India VJM051:31,4662,2830,75713
7.6Felipe MassaFerrari F20121:31,5052,3220,03914
8.20Heikki KovalainenCaterham CT011:31,9322,7490,42716
9.8Nico RosbergMercedes F1 W031:32,1843,0010,25217
10.1Sebastian VettelRed Bull RB81:32,1943,0110,01019
11.2Mark WebberRed Bull RB81:32,2963,1130,10220
12.24Timo GlockMarussia MR011:32,6323,4490,33617
13.21Witalij PietrowCaterham CT011:32,7673,5840,13515
14.10Romain GrosjeanLotus E201:32,8223,6390,05511
15.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:33,0393,8560,21718
16.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:33,2524,0690,21311
17.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:34,1084,9250,85621
18.9Kimi RaikkonenLotus E201:34,2755,0920,1677
19.19Bruno SennaWilliams FW341:34,3125,1290,03717
20.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:34,4855,3020,17329
21.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:34,6045,4210,11931
22.25Charles PicMarussia MR011:34,7705,5870,16613
23.23Narain KarthikeyanHRT F1121:42,62713,4447,85716
24.22Pedro de la RosaHRT F112---1
107% najlepszego czasu: 1:35,426

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 6,0 m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Mokro/Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Schumacher M.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
IceMan11, 16.03.2012 18:39[!]
Dobra. Teraz Przyznać się kto oglądał FP1 i FP2 na żywo ;P
tluczeszpiane, 16.03.2012 18:53[!]
Nie? to co nastepuje po sobocie?
moze to, ze zdobywca sobotniego PP nie zawsze wygrywa w niedziele. Wiec zobaczysz kto jutro wygra rano walke o PP.
oj mikka mikka weź jednak rymuj bo bez tego logicznie nie gadasz
oxiplegatz, 16.03.2012 19:14[!]
Cytat IceMan11 :
Dobra. Teraz Przyznać się kto oglądał FP1 i FP2 na żywo ;P


Ja obejrzałem oba treningi na żywo (streamy Sky Sports). Ale nie był to najlepszy pomysł, bo praktycznie zarwałem całą noc. Ale czego się nie robi dla F1 :)
IceMan11, 16.03.2012 19:37[!]
@oxiplegatz
Tym bardziej, że tor był mokry i za dużo to się nie dowiedzieliśmy.
TommyYse, 16.03.2012 19:43[!]
Ile oni mają opon deszczowych ( i przejściowych ) na weekend ?
MairJ23, 16.03.2012 19:50[!]
@IceMan11 ja ogladalem oba - drugi nawet w HD TV co bylo piekne :)
IceMan11, 16.03.2012 19:51[!]
@MairJ23
A u ciebie, o której nadawali? ;>
akkim, 16.03.2012 20:27[!]
@tluczeszpiane

Zatem Chwyciłeś, więc skąd zdziwienie,
w parze z czytaniem jest - zrozumienie.
katinka, 16.03.2012 20:47[!]
@IceMan11, ja tez ogladalam i spalam tylko godzinke ;) Albert Park, to jeden z moich ulubionych torow, no i ukochana F1 na to zasluguje :)

@TommyYse, nie jestem pewna czy w tym sezonie nie zmienily sie przepisy i bedzie tak samo, ale w 2011 kierowcy chyba mieli do dyspozycji 5 zestawow opon przejsciowych (4 jesli nie pada w piatek) i 3 zestawy opon deszczowych.
MairJ23, 16.03.2012 21:40[!]
@IceMan11 pierwszy byl o 9:30 PM a drugi o 1:30 PM na ten sie spoznilem 3 minuty :) ale musialek wstac zeby ogladac w koncu cos z F1 na zywo w HD - caly zeszly sezon jeszcze na SD jechalem :) ale sw Mikolaj wiedzial co kupic zeby MairJ23 ogladal wyscigi w HD :) (Santa=MairJ23)

@TommyYse http://www.youtub.../watch?v=zujU_FYsooA

sorki ze tyle razy powtarzam ze w HD ale to dla mnei wydarzenie na miare XXI wieku.... nawet w USA :) kupiony sprzet tylko po to zeby ogladac w koncu F1 w HD :) Widac nawet oczy kierowcy za wizjerem :) wypas
maiesky, 16.03.2012 22:52[!]
@MairJ23- nie tylko ty jesteś świrem- ja pod F1 już w 2008 kupiłem tuner HD, ale to był trochę falstart :). jednak wreszcie się doczekaliśmy rok temu królowej w najlepszej jakości. Pozdrawiam Stany!
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca