F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA analizuje legalność tylnego skrzydła Mercedesa

Nie można wykluczyć, że Lotus i Red Bull oprotestują kontrowersyjny element bolidu F1 W03.
Nataniel Piórkowski, 17 marca 2012, wyświetlenia: 4344<< | lista | T- | T+ | >>
Red Bull Racing i Lotus poprosiły FIA o ponowne przeanalizowanie legalności kontrowersyjnego tylnego skrzydła w bolidach Mercedesa. Źródła nie wykluczają nawet złożenia oficjalnego protestu w tej sprawie.

Podczas weekendu w Australii, Mercedes używa innowacyjnej koncepcji systemu DRS połączonego z kanałem F, którego wloty umieszczone są po bokach tylnego skrzydła zaraz pod górną lotką. Oficjalnie ma to pomóc w zwiększeniu prędkości na prostych, jednak niektórzy sugerują, że powietrze może trafiać do dyfuzora lub nawet przedniego skrzydła.

Co zrozumiałe, konkurencyjne stajnie są zaniepokojone taką sytuacją, czego dowodem może być fakt, że przed rozpoczęciem sobotniego treningu, przedstawiciele Lotusa i Red Bulla odbyli rozmowę z Charliem Whitingiem.

Żaden ze wspomnianych wyżej zespołów nie chciał komentować tego spotkania, jednak źródła sugerują, że sprawa obraca się wokół zapisu 3.15 i 1.18 Regulaminu Technicznego Formuły 1.

Pierwszy artykuł mówi o tym, że każdy obsługiwany przez kierowcę system poprawiający właściwości aerodynamiczne, jest zakazany. Drugi zawiera w sobie specyfikację i komponenty elementów składowych DRS, a Lotus i Red Bull twierdzą, że nie ma w nich zapisu pozwalającego na używanie innowacyjnego kanału F Mercedesa. W czwartek Whiting przyznał jednak, że system z bolidów Srebrnych Strzał jest w pełni pasywny, a co za tym idzie – zgodny z regulaminem.

Możliwe, że Brytyjczyk wyda specjalny dokument wyjaśniający tę kwestię, podobnie jak uczynił na początku roku zakazując używania reaktywnego zawieszenia Lotusa argumentując, iż gwarantowało ono niezgodne z przepisami korzyści aerodynamiczne. Z drugiej strony, jeśli Whiting twardo będzie obstawał przy tym, że tylne skrzydło Mercedesa stoi w zgodzie z przepisami, Red Bull i Lotus będą mogły oficjalnie oprotestować newralgiczny element konstrukcji Mercedesa po zakończeniu kwalifikacji do Grand Prix Australii.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018
06.12.2018  System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii
28.11.2018  Haas nie złoży odwołania od decyzji sędziów z GP Abu Zabi
26.11.2018  Punkty karne (stan po sezonie 2018)
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Tagi:
FIA
Mercedes
Lotus
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
adamo342, 17.03.2012 10:39[!]
żeby nie było tak jak z Brabhamem w 1978 roku wygrali jeden wyścig bo stworzyli rozwiązanie które podniosło konkurencyjność samochodu a po wyścigu został zakazany
sneer, 17.03.2012 12:05[!]
Hehe, Ross znow coś wymyślił a inni psioczą. Mam Merca w GPM, wara FIA od jego systemów ;)
IceMan11, 17.03.2012 14:05[!]
@sneer
To w Mercu są dwaj Rossowie?
sneer, 17.03.2012 15:05[!]
Nie, trzy Rosy.
TheSlimShady, 17.03.2012 15:57[!]
Jak FiA zdelegalizuje ten system, to wtedy będzie afera. Ostatnio zachowują się jak baba z okresem, nie mogą się zdecydować i drażnią wszystkich.
MairJ23, 17.03.2012 19:34[!]
@Z3RO niesportowa ?
Kolego zasady to zasady a FIA jest od tego zeby te zasady regulowac i egzekwowac.. nie widze nic niesportowego w doszukiwaniu sie nielegalnosci niektorych rozwiazan.
Sport... kto to powiedzial ze F1 to sport ? to biznes - wiec tak jak Apple czy Samsung idzie do sadu aby walczyc o swoje tak i zespoly w F1 maja do tego prawo a tym sadem jest FIA !
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca