F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA nie dopuściła HRT do startu w wyścigu o GP Australii

De la Rosa i Karthikeyan zostali ukarani reprymendami za utrudnianie jazdy innym kierowcom.
Nataniel Piórkowski, 17 marca 2012, wyświetlenia: 5703<< | lista | T- | T+ | >>
FIA podjęła decyzję o niedopuszczeniu HRT do startu w wyścigu o Grand Prix Australii, otwierającym tegoroczny sezon Formuły 1.

Po niezwykle trudnej i naznaczonej nieustannymi problemami zimie, hiszpański zespół przybył do Melbourne z nową konstrukcją F112, która nie zdołała zaliczyć nawet jednego przedsezonowego testu, wyjeżdżając na tor tylko podczas dnia filmowego w Barcelonie.

Trzy sesje treningowe na torze Albert Park nie pozwoliły na znaczną poprawę osiągów i w rezultacie Narain Karthikeyan oraz Pedro de la Rosa osiągnęli w kwalifikacjach czasy odbiegające o ponad siedem sekund od rezultatu zwycięzcy Q1 – Kamui Kobayashiego, nie spełniając tym samym reguły 107%. Pomimo tego HRT poprosiło FIA o dopuszczenie do wyścigu, jednak wniosek ten został odrzucony.

De la Rosa i Karthikeyan ukarani reprymendami

Przy okazji opublikowania decyzji o niedopuszczeniu żadnego z bolidów zespołu HRT do niedzielnego wyścigu, FIA poinformowała również, że Pedro de la Rosa oraz Narain Karthikeyan zostali ukarani reprymendą za utrudnianie jazdy innym kierowcom podczas pierwszego segmentu sobotnich kwalifikacji do Grand Prix Australii.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
24.12.2018  FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej
Tagi:
FIA
HRT

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
General, 17.03.2012 15:05[!]
Bezproblemowa decyzja członków FIA, zapewne też podejmowana z czystym sumieniem (a to pomaga;), bo każdy z członków mógł powiedzieć: "dopuszczaliśmy ich przez cały poprzedni sezon jak nie mieli 107%, więc teraz z tym kończymy".

Dodatkowo uważam, że FIA będzie dopuszczać HRT do wyścigów na torach, gdzie jest mniej zakrętów, dużo prostych i sporo miejsca do wyprzedzania. Owszem, pewnie Narain i tak nawet na takim torze kogoś zblokuje, ale pewnie taka będzie polityka FIA wobec HRT, czyli NIE zobaczymy ich na pewno m.in. w Barcelonie, Monako, Walencji, Montrealu, Singapurze, Japonii, Brazylii i na Węgrzech (chyba, że zmieszczą się w limicie 107%).
marios76, 17.03.2012 15:16[!]
To nie była żadna dobra decyzja, tylko konieczność postępowania zgodnie z regulaminem, oraz tego ewentualne konsekwencje. Kara za wyczyny kierowców też się należała, po tym co robili. Teraz chcecie sędziów i panów z FIA na piedestale stawiać? Za co?! Tak miało być w zeszłym roku, i był by święty spokój. może w wyścigu będzie spokojniej , bez omijania ruchomych szykan ;)
bolekse, 17.03.2012 15:24[!]
O ludzie, nie a sie czym podniecać - w F1 zawsze byly i beda zesoply walczace o przetrwanie - i to nie znaczy ze to jest partyzantka, amatorszczyzna itp. pewnie ponad połowa firm inzynieryjnych - nie tylko polskich - ma opóźnienia przy różnych projektach z różnych powodów i istnieja na rynku i dobrze sie maja. Ktoś tam pisał ze Pacific w 94' z nikim nie rywalizował, ale chyba jeśli pamiętam dobrze to coś tam z simtek'iem walczyli czasem ;) Coś al'a HRT i Marussia ;) Choć biorąc pod uwagę postawe marussi przy tej samej (żadnej) ilośći testów to ich bolid moze kryć potencjał na poziomie caterhama, któryż znowu może podgonić stawke być moze ;) Sezon bedzie ciekawy! ( o ile nie zdominuje go McLaren - ale nawet jesli to mozna sie spowiedziac konca przyjazni Jenson-Lewis ;) )
Yurek, 17.03.2012 15:36[!]
Cytat bolekse :
jeśli pamiętam dobrze to coś tam z simtek'iem walczyli czasem

Rzeczywiście, ale w grach pokroju Grand Prix 2. W rzeczywistości tylko w GP Brazylii w qualu kierowca Pacifika znalazł się przed kierowcą Simteka (Gachot przed Ratzenbergerem).
jpslotus72, 17.03.2012 15:43[!]
@bolekse
Chodzi nie tylko o to, jak sami sobie radzą (a raczej nie radzą) - ale że z takim bolidem i takim kierowcą jak Narain wprowadzają zamieszanie, a być może niebezpieczeństwo dla innych (było to zapewne dodatkowym argumentem przy dzisiejszej decyzji FIA)... Tak można sobie jeździć na prywatnym torze testowym, a nie w stawce najlepszych zespołów i najlepszych kierowców w świecie ścigania. Ktoś wspominał o "elemencie nieprzewidywalności" (zachowanie Naraina) - ale ja dziękuję za taką nieprzewidywalność, kiedy jakiś zespół wykonuje świetną robotę, kierowca jedzie kapitalny wyścig i nagle w decydującym momencie pojawia się przed nim ruchoma bariera, zachowująca się w kompletnie nieprzewidywalny sposób...
A że w przeszłości bywały już różne "zawalidrogi"? - to nie argument, że mamy tolerować kolejnych... Mądry powinien się czegoś uczyć na złych doświadczeniach. Trzeba zrozumieć - to jest NAJWYŻSZA KLASA ŚCIGANIA - i wymaga tym samym najwyższych standardów. Naprawdę nie można tolerować bolidu i kierowcy, który w każdych kwalifikacjach i w każdym wyścigu (w którym staje na starcie) przeszkadza innym w normalnej walce (o czas w kwalifikacjach i o pozycje w wyścigu).
MairJ23, 17.03.2012 15:50[!]
@Patrykss94 dokladnie - wczoraj jak ogladalem SpeedTV to tam mowili ze HRT to w 90% nowy zespol - ze wszystko nalezalo to Colin Kolles'a - wiec jak on odszedl to wzial wszystko ze soba - cale zaplecze, troche maszyn. Oni musieli wszytko zmienic w 3 miesiace... wiec i tak sa lepsi od HRT z sezonu 2010. :)

ale nie zmienia to faktu ze sa niebezpieczni jak sa tacy wolni.... ale czego sie spodziewac - dac im szanse na testy gdzies gdzie nikt nie jezdzi zeby byli gotowi na wyscig w Bahrajnie. Niech sobei jada potestowac w Barcelonie kilka dni.

Nikomu to nie zaszkodzi a pomoc moze.

Niech sobie FOTA glosuje - mysle ze nikt nie bedzie mial nic przeciwko a potem niech sie zrzuca na koszty tych testow bo HRT nie bedzie na to stac :)

@jpslotus72 dokladnie tak. Dlaczego Mclareny i inne Ferrari maja wydawac miliony dolarow czy oiro po to zeby byc najlepszym jak w ulamku sekundy HRT konczy ich wyscig a co za tym idzie odbiera im pieniadze. Ja rozumiem ze i tak taka szansa jest - nawet sam hamilton moze odebrac te punkty/pieniadze. Tutaj mamy do czynienia ze skrzyzowaniem nie najlepszego kierowcy w unikaniu szybszych kierowcow i jego sprzetu ktorym dysponuje, ktory jest najgorszy w stawce i to sie robi niebezpieczne w tym momencie.

@bolekse myslisz ze jak McLaren bedzie silny to zacznei sie bratobojcza walka ? Mysle ze w tej walce nie mialby szans Hamilton i sam zainteresowany by wiedzial ze raczej zadnej walki nie ma co zaczynac poza torem - lepije pokazac si ena torze nie wjezdzajac w nikogo :) Ale gdybysmy tak wszystko wiedzieli to F1 by nas niczym nie zaskakiwala - wiec bede czekal na rozwoj sytuacji... ale sugestia dobra :) Brit vs Brit :)
Masio, 17.03.2012 20:34[!]
W ubiegłym roku też nie dopuścili ich do wyścigu, a w następnych wyścigach już zdołali zmieścić się w limicie 107%. Ciekawe czy tak będzie też w tym roku.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca