F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Spengler wygrywa na Lausitz

Jest to pierwsze zwycięstwo BMW od 20 lat.
Łukasz Godula, 6 maja 2012, wyświetlenia: 6031<< | lista | T- | T+ | >>
Bruno Spengler odniósł pierwsze zwycięstwo od 20 lat dla BMW w serii DTM, a wszystko to dzięki wytrzymaniu presji ze strony Gary'ego Paffetta przez niemal cały dystans wyścigu na torze Lausitz. Rakietowy start Paffetta z trzeciej pozycji ustawił go zaraz za ogonem Spenglera, który startował z pole position, a następnie udało im się odjechać reszcie stawki w początkowej fazie zawodów.

Różnica pomiędzy dwójką ustabilizowała się w okolicach sekundy w czasie całego wyścigu, a Spengler był w stanie zwiększać ją do około 1,5 sekundy przed postojami. Oznaczało to, że mimo szybszych postojów ekipy Paffetta, oraz szybszych okrążeń zjazdowych oraz wyjazdowych, nie był on w stanie wyprzedzić Spenglera.

Lider mistrzostw, Paffett spędził ostatnie 16 okrążeń zaraz za tyłem rywala, jednak nie był w stanie wyprzedzić kierowcy BMW. Ostatecznie stracił szansę na wygraną gdy na ostatnim okrążeniu zbyt późno zahamował w pierwszym zakręcie, przez co ściął zakręt i starta powiększyła się do ponad 1 sekundy.

Dało to Spenglerowi dziesiąte zwycięstwo w DTM i pierwsze dla BMW od czasu wygranej Roberto Ravagalii na Hockenheim w 1992 roku. Za nimi odbyła się kolejna walka BMW z Mercedesem gdy Augusto Farfus, który stracił druga pozycję na rzecz Paffetta na starcie, zaczął odpierać ataki Jamiego Greena przez drugą część wyścigu.

Green, który startował szósty w świetnym stylu wyprzedził Edoardo Mortarę i przeskoczył na czwarte miejsce na dziewiątym okrążeniu, a następnie przejechał dziesięć świetnych kółek przez do dogonił Farfusa. Długi ostatni postój Greena spowodowany problemem z tylnym lewym kołem, oznaczał że nie mógł już wyprzedzić rywala podczas ostatniego przejazdu.

Mattias Ekstrom dojechał na piątej lokacie. Szwed finiszował sekundę przed Timo Scheiderem, który startował z 12 pozycji, a ten skopiował strategię Greena i maksymalnie wydłużył pierwszy przejazd. Obecny mistrz, Martin Tomczyk, który walczył z Greenem i Mortarą w pierwszej części wyścigu o czwartą lokatę, zdobył pierwsze punkty od czasu przejścia z Audi do BMW, a za nim uplasowali się Mortara i Albuquerque.

Po starcie z czwartego miejsca, Mike Rockenfeller spadł o cztery oczka na pierwszym kółku, potem został wyprzedzony przez Scheidera, a na koniec zaliczył długi postój w powodu problemu z tylnym prawym kołem. Niemiec już miał zakończyć wyścig w punktach ale problem na postoju sprawił, ze spadł na 13 lokatę.

Ten incydent powinien dać Robertowi Wickensowi pierwsze punkty w DTM, jednak Kanadyjczyk musiał zjechać z toru z powodu problemu mechanicznego na cztery okrążenia do końca. Zamiast niego to Ralf Schumacher zgarnął ostatni punkt.

DTM > 2012 > Lausitz, EuroSpeedway Lausitz - 3,478 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 7Bruno SpenglerBMW Team SchnitzerBMW M3 DTM521h09m45,79525
2. 11Gary PaffettHWA Mercedes 2DTM AMG Mercedes C-Coupe52+0:01,01918
3. 16Augusto Farfus (D)BMW Team RBMBMW M3 DTM52+0:07,06915
4. 5Jamie GreenHWA MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe52+0:07,67612
5. 3Mattias EkströmAbt Audi SportslineAudi A5 DTM52+0:21,36210
6. 4Timo ScheiderAbt Audi SportslineAudi A5 DTM52+0:22,6078
7. 1Martin TomczykBMW Team RMGBMW M3 DTM52+0:25,4466
8. 21Edoardo MortaraRosberg AudiAudi A5 DTM52+0:32,2024
9. 22Filipe AlbuquerqueRosberg AudiAudi A5 DTM52+0:32,6582
10. 6Ralf SchumacherHWA MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe52+0:35,5131
11. 12Christian VietorisHWA Mercedes 2DTM AMG Mercedes C-Coupe52+0:45,699
12. 19David CoulthardMucke MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe52+0:46,355
13. 9Mike RockenfellerPhoenix AudiAudi A5 DTM52+0:47,667
14. 2Joey Hand (D)BMW Team RMGBMW M3 DTM52+0:48,034
15. 10Miguel MolinaPhoenix AudiAudi A5 DTM52+0:48,836
16. 23Roberto Merhi (D)Persson MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe52+0:56,454
17. 15Andy Priaulx (D)BMW Team RBMBMW M3 DTM52+0:58,984
18. 18Adrien Tambay (D)Abt AudiAudi A5 DTM52+1:04,646
19. 8Dirk Werner (D)BMW Team SchnitzerBMW M3 DTM52+1:05,201
20. 17Rahel FreyAbt AudiAudi A5 DTM52+1:08,570
21. 24Susie WolffPersson MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe511 okr.
Niesklasyfikowani
20Robert Wickens (D)Mucke MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe47
Pole position: Bruno Spengler (BMW Team Schnitzer) - 1:18,777
Najszybsze okrążenie: Jamie Green (HWA Mercedes) - 1:19,025 na 29 okrążeniu
Objaśnienie skrótów: D - debiutant
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.02.2018  Pascal Wehrlein powróci do startów w DTM z ekipą Mercedesa
15.10.2017  Rene Rast wywalczył tytuł mistrzowski DTM
14.10.2017  DTM: Green wygrał sobotni wyścig na Hockenheimringu
24.09.2017  DTM: Rene Rast odniósł zwyciestwo w drugim wyścigu w Austrii
23.09.2017  DTM: Ekstrom odniósł zwycięstwo w sobotnim wyścigu na Red Bull Ringu
Tagi:
DTM

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Witekb, 06.05.2012 20:02[!]
Pieknie pieknie, szkoda Farfusa ,ale PAF wystartowal jak z procy. Uszy bola od huku :)
Kamikadze2000, 06.05.2012 20:02[!]
Gratuluje! Teraz tylko zdobyc tytuł i będzie kapitalny debiut BMW!!! :))

Roberto Mehri - moim zdaniem powinien sobie pluc w brodę, przychodząc tu startowac. Zamiast rozwijac się w "open-wheel", zachciało mu się kontraktu z Mercedesem. Oby tylko na tym nie stracił, bo di Resta to taka "ślepa kura, której przytrafiło się ziarno". Taka prawda... ;/
Luca, 06.05.2012 20:05[!]
Czy ich celem niebyła jazda w pierwszej dziesiątce?

A tu zwycięstwo :D
SirKamil, 06.05.2012 20:11[!]
Genialnie. Oby tak dalej z pożytkiem dla rywalizacji.

btw. ta beemka wygląda obłędnie.
http://www.e90pos...674&d=1336240638
http://www.bimmer...eies-Training-05.jpg
BARBP, 06.05.2012 20:18[!]
Rzeczywiście, ogromne brawa dla BMW w szczególności dla Spenglera i Farfusa. Spodziewałem się sensacji z ich strony w 5 pierwszych wyścigach ale nie w drugim i od razu PP plus zwycięstwo i dwa miejsca na podium.
Szczerze nie dziwi mnie że to Spengler wygrał bo liczyłem że będzie najszybszym z BMW ale natomiast postawa Tomczyka raczej tak, mysłałem że będzie walczył ze Spenglerem a tymczasem na pkt przegrywa również z Andym i mała sensacją wyścigu Augustem.
Mercedes wraz z Paffettem i Greenem twardo zmierzają po tytuł. Audi tak naprawdę składa już tylko nadzieję w Ekstromie bo zapowiada się ze Scheider kolejny raz nie powalczy o tytuł. Rockenfeller i Mortara zabłysną ale w kilku wyścigach.
Ogólnie w punktach Mercedes obecnie zdecydowanie góruje, o dziwo drugie jest BMW które lekko wyprzedza trzecie Audi ale sam fakt że wyprzedza ich i postawa w dzisiejszym wyścigu pokazuje że BMW wykonało kawał dobrej roboty i poważnie traktują DTM.
Podium wyścigu już nam się ułożyło na początku 1 okrążenia. Martwi mnie strata najlepszego z Audi Ekstroma do zwycieżcy zarówno w 1 wyścigu jak i drugim.Przypadkiem żeby nie okazało się że zamiast walczyć o mistrzostwo z Mercedesem to będą musieli skupić się na BMW.
Póki co dwa ciekawe wyścigi i nie mogę się doczekać kolejnego :)

SirKamil
A znasz chyba opinie o tym kto jeździ czarnymi BMW :P
BMW zdaje sobie z tego sprawę i nawet nie chce tego ukrywać :)
katinka, 06.05.2012 20:46[!]
Ciekawy tor i wspaniały wyscig. Było tu wszystko, wyprzedzania, walka do samego końca, jazda zderzak w zderzak i ten ogień z rury wydechowej ;) Pięknie. Brawa za P3 dla czasami nieobliczalnego Brazylijczyka i dla Spenglera, nie dali sie w walce równie szybkim Mercedesom. No i gratki dla całego BMW, któremu kibicuje. Fajnie było patrzeć jak po wyscigu bardzo sie cieszyli. Przed sezonem chyba mało kto w nich wierzył, a tu proszę zwyciestwo juz w 2 wyscigu po powrocie. Z ciekawościa czekam co bedzie dalej :)
m3nel23, 06.05.2012 21:08[!]
Ehhh szkoda, że Paffett i Green nie uporali sie z tym BMW ;(
alfistamariusz, 07.05.2012 00:45[!]
A mnie trochę dziwi "huśtawka" formy kierowców BMW. W pierwszym wyścigu i qualu brylowali Priaulx i Werner a w drugim ich właściwie nie było. Z kolei słabo w pierwszym wyścigu wypadli Farfus i Spengler a w drugim pięknie .
AMG_GP, 07.05.2012 10:09[!]
Kamikadze2000 Z tym tytułem byłbym ostrożny jedna jaskółka wiosny nie czyni Mercedes jest w świetnej formie i narazie mają dużą przewaga patrząc na to że odbyły sie dopiero 3 wyścigi Audi też może się poprawić...a Bruno Spengle nie miał jakiejś dużej przewagi nad Gary Paffett .
mbg, 07.05.2012 13:33[!]
można powiedzieć że Paffett i Green byli szybsi niż Spengler i Farfus. Osobiści jako fan tych pierwszych szkoda że nie mieli jak wyprzedzić ich na tym specyficznym torze.

Stawka chyba najlepsza ze wszystkich serii wyścigowych zaraz po F1. Co ciekawe kierowcy bardziej w stylo open wheel niż TC. ;) Za to kocham DTM
Kamikadze2000, 07.05.2012 14:19[!]
@AMG GP - wiem, ale to moje pobożne życzenia. Bruno to mój ulubiony zawodnik i życzę mu upragnionego tytułu. On już powinien ich miec ze trzy. Pzdr :)
mbg, 07.05.2012 14:45[!]
powinien ale z własnej nie przymuszonej winy je stracił tak jak rok i 2 lata temu.
Kamikadze2000, 07.05.2012 23:24[!]
@mbq - no właśnie. Zawsze czegoś brakło. Jednak pecha w tym także było - on mu tylko pomógł... ;/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca