F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Hamilton stracił pole position do Grand Prix Hiszpanii

Sędziowie ukarali Brytyjczyka karą przesunięcia na ostatnie pole startowe.
Nataniel Piórkowski, 12 maja 2012, wyświetlenia: 11072<< | lista | T- | T+ | >>
Lewis Hamilton został ukarany przesunięciem na ostatnie pole startowe wyścigu o Grand Prix Hiszpanii, wskutek czego utracił wywalczone dzisiejszego popołudnia pole position.

Brytyjczyk nie ukończył swego okrążenia zjazdowego podczas Q3 i zatrzymał swój samochód zaraz za zakrętem numer osiem. Przepisy nakładają na kierowców obowiązek dotarcia do boksów „o własnych siłach”, aby uniknąć sytuacji wykręcania najlepszego czasu na oparach i natychmiastowego zatrzymywania się w celu oddania FIA próbki paliwa do analizy.

Szef stajni z Woking – Martin Whitmarsh przyznał co prawda, że zatrzymanie się Hamiltona na torze było spowodowane awarią techniczną, a w baku paliwa pozostało 1,3 litra paliwa (FIA wymaga przekazania okrągłego litra do dalszych badań), jednak po dokładnym przeanalizowaniu sprawy i wysłuchaniu argumentacji przedstawicieli McLarena sędziowie uznali, że zaistniała sytuacja stanowiła złamanie Regulaminu Technicznego F1, co zaowocowało karą przesunięcia Hamiltona na koniec stawki.

Jeszcze przed nałożeniem kary, całą sprawę bardzo prosto wytłumaczył Ted Kravitz z telewizji Sky: „Kiedy wyjeżdżasz na tor podczas kwalifikacji, musisz mieć wystarczającą ilość paliwa aby wykonać okrążenie wyjazdowe, pomiarowe i zjazdowe, a następie powrócić do boksów. Zespoły muszą oddać litr paliwa, który nie dostał się jeszcze do układu napędowego samochodu. W McLarenie pozostałoby więc tylko 0,3 litra. Nie pozwolił by on na powrót do boksu, ponieważ Lewis potrzebowałby około 1,5 litra paliwa”.

Oznacza to, że z pierwszej linii niedzielny wyścig rozpoczną Pastor Maldonado oraz Fernando Alonso.

Pełne oświadczenie grona sędziów sportowych FIA

„Sędziowie otrzymali od Dyrektora Wyścigu raport w którym stwierdzono, że podczas badań kontrolnych samochodów po kwalifikacjach pobrano próbkę paliwa z samochodu numer cztery, jednak bolid ten nie wrócił do boksów o własnym napędzie, zgodnie z wymogami art. 6.6.2 Regulaminu Technicznego F1”.

„Sędziowie usłyszeli od przedstawiciela zespołu, Pana Sama Michaela, że samochód zatrzymał się na torze z powodu siły wyższej. Członek zespołu nie nalał wystarczającej ilości paliwa do zbiornika bolidu, co zmusiło zespół do podjęcia decyzji o bezwzględnym zatrzymaniu samochodu na torze, aby zaoszczędzić odpowiednią ilość paliwa do celów pobrania przez FIA. Ponieważ ilość paliwa w samochodzie jest pod pełną kontrolą zespołu, sędziowie nie mogli zaklasyfikować incydentu do kategorii sił wyższych”.

„Sędziowie uznali, że incydent stanowi naruszenie artykułu 6.6.2 Regulaminu Technicznego Formuły 1, a kierowca został wyłączony z rezultatów sesji kwalifikacyjnej. Zawodnik zostanie dopuszczony do startu w wyścigu z końca stawki”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
24.12.2018  FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej
Tagi:
FIA
Hamilton L.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 5 6 Odśwież T- T+
maroo, 13.05.2012 13:34[!]
nickolas: ..."ale dlaczego Kobayashi nie został wykluczony z całej sesji?
Tylko dlatego że usterka hydrauliczna (być może wynikająca z błędu mechanika) jest bardziej fair niż błąd innego mechanika tankującego bolid????...ę"


Pryzkro mi że się tak wyrażę ale głupio gadasz, jakbyś nie kumał. Awaria techniczna, czy to spowodowana wadą materiału czy błędem mechanika to coś innego niż nie nalanie i kończenie kółka z pełną tego świadomością. Jeśli mechanik inny, umyślnie zdemontował by jakąś część bolidy by zaoszczędzić na wadze, lub jeśli zespół wiedział by że minimalna waga jest poniżej przepisowej - i nie zatrzymali by kończenia tego kółka - także kara by się należała. A awaria - jakakolwiek, nawet ta z błędu operatora jest siłą wyższą, awarią, tak samo jak pęknięcie elementu zawieszenia, awaria silnika, kolizja zawioniona przez innego itp itd...
mbwrobel, 13.05.2012 13:35[!]
Moim zdaniem powinien wystartować z P10. Ponieważ jednak to już drugi taki przypadek w jego wykonaniu, sędziowie postanowili ukarać go nieco ostrzej.

@andy:
Zatrzymanie bolidu na torze bez ukończenia okrążenia zjazdowego skutkuje wywieszeniem żółtej flagi, co może kompletnie zniszczyć być może decydujący o PP (lub nawet jedyny w Q3) przejazd innych kierowców. Podczas wyścigu liczącego 50 - 70 okrążeń żółta flaga wywieszona w jednym sektorze podczas jednego - dwóch okrążeń nie robi aż tak wielkiej różnicy.

Ukaranie Ham koniecznością wystartowania z P10 na oponach, na których ukończył swoje felerne okrążenie byłoby wystarczające. Przed nim startowaliby zawodnicy na nowych, nieużywanych oponach, co wystarczająco utrudniłoby mu zadanie.
Strony  •  < 1 2 3 4 5 6 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca