F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Di Grassi wygrywa 52 edycję Grand Prix Makau

Kubica podobnie jak przed rokiem wyścig na Circuito da Guia ukończył na drugiej pozycji.
Marek Roczniak, 20 listopada 2005, wyświetlenia: 4503<< | lista | T- | T+ | >>
Bardzo niewiele zabrakło, aby w tym roku na najwyższym stopniu podium w Makau stanął Robert Kubica. Polak objął prowadzenie wyścigu tuż przed pojawieniem się na torze samochodu bezpieczeństwa. Niestety podczas wznowienia wyścigu na dwa okrążenia przed końcem silnik Hondy okazał się niewystarczająco mocny, aby stawić czoło dominującym na bardzo długiej prostej Circuito da Guia jednostkom napędowym Mercedesa i ostatecznie zwycięzcą został Lucas di Grassi.

Wyścig rozpoczął się od falstartu w wykonaniu innego kierowcy mistrzowskiej ekipy F3 Euro Series (ASM), Loica Duvala. Startujący z pole position Francuz stracił w ten sposób szansę na odniesienie niemal pewnego zwycięstwa, gdyż dysponował bardzo szybkim bolidem, co było ewidentne już od pierwszych okrążeń. Przed zjazdem do boksów Duval zdołał wypracować ponad czterosekundową przewagę nad di Grassim i Kubicą, a po odbyciu kary na szóstym okrążeniu spadł na 10 pozycję.

Tymczasem di Grassi, któremu na drugim okrążeniu udało się wyprzedzić Kubicę na najszybszej sekcji toru, cały czas znajdował się pod dużą presją ze strony naszego kierowcy. Polak był ewidentnie szybszy i cały czas siedział na ogonie di Grassiego, a pierwszą okazję do wyprzedzenia Brazylijczyka miał na siódmym okrążeniu. W tym momencie kierowca ASM zdołał się jeszcze obronić i póki co nadal był liderem wyścigu.

Dopiero obecność dublowanego kierowcy (Jo Merszei) na przedzielonej w środku łagodnym zakrętem w prawo najdłuższej prostej umożliwiła Kubicy na początku 11 okrążenia udany atak na pozycję lidera, który w obecności dublowanego zawodnika zachował wręcz nadmierną ostrożność. Po znalezieniu się na pierwszej pozycji nasz kierowca szybko zaczął oddalać się od di Grassiego i zwycięstwo wydawało się być w zasięgu ręki.

W chwilę później doszło do małego karambolu na Fisherman's Bend: Charlie Kimball i Dan Clarke zderzyli się ze sobą, a próbujący ich wyminąć Danny Watts wpadł na bandę. W tej sytuacji konieczna była oczywiście neutralizacja wyścigu i to dla Roberta oznaczało tyle, że podczas wznowienia będzie miał ogromne trudności z utrzymaniem za swoimi plecami di Grassiego.

Obawy te niestety sprawdziły się, bowiem Brazylijczyk tuż po zjechaniu z toru samochodu bezpieczeństwa na dwa okrążenia przed końcem wyścigu, jeszcze przed łagodnym zakrętem w prawo zdołał przemknąć obok kierowcy Carlin Motorsport i znalazł się ponownie na prowadzeniu. Polak miał jeszcze szansę na kontratak, ale di Grassi zablokował wewnętrzny tor jazdy przed jedynym dogodnym miejscem do wyprzedzania na torze (Lisboa Bend) i po przetrwaniu kolejnego okrążenia pod dużą presją ze strony Kubicy linię mety przekroczył jako pierwszy. Trzeci na mecie zameldował się Sebastian Vettel, prezentując znakomitą formę w dzisiejszym wyścigu.

Robert Kubica:
„Przewaga, którą uzyskałem nad Lucasem di Grassim została zniwelowana przez neutralizację i wyjazd samochodu bezpieczeństwa, który nastąpił w najgorszym możliwym momencie. Po restarcie nie udało mi się obronić prowadzenia – samochód nie był ustawiony pod szybką jazdę na prostej.
Podczas dwóch pozostałych do mety okrążeń nie miałem już szans na przeprowadzenie ataku, bo auto osiągało optymalną formę dopiero po przejechaniu kilku kółek wyścigowym tempem. Drugi rok z rzędu musiałem zadowolić się drugą pozycją. Szkoda, bo do zwycięstwa zabrakło bardzo niewiele”
.

Trevor Carlin:
„Drugie miejsce Roberta w Macau Grand Prix to największy zawód w całej mojej wyścigowej karierze. Jechał doskonały wyścig, a prędkość z jaką oddalał się od di Grassiego najlepiej świadczy o tym, kto był najszybszym kierowcą w Pucharze Interkontynentalnym. Problem polegał na tym, że samochód Roberta był ustawiony tak, by zmaksymalizować przewagę w środkowej, krętej części toru. By dobrze wykorzystać takie ustawienie, trzeba być Robertem Kubicą. Niestety, auto nie było najszybsze na prostej, co ułatwiało ataki przeciwnikom po starcie i restarcie.
Niewielu młodych kierowców bardziej zasługuje na miejsce w Formule 1.
Jeśli Robert tam trafi, będę najszczęśliwszym człowiekiem świata”
.

Lucas di Grassi:
„Bez neutralizacji nie miałbym absolutnie żadnych szans na wygranie tego wyścigu. Manewr Roberta, który wyprzedził mnie przy dublowaniu rywala, był niesamowicie dobry”.

Robert Kubica myślami jest już w Formule 1 – 1 grudnia na torze w Barcelonie najlepszy polski kierowca wyścigowy odbędzie swój pierwszy test w królewskiej kategorii wyścigowej.

Zdjęcia z dzisiejszych zmagań w Makau można znaleźć tutaj, natomiast najciekawsze momenty z wyścigu w formie pliku wideo (wmv) tutaj.

Formula 3 Int. Trophy > 2005 > GP Makau (główny), Guia Circuit - 6,117 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 8Lucas di GrassiManor MotorsportDallara F305 Mercedes1540:49,730
2. 5Robert KubicaCarlin MotorsportDallara F305 Mugen-Honda15+0:00,659
3. 2Sebastian VettelASM Formule 3Dallara F305 Mercedes15+0:03,924
4. 3Joao Paulo de OliveiraTom'sDallara F305 Toyota15+0:07,003
5. 4Kazuki NakajimaTom'sDallara F305 Toyota15+0:08,619
6. 1Loic DuvalASM Formule 3Dallara F305 Mercedes15+0:08,705
7. 7Christian BakkerudCarlin MotorsportDallara F305 Mugen-Honda15+0:11,185
8. 19Paolo MontinOmbra RacingDallara F305 Mugen-Honda15+0:12,490
9. 14Romain GrosjeanSignature PlusDallara F305 Opel15+0:13,007
10. 11Franck PereraPrema PowerteamDallara F305 Opel15+0:13,290
11. 15Guillaume MoreauSignature PlusDallara F305 Opel15+0:13,890
12. 16Fabio CarboneSignatureSLC R1 Opel15+0:16,445
13. 30Karl ReindlerAlan Docking RacingDallara F305 Mugen-Honda15+0:17,334
14. 9Mike ConwayManor MotorsportDallara F305 Mercedes15+0:17,808
15. 23Michael HoTeam Midland EuroseriesDallara F305 Toyota15+0:26,120
16. 18Rodolfo AvilaHBR MotorsportDallara F305 Mercedes15+0:28,615
17. 26Daisuke IkedaZAP SpeedDallara F305 Toyota141 okr.
18. 33Kit Meng LeiSwiss Racing TeamDallara F305 Opel141 okr.
19. 29Jo MerszeiJo MerszeiDallara F305 Mugen-Honda141 okr.
20. 21Steven KanePromatecme F3Lola B05/30 Mugen-Honda132 okr.
Niesklasyfikowani
32Lou Meng CheongEdenbridge RacingDallara F305 Mugen-Honda10
12Dan ClarkePrema PowerteamDallara F305 Opel9
6Charlie KimballCarlin MotorsportDallara F305 Mugen-Honda9
24Danny WattsTeam Midland EuroseriesDallara F305 Toyota9
22Stephen JelleyMenu MotorsportDallara F305 Opel8
10Naoki YokomizoThree Bond RacingDallara F305 Nissan4
17Filip SalaquardaHBR MotorsportDallara F305 Opel3
20Kohei HirateTeam RosbergDallara F305 Opel1
28Bruno SennaRaikkonen RobertsonDallara F305 Mugen-Honda1
Nie wystartowali
27Taku BambaNOW Motor SportsDallara F305 Toyota0
Pole position: Loic Duval (ASM Formule 3) - 22:19,317
Najszybsze okrążenie: Loic Duval (ASM Formule 3) - 2:11,929 na 9 okrążeniu
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Źródło: MSTTiming.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.10.2012  Ogłoszono prowizoryczną listę F3 na Macau Grand Prix
20.11.2011  Juncadella wygrywa 58. edycję Grand Prix Makau
19.11.2011  Wittmann zwycięża w wyścigu kwalifikacyjnym
18.11.2011  Podsumowanie dnia w Makau
17.11.2011  Asmer ma nadzieję na odbudowanie kariery dzięki wyścigowi w Makau
Tagi:
F3 Trophy
Kubica R.
F3 ES
Di Grassi L.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca