F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Europy: Maldonado dyktuje tempo

Wenezuelczyk przez większość treningu plasował się na szczycie tabeli.
Łukasz Godula, 22 czerwca 2012, wyświetlenia: 7450<< | lista | T- | T+ | >>
Walencja jak co roku przywitała F1 typowo letnią aurą. Zespoły również jak zwykle podeszły początkowo leniwie do swoich zadań i pierwsze czasy okrążenia wykręcili kierowcy Toro Rosso po 25 minutach od rozpoczęcia treningów. Wcześniej mogliśmy zobaczyć jedynie okrążenia instalacyjne każdego z kierowców. Do wyjazdów nie zachęcała również bardzo zabrudzona nawierzchnia w Walencji.

Kolejnym kierowcą, który zdecydował się ustanowić czas był Valtteri Bottas, który był jednym z dwóch kierowców testowych biorących udział w tej sesji. Drugim był Jules Bianchi w Force India, który zastąpił Nico Hulkenberga.

Na torze po 35 minutach od rozpoczęcia sesji zaczęła się akcja i kilku kierowców wyjechało, by kręcić kolejne kółka. Możliwości tej nie miał Mark Webber, którego zespół walczył z małym problemem z KERS, jak to określił Australijczyk. Za to zgodnie z przewidywaniami kierowcy Lotusa od razu weszli na szczyt tabeli i razem z Felipe Massą wymieniali się najszybszymi czasami. Warto dodać, że Ferrari przywiozło do Walencji kolejną poprawkę – zmodyfikowane przednie skrzydło.

Chwilę później na torze pojawił się Nico Rosberg i wykręcając czas 1:41,182 stał się o ponad pół sekundy szybszym kierowcą od kolejnego zawodnika. Wielu zawodników miało problemy z brudną nawierzchnią i nie raz ratowało się wyjazdem na pobocze, wśród nich był między innymi Karthikeyan i Button. Anglik narzekał również w połowie sesji na niedziałający KERS. 43 minuty przed zakończeniem treningu na drugie miejsce wskoczył Schumacher, kręcąc czas o 0,091s słabszy od swojego partnera.

40 minut przed flagą w szachownicę, Maldonado wskoczył na czoło tabeli z czasem 1:40,890. Przyczepność toru poprawiała się z minuty na minutę, co umożliwiło kolejnym kierowcom na poprawę swojego wyniku. Tymczasem Jenson Button mimo zapewnień, o pokonaniu swoich problemów, ponownie rozpoczął narzekania na ustawienia swojego bolidu, tym razem na blokowanie przednich opon. Jego partner w tym czasie wskoczył na trzecią pozycję, za Fernando Alonso. Hiszpan wykręcił czas 1:41,065, a Anglik 1:41,158.

Problemy z KERS u Webbera naprawiono na nieco ponad pół godziny przed zakończeniem sesji, a czasów w tym momencie nie ustanowili jeszcze Kobayashi i Glock. Obecny mistrz świata wskoczył w tym czasie na drugą pozycję z czasem o 0.105s gorszym od Maldonado. Tam samo jak w poprzednich wyścigach w tym sezonie, kierowcy nie skupiali się na dłuższych przejazdach, a jedynie na sprawdzaniu ustawień na kilku-okrążeniowych wyjazdach.

Czas Vettela o 0,011s poprawił Webber, ale mimo to Maldonado ciągle utrzymywał się na pierwszy miejscu. Na 20 minut przed końcem sesji każdy z zawodników miał na swoim koncie ustanowiony czas. Button na kolejnym wyjeździe najprawdopodobniej w dużej mierze poradził sobie ze swoimi problemami, gdyż z czasem 1:41,128 wskoczył na 7 lokatę i tracił do lidera 0,238s. Na kolejnych kółkach Anglik przyśpieszył i niemal wskoczył na pierwsze miejsce, jednak zablokowane oba przednie koła zrujnowały marzenia o dobrym czasie.

Jenson Button będzie miał co robić z inżynierami, ponieważ jego McLaren jest szybki, jednak problemy z blokowaniem kół nie opuszczały go ani przez moment. Na pocieszenie dla niego, nie tylko on miał takie problemy, gdyż wielu innych kierowców również dawało efektowne pokazy palonej gumy podczas hamowania. 6 minut przed końcem na drugie miejsce wskoczył Vettel z czasem 1:40,973, jednak w dalszym ciągu nikt nie był w stanie pobić Wenezuelczyka i ten stan utrzymał się do końca pierwszego treningu.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:40,890--22
2.1Sebastian VettelRed Bull RB81:40,9730,0830,08321
3.2Mark WebberRed Bull RB81:40,9840,0940,01119
4.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:40,9940,1040,01019
5.5Fernando AlonsoFerrari F20121:41,0650,1750,07126
6.11Paul di RestaForce India VJM051:41,1050,2150,04015
7.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:41,1170,2270,01222
8.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:41,1580,2680,04118
9.8Nico RosbergMercedes F1 W031:41,1820,2920,02421
10.9Kimi RaikkonenLotus E201:41,6200,7300,43822
11.10Romain GrosjeanLotus E201:41,7840,8940,16415
12.14Kamui KobayashiSauber C311:41,8380,9480,05419
13.15Sergio PerezSauber C311:41,8610,9710,02316
14.6Felipe MassaFerrari F20121:42,1091,2190,24820
15.12Jules BianchiForce India VJM051:42,1751,2850,06621
16.19Valtteri BottasWilliams FW341:42,2991,4090,12424
17.20Heikki KovalainenCaterham CT011:42,4421,5520,14326
18.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:42,7581,8680,31627
19.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:42,7771,8870,01928
20.21Witalij PietrowCaterham CT011:43,2092,3190,43219
21.25Charles PicMarussia MR011:44,1733,2830,96419
22.22Pedro de la RosaHRT F1121:44,9964,1060,82315
23.23Narain KarthikeyanHRT F1121:45,1204,2300,12423
24.24Timo GlockMarussia MR011:45,3384,4480,2187
107% najlepszego czasu: 1:47,952


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 4,3 m/s
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Walencja

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 22.06.2012 21:45[!]
@katinka - kiedy wszystko jest pod Ciebie, łatwiej się dogadac z wozem. Jensonowi nie pasuje ten wóz - nie widzę innego wytłumaczenia na te problemy. Tu nie chodzi nawet o jego tempo - co chwila widac u niego blokowanie kół uślizg tyłu. Ma duży problem, natomiast Hamiltonowi ten wóz bardzo pasuje. Zresztą ma on styl jazdy, który nie wymaga rewelacyjnego balansu - tak sądzę. Pzdr :)

@THC-303 - no tak - Hamilton narzekał na to, że nie może byc w czołówce, natomiast Jenson na to, że nie może normalnie tym bolidem jechac.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca