F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

09.01.2019

Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent

Ocon: Racing Point zniweluje stratę do czołowej trójki

Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019

Sirotkin zostanie drugim kierowcą rozwojowym Ferrari?

Sauber zaprezentuje nowy bolid 14 lutego?

08.01.2019

Laurent Mekies faworytem do objęcia posady dyrektora technicznego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Europy: Button podkręca tempo przed czasówką

Prezentujemy opis oraz rezultat ostatniego treningu na ulicznym torze w Walencji.
Nataniel Piórkowski, 23 czerwca 2012, wyświetlenia: 4535<< | lista | T- | T+ | >>
Jenson Button odnotował najlepszy czas okrążenia w trzeciej sesji treningowej przed GP Europy. Na kolejnych pozycjach tabeli uplasował się duet Lotusa – Grosjean i Raikkonen.

Dzisiejszy poranek w Walencji nie przypominał wczorajszego, nieco pochmurnego początku weekendu. Słońce zalewało uliczny obiekt swoimi promieniami, rozgrzewając asfalt do temperatury dwudziestu dziewięciu stopni Celsjusza, generując warunki podobne do tych, mających panować podczas jutrzejszego wyścigu.

Dwanaście minut po rozpoczęciu sesji i okrążeniach instalacyjnych, na swój pierwszy przejazd wyruszył Romain Grosjean. Już wczoraj Lotus zapowiadał zmaksymalizowanie prac nad optymalizacją tempa, dzięki czemu bolidy E20 mogłyby prezentować szczytowe osiągi nie tylko podczas wyścigów, ale także kwalifikacji, które ostatnimi czasy były prawdziwą piętą achillesową teamu z Enstone. Pierwsze kółko Francuza nie powalało na kolana: 1:40,136 sek na pośredniej mieszance. Nieco wolniej swoje pierwsze kółka przejechali Raikkonen i Hamilton.

Pomimo dobrych osiągów prezentowanych podczas piątkowych zajęć, Force India rozpoczęło realizację sobotniego programu od wolniejszych okrążeń. Tymczasem Jenson Button dorównywał rezultatami swemu partnerowi z McLarena, co zwiastowało rzeczywistą zwyżkę formy i pozbycie się katastrofalnych problemów z kilku ostatnich rund mistrzostw świata. Nieco wolniej podróżowali po torze Schumacher i Rosberg, którzy zajmowali miejsca w dolnej części czołowej dziesiątki.

Mniej więcej na półmetku sesji, piąte, szóste i siódme miejsce zajmowali odpowiednio Hulkenberg, Maldonado oraz di Resta, co podobnie jak w rozegranych dotychczas Grand Prix zwiastowało niezwykle wyrównaną walkę w środku stawki. Jedynym warunkiem było tylko odnalezienie przez Maldonado formy, dzięki której kilka tygodni temu zwyciężył niespodziewanie w innym hiszpańskim wyścigu Formuły 1 w katalońskiej Barcelonie. Nieco w cieniu pozostawali dość nieoczekiwanie kierowcy Red Bulla – Webber uzyskał czas dający mu 14, a Vettel czwartą pozycję.

Na pół godziny przed finiszem sesji pierwszą trójkę stanowili Maldonado, Hamilton oraz Raikkonen. Z kolei na dole tabeli widniały nazwiska leniwego Fernando Alonso (tylko cztery przejechane okrążenia – dla porównania Massa zdążył pokonać tylko pięć kółek) oraz Kobayashiego, który od samego początku treningu jeździł dużo wolniejszym tempem. Przed nimi znajdowali się przetasowani zawodnicy Marussi i HRT oraz Caterham, który patrząc na czasy zaczynał dorównywać konstrukcjom Tor Rosso. Zaledwie dwie minuty później Vettel wskoczył na czoło stawki z czasem 1:39,448 sek. Bezczynny nie pozostał także Felipe Massa – Brazylijczyk wskoczył na trzecie miejsce, spychając Hamiltona poza TOP3.

Vettel nie zabawił długo na szczycie tabeli, ponieważ kilka chwil później Grosjean pojawił się na torze na miękkiej mieszance, poprawiając czas Niemca o blisko 0,8 sek. Tymczasem dzięki solidnemu okrążeniu na miękkiej mieszance, na trzecie miejsce wspiął się Sergio Perez. W międzyczasie w garażu Red Bulla trwały wytężone prace nad układem hamulcowym bolidu Marka Webbera, który przez czterdzieści pięć minut trwania sesji zdołał wykonać zaledwie cztery okrążenia i legitymował się odległym, osiemnastym miejscem.

Decydujące dla klasyfikacji sesji były ostatnie minuty, podczas których kierowcy wykonywali symulacje kwalifikacji. Najpierw na drugie miejsce awansował Kimi Raikkonen, później na fotel lidera wskoczył Button, a na czwartą lokatę, tuż przed di Restę przesunął się Hulkenberg, potwierdzając tym samym dobrą formę Force Indii. Miejscowy bohater, Fernando Alonso nie miał powodów do zadowolenia, gdyż przez dość niefortunne okrążenia nie zdołał osiągnąć czasu lepszego od tego, dającego mu dopiero dwunaste miejsce.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:38,562--17
2.10Romain GrosjeanLotus E201:38,6550,0930,09318
3.9Kimi RaikkonenLotus E201:38,7590,1970,10418
4.12Nico HulkenbergForce India VJM051:38,8190,2570,06017
5.11Paul di RestaForce India VJM051:38,8920,3300,07317
6.15Sergio PerezSauber C311:39,0840,5220,19220
7.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:39,1410,5790,05715
8.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:39,1780,6160,03717
9.6Felipe MassaFerrari F20121:39,3180,7560,14015
10.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:39,3570,7950,03918
11.14Kamui KobayashiSauber C311:39,3580,7960,00119
12.5Fernando AlonsoFerrari F20121:39,3950,8330,03715
13.1Sebastian VettelRed Bull RB81:39,4340,8720,03913
14.19Bruno SennaWilliams FW341:39,5430,9810,10913
15.8Nico RosbergMercedes F1 W031:39,9461,3840,40320
16.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:40,0371,4750,09117
17.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:40,1341,5720,09720
18.20Heikki KovalainenCaterham CT011:40,6812,1190,54715
19.2Mark WebberRed Bull RB81:41,2822,7200,6014
20.21Witalij PietrowCaterham CT011:41,9313,3690,64915
21.22Pedro de la RosaHRT F1121:42,7584,1960,82714
22.25Charles PicMarussia MR011:42,8154,2530,05716
23.23Narain KarthikeyanHRT F1121:42,9434,3810,12814
24.24Timo GlockMarussia MR011:43,1244,5620,18116
107% najlepszego czasu: 1:45,461

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Button J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
JustBull, 23.06.2012 12:06[!]
Vettel, po skonczeniu czasu P3, ustanowil rekordy w 1 i 2 sektorze i zjechal do garazu, wiec mamy pewnego na PP :)
IceMan11, 23.06.2012 12:08[!]
Maurycy podczas FP3: "Walencja jest częściowo torem ulicznym i drogowym..." :-O

No i najlepsze (zawsze mam z tego niezły ubaw): "Ja stawiam na Schumachera. W sensie liczę na niego".
Od ponad 2 sezonów słucham tego tekstu podczas treningów. Jak widać Maurycy liczyć nie umie i stąd słabe wyniki Michaela ;D

@JustBull
Nie mów (pisz) hop przed zachodem. McLareny jeszcze pokażą. Alonso też potrafi pojechać znacznie szybciej. Ciekawe co z Mercami i Lotusami.
Reyon, 23.06.2012 12:09[!]
@JustBull
Nie wszyscy tu pokazali pełen potencjał więc nie koniecznie jest takim pewniakiem ;]
hamilton3, 23.06.2012 12:23[!]
Vettel miał rekord w 1 i 2 sektorze ponieważ sesja się skończyła i nie było takiego tłoku w jakim najlepszy czas wykręcił Button i pozostali.
IceMan11, 23.06.2012 12:32[!]
@hamilton3
A jak sesja się zakończyła to wszyscy wcisnęli przycisk "Esc" i momentalnie znaleźli się w boksach czy czasem zjeżdżali do nich?
zefu, 23.06.2012 12:33[!]
Kimas może wreszcie sklei dobre kółko na qualu.
damian8126, 23.06.2012 12:52[!]
Ferrari jeszcze nie pokazało swojego tempa na Miękkich oponach ,widać na średnich po pierwszych przejazdach Massa był wysoko ale później gdy założyli miękkie to nie mogli złożyć okrążenia.
m3nel23, 23.06.2012 12:53[!]
Nie ma co Vettel jest za dobry w ten weekend, wiec wątpie żeby ktoś mu pokrzyżował plany. PP ma dla mnie nie mal pewne, no ale w wyscigu mam nadzieję, że, któryś z Mclarenów wygra (Najlepiej JB).
Masio, 23.06.2012 13:06[!]
Oby Vettel nie zdobył PP i nie wygrał wyścigu. Niestety wszystko na to wskazuje, że tak może być.
nij0, 23.06.2012 13:27[!]
@IceMan11 A co powiesz na reakcję Borówy gdy zobaczył Force India na obrazie i myślał, że faktycznie bolid wypadł z toru?
jednooki_cyklop, 23.06.2012 13:31[!]
Tymczasem Force India znów w czołówce.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca