F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Podwójny DRS zostanie zakazany od 2013 roku

Oficjalne potwierdzenie werdyktu powinniśmy usłyszeć podczas spotkania WMSC.
Mateusz Szymkiewicz, 31 lipca 2012, wyświetlenia: 4277<< | lista | T- | T+ | >>
Najprawdopodobniej od przyszłego roku korzystanie z podwójnego DRS'u zostanie zakazane.

Mercedes na początku tego sezonu pojawił się z nowym samochodem, który posiadał radykalny projekt podwójnego DRS'u. Rozwiązanie stajni z Brackley zakłada wygaszenie tylnego skrzydła, skierowanie kanałami pochłoniętego powietrza do przedniej partii bolidu, a także wylot otworami w spodzie przedniego spojlera, co spowoduje obniżenie jego efektywności na prostych i da znaczący wzrost prędkości.

Podczas Grand Prix Chin zespół Lotus oprotestował rozwiązanie niemieckiej stajni, jednakże FIA zadecydowała o odrzuceniu wniosku ekipy, ponieważ w mniemaniu federacji, system jest legalny, a jego sposób aktywacji nie jest sprzeczny z przepisami.

W związku z odrzuceniem protestu, Lotus postanowił rozpocząć pracę nad podwójnym DRS'em, który był testowany w bolidzie E20 podczas piątkowych treningów do Grand Prix Niemiec i Węgier. Brytyjski zespół planuje ostateczny debiut tego rozwiązania podczas wyścigu o Grand Prix Belgii w przyszłym miesiącu.

Po dyskusji grupy roboczej na temat przyszłorocznych przepisów, ponoć większość ekip zgodziła się, aby w sezonie 2013 stosowanie podwójnego DRS'u zostało zakazane. Jednym z zespołów, który nie wyraził zgody na zakaz stosowania tego systemu, był Mercedes, który jako pierwszy rozpoczął czerpanie korzyści z tego obszaru. Zakaz powinien zostać oficjalnie potwierdzony podczas spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych w tym roku.

Większość rywali była za zakazem korzystania z podwójnego DRS'u, tłumacząc się obawami o zbyt duże koszty, jakie pochłonie wdrożenie tego systemu. Szef Mercedesa – Ross Brawn był nieugięty i powtarzał, że stworzenie podwójnego DRS'u jest opłacalne. „Ludzie mówią o ogromnych kosztach, ale tak naprawdę nie jest. Wszyscy wiemy, że system składa się z kilku rurek wykonanych z włókna węglowego, które idą przez dół samochodu. Normalny człowiek na ulicy powie, że to kosztowało kilka tysięcy funtów, a nie milionów”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.02.2019  FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1
13.02.2019  Kaski niektórych kierowców wciąż nie mają homologacji FIA
06.02.2019  FIA opublikowała oficjalną listę zgłoszeń F1 na sezon 2019
22.01.2019  FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
Tagi:
FIA
Mercedes
Lotus

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Jacobss, 31.07.2012 15:42[!]
Nie wiem co mnie bardziej smieszy - uwazanie DRSu za sukces, mimo, ze zrujnowal mnostwo wyscigow powodujac "omijanie" czy tez podejscie "lepsze procesje niz wyprzedanie". Otoz, stare przepisy aerodynamiczne z koncowki lat 90 i calej zeszlej dekady, nie sprzyjaly wyprzedzaniu, ale to nie znaczy, ze trzeba popadac w skrajnosc i pozwalac z tego powodu zawodnikom na uzywanie nieuczciwej przewagi w postaci DRSu. Latwiej jest jednak winnym (FIA) wprowadzic tanie rozwiazanie w postaci otwieranej klapki, niz probowac modyfikowac tory, obcinac aero (mimo ciec od 2009, aero nadal gra za duza role) i pozwalac na rozwoj silnikow. Najlepsze czasy wyprzedzania w F1 byly wtedy, kiedy tory stwarzaly lepsze mozliwosci wyprzedzania, aero konczylo sie na lekkich modyfikacjach przedniego i tylnego skrzydla i co najwazniejsze, mozna bylo grzebac w silnikach.
I nie bylo wtedy potrzebnej glupiej klapki, a wyscigi byly emocjonujace, nie bylo praktycznie omijania, zawodnicy ciezko walczyli, a walki o podium nie konczyly sie w polowie prostej. Procesji rowniez nie bylo, chyba, ze w Monako, ale tam nawet potrojny DRS nie pomoze. Oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze tym, ktorzy ogladaja F1 od Kubicy ciezko to sobie wyobrazic - F1 bez procesji i bez DRSu? Niemozliwe. Dam dla przykladu taki wyscig w Austrii (na swietnym do wyprzedzania torze A1 Ring, dzisiaj torze RBR) gdzie juz byly ostatnie lata "slabego" aero i gdzie zaczynala sie juz tendencja do inwestowania w to kosmicznych pieniedzy znanych z nastepnych lat.

Schumi vs. Hakkinen
http://www.youtub.../watch?v=JbhmT1SMAlk
MPOWER, 31.07.2012 16:08[!]
@Jacobss
No tak ale sam wiesz, że teraz bez tych bajerów, do których sama FIA zmusza, to wyprzedzanie graniczyłoby z cudem. Przecież wiadomo, że kiedyś była świetna aerodynamika a teraz ? Teraz to tylko historia.

Mimo tego zakazu Lotus dalej będzie pracował nad podwójnym DDRS'em do końca sezonu i chcą ten swój patent wykorzystać, żeby wygrać w tym sezonie we wszystkich kwalifikacjach.

Dyrektor techniczny Lotusa –James Allison :„Planowane są zmiany zasad w regulaminie, które zakazują używania podwójnego systemu DRS w przyszłym sezonie. Jesteśmy w połowie tego sezonu. Jest jeszcze trochę czasu, tak więc dobrym jest posiadanie czegoś takiego.”

Eric Bolullier: „Myślę, że zanotowaliśmy dość pozytywny wzrost tempa. Jeśli znaleźliśmy już wzmocnienie, to musimy wprowadzić je do samochodu. Mamy jeszcze trochę do zrobienia, ale w kolejnym wyścigu, modyfikacja będzie zamontowana w obu bolidach.”

Pierwszy test tego patentu na torze SPA.
Dante, 31.07.2012 16:30[!]
@Mastah - Alonso w tym roku przegrał przez opony a nie DRS - ten system nie miał nic współnego z jego klęską w doborze strategii (która zawiodła by nawet i bez tego durnowatego systemu).
A klęska Schumachera rok temu to rzeczywiście dobry przykład na to, że takie ustrojstwo nie ma racji bytu w ściganiu.
Kamikadze2000, 31.07.2012 17:47[!]
@Jacobss - osobiście ja jestem za wzmocnieniem systemu KERS. Sądzę, iż będzie to lepsze, niż DRS.
Prozacson, 31.07.2012 19:51[!]
@Jacobss
Nie powiedział bym że Areo za czasów A1 Ring-u (ostatnie gp 2003) było jakieś bajeczne. Pamiętajmy że dziś dziś większość prac projektowych jest wykonywanych w CFD całościowo pakiety są optymalizowane w trybie dynamicznym. W przeszłości w oparciu o prace w tunelu Areo trudno było zmodyfikować element w 20 sek. trzeba było zmodyfikować rysunek w AutoCAD wykonać wydruk zanieść do działu kompozytów gdzie był on "wypiekany" i dopiero zakładany na model do testów w tunelu gdzie często okazywało się że to jednak nie to. Ale wracając do tego że aerodynamika tamtych bolidów była lepsza jasne że lepsze jest szerokie i niższe skrzydło z tyłu ale obecnie nie stanowi to dla zespołów specjalnego problemu budowa bolidu generujące większy docisk niż jeszcze bolidy z lat 2007 i 2008 "udekorowanych" wszelkiego rodzajami skrzydełek i deflektorów. Dziś zespoły są w stanie tak "zużywać" powietrze że bolid jadący za nim traci dużo więcej niż w czasach A1-Ringu. Który nie pasuje mi tu jeszcze z jednego powodu był to tor lubiany przez wspomnianego R. Kubicę czyli Stop&Go który miał wymagającą nawierzchnię. Kolejne ale mam do filmu fajnie pokazywać że w tamtych czasach wyprzedzali Schumacher i Mika. Którzy byli wtedy w absolutnym topie. A wyprzedzanie w F1 "wczoraj" i dziś wymaga ryzyka odwagi.
Dante, 31.07.2012 20:26[!]
@Prozacson - Jest taki zespół który powierzył swoje wyniki pełnemu projektowaniu w CFD - nazywa się Virgin/Marussia racing i w ścisłej czołówce to on nie jest.
Prozacson, 31.07.2012 22:13[!]
@Dante
Nie mówię o projektowaniu bolidów wyłącznie w CFD ale pozwala to przeanalizować większą ilość podzespołów i do badań stacjonarnych przygotować tylko te najlepiej rokujące.
cziken129, 01.08.2012 08:08[!]
mój boże... a już się cieszyłem, że zakażą DRS'u całkowicie
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca