F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.02.2019

Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19

Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem

Haas przeprowadził shakedown bolidu VF-19

Ferrari zastosowało matowe malowanie, aby zredukować masę bolidu

Rob Smedley został konsultantem technicznym Formula One Group

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

14.02.2019

McLaren zaprezentował bolid MCL34

Pierwsze zdjęcia bolidu Alfy Romeo wyciekły do internetu

Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki

Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Lotus odkłada debiut podwójnego DRS-u do Japonii

James Allison twierdzi, że konfiguracja torów we Włoszech i Singapurze nie sprzyja systemowi.
Dawid Pytel, 6 września 2012, wyświetlenia: 2003<< | lista | T- | T+ | >>
Lotus potwierdził, że najwcześniejszym terminem, w którym może wprowadzić podwójny DRS, jest wyścig o Grand Prix Japonii. Ekipa z Enstone planowała debiut urządzenia na Spa, jednak piątkowa pogoda przeszkodziła w tych planach. Zespół następnie potwierdził, że nie będzie używać systemu na Monzy z powodu innej konfiguracji aerodynamicznej.

Dyrektor techniczny Lotusa – James Allison ogłosił właśnie, że bolidy również w Singapurze pojawią się w standardowej konfiguracji.

„Pomimo tego, że chcielibyśmy to mieć na Monzy, ponieważ to typ toru, który przynosi korzyści ze stosowania tego urządzenia, to jednak nasz system nie jest skonfigurowany, by radzić sobie z niskim poziomem docisku” – powiedział Allison. „Nie ma więc nawet o tym mowy. W Singapurze również nie będziemy używać tego urządzenia, ponieważ to tor ze zbyt wysokim poziomem docisku, na którym nie ma długich prostych, więc nie będzie to wartościowe. Najwcześniejszym terminem jest teraz Suzuka”.

Pomimo nieobecności podwójnego DRS-u Allison powiedział, że jest pewien, iż zespół powróci do formy we Włoszech po dalekich od spełnienia nadziejach na zwycięstwo w Belgii.

„Po dokonaniu przewidywań odnośnie ostatniego wyścigu, które nie do końca się sprawdziły, tutaj jest jeszcze trudniej to zrobić” – wyjaśnił. „Jeśli spojrzysz na sezon jako na całość, to mieliśmy niezły procent, jeśli chodzi o przybycie na tor i uzyskanie sensownego rezultatu. Prawdopodobnie będzie bardzo ciepło, a my zwykliśmy dobrze sobie radzić w takich warunkach. Powinniśmy być w stawie powrócić do formy po lekkim niepowodzeniu na Spa”.

W międzyczasie szef zespołu – Eric Boullier obiecał, że Lotus będzie kontynuował rozwój E20 aż do końca sezonu.

„Kilka interesujących rozwiązań znajduje się w fazie rozwoju i zostaną wprowadzone w późniejszym terminie” – powiedział. „Na tym etapie sezonu, zespoły zazwyczaj zaczynają skupiać się wyłącznie na przyszłorocznym bolidzie. W tym roku tak nie będzie, ponieważ będziemy rozwijać nasz bolid aż do ostatniego wyścigu, zaś to nie przeszkodzi w budowaniu samochodu na przyszły sezon”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2017  Lopez: Przygoda z Lotusem nie była porażką
01.03.2016  Renault udało się zachować wszystkie mocne strony konstrukcji E23
22.02.2016  Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23
13.01.2016  Renault: Na tę chwilę naszymi kierowcami są Maldoando i Palmer
13.01.2016  Kevin Magnussen prowadzi rozmowy z teamem Renault?
Tagi:
Lotus

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MPOWER, 06.09.2012 13:12[!]
W takim tempie to im GP zabraknie, żeby ten DDRS zastosować....
IceMan11, 06.09.2012 13:14[!]
W sumie to nic nadzwyczajnego. W Singapurze nawet 300km/h bolidy nie osiągają, więc po co wynalazek poprawiający Vmax?
MPOWER, 06.09.2012 13:16[!]
@IceMan11
SPA nie, Monza nie, Singapur Nie - a na Suzuce zaskoczy ich deszcz i znowu będzie Nie.
Ehh....ręcę opadają. Kiedy mają to przetestować w praktyce?
Suzuka będzie 6GP od końca. W takim tempie to McLaren w końcu zaprezentuję swoją wersję i Lotus znowu nic nie zyska....
IceMan11, 06.09.2012 13:20[!]
@MPOWER
SPA i Monza to widaomo dlaczego nie. Singapur? Myślę, że powodem są małe prędkości Vmax na tym obiekcie.
MPOWER, 06.09.2012 13:30[!]
@IceMan11
Miał być już debiut na SPA. Pogoda wszystko popsuła. DDRS o takim rozwiązaniu ma na razie w fazie testów Lotus a McLaren nad tym pracuje.
Patrząc realnie, Lotus gdy ma szansę dzięki temu zyskać znowu nie wykorzystuje z różnych względów (pogoda) tak jak nie wykorzystali w tym sezonie szans na stanie na podium na najwyższym stopniu.
A gdy w McLarenie zadebiutuje DDRS o podobnym działaniu jak w Lotusie, to znowu ich szansa na zyskaniu przewagi nad konkurencją skończy się fiaskiem. I w taki sposób szansę na WDC uciekną...nawet przy obecnej solidności Fina - 6 podiów w tym sezonie.
sneer, 06.09.2012 13:48[!]
Złej baletnicy..... :lol:
MPOWER, 06.09.2012 21:32[!]
James Allison
Mimo że chcielibyśmy mieć DDRS na Monzy – bo to tor, który wynagradza posiadanie tego typu rzeczy – nie mamy go skonfigurowanego z poziomem siły docisku jaki występuje na Monzy. Więc to nie wchodzi w grę. Nie zobaczymy tego również w Singapurze, ponieważ tam siła docisku jest zbyt wysoka, z małą ilością prostych, by był wart wdrożenia. Najszybciej zobaczymy go na Suzuce.

Kimi: Monza zawsze stawia wielkie wyzwania. Jest tak wyjątkowa w porównaniu z nowoczesnymi obiektami, a układ oznacza, że samochód musi być inaczej ustawiony. By pojechać szybko na Monzy potrzebujesz dobrego aerodynamicznie samochodu, który jest stabilny pokonując krawężniki, z mocnym silnikiem, ponieważ przez większość okrążenia jedziemy z pełnym gazem. Myślę, że powinniśmy być całkiem nieźli w tym obszarze, ale nie będziemy wiedzieć jak bardzo jesteśmy dobrzy, póki nie znajdziemy się na torze.

Więc po ten DDRS wtedy? Z tego co wiem, z założenia miał być po to żeby przy mniejszym docisku (jak na SPA również) osiągać większe prędkości na prostej i mieć lepszą przyczepność na zakrętach typu Parabolica. Oj coś ten plan Lotusowi nie wypala, nie wypala....

Ale chociaż jedna dobra wiadomość, co powiewa optymizmem :
Eric Boullier Kilka interesujących poprawek wciąż czeka i będą one wdrożone w późniejszym czasie. W tym momencie sezonu zespół zwykle skupiał się na przyszłorocznym samochodzie. W tym sezonie jest inaczej, ponieważ będziemy poprawiać E20 aż do ostatniego wyścigu. I to nie przeszkodzi w projektowaniu E21.
Viper, 06.09.2012 21:58[!]
Chciałbym się mylić, jednak uważam że DDRS to jedna wielka ściema. Testowali na Węgrzech system i Kimi "wykręcił" bardzo dobry czas jednego okrążenia na treningu. Dziwne, że teraz na Monza nie przetestują w piątek. IMHO dobre zagranie taktyczne pod koniec sezonu, nich rywale szukają DDRS, które wcześniej widzieli i prawdopodobnie było atrapą :-)
MPOWER, 06.09.2012 22:33[!]
@Viper
Też słyszałem takie pogłoski... Nie jesteś pierwszy który ma takie wątpliwości.
Poczekajmy na tą Suzukę :)
PS A na Suzuce spadnie deszcz i znowu nie zadebiutuje DDRS w Lotusie :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca