F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

McLaren i Toro Rosso osiągnęły porozumienie w sprawie Jamesa Keya

Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi

Pirelli zaprezentowało program testów ogumienia w trakcie sezonu 2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Włoch: Hamilton podkręca tempo

Różnice czasowe są jednak niezwykle małe.
Łukasz Godula, 7 września 2012, wyświetlenia: 8177<< | lista | T- | T+ | >>
Tym razem drugi trening wrócił do typowego programu, gdzie zespoły mogły przetestować różnice pomiędzy mieszankami, oraz wykonać długi przejazd symulujący wyścig. Bezchmurne niebo nie zamierzało przeszkadzać w tych planach i wszyscy zgodnie zabrali się do pracy.

Toro Rosso jeszcze przed sesją podało informację, że ich przejazdy będą odbywały się z obciążeniem paliwa na poziomie 30kg (5-6 okrążeń) oraz 140kg na ostatni przejazd liczący 15 kółek. Tymczasem pierwszy na torze pojawił się Perez i Raikkonen.

Reszta kierowców szybko do nich dołączyła i ochoczo podeszła do ustanawiania czasów okrążeń. Po kilku minutach najszybszy był Kimi Raikkonen, jednak najszybsze czasy w tej sesji mieliśmy dopiero przed sobą. Tymczasem temperatury w porównaniu do porannej sesji wzrosły i kształtowały się na poziomie 27 stopni w przypadku powietrza i 41 stopni na trasie.

W bolidzie Alonso trwała walka z czasem, by jak najszybciej dokonać zmiany silnika, który uległ awarii w porannej sesji. Po dziesięciu minutach treningu jedynie Alonso i de la Rosa pozostawali w garażach. Na torze Karthikeyan, który nie jeździł w pierwszej sesji zaliczył zwiedzanie pobocza po drugim Lesmo, ale nie uszkodził swojego bolidu.

Button ponownie był najszybszy w pierwszym sektorze, ale tracił w kolejnych dwóch. Dopiero po kilku mierzonych kółkach zdołał wskoczyć przed Kimiego, jednak chwilę później pobił go Rosberg z rekordami w drugim i trzecim sektorze. Po 15 minutach dowiedzieliśmy się również o awarii DRSu w bolidzie Schumachera, a na torze pojawił się Alonso.

Pierwsze przejazdy dały wiele przetasowań w tabeli i ostatecznie to Alonso pozostał po nich na czele tabeli z wynikiem 1:25,350. Niemal wszyscy zjechali do garażów, by poprawiać swoje ustawienia i przygotowywać się do przejazdu na pośredniej mieszance oraz symulacji wyścigu.

Po 30 minutach niektórzy kierowcy zdecydowali się na drugie wyjazdy na twardej mieszance, co zaowocowało brakiem dalszych przetasowań w tabeli. Za to pierwszym kierowcą na średniej mieszance okazał się Felipe Massa, a za nim Alonso i obaj nie poprawili się na niej. Vettel również założył opony z białym paskiem i w jego przypadku progres był niewielki – 0,2s. Red Bull nie zaliczy dzisiejszego piątku do najłatwiejszych, gdyż nie potrafili złapać tempa czołówki.

Gdy średnie opony pojawiły się niemal u każdego na torze stało się jasne, że nie zapewniają drastycznego wzrostu osiągów. Poprawy czasów (o ile w ogóle) kształtowały się na poziomie 0,2-0,3s. Button postanowił mocniej wczuć się w opony i ostatecznie o 0,022 wyprzedził Alonso. Warto wspomnieć, że pierwsza szóstka po połowie sesji mieściła się w 0,3 sekundy. Gdy już wiedzieliśmy czego możemy się spodziewać po średniej mieszance, przyszedł czas na symulacje wyścigu.

Jednak zanim zawodnicy zatankowali dużą ilość paliwa, Lewis Hamilton wykręcił najszybszy czas, ale Buttona pobił o zaledwie 0,038s. Alonso nie miał dzisiaj łatwego dnia, po porannej awarii silnika ponownie w jego bolidzie doszło do usterki i musiał wolno zjechać do boksu. Problem okazał się na tyle duży, że oznaczał zakończenie sesji dla Hiszpana.

Na torze na dobre zagościły symulacje przejazdów wyścigowych, które na pewno będą gratką dla lubiących statystyki i analizę czasów. A jeśli mowa o czasach to zadziwiający był wynik Kovalainena, który do Hamiltona tracił 1,551 sekundy, co na Caterhama jest niezłym osiągnięciem. Do końca sesji wyniki nie uległy zmianie. Zapraszamy do dalszego śledzenia weekendu na Monzy z Wyprzedź Mnie!

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:25,290--32
2.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:25,3280,0380,03835
3.5Fernando AlonsoFerrari F20121:25,3480,0580,02017
4.6Felipe MassaFerrari F20121:25,4300,1400,08243
5.8Nico RosbergMercedes F1 W031:25,4460,1560,01641
6.9Kimi RaikkonenLotus E201:25,5040,2140,05842
7.11Paul di RestaForce India VJM051:25,5460,2560,04240
8.12Nico HulkenbergForce India VJM051:25,5470,2570,00136
9.15Sergio PerezSauber C311:26,0680,7780,52132
10.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:26,0940,8040,02638
11.2Mark WebberRed Bull RB81:26,1040,8140,01035
12.10Jerome d'AmbrosioLotus E201:26,1570,8670,05336
13.1Sebastian VettelRed Bull RB81:26,3941,1040,23731
14.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:26,4041,1140,01042
15.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:26,7241,4340,32033
16.14Kamui KobayashiSauber C311:26,7301,4400,00617
17.19Bruno SennaWilliams FW341:26,7831,4930,05339
18.20Heikki KovalainenCaterham CT011:26,8411,5510,05839
19.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:26,8641,5740,02336
20.21Witalij PietrowCaterham CT011:27,2221,9320,35836
21.24Timo GlockMarussia MR011:27,9442,6540,72236
22.25Charles PicMarussia MR011:27,9682,6780,02436
23.22Pedro de la RosaHRT F1121:28,5753,2850,60734
24.23Narain KarthikeyanHRT F1121:28,7793,4890,20421
107% najlepszego czasu: 1:31,260


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 32%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Monza
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MPOWER, 07.09.2012 17:51[!]
@damian8126
Nigdy nie patrzę na kwale bo to nie ma sensu. Odnoszę się zawsze do tempa wyścigowego i to jest ważne.

@IceMan11
A niech przejeżdża jak najwięcej :) Im więcej danych tym lepiej :)

Jak donosi onestpotrategy.com
Anonimowy inżynier stwierdził, że pewne zespoły złamały 'dżentelmeńską umowę' dotyczącą zamknięcia swoich fabryk podczas ostatniej sierpniowej przerwy.
Wiem z pierwszej ręki, że pewne ekipy, takie jak np. Sauber i Williams, powiedziały swoim pracownikom, aby zamknęli swoje osobiste komputery ostatniego dnia pracy i pozostawili je w fabryce.
Ale byli i inni, jak Ferrari, którzy nigdy tego nie zrobili. Restrykcje związane z zamknięciem są bardzo niejasne, a możliwości oszustwa bardzo proste. Możesz zwyczajnie utworzyć tymczasowe konta e-mailowe. Ponadto, jeśli ktoś by zerknął w logi komunikacyjne a ty rozmawiałeś z jednym ze swoich kolegów, mógłbyś argumentować, że to po prostu twój przyjaciel, który jest w tym samym zespole - dodał.


Afera :D?
IceMan11, 07.09.2012 17:59[!]
@MPOWER
Dosyć stary news. Jakby miała być afera już dawno by była.
Kamikadze2000, 07.09.2012 18:07[!]
Marzy się dublet "czerwonych"... ;)
THC-303, 07.09.2012 18:28[!]
I na marzeniach sie niestety skończy bo Massa drugi nie dojedzie. Chyba, że będziemy mieli powtórkę z USA 05 i wystartują tylko kierowcy Ferrari plus jakiś szrot ;)
MPOWER, 07.09.2012 19:25[!]
@IceMan11
A cholera, dzisiaj dopiero to zobaczyłem :) Tak to jest jak nie ma się czasu latać po zagranicznych portalach :(

Cytat Simi :
Ech... to międzyludzkie zrozumienie. Ciągle kuleje ;) :)

No właśnie :) Tak to zrozumiałem jak napisałeś ;P
Simi, 07.09.2012 19:33[!]
A ja tak zrozumiałem jak Ty napisałeś. No i pogadaliśmy.
damian8126, 07.09.2012 21:04[!]
@THC-303
Nię bądź taki pewny siebie..
THC-303, 07.09.2012 21:38[!]
Bo Felipe dojedzie na podium? Błagam Cię. A kto je uzupełni? Może Karthikeyan. Albo Teixeira w bolidzie GP2?

Nie no oczywiście Ferrari może na Monzy mieć 0,5 sec/lap przewagi nad resztą świata (w tym sezonie jest to mozliwe), może też być kraksa większa niż w Belgii. Ale w normalnych okolicznościach nie ma co liczyć na Massę.
yaper, 07.09.2012 22:09[!]
Liczę na dublet McLarena, ewentualnie Alonso i Raikkonen włączą się do walki. Ciekawe, jak z formą Red Bulla. Obawiam się, że P7 to max na jutrzejsze kwalifikacje. Force India może znowu namieszać, o Sauberze i Willamsie nie wspominając.
SilverX, 08.09.2012 09:17[!]
Mercedes na PP...
Simi, 08.09.2012 09:40[!]
Oczywiście, że nie ma co liczyć na podium Massy. @THC-303 ma pełną gamę podstaw do takich osądów. Owszem, Felipe spisuje się tu na razie dobrze i sądzę, że może sobie naprawdę nieźle poczynać. Ale nie zapominajmy, że do Ferrki bardzo porównywalny jest McLaren, w wyścigu (a może nawet w kwalifikacjach też?) Red Bull też będzie mocny. Po prostu któryś z kierowców musi pokonać Massę - Alonso, Hamilton, Button, Vettel, Webber, a może nawet Schumi, czy Rosberg?
Kamikadze2000, 08.09.2012 11:48[!]
@THC-303 - toteż mało możliwe, gdyż niestety mamy jednego dostawcę. Pomarzyć zawsze jednak można. :)

@Simi - strata Ferdka napawa optymizmem. :) W tempie wyścigowym jest poza zasięgiem dla każdego (może poza Raikkonenem), jeżeli tylko bolidy są podobnie szybkie. Wiem, że jesteś fanem Ferrari i Ferdka - ja mu w tym roku na prawdę życzę mistrzostwa. Co do konstruktorki - liczyłem na prywatny zespół i raczej się nie zawiodę. Szanuje szefa firmy RB i życzę mu ponownego sukcesu. :)
Simi, 08.09.2012 12:38[!]
@Kamikadze2000
Mam nadzieję, że przed Tifosi Alonso zrówna się w zwycięstwach z Mansellem. To byłoby coś ;)
No, ale niech nie ponosi nas fantazja. Przed nami jeszcze długi weekend.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca