F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Hamilton zdobywa pole position na Monzy

Opis przebiegu kwalifikacji na torze Monza.
Dawid Hojczyk, 8 września 2012, wyświetlenia: 6388<< | lista | T- | T+ | >>
McLareny nie pozostawiły cienia szans rywalom i jutro Lewis Hamilton i Jenson Button wystartują z pierwszej linii. Czołową trójkę uzupełnił Felipe Massa.

Na Monzy jak zwykle było bardzo ciasno i stawka mocno się wymieszała. To pozwoliło Paulowi di Rescie zdobyć czwartą pozycję. Standardowo już w tym roku nie zabrakło niespodzianek, mocny przez cały weekend Alonso wystartuje z zaledwie dziesiątego pola. Webber nie wszedł do Q3, a powracający do ścigania Jerome d'Ambrosio znalazł się na szesnastym miejscu.

Q1

Pierwszym kierowcą, który pojawił się na historycznym obiekcie był reprezentant STR – Daniel Ricciardo. Zaraz po nim, na tor wyjechał zastępujący Grosjeana – Jerome D'Ambrosio, a po nim kolejni zawodnicy, walczący o wejście do drugiego segmentu kwalifikacji.

Większość kierowców zdecydowała się używać twardego ogumienia podczas pierwszych okrążeń. Po pięciu minutach w tabeli przewodził Nico Rosberg. Na torze pojawiła się żółta flaga po tym, jak Nico Hulkenberg zatrzymał bolid z powodu problemów ze skrzynią biegów.

Od pierwszych okrążeń, bardzo dobrą formę prezentowały bolidy Ferrari, Mercedesa oraz McLarena – najlepszym czasem legitymował się Alonso, przed Rosbergiem i Hamiltonem – do końca sesji pozostawała jeszcze połowa czasu. W momencie kiedy większość bolidów zniknęła w garażach, popis zaczęły McLareny, jednak szybkie okrążenia nie pozwoliły poprawić wyśrubowanego rezultatu Alonso.

W samej końcówce, w tarapatach znalazł się Jerome D'Ambrosio, przed którym znalazł się Caterham Kovalainena, spychając Belga na 18 pozycję. Ostatecznie, D'Ambrosio uzyskał czas pozwalający mu przejść do drugiej części kwalifikacji, jednak był to dopiero 17 rezultat.

Do Q2 nie awansowali: Kovalainen, Petrov, Glock, Pic, Kathikeyan, De La Rosa i Hulkenberg.

Q2

Już na samym początku drugiej części czasówki, na torze zrobił się dość spory ruch – kierowcy postanowili nie tracić czasu i od razu uzyskać czas, który pozwoliłby im awansować do finałowego segmentu.

Jako pierwszy, czas uzyskał Paul Di Resta, który zostanie cofnięty o pięć pól na starcie – 1:24,668s. Szkot uzyskał lepszy rezultat od takich kierowców jak Raikkonen, czy Maldonado. Kierowcę Force India, na prowadzeniu zmienił dopiero lider mistrzostw świata – Fernando Alonso z czasem 1:24,242s. Jako ostatni, na tor. wyjechali kierowcy McLarena, od razu uzyskując bardzo dobre rezultaty. Button wykręcił minimalnie gorszy czas od Hiszpana, natomiast Lewis był niewiele wolniejszy od zespołowego kolegi.

Na sześć minut przed końcem wszyscy zjechali do boksów, w oczekiwaniu na ostatnią serię okrążeń. Na próbę poprawy czasu nie zdecydowały się ekipy Ferrari, McLarena oraz Mercedesa – reszta postanowiła walczyć o lepsze rezultaty. W końcówce kolejny raz zabłyszczał Di Resta, rozdzielając dwa McLareny. O awans do Q3 ostro walczyli Vettel, Webber i Raikkonen, , którzy znaleźli się na granicy. Ostatecznie okrążenie Australijczyka nie wystarczyło na pokonanie kierowcy Lotusa i Webber był pierwszym, który nie przeszedł dalej.

Prócz kierowcy Red Bulla, do Q3 nie awansowali także Maldonado, Perez, Senna, Ricciardo, D'Ambrosio i Vergne.

Q3

Ostatnia część kwalifikacji zaczęła się od wyjechania na tor duetu Ferrari, co spowodowało ogromną wrzawę na trybunach. Niedługo potem dołączyli do nich pozostali kierowcy, którzy zaoszczędzili dwa komplety świeżych, średnich opon.

Pierwsze okrążenie pomiarowe dało Massie pierwszy czas, natomiast jego partner nie zaliczył udanego kółka, tracąc ponad 6,5 sekundy do zespołowego partnera. Niesamowitym rezultatem popisał się Lewis Hamilton – mistrzowi świata z roku 2008 zabrakło zaledwie 0.011s do złamania bariery 1:24. Za Brytyjczykiem znajdowali się kolejno Massa i Button.

Bardzo solidnie zaprezentowały się Mercedesy, które wskoczyły na 4 i 5 miejsce, wyprzedzając aktualnego mistrza świata, Sebastiana Vettela. Przed Niemca wskoczył jeszcze Kimi Raikkonen. Kolejny raz fantastycznie pojechał Di Resta, który pojechał wolniej jedynie od Hamiltona. Po wywieszeniu flagi w biało-czarną szachownicę, na drugą lokatę wskoczył Button, zapewniając McLarenowi pierwszy rząd. Z drugiej linii ruszą Massa i Schumacher. Później mamy Vettela, Rosberga, Raikkonena i Kobayashiego. Fatalnie kwalifikacje zaliczył Alonso, który ruszy jutro dopiero z dziesiątego pola.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Włoch

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,9m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Szadi, 08.09.2012 15:16[!]
Co się stało z Ferrari Fernando? Bo domyślam się że taka nagła utrata tempa była spowodowana awarią..
IceMan11, 08.09.2012 15:17[!]
Fantastycznie Vettel. Z tego P6 cieszyłem się jak z PP!!! P5 to idealna pozycja do ataku, zwłaszcza, że Alonso jest na P10! Ciekawe co poszło nie tak? Zawalił 1 sektor?

@Shirako
Nie wraca tylko zamierza. I nie spamuj, będzie od tego odpowiedni news.
Simi, 08.09.2012 15:18[!]
Bardziej spodziewałbym się jakiejś awarii. Koszmar, po prostu koszmar. Chyba odetnę się od TV i radia i o wynikach sezonu dowiem się w grudniu. ;(
Xjumpaytech, 08.09.2012 15:18[!]
@Szadi Stabilizator poprzeczny podejrzewa Ferrari.
IceMan11, 08.09.2012 15:20[!]
@Xjumpaytech
To samo miał Vettel w Turcji. Tyle, że usterka stabilizatora nie pozwoliłaby w ogóle na jakąkolwiek normalną jazdę.
michal5, 08.09.2012 15:21[!]
‏@InsideFerrari
It looks like there was a mechanical failure on the rear of Fernando's car, possibly the rear anti-roll bar.

jutro będzie ciekamy wyścig. mam nadzieje ze alonso na starcie wyprzedzi 3-5 kierowców i będzie walczył
Q_be_2, 08.09.2012 15:24[!]
Czyżby Fernando za ostro poszedł po jakiejś tarce badz krawezniku?
Xjumpaytech, 08.09.2012 15:31[!]
@IceMan11 Dlaczego miałoby to nie pozwalać na normalną jazdę? Monza to tor, w którym praktycznie jedzie się po prostym, więc słabo działający stabilizator mógł tutaj dać ponad sekundę straty. Szczególnie, że we wszystkich wcześniejszych okrążeniach Alonso robił czasy dające miejsca koło P3, a na pewno mógł pojechać na PP lub P2.
damian8126, 08.09.2012 15:31[!]
@michal5
Może od razu całą stawke wyprzedzi na starcie?
Simi, 08.09.2012 15:34[!]
To musiała być awaria, niektórzy (na innych portalach) piszą jakieś bzdury o nie wytrzymaniu presji przez Alonso. Idiotyzm. Widać, że czasy były słabiutkie, a to może oznaczać tylko i wyłącznie awarię. Powiedzcie mi - jeśli faktycznie nawalił stabilizator, będzie to coś kosztowało Fernando na gridzie?
marrcus, 08.09.2012 15:34[!]
No ciekawe czy Alonso nie będzie musiał z Boxów startować ;pp
Szkoda diResty ale przynajmniej przed Alonso staruje, w sumie kilku kierowców nie poprawiło swoich czasów z Q2, fajnie że MSC wysoko.
Nitz, 08.09.2012 15:35[!]
A może od razu zrobi dubel całej stawki na pierwszym okrążeniu? ...
IceMan11, 08.09.2012 15:36[!]
@Simi
Nic. Vettel także stracił PP przez stabilizator w Turcji, a miał znacznie większą usterkę. Żadnych strat na starcie na pewno nie będzie. Naprawią stab. i tyle :)
Simi, 08.09.2012 15:37[!]
Dobra, dzięki. Ciśnienie mi walnęło tak, że nie mam głowy na nic. Dzięki raz jeszcze.
IceMan11, 08.09.2012 15:37[!]
@damian8126
Hahaha ;D

@Xjumpaytech
Zależy w sumie od wielkości usterki, ale przy popsutym stabilizatorze jedna cześć bolidu ma tendencje do odrywania się od nawierzchni, więc jazda jest mało przyjemna ;)
mrxns, 08.09.2012 15:45[!]
Może się jeszcze okazać, że Alonso wymieni skrzynie i będzie startował z 15 pola.
Dante, 08.09.2012 18:57[!]
@mrxns - Kolejną? Ledwo co nówkę dostał.
marios76, 08.09.2012 23:48[!]
@mrxns Takiego numeru nie zrobią- mimo wszystko za dużo do stracenia. P10 jest o wiele lepsze niż P15! Skrzynię mogli by wymieniać tylko gdyby miał startować z pit lane... ale po co? Jest "nówka" i nie ma takiej potrzeby.Jutro Alonso w Top 5!

@IceMan11 Stabilizator chyba się wymienia... nie sądzę by był elementem do naprawy. Chyba, że dla naszych mechaników:P
IceMan11, 09.09.2012 02:07[!]
@marios76
Piszę naprawić, bo nie wiem co trzeba zrobić w takiej sytuacji. Alonso też tak powiedział - naprawić.
Może się wymienia? Skąd mam wiedzieć? ;D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca