F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Robert Kubica odpadł z rywalizacji po drugim odcinku

Załoga wyszła z wypadku bez szwanku.
Paweł Zając, 15 września 2012, wyświetlenia: 9642<< | lista | T- | T+ | >>
Robert Kubica i Jakub Gerber nie ukończyli rajdu San Martino di Castrozza. Polska załoga wypadła z trasy na drugim odcinku specjalnym i musiała wycofać się z rywalizacji.

Na pierwszym oesie Robert wykręcił czwarty czas, ze stratą nieco ponad 20 sekund do zwycięzcy. Strata wynikała z małego błędu w połowie trasy, jednak na wcześniejszych punktach pomiaru to Robert przewodził stawce.

Ostatecznie nie miało to większego znaczenia, gdyż podczas pierwszego przejazdu odcinka Val Malene Robert wypadł z trasy i uderzył w drzewa. Załodze nic się nie stało, jednak samochód nie nadawał się do dalszej jazdy.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.02.2019  Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu
20.02.2019  Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42
15.02.2019  Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42
04.02.2019  Alonso: Największą radość dałby mi trzeci tytuł mistrza świata F1
23.01.2019  Zanardi trzyma kciuki za powodzenie powrotu Kubicy do Formuły 1
Tagi:
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
cravenciak, 15.09.2012 17:48[!]
Na OS2 Kubica spalił zakręt, przez co stracił dużo czasu. Dlatego nie dziwię się, że na kolejnym odcinku specjalnym cisnął tak mocno, że wypadł. W końcu chciał odrobić jak najwięcej. "Dobry koniec kaco, wszystko dobre". Subaryna się wyklepie, a w międzyczasie Robert wyciągnie z garażu Fabię, Clio czy Puga i pojedzie w następnym rajdzie. Nie wiem po co i o co ten cały płacz i lament, właśnie tak powinien wyglądać wypadek Kubicy 06.02.2011.
Psyche, 15.09.2012 17:49[!]
Generalnie sie z Toba zgadzam jednak kierowcy wyscigowi maja to juz w swojej naturze i raczej nie beda sie hamowac na wyrost i jak widac Robert tez tego nie robi i powinnismy to uszanowac ;) Wazne ze jest szczesliwy i rehabilitacja powoli bo powoli lecz postepuje ;)

pozdrawiam
christoff.w, 15.09.2012 18:49[!]
Moze po wlosku lepiej rozumie pilota? ;) Zart! Bledy sie zdarzaja szkoda tylko ze tak szybko :( Nic sie nie dzieje niech jezdzi dalej ale niesmak pozostaje tym bardziej ze jak to odczytalem przed chwila dopiero,tego newsa to smierc mnie przeleciala i sie zmartwilem troszke no ale doczytalem ze wszystko jest ok i odetchnalem z ulga bo jakby cos...to bylaby masakra.Chyba limit pecha sie juz wyczerpal albo umiejetnosci za male,hmm? Nieukrywajmy ze z niesprawna reka jedzie sie duzo gorzej a i trasa chyba troszke trudniejsza? Niewazne, trasa czy reka napewno dobrze jechal i niech mu to nie ujmuje tylko poprostu mial pecha i maly bledzik,ale wybaczalny.Basta. ;)
marios76, 15.09.2012 21:40[!]
@christoff.w Najważniejsze, żebyś nie dał się przelecieć śmierci! ;) Jakby Robert się tak bał, to byśmy pisali że rehabilitacja może postępuje. Ale się nie boi i mamy mnóstwo frajdy i tematów. A możemy mieć tylko więcej!

@cravenciak Zgadzam się w 100% Tak trzymać!

@Psyche jw.

@Rashad Tam nic nie powinno się stać! Żadnych złamań ani obrażeń! To była największa tragedia, że ta bariera spenetrowała auto. Gerber wyszedł bez szwanku, a Robert nią oberwał. Gdyby nie trafił w to właśnie miejsce, nic by się nie stało. :( Nie wracajmy do tego- idzie nowe- będzie lepiej:)
akkim, 15.09.2012 22:53[!]
Moim zdaniem wygrać z kimś to rzecz w sumie prosta. Mając jakiś talent, umiejętności można więcej pracować nad formą, wynikiem itp. Ale pokonać siebie to sztuka najwyższych lotów. Sądzę, że Robert właśnie tego dokonał. I to jest najważniejsze. To sukces ponad wszystkie inne. Choć tu wpadł do rowu to życiowo jest nadal na prostej.
Rashad, 16.09.2012 00:04[!]
@marios76
Czy powinno stac czy nie to juz nie wiem...to nie istotne. Zastanawiam sie czy FIA po tym wydarzeniu cos zrobila/zrobi z samochodami rajdowymi, by tam byla jakas obudowa by bariera ot tak nie mogla sobie spenetrowac auta. Chyba nic nie zrobili bo przeciez jakis czas temu byl smiertelny wypadek, ktory wygladal bardzo podobnie jak Roberta...
Snow, 16.09.2012 06:18[!]
Cytat akkim :
Ale pokonać siebie to sztuka najwyższych lotów.

Mam nadzieje, ze to jego ostatni "lot", bo im wiecej takich "lotow" tym skrzydla bardziej przeciazone :D, a Ferrari "czeka" na Roberta jak frencze na przywrocenie Concorde do lotow xD, niesterty "pechowy" wypadek i trudnosci finansowe nie daly wystartowac Concorde, ciekawe czy Rob da rade?
akkim, 16.09.2012 07:13[!]
@Snow
Czy "lot" ostatni? Nie wiem. Dla mnie najważniejsze jest to, że nie stetryczał, nie żali się nad sobą i nie płacze jakie to nieszczęście na niego spadło. Wraca nie do końca sprawny i już goni autem. A skoro przewidziane są następne zabiegi to przecież w jakimś celu. Życzę Mu powrotu do jedynki a on sam będzie wiedział
Cytat :
czy da radę
marios76, 16.09.2012 08:33[!]
@Rashad Nic nie zrobili... Za małe żniwo:( Z drugiej strony nie słyszałem by ktoś oprócz tego pilota zginął przez penetracje auta przez barierę. Fakt, wypadki tej załogi i wcześniejszy Roberta powinny dać do myślenia federacji. Z drugiej strony- klatki chronią i ratują zdrowie i życie załóg w tak wielu wypadkach, ze trudno się czepiać o bezpieczeństwo. W cywilnym aucie większość z nich kończyła by się poważnymi obrażeniami, duża część śmiercią. Testy cywilnych aut to 60km/h w jakieś bariery odkształcalne z przesunięciem 40 czy 60% od osi auta. 5 gwiazdek nie gwarantuje braku obrażeń, a zobacz z jak zdeformowanych rajdówek wychodzą kierowcy i piloci? Jest naprawdę bezpiecznie, ciężko coś jeszcze poprawić- choć na pewno bezpieczeństwa nigdy za wiele, i coś powinno się z tym stale robić. Nie wiem z jaką dokładnie szybkością na barierę wpadł Robert, ani tamta załoga, ale wydaje mi się że przy ponad 100km/h i zatrzymaniu na drodze krótszej niż metr (tyle się składa np przód samochodu przy uderzeniu w ścianę/drzewo) przeciążenia działające na ludzkie ciała są tak duże, że występują obrażenia narządów wewnętrznych, niektórych kości mózgu i rdzenia kręgowego. To bardzo rozwlekły temat, ale nie można auta tak konstruować, żeby się zatrzymało "bez składania" bo taka pozorna sztywność niewiele poprawi, lub wręcz pogorszy sytuację.
aronek, 16.09.2012 11:09[!]
Czy ktos wie co to byl za wypadek(jaki kierowca i pilot)?
christoff.w, 16.09.2012 12:03[!]
Jakie poprawki bezpieczenstwa,moze SC dodadza albo linie DRS haha...Oni wiedza na co sie pisza i oto tutaj chodzi w rajdach stad sa takie emocjonujace.
modlicha, 16.09.2012 13:22[!]
@marios76 - dobrze piszesz. Co do dodatkowych zabezpieczeń...hmm.. może jakaś mata kewlarowa między komorą silnika a kabiną kierowcy ? Nie wiem jaki to byłby koszt... ale raczej jakiś mały procent ceny całej rajdówki.
marios76, 16.09.2012 14:23[!]
@modlicha Tylko jak to by miało zatrzymać auto, to dzwon byłby potężny. I tu rodzi się problem, bo MUSI być jakaś strefa zgniotu, gdzieś coś musi cofnąć się, puścić itp. Taka bariera przechodząc tuż obok silnika słabo wyhamowuje uderzające auto, ale jak trafia na coś przez co nie przejdzie to jest STOP... i ogromne przeciążenia. Trzeba by to montować przed silnikiem, tam gdzie jest chłodnica, żeby w razie czego całość przodu mogła się składać aż do klatki, co daje dobry metr strefy. Jak będzie przy samej klatce i się zatrzyma strefa to ewentualne odkształcenie tej przegrody i wyhamowanie przez wejście przez chłodnicę, obok silnika i trochę blachy... przy 100 km/h zwolnisz o 10, marna pociecha- bo przy 90 stajesz jak wryty! To tylko spekulacje mojej skromnej osoby, nie będącej z wykształcenia inżynierem ds bezpieczeństwa w motosporcie;) Cyfry przybliżone:)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca