F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Singapuru: Vettel utrzymuje tempo

Zapowiada się na walkę Red Bulla z McLarenem i Ferrari.
Łukasz Godula, 21 września 2012, wyświetlenia: 7180<< | lista | T- | T+ | >>
O ile pierwszy trening podczas weekendu GP w tym sezonie traktowany jest głównie jako sesja testów mająca rozwiać wątpliwości co do poprawek i wstępnych ustawień, o tyle druga sesja traktowana jest jako typowe przygotowanie do wyścigu, gdzie możemy porównać osiągi na obu mieszankach opon, jak i przyjrzeć się długim przejazdom, które mają symulować wyścig.

Nie inaczej było tym razem. Zespoły od samego początku mocno wzięły się do roboty, korzystając z suchych warunków na torze. Po 15 minutach wszyscy mieli na swoim koncie czas okrążenia, a najszybszy był Hamilton z wynikiem 1:50,561. W czołówce ponownie widzieliśmy te same bolidy co w pierwszym treningu, jednak lepiej spisywały się Mercedesy, które rano jeździły z większą ilością paliwa, by sprawdzić działanie hamulców pod dużym obciążeniem.

Vettel ponownie wbił się na pierwsze miejsce z delikatną przewagą nad Hamiltonem (0,064s) co potwierdza słowa Anglika o bardzo ciasnej czołówce w czasie tego Grand Prix. Lewis niemal odpowiedział na wyzwanie Vettela, ale na swojej drodze napotkał jeden z bolidów HRT, przez co musiał odpuścić. Udało mu się to dopiero okrążenie później, gdy pojechał szybciej o 0,4s. Tym samym zakończyły się pierwsze przejazdy i praktycznie wszyscy zawodnicy schowali się w garażach.

Kolejny etap treningu to porównanie mieszanek i tym razem pierwszy na super-miękkiej pojawił się Senna. W jego ślady poszli oczywiście inni kierowcy, ale jak zwykle każdy czekał, aż zrobi to czołówka, by można poznać w miarę obiektywny wynik różnicy pomiędzy mieszankami. Jednak zanim to miało nastąpić Bruno Senna zaliczył mocniejszy kontakt z barierami, co wyeliminowało go z dalszej części treningu. Porządkowi próbowali usunąć bolid pod żółtymi flagami, ale okazało się to niemożliwe i trzeba było wywiesić czerwoną.

Sesja została wznowiona po kilku minutach i zawodnicy mieli przed sobą jeszcze 46 minut. Faworyci wyjechali na super-miękkiej mieszance i od razu nastąpiła znaczna poprawa czasów. Hamilton, który pojechał o sekundę szybciej od poprzedniego wyniku, zaliczył bardzo szeroki wyjazd w ostatnim zakręcie, więc można zakładać, iż jego czas mógłby być jeszcze lepszy.

To że można pojechać szybciej pokazał chwilę później Webber, pokonując wynik Hamiltona o 0,122s. Alonso wycisnął z bolidu jeszcze więcej i wyprzedził Webbera o niemal 0,07s. Jednak "walka" na czele nie kończyła się, kolejnym śmiałkiem był Button wykręcając 1:48,651 i znacznie bardziej wiarygodnie pokazując formę McLarena z pustym bakiem. Ostatnie słowo należało ponownie do Vettela, który przebił czas Buttona o 0,311s.

Tym sposobem mieliśmy już porównanie obu mieszanek i została już tyle ostatnia część treningu, przejazd z dużą ilością paliwa. Czasy z tego segmentu treningu zawsze są gratką dla kibiców lubujących się w analizie. Jak podawał inżynier Hamiltona, jego czasy oscylowały w tych kręconych przez Kimiego, aczkolwiek Fin zdecydowanie musi popracować jeszcze nad przejazdami kwalifikacyjnymi. Tymczasem Alonso powrócił do starego tylnego skrzydła i Ferrari praktycznie cały bolid pomalowało farbą, by sprawdzić działanie aerodynamiki.

Tempo Red Bulla wydawało się nieco słabsze choć bardziej stałe, aczkolwiek nie wiadomo z jaką ilością paliwa podróżowali, poza tym Webber dość wcześnie zjechał do boksu. Nie możemy zapominać również o Ferrari, które zapowiada walkę o zwycięstwo w ten weekend. Różnice w czołówce z pewnością są niewielkie, co zapowiada bardzo emocjonujący weekend, który może wiele namieszać w walce o tytuł mistrzowski. Zapraszamy do śledzenia kolejnych sesji wraz z Wyprzedź Mnie!

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB81:48,340--27
2.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:48,6510,3110,31124
3.5Fernando AlonsoFerrari F20121:48,8960,5560,24526
4.2Mark WebberRed Bull RB81:48,9640,6240,06826
5.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:49,0860,7460,12228
6.11Paul di RestaForce India VJM051:49,3000,9600,21430
7.12Nico HulkenbergForce India VJM051:49,3390,9990,03932
8.8Nico RosbergMercedes F1 W031:49,7901,4500,45132
9.6Felipe MassaFerrari F20121:50,0391,6990,24928
10.10Romain GrosjeanLotus E201:50,1611,8210,12224
11.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:50,2631,9230,10223
12.9Kimi RaikkonenLotus E201:50,3452,0050,08224
13.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:50,6362,2960,29132
14.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:50,7912,4510,15526
15.15Sergio PerezSauber C311:51,1222,7820,33128
16.14Kamui KobayashiSauber C311:51,4503,1100,32821
17.19Bruno SennaWilliams FW341:51,4523,1120,00211
18.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:52,0093,6690,55731
19.24Timo GlockMarussia MR011:52,2183,8780,20929
20.20Heikki KovalainenCaterham CT011:52,5764,2360,35827
21.25Charles PicMarussia MR011:52,8634,5230,28727
22.21Witalij PietrowCaterham CT011:52,9364,5960,07326
23.22Pedro de la RosaHRT F1121:54,4486,1081,51226
24.23Narain KarthikeyanHRT F1121:54,5146,1740,06630
107% najlepszego czasu: 1:55,924


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Marina Bay
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Simi, 22.09.2012 09:16[!]
@MPOWER
Dobra, nazywajcie to jak chcecie. Nie sądziłem, że aż tak waz oburzę ;)
W porządku, Fernando nie jest kierowcą o pół klasy wyżej, ale nie tylko jest najlepszym zawodnikiem tego sezonu - ogólnie jest najlepszym kierowcą w Formule 1. Jasne, nie powiem, że w zeszłym roku też powinien zdobyć tytuł, a Vettel dostał go za "ładny uśmiech". W tamtym sezonie, RBR był bezkonkurencyjny, a Ferrari było słabe, a to również część F1 - więc Seba zasłużył na tytuł. Generalnie - jestem zdania, że na mistrzostwo zasługuje ten, który zdobędzie najwięcej punktów, ale normalne (przynajmniej w moim mniemaniu) jest to, że są zawodnicy, którzy najbardziej imponują.
Może nie użyłem dobrego zwrotu - Fernando nie jest klasę wyżej, czy pół, ale w tym sezonie, w bolidzie, z którym nie zawsze jest różowo, po prostu wybija się ponad resztę.

@IceMan11
Jeszcze jedno. Odniosę się tu znów do tego cytatu:
Cytat :
Wystarczy napisać: RBR wraca do formy, Ferrari nadal odstaje, McLaren wciąż przoduje.
W twoim wykonaniu wygląda to tak.
RBR (niestety) wraca do formy, Ferrari jest słabsze, ale mają kierowcę z innej ligi, McLaren jest mocny, ale Lewis jest nieobliczalny i w sumie nic nie wiadomo i w sumie masło maślane, i w sumie...

Po pierwsze chyba czegoś nie rozumiesz - to jest forum. Tutaj wyrażam swoje zdanie, swoją opinię. To, że RBR wraca do formy, Ferrari nadal odstaje, a McLaren wciąż przoduje to jest suchy jak chleb bez masła fakt. A ja nie muszę tu pisać o rzeczach oczywistych - piszę to z mojego punktu widzenia i nie wiem dlaczego masz się do czego czepiać ;)
Inną sprawą jest to, że w powyższym cytacie po prostu piszesz, bo piszesz. Chcesz się do mnie dowalić, ponieważ (zgaduję) boli Cię to, że Alonso jest w tym roku najmocniejszy, czy że nie lubię Vettela? Nie wiem, to jakiś absurd, ale tyle wynika z Twojej wypowiedzi. Chcesz się do czegoś dowalić, to się dowalasz, ale nie wiesz za bardzo jak. To takie moje wrażenie ;)
Pzdr i emocji w qualu dziś! :)
katinka, 22.09.2012 10:28[!]
Walka tu jak na torze i takiej własnie życzę Wam i sobie w ten weekend na Marina Bay ;)
Co za ironia losu popatrzcie, tacy bezbłędni, idealni kierowcy jak Raikkonen i Alonso maja takich niesfornych Kibiców, a taki niedobry, niepokorny Hamilton takich spokojnych, grzeczniutkich, którzy i tak wiedzą swoje, hehe :P Pozdr :)
Simi, 22.09.2012 10:38[!]
@katinka
Ja jestem niesfornym kibicem? ;)
Poza tym - nie zapominaj o czarnym charakterku Fernando :)
MPOWER, 22.09.2012 11:05[!]
Cytat Simi :
Może nie użyłem dobrego zwrotu - Fernando nie jest klasę wyżej, czy pół, ale w tym sezonie, w bolidzie, z którym nie zawsze jest różowo, po prostu wybija się ponad resztę.

Teraz jest blisko O.K. :)

@marios76
Nie pchaj się między wódkę a zakąskę :P ;)
Simi, 22.09.2012 12:10[!]
@MPOWER
Blisko ok, tak? Śmieszne. Rozumiem, że mam się czuć jak uczeń w szkole? Nie, sory, to jest moje zdanie, które nie podlega niczyjej ocenie. ;)
MPOWER, 22.09.2012 12:50[!]
@Simi Haha, spokojnie :) Nie denerwuj się :P
Teraz widzisz, jak się tutaj czuję na tym forum user, który ma swoje zdanie i swoją opinię nie do końca zgodną z opinią innych :)
Pzdr!
Simi, 22.09.2012 13:24[!]
@MPOWER
Hmmm... właśnie widzę ;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca