F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.12.2018

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Vettel zgarnia pole position na Suzuce

Opis przebiegu kwalifikacji na torze Suzuka.
Paweł Zając, 6 października 2012, wyświetlenia: 5550<< | lista | T- | T+ | >>
Sebastian Vettel jako jedyny pokonał barierę 1:31 i zdobył pole position przed Grand Prix Japonii. Czołową trójkę uzupełnili Mark Webber i Jenson Button, jednak Brytyjczyk wystartuje dopiero z ósmego pola z powodu kary za wymianę skrzyni biegów.

Na problemach Buttona skorzysta Kamui Kobayashi, który zajął czwarte miejsce. W samej końcówce kwalifikacji zawodnicy nie mogli poprawić czasu okrążenia, gdyż Kimi Raikkonen obrócił się w zakręcie Spoon, co zaowocowało pojawieniem się żółtej flagi.

Czasówka była katastrofalna dla Mercedesa, gdyż ani Nico Rosberg, ani Michael Schumacher nie weszli do Q3.

Q1

Pogoda była łaskawa podczas kwalifikacji i nad Suzuką świeciło słońce, jednak kierowcy nie śpieszyli się z wyjazdem z garażu. Po dwóch minutach od rozpoczęcia sesji na torze mieliśmy tylko Pereza i di Restę. Szkot jako pierwszy przejechał pomiarowe okrążenie – 1:33,661s, co jak na pierwsze okrążenie jest całkiem niezłym wynikiem.

Na półmetku sesji na czele znajdował się Massa z wynikiem 1:32,946. Na dalszych miejscach plasowali się Webber, Grosjean, Button i Senna. Di Resta spadł na ósme miejsce. W międzyczasie Sergio Perez zaliczył drobną przygodę i zwiedzał pobocze, a na torze nie pojawili się jeszcze Michael Schumacher i Nico Hulkenberg. Na sześć minut przed końcem na pierwsze miejsce wskoczył Vettel, który pokonał wynik kierowcy Ferrari o ponad trzy dziesiąte sekundy.

Jako pierwszy na miękkich oponach pojawił się Pastor Maldonado, który awansował na drugie miejsce. Wenezuelczyk nie długo cieszył się z tej pozycji, gdyż miękka mieszanka pojawiła się także w bolidach Hulkenberga i Raikkonena, który na dwie minuty przed końcem wskoczył na czoło tabeli z czasami. 60 sekund później Perez pokonał Fina, jednak obaj musieli uznać wyższość Kobayashiego, który wykręcił 1:32,042s.

Już po zakończeniu sesji w strefie spadkowej znajdował się Michael Schumacher, który bardzo spokojnie rozpoczął swoje pierwsze przejazdy. Niemiec na twardych oponach wykręcił szesnasty czas, czym zepchnął Sennę poza Q2. W międzyczasie na pierwsze miejsce awansował Grosjean, jednak nie udało mu się pokonać bariery 1:32s.

Do dalszej części kwalifikacji nie awansowali: Senna, Kovalainen, Glock, de la Rosa, Pic, Pietrow, Karthikeyan.

Q2

Podczas drugiej części czasówki kierowcy znów nie garnęli się do wyjazdu na tor i pierwsze bolidy zobaczyliśmy dopiero po minucie od rozpoczęcia sesji. Najpierw garaż opuścił Kamui Kobayashi, a później zaczęli dołączać do niego inni zawodnicy. Japończyk otworzył pulę wyników z czasem 1:32,368s – ponad trzy dziesiąte wolniej niż w Q1. Gdy zegar pokazał 10 minut do końca sesji, na torze mieliśmy już wszystkich za wyjątkiem Schumachera, jednak czasów nadal było niewiele i Kobayashi utrzymywał się na pierwszym miejscu.

Na 9 minut przed końcem Vettel przejechał mierzone okrążenie na miękkich oponach i z wynikiem 1:31,501s znalazł się na czele. Za jego plecami znaleźli się Button, Webber, Hamilton i Massa, którzy także podkręcili swoje czasy. 6 minut przed zakończeniem Q2 na torze zapanowała cisza, gdyż wszystkie bolidy znajdowały się w garażach. Na walkę o poprawę czasu nie zdecydowali się Vettel, Button i Webber, czyli zawodnicy, którzy zeszli poniżej 1:32.

Przed ostatnią rundą przejazdów na granicy awansu znajdowali się Alonso, Raikkonen i Perez. Hiszpan poprawił swój czas i wskoczył na trzecie miejsce, podobnie Kobayashi, który znalazł się oczko niżej. Raikkonen też nie oszczędzał się na mierzonym okrążeniu i znalazł się przed Alonso. W samej końcówce awans zapewnili sobie Perez i Grosjean, którzy wypchnęli z czołowej dziesiątki Massę i di Restę. Michael Schumacher, który na torze pojawił się dopiero w samej końcówce, wykręcił trzynasty czas.

Do Q1 nie awansowali: Massa, di Resta, Schumacher, Maldonado, Rosberg, Ricciardo i Vergne.

Q3

Jako pierwszy do walki o ostateczne pozycje na starcie wyruszył Kimi Raikkonen. Zaraz potem dołączył do niego Grosjean, a także zawodnicy Red Bulla i McLarena. 1:32,208s było pierwszym wynikiem Fina, jednak był to czas słabszy o 4 dziesiąte niż w Q2. Sebastian Vettel przejechał wprost genialne okrążenie i jako pierwszy zszedł poniżej 1:31. Za plecami Niemca znaleźli się Webber, Button i Grosjean. Hamilton także przejechał pomiarowe okrążenie, jednak Anglik znalazł się za Raikkonenem.

Tuż po zjazdach czołówki z garażu wyjechali Perez, Kobayashi, Alonso i Hulkenberg, a na poprawę czasu zdecydował się nawet Vettel, więc na torze mieliśmy wszystkich kierowców. Okazało się, że największy wpływ na wyniki kwalifikacji miał Kimi Raikkonen, który obrócił bolid w zakręcie Spoon wywołując żółtą flagę. Przez to nikt z czołówki nie mógł poprawić czasu okrążenia, jednak Kobayashi, Perez i Alonso jechali przed Finem i mogli wykręcić dobre czasy.

Na czele utrzymał się Vettel, który na drugim okrążeniu jechał jeszcze szybciej niż wcześniej. Dalej mieliśmy Webbera, Buttona, Kobayashiego, Grosjeana, Pereza, Alonso, Raikkonena, Hamiltona i Hulkenberga, który nie przejechał pomiarowego okrążenia.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Japonii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,9m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
bombka, 06.10.2012 10:39[!]
Asmodeus, 06.10.2012 11:23[!]
No i goguś tylko reprymendę dostał...
Challenger, 06.10.2012 17:10[!]
Szkoda mi tego co zrobil Kimi, widać ze chciał pojeachac na 105% i pojechal. Nikt chyba mu nie zarzuci ze sie nie stara.

Vettel znow na przedzie:( nie cierpie goscia. Ale moze jeszcze sie okaze ze FIA pogoni RBRa w maliny. Nie bardzo wierze w powrot ich cudownej formy, bardziej wierze w to ze Adrian znow ominal jakos regulamin. Nie wiem jak jest mozliwe zeby przez 3/4 sezonu jezdzic na miejscach 8-10 z 1sek straty do czolówki a potem nagle poprawic sie o 1,5-2sek.

Wg mnie RBR i MCL znalazly sposob na omijanie testu przedniego skrzydla dlatego nagle ich forma tak wzrosla. Reszta zespolow jakos nie odnotowala tak wielkiego skoku. Dlaczego tak mysle? M. Webber - w Q zawsze wlecze sie gdzies z tylu (8-14) a teraz prosze 2 miejsce i to na torze w ktorym wlasnie te elastyczne przednie skrzydla dzialaja najbardziej sprawnie. Dla wielbicieli RBRa bede "Hejterem" ale mam nadzieje ze Vettel nie wygra mistrzostw a FIA odbierze im punkty za ostatnie wyscigi bo sie normalnie cuda z RBR dzieja.
marla, 06.10.2012 19:52[!]
Cytat katinka :
Wspaniale naprawdę, tak jak ględził Whitmarsh, McLaren wspiera w walce o mistrzostwo obydwu swoich kierowców


Lewis sam wyraźnie stwierdził "Szczerze mówiąc poszedłem złą drogą jeśli chodzi o ustawienia i w efekcie miałem zbyt dużą podsterowność", więc nie taki McLaren straszny jak to rysujesz, po prostu złe ustawienia, które SAM wybrał Lewis.
gnt3c, 06.10.2012 20:59[!]
nie lubię Vettela, ale jest gość dobry, to muszę przyznać obiektywnie.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca