F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.12.2018

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciały wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Webber na pole position przed GP Korei

Opis przebiegu kwalifikacji na torze Yeongam.
Paweł Zając, 13 października 2012, wyświetlenia: 5295<< | lista | T- | T+ | >>
Mark Webber najszybciej pokonał jedno okrążenie toru Yeongam i Grand Prix Korei rozpocznie z pierwszego pola startowego. Czołową trójkę uzupełnili Sebastian Vettel i Lewis Hamilton.

Rywalizacja była niezwykle zacięta i rozstrzygnęła się dopiero podczas ostatniej rundy przejazdów. Przez większość czasu wydawało się, że Fernando Alonso spróbuje powalczyć o najwyższe lokaty, jednak Hiszpan ostatecznie zajął czwarte miejsce.

Na wcześniejszych etapach czasówki nie zabrakło niespodzianek. Saubery nie powtórzyły świetnej formy z Japonii i nie mogły myśleć o czołowej dziesiątce, podobnie jak Jenson Button, który jutro ustawi swojego McLarena na jedenastym polu.

Q1

Heikki Kovalainen praktycznie od razu wyjechał na tor, jednak inni kierowcy nie śpieszyli się zbytnio z wyjazdem i dołączyli do Fina dopiero po około trzech minutach. Pierwszym czasem zawodnika Caterhama było 1:42,028s, które zostało pobite praktycznie od razu kiedy inni pojawili się na torze.

Na półmetku sesji na czele znajdował się Kimi Raikkonen z wynikiem 1:38,887s, za jego plecami znaleźli się Massa, Rosberg, Alonso i di Resta. Czasów nie odnotowali jeszcze Jenson Button, kierowcy Red Bulla i Karthikeyan, który miał małą przygodę związaną z wypadem poza tor. Zawodnik McLarena ustanowił swój czas około 30 sekund później i od razu wskoczył na trzecie miejsce ze stratą 0,4s do Raikkonena.

7 minut przed końcem na czoło tabeli wskoczył Vettel, który przejechał Yeongam z czasem 1:38,208s – ponad 0,6s szybciej niż Raikkonen. Fina pokonali także Jenson Button i Mark Webber. Pierwszym zawodnikiem z tak zwanych starych ekip, który założył supermiękkie opony, był Pastor Maldonado. Williamsy nie były zbyt szybkie podczas Q1 – Wenezuelczyk był 12, a Senna znajdował się w strefie spadkowej mając czas gorszy niż obaj kierowcy Caterhama.

Walka o awans do Q2 była bardzo zacięta. Zawodnicy Williamsa dobrze wykorzystali supermiękkie opony i uciekli ze strefy spadkowej, podobnie zawodnicy Saubera i Toro Rosso kilka chwil później. Także Schumacher korzystał z tej mieszanki opon, co pozwoliło mu uniknąć wypadnięcia z czasówki, co na 18 miejsce ponownie zepchnęło Sennę. Niewiele brakowało, a Lewis Hamilton pożegnałby się z kwalifikacjami już na tym etapie – kierowca McLarena był siedemnasty.

Ostatecznie do Q2 nie awansowali: Karthikeyan, który nie uzyskał czasu okrążenia, de la Rosa, Glock, Pic, Kovalainen, Pietrow i Senna.

Q2

Jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy Saubera, którzy praktycznie od razu opuścili swoje garaże. Pierwszy czas podczas tej sesji ustanowił Perez, jednak 1:38,981 było wynikiem gorszym niż ten wykręcony przez Meksykanina podczas Q1.

Na dziewięć minut przed końcem Fernando Alonso, jako pierwszy zawodnik podczas tego weekendu, zszedł poniżej minuty i 38 sekund, jednak kilka chwil później Vettel znalazł się na czele tabeli. Za plecami mistrzów świata znaleźli się ich koledzy zespołowi – Webber i Massa. Lewis Hamilton wskoczył na trzecie miejsce na około 8 minut przed końcem sesji. Button był dopiero ósmy.

Przed ostatnią rundą przejazdów na granicy awansu znajdowali się Raikkonen i Kobayashi. Na dalszych miejscach plasowali się m.in. di Resta, Rosberg i Perez. Na poprawę czasu okrążenia nie zdecydował się tylko Sebastian Vettel. Czasy w walce o dziesiąte miejsce zmieniały się praktycznie jak w kalejdoskopie, zwłaszcza, że w ostatnim sektorze powiewała żółta flaga po tym jak Daniel Ricciardo zatrzymał swój bolid. Hulkenberg, Rosberg i Raikkonen poprawili swoje rezultaty i zapewnili sobie awans do Q3. Ta sztuka nie udała się natomiast Kobayashiemu i Buttonowi.

Ostatecznie do Q3 nie awansowali: Vergne, Ricciardo, Maldonado, di Resta, Koabayashi, Perez i Button.

Q3

Zawodnicy nie zwlekali z wyjazdem na tor i tuż po zgaśnięciu czerwonego światła z garażu wyjechali wszyscy zawodnicy. Jako pierwszy mierzone okrążenie przejechał Felipe Massa. Brazylijczyk wykręcił 1:38,010s, jednak nie długo cieszył się pierwszym miejscem, gdyż zaraz potem pokonali go Webber, Alonso i Vettel, który miał ponad 0,3s przewagi. Piąty był Hamilton, przed Raikkonenem i Grosjeanem. Zawodnicy Mercedesa i Hulkenberg zdecydowali się anulować swoje okrążenia i nie ustanowili czasu.

Na drugą serię przejazdów ponownie wyjechali wszyscy kierowcy. Niewiele brakowało, aby kwalifikacje Schumachera i Hamiltona zakończyły się jeszcze w pit lane – Niemiec został wypuszczony tuż przed nos Anglika i Hamilton musiał ratować się dość karkołomnym manewrem.

Mark Webber po rekordzie w drugim sektorze wykręcił 1:37,242s i przeskoczył przed Sebastiana Vettela, który zepsuł pierwszy sektor. Lewis Hamilton przeskoczył przed Fernando Alonso, za którym znalazł się Kimi Raikkonen. Dalej Massa, Grosjean i Hulkenberg. Czołową dziesiątkę zamknęły Mercedesy, pomimo rekordu Nico Rosberga w pierwszym sektorze.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Korei

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,1m/s
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
m3nel23, 13.10.2012 12:37[!]
@marla

No może trochę przesadzilem z tym, że odstawał, lecz okrążenie Lewisa bardzo mnie podbudowało. Szczerze mówiąc nie spodziewał sie po Q2, że w Q3 straci tak niewiele do PP. Co do Jensa to spokojnie mógł wejść do Q3, gdyby nie ta żółta flaga i jak sam mówił stracił kilka dziesiątych przez to zamieszanie.
Challenger, 13.10.2012 13:02[!]
IceMan11 ja to wiem jakgo jego fan od poczatku, ale Kochanski i Borowczyk chyba nie:P Ciagle slysze jakies cmokania.
Stawka bardzo sie wyrownala, na takich torach jak ten wszystko moze miec znaczenie. Szkoda tylko ze pirelli przewiduje 1 pitstop. Najlepsze czasy byly jak byly 2-3 pitstopy i tankowanie, te akcje z urwanymi wezami, palacymi sie bolidami ehh ciagle za tym tesknie:D
Prophet, 13.10.2012 13:25[!]
Szkoda, że Alonso nie poprawił się w drugim przejeździe w Q3... Myślę, że mogła być pierwsza linia jak nie od razu PP. No ale gdyby, gdyby ;)

Wyjściowa pozycja nie jest najgorsza, chociaż lepiej jakby startował z czystej strony toru. W wyścigu myślę będzie prezentował tempo lepsze od reszty - zawsze ma tempo parę dziesiątych lepsze w wyścigu niż w kwalifikacjach (w porównaniu do konkurentów), więc te parę dziesiątych może obrócić go w najszybszy samochód :) Oby! I jeszcze odpadnięcie Vettela i jest miodzio :D
marios76, 13.10.2012 14:36[!]
@f1-mod Chyba sobie jaja robisz kolego;) Lubię Marka- brawo! Ale nie ma takiej opcji, żeby dojechał przed Vettelem. Chyba, że palec będzie miał problem, awarię itp. Team nie pozwoli :/ Może na koniec sezonu go przepuszczą :D
@Prophet Przyznam, masz fantazję... ;)
@m3nel23 Odpisałeś Marli :
No może trochę przesadzilem
Usuń "trochę" i się zapomni;)
Szkoda Buttona, ale jutro awans do top5 niemal pewny!
Pozytywnie Massa:)
MairJ23, 13.10.2012 19:28[!]
Button powiedzial ze i tak popelnil blad wczesniej - locked up , i zgubil moze .2 w sektorze z zolta flaga wiec i tak bylo zle. Zdarza sie. Jutro jest wyscig.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca