F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.02.2019

Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19

Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem

Haas przeprowadził shakedown bolidu VF-19

Ferrari zastosowało matowe malowanie, aby zredukować masę bolidu

Rob Smedley został konsultantem technicznym Formula One Group

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

14.02.2019

McLaren zaprezentował bolid MCL34

Pierwsze zdjęcia bolidu Alfy Romeo wyciekły do internetu

Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki

Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Webber na pole position przed GP Korei

Opis przebiegu kwalifikacji na torze Yeongam.
Paweł Zając, 13 października 2012, wyświetlenia: 5354<< | lista | T- | T+ | >>
Mark Webber najszybciej pokonał jedno okrążenie toru Yeongam i Grand Prix Korei rozpocznie z pierwszego pola startowego. Czołową trójkę uzupełnili Sebastian Vettel i Lewis Hamilton.

Rywalizacja była niezwykle zacięta i rozstrzygnęła się dopiero podczas ostatniej rundy przejazdów. Przez większość czasu wydawało się, że Fernando Alonso spróbuje powalczyć o najwyższe lokaty, jednak Hiszpan ostatecznie zajął czwarte miejsce.

Na wcześniejszych etapach czasówki nie zabrakło niespodzianek. Saubery nie powtórzyły świetnej formy z Japonii i nie mogły myśleć o czołowej dziesiątce, podobnie jak Jenson Button, który jutro ustawi swojego McLarena na jedenastym polu.

Q1

Heikki Kovalainen praktycznie od razu wyjechał na tor, jednak inni kierowcy nie śpieszyli się zbytnio z wyjazdem i dołączyli do Fina dopiero po około trzech minutach. Pierwszym czasem zawodnika Caterhama było 1:42,028s, które zostało pobite praktycznie od razu kiedy inni pojawili się na torze.

Na półmetku sesji na czele znajdował się Kimi Raikkonen z wynikiem 1:38,887s, za jego plecami znaleźli się Massa, Rosberg, Alonso i di Resta. Czasów nie odnotowali jeszcze Jenson Button, kierowcy Red Bulla i Karthikeyan, który miał małą przygodę związaną z wypadem poza tor. Zawodnik McLarena ustanowił swój czas około 30 sekund później i od razu wskoczył na trzecie miejsce ze stratą 0,4s do Raikkonena.

7 minut przed końcem na czoło tabeli wskoczył Vettel, który przejechał Yeongam z czasem 1:38,208s – ponad 0,6s szybciej niż Raikkonen. Fina pokonali także Jenson Button i Mark Webber. Pierwszym zawodnikiem z tak zwanych starych ekip, który założył supermiękkie opony, był Pastor Maldonado. Williamsy nie były zbyt szybkie podczas Q1 – Wenezuelczyk był 12, a Senna znajdował się w strefie spadkowej mając czas gorszy niż obaj kierowcy Caterhama.

Walka o awans do Q2 była bardzo zacięta. Zawodnicy Williamsa dobrze wykorzystali supermiękkie opony i uciekli ze strefy spadkowej, podobnie zawodnicy Saubera i Toro Rosso kilka chwil później. Także Schumacher korzystał z tej mieszanki opon, co pozwoliło mu uniknąć wypadnięcia z czasówki, co na 18 miejsce ponownie zepchnęło Sennę. Niewiele brakowało, a Lewis Hamilton pożegnałby się z kwalifikacjami już na tym etapie – kierowca McLarena był siedemnasty.

Ostatecznie do Q2 nie awansowali: Karthikeyan, który nie uzyskał czasu okrążenia, de la Rosa, Glock, Pic, Kovalainen, Pietrow i Senna.

Q2

Jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy Saubera, którzy praktycznie od razu opuścili swoje garaże. Pierwszy czas podczas tej sesji ustanowił Perez, jednak 1:38,981 było wynikiem gorszym niż ten wykręcony przez Meksykanina podczas Q1.

Na dziewięć minut przed końcem Fernando Alonso, jako pierwszy zawodnik podczas tego weekendu, zszedł poniżej minuty i 38 sekund, jednak kilka chwil później Vettel znalazł się na czele tabeli. Za plecami mistrzów świata znaleźli się ich koledzy zespołowi – Webber i Massa. Lewis Hamilton wskoczył na trzecie miejsce na około 8 minut przed końcem sesji. Button był dopiero ósmy.

Przed ostatnią rundą przejazdów na granicy awansu znajdowali się Raikkonen i Kobayashi. Na dalszych miejscach plasowali się m.in. di Resta, Rosberg i Perez. Na poprawę czasu okrążenia nie zdecydował się tylko Sebastian Vettel. Czasy w walce o dziesiąte miejsce zmieniały się praktycznie jak w kalejdoskopie, zwłaszcza, że w ostatnim sektorze powiewała żółta flaga po tym jak Daniel Ricciardo zatrzymał swój bolid. Hulkenberg, Rosberg i Raikkonen poprawili swoje rezultaty i zapewnili sobie awans do Q3. Ta sztuka nie udała się natomiast Kobayashiemu i Buttonowi.

Ostatecznie do Q3 nie awansowali: Vergne, Ricciardo, Maldonado, di Resta, Koabayashi, Perez i Button.

Q3

Zawodnicy nie zwlekali z wyjazdem na tor i tuż po zgaśnięciu czerwonego światła z garażu wyjechali wszyscy zawodnicy. Jako pierwszy mierzone okrążenie przejechał Felipe Massa. Brazylijczyk wykręcił 1:38,010s, jednak nie długo cieszył się pierwszym miejscem, gdyż zaraz potem pokonali go Webber, Alonso i Vettel, który miał ponad 0,3s przewagi. Piąty był Hamilton, przed Raikkonenem i Grosjeanem. Zawodnicy Mercedesa i Hulkenberg zdecydowali się anulować swoje okrążenia i nie ustanowili czasu.

Na drugą serię przejazdów ponownie wyjechali wszyscy kierowcy. Niewiele brakowało, aby kwalifikacje Schumachera i Hamiltona zakończyły się jeszcze w pit lane – Niemiec został wypuszczony tuż przed nos Anglika i Hamilton musiał ratować się dość karkołomnym manewrem.

Mark Webber po rekordzie w drugim sektorze wykręcił 1:37,242s i przeskoczył przed Sebastiana Vettela, który zepsuł pierwszy sektor. Lewis Hamilton przeskoczył przed Fernando Alonso, za którym znalazł się Kimi Raikkonen. Dalej Massa, Grosjean i Hulkenberg. Czołową dziesiątkę zamknęły Mercedesy, pomimo rekordu Nico Rosberga w pierwszym sektorze.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Korei

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,1m/s
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
m3nel23, 13.10.2012 12:37[!]
@marla

No może trochę przesadzilem z tym, że odstawał, lecz okrążenie Lewisa bardzo mnie podbudowało. Szczerze mówiąc nie spodziewał sie po Q2, że w Q3 straci tak niewiele do PP. Co do Jensa to spokojnie mógł wejść do Q3, gdyby nie ta żółta flaga i jak sam mówił stracił kilka dziesiątych przez to zamieszanie.
Challenger, 13.10.2012 13:02[!]
IceMan11 ja to wiem jakgo jego fan od poczatku, ale Kochanski i Borowczyk chyba nie:P Ciagle slysze jakies cmokania.
Stawka bardzo sie wyrownala, na takich torach jak ten wszystko moze miec znaczenie. Szkoda tylko ze pirelli przewiduje 1 pitstop. Najlepsze czasy byly jak byly 2-3 pitstopy i tankowanie, te akcje z urwanymi wezami, palacymi sie bolidami ehh ciagle za tym tesknie:D
Prophet, 13.10.2012 13:25[!]
Szkoda, że Alonso nie poprawił się w drugim przejeździe w Q3... Myślę, że mogła być pierwsza linia jak nie od razu PP. No ale gdyby, gdyby ;)

Wyjściowa pozycja nie jest najgorsza, chociaż lepiej jakby startował z czystej strony toru. W wyścigu myślę będzie prezentował tempo lepsze od reszty - zawsze ma tempo parę dziesiątych lepsze w wyścigu niż w kwalifikacjach (w porównaniu do konkurentów), więc te parę dziesiątych może obrócić go w najszybszy samochód :) Oby! I jeszcze odpadnięcie Vettela i jest miodzio :D
marios76, 13.10.2012 14:36[!]
@f1-mod Chyba sobie jaja robisz kolego;) Lubię Marka- brawo! Ale nie ma takiej opcji, żeby dojechał przed Vettelem. Chyba, że palec będzie miał problem, awarię itp. Team nie pozwoli :/ Może na koniec sezonu go przepuszczą :D
@Prophet Przyznam, masz fantazję... ;)
@m3nel23 Odpisałeś Marli :
No może trochę przesadzilem
Usuń "trochę" i się zapomni;)
Szkoda Buttona, ale jutro awans do top5 niemal pewny!
Pozytywnie Massa:)
MairJ23, 13.10.2012 19:28[!]
Button powiedzial ze i tak popelnil blad wczesniej - locked up , i zgubil moze .2 w sektorze z zolta flaga wiec i tak bylo zle. Zdarza sie. Jutro jest wyscig.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca