F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

David Coulthard kończy sportową karierę

Szkot postanowił resztę swojego czasu poświęcić rodzinie i biznesowi.
Dawid Pytel, 18 października 2012, wyświetlenia: 5268<< | lista | T- | T+ | >>
David Coulthard zakończy sportową karierę w ten weekend, wraz z zakończeniem sezonu DTM na torze Hockenheim.

41-letni Szkot, którego kariera obejmuje 13 zwycięstw w wyścigach Formuły 1 dla zespołów McLaren i Williams, oraz starty w DTM od 2010 roku, chce przeznaczyć swój czas na innego rodzaju działalności.

„Najbliższy weekend będzie ostatnim wyścigiem na tym poziomie” – powiedział Coulthard. „Teraz mam zamiar skoncentrować się na rozwoju biznesów poza torem, jak również poświęcić więcej czasu rodzinie. Chciałbym podziękować Norbertowi Haugowi i Mercedesowi za danie mi tej możliwości, a także sponsorom, którzy pozwolili, by logo Fundacji Wings for Life, która pomaga podnieść świadomość i zebrać środki na badania nad uszkodzeniami rdzenia kręgowego, pojawiło się na samochodzie”.

Coulthard swój debiut w wyścigach zaliczył w roku 1989 ścigając się w Formule Ford 1600, wygrywając zarówno mistrzostwa Wielkiej Brytanii i inauguracyjną nagrodę dla obiecującego młodego kierowcy, fundowaną przez zespół McLaren, serwis Autosport i Brytyjskie Stowarzyszenie Kierowców Wyścigowych – test za kierownicą McLarena MP4-5B. Wygrane w Formule Vauxhall Lotus i F3, włączając w to prestiżowe wyścigi Master i Makau, umożliwiły testy Coultharda z zespołem Williams.

Śmierć Ayrtona Senny dała Szkotowi szansę poprowadzenia zwycięskiego bolidu, zaś pierwsze wygrana w F1 przypadła na GP Portugalii w roku 1995. Przenosiny do McLarena w sezonie 1996 były katalizatorem, dzięki któremu David wygrał 12 wyścigów i został vice-mistrzem świata w roku 2001.

Jeżdżąc dla Red Bulla Coulthard był w stanie zapewnić austriackiej ekipie pierwsze w historii podium, jak również zakończył tutaj swoją karierę w Formule 1 po wyścigu w Brazylii w 2008, mając na swoim koncie 246 startów w F1. Liczba ta została poprawiona jedynie przez czterech kierowców. Po odejściu z F1, Coulthard łączył swoje obowiązki komentatora stacji BBC ze startami w serii DTM, jak również pełnił rolę ambasadora w firmie AMG i Red Bullu. Dwie ostatnie funckje Szkot będzie pełnił dalej.

Vice-prezydent działu Mercedesa odpowiedzialnego za sporty motorowe, Norbert Haug, powiedział: „David jest naszym pierwszym zwycięzcą w nowej erze, zaś wygrana 9 marca 1997 roku zapewnia mu miejsce w naszej motosportowej historii. David ścigał się z sukcesami dla nas i dla naszego partnera, McLarena, podczas dziewięciu lat spędzonych z nami, a dzisiaj wciąż jest jednym z najpopularniejszych kierowców wyścigowych na świecie. Jego zaangażowanie w DTM było dobre zarówno dla niego samego, jak i dla mistrzostw. Ma umiejętności potrzebne na torze, jest elokwentny i analityczny pełniąc rolę komentatora i ambasadora marki AMG. Był popularnym członkiem rodziny Mercedesa przez 15 lat i takim pozostanie po wycofaniu się z aktywnego ścigania. Skrót, który najlepiej oddaje fakt wycofania się Davida z wyścigów brzmi tak samo jak to, co chciałbym powiedzieć mu w imieniu wszystkich osób: DD, co tym razem oznacza Dziękujemy, David.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.10.2017  Coulthard: Bottas musi wierzyć, że potrafi zniwelować stratę do Hamiltona
21.02.2017  Coulthard: Red Bull dysponuje dwoma bardzo mocnymi kierowcami
06.11.2015  Coulthard zaniepokojony drogą awansu kierowców do F1
21.02.2015  Coulthard: Vettel musi w tym sezonie pokonać Raikkonena
11.02.2015  Briatore: Alonso nie rozstał się z Ferrari w atmosferze konfliktu
Tagi:
Coulthard D.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
marios76, 19.10.2012 13:32[!]
@IceMan11 Patrząc na Wasze wpisy tych najlepszych bez tytułu brakuje mi nazwiska ... Alesi. Wiem, tylko jedno zwycięstwo, ale sam oglądałem więcej wyścigów niż ręka ma palców, na których wcale nie najszybszy bolid dosłownie mu się rozsypywał... Skoro jest na liście Berger... to był moment w którym francuz był zdecydowanie skuteczniejszy.
Wracając do Dawida- jak sam mówił odszedł JEDEN sezon za wcześnie, i tego szkoda, bo mógł poprawić zwycięskie statystyki.
@Yurek - podziwiam twój obiektywizm- Cyt. "Ile z nich wygrał w szybkich lub megaszybkich Williamsach i McLarenach?" moja odpowiedź nieco sarkastyczna: Mniej więcej tyle, ile razy MUSIAŁ zrobić miejsce lub ustąpić Hillowi, czy częściej Hakkinenowi za sprawą spektakularnych TO ;)
Simi, 19.10.2012 14:34[!]
@Yurek
Z całym szacunkiem dla aktualnego mistrza, ale wygrana w 2008 była też troszkę łutem szczęścia. Ale odstawmy to na bok, nie zamierzam na ten temat się rozpisywać.

Owszem, Coulthard nie jest najlepszym kierowcą bez tytułu - tego nie napisałem. Ale był dobry. Nie megadobry. Ale dobry. Miał mocne występy. Dlatego ja postrzegam go jako jednego z najlepszych kierowców, ktorzy nigdy nie byli MŚ.
Kamikadze2000, 19.10.2012 15:18[!]
@marios76 - odszedł przede wszystkim dlatego, gdyż i tak zastąpiłby go Vettel. ;)
Yurek, 19.10.2012 22:26[!]
Cytat marios76 :
Mniej więcej tyle, ile razy MUSIAŁ zrobić miejsce lub ustąpić Hillowi, czy częściej Hakkinenowi za sprawą spektakularnych TO

Przesadzasz i świetnie o tym wiesz. Mam też nadzieję, że świetnie wiesz, że mimo najlepszego samochodu w 1998 Coulthard nie był w stanie nawiązać walki z Schumacherem, i że świetnie wiesz, że Brytyjczycy rozdmuchują Australię '98 do granic możliwości.
Cytat Simi :
Ale był dobry. Nie megadobry. Ale dobry. Miał mocne występy.

Z tym się zgodzę. Wiesz, nie uważałem nigdy, że Coulthard był na poziomie Lavaggiego.
marios76, 21.10.2012 20:34[!]
@Yurek Mi się po statystykach latać nie chce, ale sprawdź ile razy przyjechał tuż za Miką np. W sezonie co najmniej kilka razy z różnicą na mecie kilku sekund, bądź kilku dziesiątych sekundy! No k...a równi byli co do setnej części sekundy na okrążeniu! Widziałem na żywo, więc wiem o czym piszę! Jak miał walczyć z Schumacherem, jak z Miką nie mógł, bo mu punkty oddawał? Daj spokój, był no 2 w Mc Larenie i równości tam nie było. Lubiłem obu tych kierowców, jeździli na podobnym poziomie, ale to Mika był nieco lepszy. Szkoda trochę Dawida, że odszedł bez tytułu, a Mika ma dwa. Choć w innych sezonach był od niego lepszy, to jednak nie mistrzowskich.
Cyt: "1998 Coulthard nie był w stanie nawiązać walki z Schumacherem" O czym piszesz? Sezon to 16 wyścigów, Coulthard w 8 przyjechał na metę przed Michaelem...!? Że bez walki? No tu się zgodzę, bo mu kilka razy po prostu odjechał i walki nie było:D (odwrotnie też, ale nijak się to ma do tego, co napisałeś)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca