F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

09.01.2019

Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent

Ocon: Racing Point zniweluje stratę do czołowej trójki

Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019

Sirotkin zostanie drugim kierowcą rozwojowym Ferrari?

Sauber zaprezentuje nowy bolid 14 lutego?

08.01.2019

Laurent Mekies faworytem do objęcia posady dyrektora technicznego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Abu Zabi: McLaren ponownie przed Red Bullem

Tym razem jednak Vettel miał problemy z hamulcami.
Dawid Hojczyk, 3 listopada 2012, wyświetlenia: 5597<< | lista | T- | T+ | >>
Sobotni trening na nowoczesnym torze w Abu Zabi rozpoczął się przy świecącym słońcu, którego kierowcy niestety nie mogą oczekiwać w trakcie czasówki, zwłaszcza w dalszej jej części. Tradycyjnie, kierowcy wyjechali na okrążenia instalacyjne, po czym schowali się w swoich garażach, aby wnieść ostatnie poprawki przed pierwszą walką z czasem.

Jako pierwszy do walki z czasem ruszył borykający się w piątek z problemami Kamui Kobayashi. Rezultat Japończyka na pierwszym okrążeniu – 1:49,193 – daleki od wczorajszych rekordów. Zaraz po Kobayashim, na torze pojawili się inni kierowcy i po 15 minutach trwania sesji, na torze Yas Marina panował już znaczny ruch.

Kobayashi krótko cieszył się pierwszą lokatą – bardzo szybko został zepchnięty przez Kimiego Raikkonena, który pobił rezultat kierowcy Saubera o sekundę. Chwilę potem, na czele znajdowały się dwa Lotusy – Grosjean znalazł się za Finem. W boksach długo pozostawali reprezentanci Red Bulla, Force India, Jenson Button oraz Fernando Alonso – po 20 minutach trwania sesji wciąż przebywali w garażach.

Już na pierwszym okrążeniu pomiarowym świetne tempo zaprezentował Lewis Hamilton – Brytyjczyk przebił rekordowe wyniki Lotusów, a na następnym kółku Lewis uzyskał czas z innej ligi – kierowca McLarena pojechał ponad sekundę szybciej od drugiego Pastora Maldonado.

Dopiero w połowie sesji na tor wyjechali Alonso, Button i Webber – ich śladem nie poszedł Vettel, który pół godziny przed końcem jazd wciąż przebywał w swoim garażu. Kiedy Hamilton notował kolejne rekordy, Alonso było stać jedynie na czasy pod koniec pierwszej dziesiątki – o 14:35 czasu lokalnego, obu kierowców dzieliło 1,8s. Hiszpanowi udało się wskoczyć na 3 pozycję, ale zredukowana strata do Hamiltona i tak była bardzo wysoka – 1,4s.

W dolnej części tabeli, Kovalainen przed Pietrowem, Glockiem, de la Rosą, Pic'iem i Karthikeyanem. 20 minut przed zakończeniem sesji bez czasu pozostawał Sebastian Vettel. Grosjean i Senna jako pierwsi założyli miękkie opony – Francuz dzięki opcjonalnemu ogumieniu wskoczył na 3 miejsce, Senna na 10.

15 minut przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę, większość kierowców zjechała do boksów, przygotowując się do wyjazdów na miękkiej mieszance – ten fragment treningu zawsze jest zapowiedzią tego, czego możemy oczekiwać w trakcie kwalifikacji. Na torze pojawili się wszyscy kierowcy, łącznie z Vettelem, w bolidzie którego mechanicy walczyli z awarią hamulców.
Tradycyjnie, przejazdy na miękkiej mieszance przyniosły wiele przetasowań w stawce – Webber wskoczył na trzecie miejsce, Hamilton poprawił jeszcze swój rezultat, Alonso błądził w okolicach 10 miejsca, a Sebastian Vettel na swoim jedynym przejeździe wykręcił trzeci czas – za McLarenami, a przed Webberem.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:42,130--18
2.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:42,4960,3660,36617
3.1Sebastian VettelRed Bull RB81:42,6140,4840,1187
4.2Mark WebberRed Bull RB81:42,7430,6130,12918
5.12Nico HulkenbergForce India VJM051:42,7500,6200,00719
6.10Romain GrosjeanLotus E201:43,0150,8850,26518
7.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:43,0640,9340,04919
8.5Fernando AlonsoFerrari F20121:43,1331,0030,06915
9.9Kimi RaikkonenLotus E201:43,1841,0540,05122
10.11Paul di RestaForce India VJM051:43,3381,2080,15419
11.6Felipe MassaFerrari F20121:43,4801,3500,14217
12.15Sergio PerezSauber C311:43,5711,4410,09120
13.8Nico RosbergMercedes F1 W031:43,5931,4630,02220
14.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:43,6351,5050,04219
15.14Kamui KobayashiSauber C311:44,0101,8800,37522
16.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:44,0251,8950,01518
17.19Bruno SennaWilliams FW341:44,0711,9410,04619
18.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:44,1492,0190,07819
19.20Heikki KovalainenCaterham CT011:45,3013,1711,15222
20.24Timo GlockMarussia MR011:45,8793,7490,57819
21.25Charles PicMarussia MR011:46,0363,9060,15719
22.21Witalij PietrowCaterham CT011:46,2614,1310,22522
23.22Pedro de la RosaHRT F1121:47,1805,0500,91920
24.23Narain KarthikeyanHRT F1121:47,0324,902-22
107% najlepszego czasu: 1:49,279


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Yas Marina
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Reyon, 03.11.2012 12:08[!]
Przewaga na pośrednich wygląda całkiem sympatycznie ale jak to znów sfrajerzą to się zdenerwuje.
Karol24, 03.11.2012 12:13[!]
@Reyon Znając ich to na 1 stincie na miękkich stracą tyle, że potem już nie nadrobią.
Angulo, 03.11.2012 12:16[!]
Dlatego powinni jechac na 2 pit-stopy: miękkie-średnie-średnie.
marios76, 03.11.2012 12:18[!]
Vettel miał problemy bo bimetale z hamulców musieli wymontować??
Lukas, 03.11.2012 12:22[!]
@Angulo 2 stopy odpadają przy pitlane długości panamericany...
Karol24, 03.11.2012 12:28[!]
@Lukas Zużycia opon jest jeszcze mniejsze niż w Indiach. Dlatego 1 stop. Ale McLaren może np zrobić tylko 20 na miękkich i 35 na pośrednich. Na tym mogą wyjść na swoje.
Angulo, 03.11.2012 12:29[!]
@Lukas Niekoniecznie. Czas pit-stopu wraz z przejazdem przez aleje to około 20 sekund, powiedzmy, że w tunelu straci sie jeszcze około pięciu, więc wychodzi 25s na cały wyjazd, a biorąc pod uwagę, że inni kierowcy też stracą jakiś czas na dojechanie do T3 to strategia dwóch postojów ma sens, tym bardziej, że McLaren jest na średnich mega szybki, a dodaj do tego jeszcze przewagę świeższych opon.
katinka, 03.11.2012 12:30[!]
Hamilton Lewis... i mogło byc tak pieknie. Za to Nico Hulkenberg jakiegos kopa chyba dostał, aż szkoda, że to nie On bedzie w McLarenie, tylko w niepewnym formy Sauberze.
Kamikadze2000, 03.11.2012 12:47[!]
@katinka - spokojnie... to kandydat nr 2 do Ferrari. :)
marios76, 03.11.2012 12:49[!]
@katinka Moim zdaniem Sauber ma całkiem całkiem formę przez sezon, ale nie do końca potrafią ją wykorzystać. To raczej sytuacja Force India wydaje się, że robi się niepewna. Hulkenberg raczej wielkiego wyboru nie miał- nie jest kierowcą rozdającym karty, a tylko Hamilton zwolnił miejsce w topowym zespole. Pereza niestety nie ubiegł- i tym razem Checo był szybszy;) Ale podsumowując, obaj na tych zmianach mogą zyskać- i Nico i Sergio:)
Simi, 03.11.2012 13:23[!]
@katinka
Też żałuję. Gdyby Lewis był na miejscu Alonso i walczył ramię w ramię z Vettelem, byłyby duże szanse na drugi tytuł Hamiltona. McLaren przez cały sezon miał niezły bolid, którym Lewis mógł pewnie prowadzić w tabeli. Ale co chwila były jakieś kłopoty. Czy to błędy zespołu, czy to awarie, czy to niewykorzystanie potencjału drzemiącego w maszynie. Gdyby przez cały rok dobrze pracowali, może mielibyśmy już mistrza świata, a walka toczyłaby się o wicemistrzostwo? Któż to przewidzi?

Co do Hulka - w Sauberze może się pokazać z dobrej strony, a w 2014 może mieć szansę na angaż do Ferrari, więc może wyjść dobrze na tych zmianach.
agentwrogiegoukladu, 03.11.2012 13:27[!]
Cytat marios76 :
Vettel miał problemy bo bimetale z hamulców musieli wymontować??

o tym samym myślałem - zgodnie ze starą prawdą - złodziej najgłośniej krzyczy "łapać złodzieja"? ;)
marios76, 03.11.2012 15:11[!]
Marko do Seby- "Wybacz, ale te hamulce jednak nielegalne, trochę cię spowolnimy:/"
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca