F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.02.2019

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (13:00)

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1

Alfa Romeo przedstawiła bolid C38

Haas oficjalnie pokazał konstrukcję VF-19

Red Bull zaprezentował wyścigowe malowanie RB15

17.02.2019

Ferrari SF90 zadebiutowało na torze

Kwiat: O tym, czy dojrzałem powiedzą moje występy na torze

Gasly: Verstappen jest prawdopodobnie największym talentem w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Toyota przedstawia oficjalnie bolid TF106

Prezentacja odbyła się we francuskiej fabryce Toyoty w Valenciennes.
Marek Roczniak, 14 stycznia 2006, zmieniony 23.01.2006 17:18, wyświetlenia: 1233<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Panasonic Toyota Racing zaprezentował dzisiaj oficjalnie swój nowy bolid TF106. Prezentacja odbyła się we francuskiej fabryce Toyoty w Valenciennes, gdzie powstaje najczęściej kupowany samochód japońskiego koncernu – Toyota Yaris.

TF106 został ukończony jeszcze w listopadzie zeszłego roku, zaliczając pierwszą jazdę próbną 29 listopada na hiszpańskim torze Catalunya. Tym samym Toyota jako pierwsza rozpoczęła testy swojego nowego auta, decydując się na nieco inne podejście do sezonu 2006 w stosunku do swoich rywali. Polega ono na płynnym przechodzeniu pomiędzy kolejnymi modelami, bez wprowadzania zupełnie nowego samochodu na początku roku. Dzięki temu zaledwie sześć tygodni po ostatnim wyścigu sezonu 2005, w którym Ralf Schumacher finiszował w TF105B na podium, zespół miał już gotową ewolucję tego auta.

Mike Gascoyne, dyrektor techniczny ds. bolidu, wyjaśnia: „Regularnie unowocześniamy więcej głównych elementów. Takie rozwiązanie czasami może być trudne do zrealizowania, ale za to pozwala nam mieć pewność, że przeznaczamy zasoby na rozwijanie tych obszarów, które powodują zwiększenie szybkości samochodu, a nie na przeprojektowywanie wszystkich elementów tylko dlatego, że tak powinno się robić. W konsekwencji zdecydowaliśmy się na proces stałej ewolucji i stąd płynne przejście od TF105 do TF105B i wczesne ukończenie TF106”.

Proces ten będzie oczywiście cały czas kontynuowany i już zaplanowane zostało wprowadzenie modelu TF106B, który – jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem – powinien zadebiutować w siódmym wyścigu sezonu 2006, Grand Prix Monako. Wczesne ukończenie TF106 miało umożliwić zespołowi jak najszybsze poznanie zarówno nowego silnika V8, jak i opon Bridgestone (do tej pory bolidy japońskiej stajni jeździły na oponach Michelin) już jako całości ostatecznego pakietu, a nie w połączeniu z przejściowym bolidem z 2005 roku.

Luca Marmorini, dyrektor techniczny ds. silnika: „W związku z przejściem z V10 na V8 w sezonie 2006, możliwość przetestowania całego pakietu TF106 już w okresie listopada i grudnia okazała się niezwykle korzystna. Czekając do stycznia, mielibyśmy potem zbyt mało czasu na reakcję i zmianę głównych elementów przed pierwszym wyścigiem sezonu. Byliśmy w stanie potwierdzić informacje uzyskane podczas testów na dynamometrach i generalnie lepiej wykorzystaliśmy dostępny czas. Wszyscy kierowcy udzielili pozytywnych informacji na temat osiągów i wytrzymałości, tak więc od razu nabraliśmy pewności, że dysponujemy gotowym do użycia w wyścigu pakietem, nawet jeśli proces rozwojowy nigdy nie zatrzymuje się w miejscu”.

O ile główna część TF106 w pierwszym wyścigu w Bahrajnie 12 marca 2006 roku będzie taka sama jak podczas pierwszych testów w listopadzie 2005 roku, o tyle samochód ten będzie wyposażony w nowy pakiet aerodynamiczny i ulepszone zawieszenie. Części, które wymagają dosłownie tylko przymocowania, zostaną wprowadzone jak najbliżej pierwszego wyścigu. „Powodem, dla którego wszyscy zwlekają z ukończeniem samochodu do ostatniego momentu, jest uzyskanie jak najwięcej czasu na pracę w tunelu aerodynamicznym nad rozwojem aerodynamiki”, mówi Gascoyne. „Nasza filozofia polega na pogodzeniu obydwu światów poprzez wypuszczenie pakietu aero na Bahrajn jak najpóźniej się da, wydłużenie czasu na rozwój i testy wytrzymałościowe mechanicznego pakietu, jednocześnie dbając o to, aby czas na rozwój aerodynamiki był jak najlepiej wykorzystany. Nawet gdybyśmy ukończyli nowy samochód w styczniu, nadal nie bylibyśmy w stanie zawrzeć w nim tego, czego nauczylibyśmy się z testów opon Bridgestone w listopadzie. Teraz możemy się skupić na opracowaniu TF106B, mając na uwadze wszystko to, czego nauczyliśmy się podczas testów”.

Po pięciu wizytach na podium wywalczonych w sezonie 2005 przez Ralfa Schumachera i Jarno Trullego, Toyota stawia sobie jeszcze wyżej poprzeczkę w nowym sezonie, licząc na odniesienie pierwszego zwycięstwa w wyścigach Formuły 1. „To zupełnie naturalne, że wkraczając w sezon 2006 stawiamy sobie za cel najwyższy stopień podium”, mówi szef zespołu, Tsutomu Tomita. „Staramy się z całych sił, ale zdajemy sobie oczywiście sprawę z tego, jak trudnym sportem jest Formuła 1 i jakie wyzwania czekają w sezonie 2006. Trudno przewidzieć, jak samochód wypadnie na tle konkurencji, zwłaszcza biorąc pod uwagę zmiany w 2006 roku: nowy silnik V8, nowe opony Bridgestone i zmieniony format kwalifikacji. Mając to na uwadze chcemy być w tym roku najlepszym zespołem na oponach Bridgestone”.

Zarówno Ralfa, jak i Jarno czeka drugi rok startów z zespołem. Obaj są zachwyceni z obecnego tempa rozwoju i z tego, że poprzez możliwość wypróbowania wcześnie TF106, mogli przyczynić się do jego rozwoju jeszcze przed nowym rokiem. „Mamy nadzieję, że zapewni nam to przewagę w tym roku”, mówi Jarno Trulli. „Nie możemy powiedzieć, że będziemy najlepsi, ale z pewnością będziemy dobrze przygotowani z nowym samochodem jeśli chodzi o liczbę przejechanych kilometrów i doświadczenie. Staraliśmy się rozwiązać wszystkie problemy i przygotować do pierwszego wyścigu. Teraz wiedzie nam się całkiem nieźle i jest to przyjemne uczucie, choć czeka nas jeszcze dużo pracy zarówno przed, jak i po pierwszym wyścigu. Jestem dobrej myśli i pewny siebie”.

„To dopiero początki, ale nowy samochód wydał mi się naprawdę dobry”, mówi Ralf Schumacher. „Oczywiście moc jest mniejsza (inżynierowie Toyoty szacują ją na około 740 KM w stosunku do osiąganych 900 KM w sezonie 2005 z silnikiem V10 przyp. red.), ale to nadal całkiem niezły silnik z przyjemnym momentem obrotowym. Jestem także zadowolony z nowych opon Bridgestone, ale czeka nas jeszcze pełny program przedsezonowych testów i prac rozwojowych w celu poprawy osiągów całego pakietu. Harmonogram jest napięty, z mnóstwem pracy do wykonania przed pierwszym wyścigiem, ale tu możemy właśnie sporo zyskać dzięki temu, że samochód był gotowy tak wcześnie. Nauczyliśmy się tego w zeszłym roku i zobaczyliśmy, jakie to przynosi korzyści. Pomogło nam to w pierwszych kilku wyścigach i będziemy się starali to powtórzyć”.

Przy okazji prezentacji nowego bolidu, Toyota poinformowała dzisiaj także o zacieśnieniu współpracy z Intelem. Na TF106 pojawi się nowe logo amerykańskiego producenta układów scalonych, a zespół będzie korzystał w bardzo wydajnych serwerów opartych na procesorach Itanium 2 do przeprowadzania wszelkich obliczeń i symulacji.

Zobacz także:
»  Dane techniczne bolidu TF106
»  Informacje o nowym aucie sprzed pierwszych testów
»  Zdjęcia z dzisiejszej prezentacji

Źródło: Toyota-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.06.2018  Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans
14.06.2018  Ekipa Alonso z prowizorycznym pole position do wyścigu Le Mans
04.06.2018  Alonso uzyskał najlepszy czas w testach przed 24h wyścigiem Le Mans
26.05.2018  Raikkonen powróci do startów w WRC?
05.05.2018  Toyota #8 odniosła zwycięstwo w wyścigu WEC na torze Spa
Tagi:
Toyota
Prezentacje

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
McMerol, 14.01.2006 17:54[!]
no i się zaczyna karuzela z prezentacjami bolidów do nowego sezonu.
Adriannn, 14.01.2006 20:22[!]
Ciekawe czy będą tak dobrzy jak w tym sezonie.
Leon, 14.01.2006 21:39[!]
Wydaje mi się , że w sezonie 2006 wskoczą na podium konstruktorów , tylko ciekawe czyim kosztem ?
sex pistols, 14.01.2006 22:15[!]
Moc: dochodząca do 740 KM ;(
Witek, 14.01.2006 22:40[!]
McLarena, Leon!!!!!! ;-)
Witek, 14.01.2006 23:13[!]
Żartowałem, nie zabijajcie mnie za to, Fani McLarena...
W, 14.01.2006 23:16[!]
Eee... Witek...
To nie jest głupie. Niech sobie będą na pudle konstruktorów nawet kosztem McLarena, ale niech któryś z jego kierowców zdobędzie tytuł indywidualnie. :-)
SorakF1, 14.01.2006 23:17[!]
Będziesz żył Witek, chociaz mi się naraziłeś!
SorakF1, 14.01.2006 23:19[!]
W-->> Twój tok myślenia mi się podoba!!!
kuba_new, 15.01.2006 00:14[!]
no coz kiedys moze dotra do 1L i po 12 zaworow na cylinder
to dopiero beda carty :)
a opony beda od debicy :(((
Pit, 15.01.2006 10:31[!]
Przed sezonem zapowiadają jak to będzie fantastycznie, a zdobycze punktowe jak zawsze czyli tak sobie. A swoją drogą zespół z takim budżetem i takimi wynikami już dawno bym rozgonił. Szczególnie jednego z kierowców zwykły średniak, rzemieślnik w F1, z gażą największej gwiazdy, jakby był wielokrotnym mistrzem świata.
Adriannn, 15.01.2006 10:52[!]
Witek--> To co piszesz jest prawdą która mam nadzieję że się niespełni! Wolał bym żeby staneli na podium kosztem Ferrari.
McMerol, 16.01.2006 09:11[!]
dzisiaj prezentacja BMW Sauber ciekawie czy Kubica też tam się załapie
McLuke, 17.01.2006 19:50[!]
No Witek ...masz szczęscie... ale ja myśle że Toyota w tym roku zepchnie z podium konstruktorów... Ferrari! wybaczcie mi fani czeronych bolidów...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca