F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Brazylii: Hamilton najszybszy również w drugim treningu

Brytyjczyk prezentował dziś bardzo mocne tempo.
Łukasz Godula, 23 listopada 2012, wyświetlenia: 7112<< | lista | T- | T+ | >>
Druga sesja przyniosła nam niesamowity upał na Interlagos. 33 stopnie w powietrzu i 48 nawierzchni dawały zawodnikom ciekawe zadanie z ustawieniami bolidu. Dodatkowo do każdego w pitlane należy decyzja, czy zaryzykować deszczowymi ustawieniami, które mogą okazać się niesamowicie przydatne w niedzielę.

Na początku treningu jeszcze nikt się tym nie kłopotał i stawka ochoczo wyjechała na okrążenia instalacyjne. Martin Whitmarsh chwilę przed sesją stwierdził, że zastosują typowy system przygotowań, czyli porównanie twardych i średnich opon, a później przejazd kwalifikacyjny i jeden z pełnym bakiem.

Pierwszy przejazd powodował częste przetasowania na czele tabeli. Po 20 minutach znajdował się tam Massa z wynikiem 1:15,473. Jednak po chwili pobili go Vettel, Alonso i Hamilton i to Niemiec teraz przewodził. Vettel utrzymał niewielką przewagę po pierwszych przejazdach i legitymował się rezultatem 1:15,226.

Po 30 minutach na torze ciągle nie było śladu po HRT, a kierowcy nawet nie pojawili się w garażu. Reszta zawodników przekazała swoje uwagi inżynierom, a ci wprowadzili wymagane poprawki w ustawieniach, po czym niemal wszyscy powrócili na tor, by je sprawdzić. Na pewno zadziałały one w bolidzie Alonso, który poprawił czas Vettela o niecałą 0,1 sekundy.

Na pośredniej mieszance w końcu pojawił się Romain Grosjean i wskoczył od razu na drugą pozycję, ze stratą 0,032s do czasu Alonso. Póki co największym problemem dla zawodników było blokowanie kół, które nagminnie zdarzało się praktycznie każdemu. Tymczasem z garażu wyjechało HRT co zapowiadało, że de la Rosa oraz Karthikeyan jednak przejadą nieco okrążeń.

Grosjean poprawił się na kolejnych kółkach i zszedł poniżej granicy 1:15 z wynikiem 1:14,994. Taki stan utrzymywał się do momentu, w którym inni również wyjechali na średniej mieszance i uwolnili Grosjeana z roli prowadzącego. Wyróżnił się tutaj Hamilton wykręcając czas 1:14,026, który był o ponad pół sekundy lepszy od drugiego Massy.

Nawet Vettel nie był w stanie pobić czasu Hamiltona, aczkolwiek Niemiec anulował swoje drugie szybkie kółko. Był to też ostatni przejazd z niskim ładunkiem paliwa, po czym kierowcy zabrali się za symulacje tempa wyścigowego. Na 20 minut przed końcem sesji w drugim sektorze zatrzymał się Charles Pic, gdyż jego bolid odmówił dalszej jazdy.

Wszelkie dzisiejsze symulacje mogą być bardzo zwodnicze przy predykcji dalszych wydarzeń w ten weekend, gdyż wszystkie prognozy ostrzegają o bardzo możliwym deszczu jutro, a w niedzielę praktycznie pewnych opadach. Z pewnością zapewni nam to niemałe emocje podczas ostatecznej walki o mistrzostwo świata. Zapraszamy was do wspólnego śledzenia dalszych zmagań zawodników!

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:14,026--35
2.1Sebastian VettelRed Bull RB81:14,3000,2740,27440
3.2Mark WebberRed Bull RB81:14,5230,4970,22337
4.6Felipe MassaFerrari F20121:14,5530,5270,03037
5.5Fernando AlonsoFerrari F20121:14,5920,5660,03937
6.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:14,6540,6280,06236
7.8Nico RosbergMercedes F1 W031:14,6690,6430,01540
8.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:14,8630,8370,19440
9.10Romain GrosjeanLotus E201:14,9940,9680,13137
10.11Paul di RestaForce India VJM051:15,1291,1030,13539
11.12Nico HulkenbergForce India VJM051:15,1311,1050,00240
12.9Kimi RaikkonenLotus E201:15,3711,3450,24039
13.19Bruno SennaWilliams FW341:15,4321,4060,06145
14.15Sergio PerezSauber C311:15,5421,5160,11035
15.14Kamui KobayashiSauber C311:15,8391,8130,29743
16.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:15,9021,8760,06339
17.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:15,9531,9270,05147
18.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:16,0482,0220,09540
19.21Witalij PietrowCaterham CT011:16,1262,1000,07839
20.20Heikki KovalainenCaterham CT011:16,6552,6290,52942
21.22Pedro de la RosaHRT F1121:17,2443,2180,58915
22.24Timo GlockMarussia MR011:17,6753,6490,43141
23.25Charles PicMarussia MR011:18,1274,1010,45231
24.23Narain KarthikeyanHRT F1121:18,1394,1130,01215
107% najlepszego czasu: 1:19,208


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 11%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Interlagos
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
francorchamps, 23.11.2012 18:36[!]
Po co Hamilton przechodzi do tego Mercedesa jeśli nie dla kasy?
Czy ktos mi to logicznie wytłumaczy?
matinson, 23.11.2012 18:45[!]
To samo mi się nasunęło jak zobaczyłem wyniki tych dwóch treningów. Czemu on odchodzi z McLarena?
Simi, 23.11.2012 18:49[!]
Bo potrzebuje nowych wyzwań, nowych ludzi. Atmosfera się pogorszyła i koniec. Też uważam, że troszeczkę pocierpi, ale oby nie za długo. A zawsze może przyjść jakaś niespodzianka.
SilverX, 23.11.2012 18:51[!]
Jak można nie rozumieć decyzji Hamiltona? A co to niby ten McLaren? Jakiś team z kosmosu czy co?
IceMan11, 23.11.2012 18:53[!]
Czyli dla mnie nic nowego. Już tydzień temu wiedziałem, że McLaren będzie nieco z przodu. Na razie różnice nie są duże, więc mam nadzieję, że to jednak Seba zdobędzie PP.
katinka, 23.11.2012 18:58[!]
@Simi, no myslę, że dokładnie tak jak mówisz jest z Lewisem, nowe wyzwania, zmiana otoczenia. Czasem chyba w życiu dla niektórych ludzi, kierowców jest coś ważniejszego nawet od mega szybkiego bolidu, ale na pewno nie jest to kasa.
bufcik, 23.11.2012 19:00[!]
Spoko, spoko razem z Lewisem do Mercedesa przechodzą też wykresy telemetrii z McLarena :)
+AS+, 23.11.2012 19:11[!]
Tytul wydaje sie byc przesadzony - trzeba liczyc tylko na deszcz, moze dziewczynce sie nie uda.
kurcjusz, 23.11.2012 19:18[!]
Jak to dlaczego przechodzi ? Bylo o tym dosc szczegolowo i glosno. Nie chodzi o sama kase. Chodzi o zapisy w umowie wiazace kierowce ze stajnia. Nieodpowiadaly one kierowcy, ktory pomimo checi zmian nie mogl sie dogadac w tym temacie z pracodawca. W zwiazku z tym zmienia go. Nie widze w tym nic nadzwyczajnego i jak sam Mclaren powiedzial, nie chodzi tu o kase bo ta propozycje finansowa jaka dostal od Mercedesa oni wyrownali, probujac naklonic Hamiltona do pozostania. On jest bardzo dobrym kierowca, wie ze moze dyktowac warunki w zwiazku z tym. Jednak McLaren myslal inaczej. Przeliczyl sie i mysle ze sa tym przerazeni i oniemiali decyzja kierowcy. Hamilton dobrze zrobil. Zaproponowal cos i nie dostal zgody wiec mowi nara. Kazde jego obecne zwyciestwo i swietna jazda sa jak szpilka wbijana w McLarena ktory pewnie teraz po cichu pluje sobie w brode. A Hamilton? Moze bedzie w gorszym zespole ale juz wiadomo co soba reprezentuje i kariera stoi przed nim otworem : )
windulek, 23.11.2012 19:28[!]
@kurcjusz - flaszka dla Ciebie :)
michal132, 23.11.2012 19:32[!]
haahha HRT jak ciśnie chcą się pokazać czy co :D
ahn, 23.11.2012 19:48[!]
Co do nowych zespołów, to pamiętam taką wypowiedź kogoś z trójki nowych przed sezonem 2010 (to był chyba Caterham ale głowy nie dam): "Zdobycie pierwszych punktów z pewnością będzie bardzo emocjonalnym momentem". Ciekawe ile osób przewidziało, że cała trójka dalej będzie miała okrągłe zero przed ostatnim wyścigiem w trzecim sezonie. Ja nie, byłem raczej pewny że komuś się uda wcześniej przeczołgać choćby cudem na 10 miejsce w jakimś wyścigu ;)
Viewer, 23.11.2012 19:48[!]
33 stopnie, Wow. Te treningi moga byc w kwestii opon jednym wielkim niepowodzeniem :) Bo w niedziele pada, a w kwalifikacjach moze padac.
Challenger, 23.11.2012 20:53[!]
Patrząc na przekrój całego sezonu, wydaje mi się, że właśnie to Lewis powinien zdobyć tytuł. Gdyby nie fatalna passa tej konstrukcji zwanej Mclaren to wygrałby bezsprzecznie. Drugi pewnie byłby Alonso gdyby nie siła wyższa w postaci wypadków

No cóż, dla mnie dzisiejsze treningi nijak maja się do jutra bo jeśli ma padać to może się różnie dziać i na pewno będzie ciekawie.
iceneon, 23.11.2012 21:08[!]
Proponuje autorowi newsa dokladnie przeczytac tekst i poprawic literowki.
Post do usuniecia.
nygga, 23.11.2012 21:55[!]
może jeszcze zostać użyty strategiczny manewr... Massy ;-)
bo znany nam jest strategiczny manewr piquet'a jr.'a

@Challenger
za rok się okaże ile wart jest kierowca o inicjałach LH
możliwości bolidu Merca znamy...
michu_tarnow, 23.11.2012 23:38[!]
@nygga widząc możliwości bolidu Mercedesa śmiem twierdzić, że dużo wcześniej porzucili rozwój tegorocznego bolidu, przekładając siły na przyszłoroczny projekt. Lewis na pewno sprawi, że merc zaliczy w przyszłym roku duży progres i w "walce zespołowej" zmiażdży Rosberga. I tego mu życzę :)
LH85, 23.11.2012 23:55[!]
@michu_tarnow To że zmiażdzy Rosberga jest niemal pewne. Mam nadzieje że Lewis dobrze zrobił wybierając Mercedesa :)
Simi, 24.11.2012 09:09[!]
@michu_tarnow @LH85
A pamiętacie jak było z "miażdżeniem" Buttona? Wszyscy mówili, że Jenson wchodzi do paszczy lwa, a tymczasem sytuacja była zgoła inna. Dlatego nie można chyba skreślać Nico już na wstępie, bo jest dobrym kierowcą. Oczywiście, nie mam złudzeń co o tego, kto będzie liderem, ale Rosberg miał zbyt mało szans w czołowych bolidach. Co mogłoby się stać gdyby zamiast Heikkiego, to właśnie on przeszedł do McL?
jordan23, 24.11.2012 10:19[!]
Szkoda Alonso, ferrari nie dało rady z bolidem i po zawodach. oj szkoda , obym się mylił.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca