F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Brazylii: Button najszybszy przed kwalifikacjami

Brytyjczyk o włos wyprzedził Vettela.
Dawid Hojczyk, 24 listopada 2012, wyświetlenia: 5606<< | lista | T- | T+ | >>
Zgodnie z nie najlepszymi zapowiedziami meteorologicznymi, słońce opuściło obiekt Interlagos, jednakże aura nie zabrała kierowcom możliwości na jazdę po suchym torze, pozwalając tym samym na dobre przygotowanie się do popołudniowej sesji kwalifikacyjnej, ostatniej w sezonie 2012.

Tradycyjnie, po okrążeniach wyjazdowych, kierowcy ponownie pojawili się w swoich garażach, a ich mechanicy wzięli się za wprowadzanie poprawek przed pierwszymi pomiarowymi przejazdami. Jako pierwsi, walkę z czasem podjęli kierowcy Mercedesa. Tor od początku dnia zdawał się mieć lepszą przyczepność niż podczas piątkowych sesji, co potwierdzały czasy okrążeń reprezentantów stajni z Brackley. W komunikacie radiowym, przyznał to także Jenson Button.

Pierwsze 10 minut na torze upłynęło bez większych emocji, ponieważ po torze jeździło tylko trzech zawodników – kierowcy Mercedesa oraz Kobayashi. Po 10 minutach, na torze rozpoczął się spory ruch. Wraz z pojawieniem się większej ilości kierowców na torze, wzrósł także poziom emocji – bardzo szybko posłuszeństwa odmówił silnik Renault w bolidzie Kimiego Raikkonena.

Po 15 minutach, najlepszym czasem legitymował się Jenson Button – 1:14,419. Brytyjczyk, chwilę potem jako pierwszy podczas tego weekendu zszedł poniżej 1:14,000 – czas Buttona to 1:13,917, uzyskany na twardej mieszance opon. Bardzo długo w boksach pozostawali kierowcy Ferrari, którzy opuścili pitlane dopiero po upływie 25 minut.

Kierowcy Ferrari po pierwszych okrążeniach pomiarowych wskoczyli na 9 i 10 miejsce – Massa przed Alonso. Najszybsze okrążenie pierwszego stintu dało Massie 4 lokatę ze stratą niespełna 0,2s do Jensona Buttona. Gorzej szło Alonso – Hiszpan tracił po pierwszym wyjeździe pół sekundy do kierowcy McLarena.

W dolnej części tabeli tradycyjnie: Caterham przed Marussią i HRT. Witalij Pietrow prezentował bardzo dobre tempo i przez całą sesję deptał po piętach kierowcom stajni Toro Rosso, którzy kolejny raz nie mieli szans na nawiązanie walki o punktowane miejsca.

Do niebezpiecznej sytuacji doszło na wyjściu czternastego zakrętu: Bruno Senna zahaczył pobocze i stracił panowanie nad bolidem, w efekcie wjechał pod koła pędzącego Michaela Schumachera, ale na szczęście Niemiec uniknął kolizji z bolidem Williamsa. Po tym incydencie, Senna szybko pojawił się w alei serwisowej.

W czołówce było bardzo ciasno – dziewiąty Maldonado tracił do Buttona jedynie 0,5s. Na 15 minut przed końcem, na torze zapanowała cisza, a w bolidach zakładano opcjonalne opony, w celu symulacji okrążeń kwalifikacyjnych. W samej końcówce doszło do kilku przetasowań w czołówce – Button umocnił się na pierwszym miejscu, a za jego plecami uplasowali się Vettel, Webber, Hamilton i Grosjean. Z dobrej strony pokazali się kierowcy Force India – szósta i siódma lokata. Daleko Ferrari – Alonso ósmy, a Massa dziesiąty.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Jenson ButtonMcLaren MP4-271:13,188--22
2.1Sebastian VettelRed Bull RB81:13,2450,0570,05721
3.2Mark WebberRed Bull RB81:13,3850,1970,14025
4.4Lewis HamiltonMcLaren MP4-271:13,3890,2010,00417
5.10Romain GrosjeanLotus E201:13,4200,2320,03124
6.11Paul di RestaForce India VJM051:13,4860,2980,06621
7.12Nico HulkenbergForce India VJM051:13,6020,4140,11622
8.5Fernando AlonsoFerrari F20121:13,6910,5030,08915
9.18Pastor MaldonadoWilliams FW341:13,7000,5120,00920
10.6Felipe MassaFerrari F20121:13,7120,5240,01217
11.19Bruno SennaWilliams FW341:13,9480,7600,23620
12.8Nico RosbergMercedes F1 W031:14,1260,9380,17825
13.15Sergio PerezSauber C311:14,1901,0020,06426
14.14Kamui KobayashiSauber C311:14,1921,0040,00221
15.7Michael SchumacherMercedes F1 W031:14,3471,1590,15524
16.16Daniel RicciardoToro Rosso STR71:14,6871,4990,34021
17.17Jean-Eric VergneToro Rosso STR71:15,1081,9200,42119
18.21Witalij PietrowCaterham CT011:15,1591,9710,05122
19.20Heikki KovalainenCaterham CT011:15,7072,5190,54821
20.24Timo GlockMarussia MR011:15,7632,5750,05624
21.25Charles PicMarussia MR011:16,0592,8710,29621
22.22Pedro de la RosaHRT F1121:16,1983,0100,13915
23.23Narain KarthikeyanHRT F1121:16,7933,6050,59517
24.9Kimi RaikkonenLotus E20---3
107% najlepszego czasu: 1:18,311


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 2,8 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Interlagos
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
francorchamps, 24.11.2012 15:07[!]
Przed Weekendem byłem pewny że RedBulle w S2 bedą robić conajmniej po 0,2s przewagi nad resztą, tymczasem McLaren uczepił się ich jak rzep :)

Bardzo żałuję że Hamilton miał ogólnie pechowy sezon bo mniemam, że mielibyśmy detronizację Vettelcia i WIELKIE MISTRZOWSKIE pożegnanie Lewisa z Mckiem :(
AlbertoArmstrong, 24.11.2012 15:08[!]
@francorchamps Chyba mistrzowskie pozostanie, a nie pożegnanie :).
francorchamps, 24.11.2012 15:10[!]
up@

Myślisz że zostałby?
Viewer, 24.11.2012 15:12[!]
Ciekawi mnie, kto jechal na ustawieniach full suchych, a kto kombinowal cos pod deszcz.
Mcle w formie. Stawiam PP ktoregos z nich.
AlbertoArmstrong, 24.11.2012 15:12[!]
@francorchamps Zdecydowanie, bo zdobywałby punkty, czyli nie miałby awarii.
+AS+, 24.11.2012 15:19[!]
Albo to Petrov nauczyl sie jezdzic, albo to Kovalainen stracil tempo (to sie powtarza od kilku GP)
krisow, 24.11.2012 15:28[!]
Hamilton zdecydowanie byłby pierwszy. Policzcie tylko punkty gdyby kończył wyścigi na pozycjach z kwalifikacji. Po prostu niezawodność bolidu plus kilka razy błędy zespołu w boksach :(
Dante, 24.11.2012 15:50[!]
@krisow - Uwielbiam jak ktoś gdyba... A gdyby Caterham zrobił lepszy samochód to zdetronizowałBY w tym roku Red Bulla. :)

Zastanawiająca jest ta awaria w bolidzie Kimiego - czy walnął sam silnik który dadzą radę wymienić na inną sprawną jednostkę czy może popsuło się coś jeszcze. Jeżeli okaże się, że mają tylko dość mocno używany silnik, to jutro może być loteria. :)
ROOK, 24.11.2012 15:50[!]
@krisow:
    MSZ nie jest słuszne takie gdybanie – w McLarenie wystrugali swój wózek na absolutnym limicie, a nawet troszkę go przekroczyli. Nic dziwnego, że są bardzo szybcy, ale i jednocześnie trapią ich awarie.

    Nb.: Dokładnie na tej samej zasadzie dziwują się komentatorzy Polsatu: zachwycają się szybkim tempem zmian opon i zarazem dziwią się fatalnym wpadkom, tymczasem jedno jest skutkiem drugiego: gdy się człowiek śpieszy, to się diabeł cieszy.


    BTW: ZNA KTOŚ RADAROWĄ PROGNOZĘ OPADÓW NA QUAL?
Kazik, 24.11.2012 16:11[!]
A mnie dziwi,że w opisie tej sesji nie ma ani jednego słowa o tym,że kupa dymu poszła z silnika Raikkonena. Chyba,że ja nie dowidzę już ....a opis sesji jest rzetelny i dlatego Kimi jest na 24 miejscu co przecież jest normalne (?)
Pumba, 24.11.2012 16:18[!]
@Kazik 3 akapit ostatnie zdanie :)
IceMan11, 24.11.2012 16:25[!]
Hamilton odjedzie w Q3 dość sporo. Stawiam na jakieś 0.250 i wzwyż. Z kolei RBR traci w S3 i to dosyć sporo. Stawiam Hamiltona na PP ze sporą przewagą (jak na obecne różnice w Brazylii).

Lekko kropi. Szkoda, że w kwalifikacjach, bo zapewne przerwą i będziemy czekać jak te głupki...
Kazik, 24.11.2012 16:38[!]
@Pumba , aaa sorry,..faktycznie już nie dowidzę..
Kamikadze2000, 24.11.2012 16:56[!]
@francorchamps - przyczynił się do tych awarii jazdą bez szacunku dla skrzyni i silnika. ;] Ludzie - awaria to nie pech! To część rywalizacji! ;]

@ROOK - no właśnie - jedyny trafny komentarz. Ale dla niektórych awaria to pech. ;]
MPOWER, 24.11.2012 16:59[!]
Lotus podpisał kontrakt z Coca- Colą (Burn) i już mamy płomienny bolid Lotusa :P Silnik Raikkonena poszedł się ...ć
Żeby nie było powtórki sezonu 2005 w sezonie 2013 ;/

Najważniejsze, że bez kary bo zamontują mu starszą używaną jednostkę
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca