F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Hamilton na pole position przed GP Brazylii

Opis przebiegu kwalifikacji na torze Interlagos.
Dawid Hojczyk, 24 listopada 2012, wyświetlenia: 6215<< | lista | T- | T+ | >>
Lewis Hamilton potwierdził świetne tempo z treningów i przed jutrzejszym wyścigiem ustawi swojego McLarena na pierwszym polu startowym. Czołową trójkę uzupełnili Jenson Button i Mark Webber.

Oczekiwany przez wszystkich deszcz pojawił się przed kwalifikacjami, więc tylko podczas Q1 tor był mokry. Nie zabrakło także niespodzianek. Romain Grosjean był dopiero osiemnasty, a Michael Schumacher na pożegnanie z F1 ustawi się na czternastym polu.

Główni pretendenci do tytułu nie zachwycili podczas dzisiejszej czasówki. Vettel uzyskał dopiero czwarty rezultat, a Fernando Alonso ponownie był gorszy od Felipe Massy i zajął zaledwie ósme miejsce.

Q1

Długo oczekiwany przez cały weekend deszcz, dał o sobie znać przed rozpoczęciem kwalifikacji. Na początku sesji oszczędził kierowców, choć od samego startu czasówki nad torem wisiały chmury, z których mogło popadać. Od razu, na torze pojawiły się najwolniejsze bolidy – dwójka Caterhama, para Marussi oraz HRT – cała szóstka wyjechała na slickach, nie spodziewając się, że w trzecim sektorze mogą napotkać na mokrą nawierzchnię.

Do wymienionej wcześniej szóstki, szybko dołączyli kierowcy środka stawki, jednakże obiekt Interlagos był na tyle mokry, że niemożliwe było wydobycie wszystkiego z gładkich opon Pirelli. Po upływie 5 minut, pierwszym czasem legitymował się Kamui Kobayashi – 1:22,415.

Zawodnicy używający przejściowych opon nie potrafili jechać tempem kierowców, w bolidach których założone były opony przeznaczone do jazdy po suchym torze. Pierwsza połowa Q1 dawała prowadzenie Pastorowi Maldonado, ale wówczas bez czasu okrążenia wciąż pozostawali kierowcy Red Bulla, McLarena, Ferrari, Lotusa oraz Mercedesa.

Pod koniec, co chwilę dochodziło do zmian na prowadzeniu, gdyż z sekundy na sekundę poprawiały się warunki na torze. W końcówce sesji doszło do kolizji Grosjeana i de la Rosy – przez ten incydent Francuz stracił przednie skrzydło. Po wymianie uszkodzonego elementu kierowca Lotusa wskoczył na 17 miejsce, ale po tym jak swoje szybkie okrążenie przejechał Daniel Ricciardo, Romain Grosjean wypadł z czołowej siedemnastki. Q1 padło łupem Hamiltona – za Anglikiem uplasowali się Senna, Button i Hulkenberg.

Do Q2 nie awansowali: Grosjean, Pietrow, Kovalainen, Glock, Pic, Karthikeyan i de la Rosa

Q2

Kierowcy postanowili nie tracić czasu i większość z nich od razu pojawiła się na torze – każdy na miękkich oponach. Pierwszym kierowcą, który przejechał okrążenie pomiarowe w trakcie Q2 był Jean-Eric Vergne, ale chwilę potem spadł kilka miejsc niżej, ponieważ okrążenia jego rywali okazały się sporo szybsze.

Szybko na czoło stawki wskoczył Fernando Alonso z czasem 1:14,631, jednakże Hiszpan był wtedy jedynym kierowcą z czołówki, który miał na koncie przejechane pomiarowe okrążenie. Za plecami Alonso plasowali się: Massa, Hulkenberg, Senna i Rosberg. Reprezentanci Red Bulla i McLarena opuścili swoje garaże dopiero po 8 minutach trwania drugiego segmentu czasówki.

Hamilton już na pierwszym okrążeniu pomiarowym pobił wynik Alonso o blisko sekundę. Odpowiedź Vettela była natychmiastowa – Niemiec poprawił czas Hamiltona o kolejne 0,2s. Okrążenia czołówki sprawiły, iż poza dziesiątką znaleźli się: Schumacher, Perez, Ricciardo, Senna, Kobayashi i Vergne.

W samej końcówce, Massie udało się wskoczyć na 10 miejsce, wyrzucając z niej di Restę. Sztuka awansu nie powiodła się Schumacherowi, który zakończył rywalizację na 14 miejscu. Na ostatnich, premiowanych awansem pozycjach znaleźli się reprezentanci Ferrari – Alonso przed Massą.

Do Q3 nie awansowali: di Resta, Senna, Perez, Schumacher, Kobayashi, Ricciardo i Vergne.

Q3

Nico Rosberg jako pierwszy zdecydował się na rozpoczęcie walki o pole position – reprezentant Mercedesa bardzo szybko wyjechał z garażu na używanych, pośrednich oponach. Niedługo później na torze pojawili się także pozostali kierowcy – jedynie Maldonado, Hulkenberg i Raikkonen postanowili spędzić więcej czasu w boksach.

Już na początku, rewelacyjnym czasem popisał się Hamilton, którym zamknął wszelkie marzenia Alonso o zdobyciu pole position. Czas kierowcy McLarena – 1:12,850. Niewiele wolniej pojechał Button. Znacznie wolniej pojechał Sebastian Vettel, który stracił przeszło sekundę do liderującego Hamiltona.

Na dobrą, czwartą lokatę wskoczył Nico Hulkenberg, rozdzielił on Webbera i Massę. Niewiele wolniej pojechał Kimi Raikkonen – tempo Fina dało mu szósty czas, przed Fernando Alonso. Znakomitym wynikiem popisał się Mark Webber, który pobił Hamiltona o ćwierć sekundy. Jak się okazało, rezultat Webbera nie wystarczył na start z pierwszej linii, z której wystartują Hamilton i Button. Druga linia dla Webbera i Vettela. Dalej uplasowali się: Massa, Maldonado, Hulkenberg, Alonso, Raikkonen i Rosberg.

•  Wyniki kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Brazylii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,6m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Viewer, 24.11.2012 19:20[!]
Vettel i Alonso sa ustawieni bardziej na deszcz moim zdaniem, dlatego tak slabe wyniki. Pytanie, kto na ile i kto bardziej.

Arcyciekawy start bedzie, jesli Webber nie zaspi, to obstawiam, ze skasuje sie z ktoryms Mclarenem (nie specjalnie, po prostu takie mam przeczucie).

Jedyna szansa Alonso to DNF Vettela. Tyle w temacie mistrzowskim.
MPOWER, 24.11.2012 19:24[!]
Cytat Viewer :
Jedyna szansa Alonso to DNF Vettela. Tyle w temacie mistrzowskim.

Bez urazy ale jedyna opcja marud z tego forum to DNF Alonso :) I koniec marudzenia ;]
marrcus, 24.11.2012 19:44[!]
DNF Alonso na starcie byłoby miłe.
Jeszcze tylu kierowców nie żegnało sie z fomulą co tera. Schumacher odchodzi, Senna, Kobayashi, Kovalainen wylatują i może HRT.
Simi, 24.11.2012 20:09[!]
@Jacobss
O, ty się jeszcze do mnie odzywasz?! Miło wiedzieć ;)

@michu_tarnow
Powiem Ci coś - jestem fanem Alonso zawziętym jak cholera. Nie lubię Vettela jak diabli. Ale nie kibicuję tak jak Ty... ;)

@MPOWER
Po prostu Kimi znów dał dupy w qualu. I tyle.
MPOWER, 24.11.2012 20:12[!]
@Simi
No właśnie wyjazd na jedno szybkie kółko mnie bardziej zastanawia niż danie dupy :) Alonso natiomiast jeździł i jeździł i też dał dupy. Czekam na wypowiedzi Lotusa, może coś więcej się dowiemy
Simi, 24.11.2012 20:20[!]
@MPOWER
Vettel nie ma raczej ustawienia na deszcz. W Q2 byl szybki, ale Q3 położył zupełnie, stąd "tylko" P4.
A Alonso nie jest kierowcą kwalifikacyjnym. On najlepiej jeździ w wyścigu. Na pojedynczym kółku Hamilton i ewentualnie Vettel są od niego szybsi.
MPOWER, 24.11.2012 20:25[!]
@Simi
Wiem o tym :P Alonso to tak samo jak Raikkonen.
Napisałem, że czekam na wypowiedź Lotusa.
Alonso również ma na deszcz ustawienia.
Schumacher w wywiadzie dla BBC potwierdził że ma ustawienia na mokry tor.

Edit
@Simi
Kimi Raikkonen
Cytat :
Po awarii silnika nie mogłem wykonać żadnego przejazdu i przy różnych temperaturach ciężko było stwierdzić, jakie ustawienia będą najlepsze. Sądzę że wejście do Q3 po tych wszystkich problemach było dobrym wynikiem.

Czyli teraz wiadomo. Strata 3 treningu zrobiła swoje.....
Challenger, 24.11.2012 22:13[!]
Czytaj ze zrozumieniem i kontekstem. Lotus Raikkonena od poczatku weekendu ma problemy mechaniczne. Poza tym Kimi nigdy nie lubil Quali i tak jak Alonso woli wyscig.

Czy dal dupy? Dupy to znow dal Grosejan. Piszcie co chcecie ale koles kompletnie nie umie przewidziec tego co sie wydarzy na torze i nie wyciaga wnioskow z tego co sie aktualnie dzieje. Moze i byc szybszy od Vettela i Hamiltona razem wzietych ale bedzie zawsze gorszym kierowca jesli bedzie wdawal sie w takie akcje jak dzis. Czas dorosnac albo opuscic F1. Na torze trzeba myslec z co najmniej 2 wieksza predkoscia niz sie jedzie.
Kamikadze2000, 24.11.2012 22:19[!]
Nadal ma ktoś wątpliwości co do klasy MP4-27?? Niestety dla nich szybkość kosztem niezawodności. ;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca