F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA opublikowała listę startową na sezon 2013

Zabrakło na niej zespołu HRT.
Mateusz Szymkiewicz, 1 grudnia 2012, wyświetlenia: 6594<< | lista | T- | T+ | >>
FIA opublikowała oficjalną listę startową na sezon 2013, na której zabrakło ekipy HRT.

Na liście nie znalazło się kilku oficjalnie potwierdzonych przez zespoły kierowców, co może być spowodowane nieprzydzieleniem przez stajnie numerów startowych swoim kierowcom. Na liście wolne miejsca mają ekipy Lotus, Force India oraz Caterham.

Jednym z kierowców, którzy najprawdopodobniej utrzymają na przyszły rok swoją posadę jest Paul di Resta, reprezentujący Force India od dwóch sezonów. W zespole Marussia są dwa wolne miejsca, jednakże Timo Glock posiada z rosyjską stajnią kontrakt do końca 2014 roku, a jako jego przyszłorocznego partnera bardzo często wymienia się nazwisko Maxa Chiltona.

Potwierdzonymi kierowcami na sezon 2013, którzy nie pojawili się na liście startowej, są Nico Hulkenberg oraz Esteban Gutierrez, którzy zasilą szeregi Saubera, reprezentanci Toro Rosso – Jean-Eric Vergne i Daniel Ricciardo, a także Charles Pic, który na sezon 2013 przechodzi do Caterhama.

Lewis Hamilton, który na przyszły rok przechodzi z McLarena do Mercedesa, otrzymał dziesiąty numer startowy, a z kolei Sergio Perez, który zajmie miejsce Brytyjczyka w stajni z Woking, będzie się ścigał bolidem z numerem sześć.

 Logo Zespół Pierwszy kierowca Drugi kierowca   
 Red Bull
(Renault) 
1. Sebastian Vettel 2. Mark Webber   
 Ferrari
(Ferrari) 
3. Fernando Alonso 4. Felipe Massa   
 McLaren
(Mercedes) 
5. Jenson Button 6. Sergio Perez   
 Lotus
(Renault) 
7. Kimi Raikkonen 8. -   
 Mercedes GP
(Mercedes) 
9. Nico Rosberg 10. Lewis Hamilton   
 Sauber
(Ferrari) 
11. - 12. -   
 Force India
(Mercedes) 
14. - 15. -   
 Williams
(Renault) 
16. Pastor Maldonado 17. Valtteri Bottas   
 Toro Rosso
(Ferrari) 
18. - 19. -   
 Caterham
(Renault) 
20. - 21. -   
 Marussia
(Cosworth) 
22. - 23. -   

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.02.2019  FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1
13.02.2019  Kaski niektórych kierowców wciąż nie mają homologacji FIA
06.02.2019  FIA opublikowała oficjalną listę zgłoszeń F1 na sezon 2019
22.01.2019  FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
Tagi:
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal132, 01.12.2012 20:57[!]
i w ten oto sposób zamknęła się historia HRT :(( szkoda
cobra, 01.12.2012 21:13[!]
Moim zdaniem nie ma czego żałować. HRT praktycznie od samego początku do samego końca swojego istnienia sprawiało wrażenie teamu, dla którego największym osiągnięciem jest dowiezienie bolidów do linii mety (ach te radosne wypowiedzi kierowców po każdej zakończonej sesji bez poważnej usterki). Sorry, ale nawet będąc słabym trzeba mieć jakieś ambicje (patrz: Caterham).
ROOK, 01.12.2012 22:08[!]
Cytat michal132 :
i w ten oto sposób zamknęła się historia HRT
    Musiało być naprawdę źle, bo w mało którym sezonie zespoły tak mało inwestowały w rozwój na następny sezon. Cóż, kryzys ujawnia najsłabsze ogniwa…

    A w Mercedesie każdego roku lepszy kierowca dostaje gorszy numer startowy… :)
iceneon, 01.12.2012 22:35[!]
Będzie odrobinę ciekawiej w Q1.
michal132, 01.12.2012 22:55[!]
zmienią teraz w Q1 będzie odpadać 6
Michal13, 02.12.2012 07:55[!]
lepiej 5 i żeby byla 17 w Q2 to caterham lub marussia sie beda mogli zalapac chociaz watpie ale zobaczymy.
Adakar, 02.12.2012 08:05[!]
@Michal13
bedzie po staremu, tylko 2 mniej w Q1 będzie odpadać. Q2 i Q3 bez zmian
ari2k5, 02.12.2012 09:03[!]
@Adakar Mylisz się - 16 wchodzi do Q2 i 10 do Q3 - odpada po 6 samochodów na sesję.
Anderis, 02.12.2012 12:32[!]
Cytat cobra :
Moim zdaniem nie ma czego żałować.

A ja żałuję. Moim zdaniem optymalna liczba zespołów w stawce to 12 lub 13, niezależnie od tego jak słaby jest ogon stawki (w sumie HRT takie złe nie było, niezawodność mieli jako-taką i regułę 107% wyrabiali zawsze poza paroma wyjątkami).

W Q1 i Q2 będzie teraz odpadać po 6 zawodników. Liczba kierowców odpadających w Q1 zawsze była wyznaczana ze wzoru: (liczba wszystkich bolidów w stawce - 10)/2 niezależnie od tego, ile bolidów było na gridzie. Nie widzę powodów, dlaczego miałoby się to zmienić.
Kamikadze2000, 02.12.2012 15:42[!]
@ROOK - a kto miał dostać nr startowy?? Hamilton?? Zgodnie z zasadą nowy dostaje gorszy... ;)
adnowseb, 02.12.2012 16:58[!]
Cytat :
a kto miał dostać nr startowy?? Hamilton??

@Kamikadze2000
Coś pokręciłeś :) :))
Pozdro. (ale da się zrozumieć co miałeś na myśli)
@ROOK
Obyś się nie mylił ,bo śmiesznie by wyglądało gdyby Rosberg ''lał'' Hamiltona :)
ROOK, 02.12.2012 18:23[!]
@adnowseb:
Też mam taką nadzieję, ale kto tam ich wie? Przecież kolejną tradycją Mercedesa jest to, że samochód ustawiają wedle preferencji słabszego kierowcy, o czym chyba najlepiej mówią ich najlepsze pozycje w WDC. :)


A jeszcze co do HRT: była mowa o wstrzymywaniu wypłat – mam nadzieję, że nie porzucili swoich pracowników w Sao Paolo w Brazylii? :))
zefu, 03.12.2012 00:22[!]
Guzik nr 5 :)
Szyderca, 03.12.2012 11:31[!]
Jest 11 zespołów więc ostatni kierowca powinien mieć 22 a nie 23. Dla kogo zarezerwowany jest numer 13?
jpslotus72, 03.12.2012 11:43[!]
@Anderis
Cytat Anderis :
Moim zdaniem optymalna liczba zespołów w stawce to 12 lub 13, niezależnie od tego jak słaby jest ogon stawki
Jak dla mnie optymalna stawka składała się z 11 zespołów. Oczywiście, było bardzo "kolorowo", kiedy w dawniejszych czasach startowało wiele zespołów, niektóre wystawiały tylko jeden bolid, inne brały dział tylko w wybranych wyścigach (np. Team Gunston w RPA), trzeba było się było w ogóle zakwalifikować do wyścigu, bo zgłoszonych było więcej bolidów niż miejsc startowych (zresztą liczba pól startowych na różnych torach też była różna) itd. Ale to nie jest rozwiązanie na dzisiejsze czasy. Jeszcze niedawno stawka przez dłuższy czas składała się właśnie z 11 zespołów - i jak dla mnie, wystarczało emocjonującej walki na czele, w środku i z tyłu. Zwykle jedna ekipa trochę odstawała od reszty - można było jej kibicować, obserwując wysiłki w celu nadrobienia straty. Dla mnie nie jest to jakąś dodatkową wartością, ze odstają trzy zespoły zamiast jednego - jest tylko więcej dublowania i tym samym potencjalnego zamieszania (także w Q1). Patrząc na to, jak wyglądała sytuacja w sezonie 2009 i w trzech ostatnich - jeśli chodzi o dolną część stawki - to wolałbym już listę startową złożoną z 10 zespołów, niż z 12... A 11 to to chyba najlepszy kompromis.

A co do samego odejścia HRT - nie mam właściwie co komentować, bo ten zespół nie "kupił" mnie w żaden sposób w czasie tych trzech sezonów. Dlatego też nie odczuwam właściwie żadnych emocji, które by się z tym faktem wiązały - w formalny sposób przyjmuję to do wiadomości. Co do kierowców - de la Rosa ma już swoje lata, a Karthikeyan... szkoda słów.
Ambrozya, 03.12.2012 12:13[!]
@Szyderca, numeru 13 nigdy nie ma w stawce.
MPOWER, 04.12.2012 17:14[!]
Kimi nr 7 :)
A dlaczego w tabelce nie ma składu Saubera - Nico nr 11 a Esteban nr 12.??? STR - Ricciardo nr 19 Vergne 18 oraz Do tego Glock w Marussi 22 oraz Pic w Caterhamie nr 20 ?
Z tego co wiadomo, to oni raczej mają już na 100% zaklepane miejsce.
Wakaty tylko są - Lotus nr 8, dwa w FI nr 14 i 15, Caterham 21 i Marussia 23.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca