F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.02.2019

Ferrari SF90 zadebiutowało na torze

Kwiat: O tym, czy dojrzałem powiedzą moje występy na torze

Gasly: Verstappen jest prawdopodobnie największym talentem w F1

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

Williams nie wyjedzie w poniedziałek na tor w Barcelonie

16.02.2019

Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19

Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem

Haas przeprowadził shakedown bolidu VF-19

Ferrari zastosowało matowe malowanie, aby zredukować masę bolidu

Rob Smedley został konsultantem technicznym Formula One Group

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Zmarł Guido Forti, były szef ekipy F1

Włoch założył Forti Corse, które na krótko pojawiło się w Formule 1.
Paweł Zając, 12 stycznia 2013, wyświetlenia: 2477<< | lista | T- | T+ | >>
Guido Forti, były szef zespołu Forti Corse, zmarł w wieku 72 lat.

Włoch otworzył swoją firmę wspólnie z Paolo Guercim pod koniec lat siedemdziesiątych. Ekipa najpierw ścigała się we włoskiej Formule Ford, by później doprowadzić Franco Forino do tytułu włoskiej F3. Ten sukces udało się powtórzyć jeszcze trzy razy, a po tytuły sięgali Enrico Bertaggia, Emanuele Naspetti i Gianni Morbidelli.

W 1987 Forti weszło do Formuły 3000, w sumie udało im się wygrać dziewięć wyścigów przed podjęciem decyzji o wejściu do F1 w 1995 roku. Było to możliwe dzięki finansowemu wsparciu Pedro Diniza, jednak ani Brazylijczyk, ani jego partner zespołowy – Roberto Moreno, nie byli wstanie zdobyć chociaż jednego punktu w debiutanckim sezonie, gdyż Forti FG01 mocno odstawało od reszty stawki.

W kolejnym roku Diniz zdecydował się przenieść do Ligiera, co pozostawiło sporą lukę w budżecie zespołu. Forti jednak nie odpuścił i w sezonie 1996 pojawił się ulepszony FG03, za kierownicą którego zasiedli Luca Badoer i Andrea Montermini. Nowy bolid faktycznie spisywał się lepiej, ale problemy finansowe mocno dawały o sobie znać. Ekipa podpisała umowę z tajemniczą firmą Shannon Racing, która zaowocowała walką w sądzie o kontrolę nad zespołem, jednak wtedy było już zbyt późno aby uratować zespół i ekipa wycofała się z F1 w połowie sezonu.

Forti generalnie jest uważane za ostatnią prawdziwą prywatną ekipę, gdyż później F1 weszła w erę, w której producenci wspierali zespoły. W latach 2002-2003 Guido Forti na krótko wrócił do wyścigów jako menedżer jednej z ekip w europejskiej F3000.

Warto również dodać, że zespół Forti ma kilka powiązań z Polską. Pod koniec 1995 roku na oficjalne testy został zaproszony Jarosław Wierczuk, który wtedy miał za sobą zaledwie rok jazdy w F3. Krótkie jazdy na torze Magione zaowocowały jednak kolejnym zaproszeniem na testy w Barcelonie, do których ostatecznie nie doszło. Podczas GP Kanady 1996 na tylnych skrzydłach bolidów FG03 pojawił się napis 'SOKOL HELIKOPTERS' – reklama polskiej firmy ze Świdnika. Ponadto w Forti swoje pierwsze doświadczenia w F1 zbierał Daniele Morelli, menedżer Roberta Kubicy, który wtedy pełnił funkcję koordynatora zespołu.

Jeżeli kogoś zainteresowała historia małej włoskiej ekipy, zapraszamy do przeczytania znacznie rozbudowanego opisu wyścigowych zmagań zespołu Guido Foriego.


Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.02.2019  Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?
16.02.2019  Rob Smedley został konsultantem technicznym Formula One Group
15.02.2019  F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów
13.02.2019  Unia Europejska analizuje kampanie Mission Winnow i BAT w Formule 1
13.02.2019  Kaski niektórych kierowców wciąż nie mają homologacji FIA
Tagi:
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mariusz, 12.01.2013 12:55[!]
Cytat :
Podczas GP Kanady 1996 na tylnych skrzydłach bolidów FG03 pojawił się napis 'SOKOL HELIKOPTERS' – reklama polskiej firmy ze Świdnicy.

Nie chodzi przypadkiem o PZL Świdnik? ;-)
Yurek, 12.01.2013 13:33[!]
Oczywiście o Świdnik, chociaż za tą reklamą stało de facto jakieś włoskie konsorcjum o ile pamiętam. Co do newsa - wieczny odpoczynek... Zespół odnoszący pewne sukcesy w F3000, w F1 byli statystami, ale takimi sympatycznymi.
Ambrozya, 12.01.2013 13:53[!]
ŚWIDNIK!!! A nie Świdnica. Machnęliście się o blisko 600 kilometrów. LSW i DSW to także nie jest to samo. Włoskie konsorcjum to nie przypadkiem Augusta? Czy oni od niedawna działają w PZL?
Poprawcie babola, bo kłuje w oczy...
gpjano, 12.01.2013 14:37[!]
Pod każdym artykułem jest link: "zgłoś błąd w newsie". POLECAM tą ścieżkę
Ambrozya, 12.01.2013 15:11[!]
A na ten link to ktoś w ogóle reaguje? :P
Lukas, 12.01.2013 15:13[!]
W 100% przypadkach tak, dodatkowo szybciej, bo wyświetla się to każdemu redaktorowi, a komentarze czytamy raczej rzadko :)
renegade, 12.01.2013 17:11[!]
Ej, a czy nie chodzi tutaj o jakiegoś włoskiego importera helikopterów Sokół? Tak mi się wydaje, że gdzieś o tym czytałem? Inna sprawa, że była to bardzo dobra ekipa w juniorskich seriach.
Mariusz, 12.01.2013 19:17[!]
Nazwa polskich helikopterów pojawiła się tylko dlatego, że Shannon Racing wykupiło udziały w zespole, z kolei Shannon Racing należało do Belco-Avia, które to przedsiębiorstwo w zasadzie łożyło na zespół F1 i które sprzedawało Sokoły. Stąd nazwa.

Augusta pojawiła się w Świdniku dopiero niedawno.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca