F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Honda przedstawia bolid RA106

RA106 jest pierwszym fabrycznym samochodem Formuły 1 Hondy od 1968 roku.
Marek Roczniak, 25 stycznia 2006, wyświetlenia: 1491<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Honda Racing F1 zaprezentował dzisiaj na torze Catalunya swój bolid na sezon 2006, wraz z nowym składem kierowców w postaci Jensona Buttona i Rubensa Barrichello. RA106 jest pierwszym fabrycznym samochodem Formuły 1 Hondy od 1968 roku, tak więc sezon 2006 stanowi pełny powrót japońskiego koncernu do tego sportu po blisko 40-letniej przerwie. Stajnia z Brackley na połączoną z pierwszymi testami prezentację przywiozła od razu dwa nowe bolidy, umożliwiając obydwu swoim kierowcom jednoczesne rozpoczęcie testów za kierownicą RA106.

Nowy samochód jest produktem jednego zunifikowanego zespołu, choć jego poszczególne oddziały są ulokowane zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i w Japonii. Mamy więc główną siedzibę i zarazem centrum operacyjne w Brackley, dział badawczo-rozwojowy Hondy w Bracknell i dział badawczo-rozwojowy Hondy w Tochigi. Malowanie bolidów nie uległo zbyt wielkiej zmianie, jako że tytularnym sponsorem zespołu w sezonie 2006 będzie nadal Lucky Strike. Właściciel tej marki, koncern tytoniowy British American Tobacco, z końcem tego sezonu ma jednak wycofać się z F1 i wówczas samochody Hondy staną się zapewne niemal całkowicie białe, co było charakterystycznym znakiem japońskiej stajni w latach 60-tych ubiegłego stulecia.

Nick Fry, dyrektor naczelny: „Naszym celem w sezonie 2006 będzie walka o zwycięstwa i zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby to osiągnąć. W trakcie 2005 roku złożyliśmy ważne podwaliny, które umożliwią nam realizację naszych celów w 2006 i w kolejnych latach. Zapewniliśmy sobie dwóch z najlepszych kierowców wyścigowych na świecie, udowodniliśmy, że jesteśmy w stanie rozwijać samochód w trakcie sezonu, czego rezultatem były punkty zdobyte przez Jensona w ostatnich 10 wyścigach i zaczęliśmy lepiej rozumieć w czym tkwiła siła naszego samochodu z 2004 roku oraz problemy związane z modelem z 2005 roku”.

„W końcu – i co najważniejsze – zyskaliśmy status zespołu fabrycznego, wraz z dostępem do technicznych zasobów Honda R&D. Jestem szczególnie dumny z tego, że mogliśmy dzisiaj dostarczyć po jednym nowym samochodzie dla Jensona i Rubensa, co jest demonstracją naszych możliwości produkcyjnych, a także umiejętności i determinacji naszych ludzi. W połączeniu z czekającym także na uruchomienie w tym roku nowym tunelem aerodynamicznym, jesteśmy gotowi podjąć jeszcze większe wyzwanie niż dotąd”.

Yasuhiro Wada, prezydent Honda Racing Development i członek zarządu zespołu Honda Racing F1: „Sezon 2006 znaczy dla nas wszystkich w Hondzie bardzo wiele, jako że jest to początek nowej przygody i potwierdzenie jeszcze większego zaangażowania w F1. Doniosłym momentem było zwłaszcza zaprezentowanie dzisiaj pierwszego bolidu F1 od 1968 roku, który nosi nazwę Honda”.

„Podjęcie jeszcze większego wyzwania i pokazanie światu na co stać Hondę jako w pełni zintegrowaną siłę, zależy teraz od wszystkich inżynierów zaangażowanych w program w centrum operacyjnym w Brackley, HRD w Bracknell i Honda R&D w Japonii. Rozwój nowego ducha rywalizacji i dążenie do wspólnej pracy, aby móc walczyć o zwycięstwa, leży w sercu filozofii Hondy. Honda zawsze wystawiała swoich inżynierów na najsilniejszą konkurencję w wyścigach, gdyż to przygotowuje ich w unikalny sposób do czekających wyzwań. Jesteśmy bardzo podekscytowani na myśl o nadchodzącym sezonie i czekającej nas walce”.

Geoffrey Willis, dyrektor techniczny: „Nowy bolid RA106 jest produktem czterech lat stałej ewolucji. W tym czasie zespół rozwinął w znaczący sposób swoje techniczne możliwości i teraz projektuje, wytwarza i operuje na najwyższym poziomie w stawce F1. Główny nacisk jest położony na integrację i łączenie naszych koncepcji projektowych oraz wiedzy specjalistycznej w celu stworzenia samochodu będącego w stanie umożliwić walkę o zwycięstwa”.

„Jednym z kluczowych obszarów, któremu poświęciliśmy szczególną uwagę, jest aerodynamika. Rozważania nad projektem dotyczyły dwóch spraw: problemu aero, jaki mieliśmy w 2005 roku i uzyskania znaczącej poprawy wydajności aerodynamicznej w związku z mniejszymi osiągami nowego, mniejszego silnika V8 i jego wpływem na konstrukcję bolidu. Jesteśmy zadowoleni z postępów uzyskanych przez zimę w tunelu aerodynamicznym i nasze dane pokazują, że uczyniliśmy dobry krok na przód. Pod względem mechanicznym, w myśl motywu ewolucyjnego ulepszyliśmy nasze różne koncepcje, wliczając w to skrzynię biegów z kompozytów włókna węglowego trzeciej generacji”.

„Honda wyprodukowała nowy silnik, podejmując wyzwanie związane z przejściem Formuły Jeden z konfiguracji V10 na V8. Nowy RA806E jest rezultatem roku bardzo intensywnej pracy z wieloma pomysłami opracowanymi i przetestowanymi od momentu uruchomienia pierwszego prototypu w maju 2005 roku. Odkąd zaczęliśmy testować ostatnią specyfikację w listopadzie 2005 roku, jesteśmy zadowoleni zarówno z niezawodności, jak i osiągów”.

Rubens Barrichello: „To dla mnie bardzo ekscytujący dzień, gdyż jest to moja pierwsza prezentacja z nowym zespołem od sześciu lat! Honda ma fantastyczne dziedzictwo w sportach motorowych i wspaniale jest móc być jej częścią teraz. Nie mogę się doczekać poprowadzenia nowego samochodu, a dyskusje jakie przeprowadziłem z naszą ekipą techniczną wskazują na to, że mamy dobre powody być podekscytowani przed zbliżającym się sezonem. Jestem pewny, że przekonam się o tym, kiedy zacznę dzisiaj po raz pierwszy testować samochód”.

Jenson Button: „Jestem niewiarygodnie dumny i podekscytowany będąc częścią Honda Racing F1 Team – rok 2006 będzie bardzo ważny dla nas wszystkich. Wiele osiągnęliśmy podczas zimowych testów z naszym koncepcyjnym samochodem (przejściowa wersja bolidu B.A.R z zeszłego roku oznaczona symbolem 078 przyp. red.) i na własne oczy mogłem się przekonać, jak wielki wysiłek podjęto w Brackley i Tochigi w ostatnich kilku miesiącach. Jestem przekonany, że całe to poświęcenie zostanie nagrodzone w tym roku i ja także wniosłem w to swój wkład, pracując jeszcze bardziej na swoją kondycją fizyczną, aby być w jak najlepszej formie przed nadchodzącym sezonem. Nie mogę się już doczekać pierwszego wyścigu w Bahrajnie”.

Zobacz także:
»  Dane techniczne bolidu RA106
»  Zdjęcia z prezentacji

Źródło: HondaF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.01.2019  Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów
20.01.2019  Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy
07.01.2019  Honda ma problem z silnymi wibracjami jednostki napędowej?
04.01.2019  Brawn: Red Bull musi pomagać Hondzie w zrozumieniu realiów F1
27.12.2018  Tost: Byłem zszokowany niskim poziomem wiedzy Hondy na temat bolidu F1
Tagi:
Honda
Prezentacje

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adriannn, 25.01.2006 14:33[!]
Tylko czy będą w czołówce????
Maraz, 25.01.2006 14:45[!]
We shall see :) Na razie wszystkie czołowe zespoły są pewne siebie i każdy chce wygrywać. Dziś tak naprawdę nastąpiła pierwsza konfrontacja czołówki podczas testów w Barcelonie i czasy są dosyć ciekawe jak na razie.
(patrz http://aplicacion...entsf1.asp?Idioma=2)
Jutro dojdzie jeszcze nowe Ferrari, a za kierownicą MP4-21 zasiądzie Raikkonen - wtedy zobaczymy, na czym stoimy na miesiąc przed startem sezonu.
gonzo67, 25.01.2006 14:46[!]
Mam nadzieję że włączą się w walkę o mistrzostwo. Z tymi kierowcami najlepszymi na świecie to trochę przesadzili.Choć mam nadzieję że Rubens odżyje po tych latach w Ferrari gdzie był w cieniu Schumiego i pokaże na co naprawdę jest go stać.Myślę również że z Davidem Richardsem u steru było by im o wiele łatwiej.
Atak wogóle to ta nowa Honda niczego sobie.
Metalpablo, 25.01.2006 15:12[!]
Jestem miło zaskoczony.Fajnie wyglądaja te elementy przy wlotach powietrza.Generaline robi niezłę wrazenie,ale w wyścigu nie to sie liczy.POzdro
SorakF1, 25.01.2006 16:30[!]
Fajny wózek. Może w tym sezonie uda się Hondzie powalczyć z najlepszymi, wtedy będzie bardzo ciekawie, bo w Rubensa wierzę i jestem przekonany, że da z siebie wszystko. A wtedy będzie się działo !!!
dawo, 25.01.2006 17:03[!]
Juz mi sie gęba smieje jak pomyśle o konfrontacji Rubcia i Michałka jako konkurentow,ależ to bedzie dodatkowy smaczek...A cos czuje ze Honda nie tylko ładnie bedzie wygladala...słabo moj ukochany desperat/narwaniec(jak kto woli :) ) Montoya dopiero 8 czas :(,Kubica ostatni,ale pojechal :)
McMarcin, 25.01.2006 18:57[!]
Malowanie zostało z BAR ;) Myślę, że Honda to poważny konkurent dla dotychczasowych liderów, zwłaszcza że mają u siebie Rubensa i Jansona. Obaj zaś potrafią walczyć na torze. Do tego team będzie korzystał z technologicznych rozwiązań japońskiego koncernu. Będą mocni.
Matthew, 25.01.2006 20:32[!]
Ja bede za nimi w tym sezonie. Fajny zespól, spoko kierowcy. Do szefów tez nic nie mam.
im9ulse, 25.01.2006 21:10[!]
HONDA POWER !!! jedyny sluszny team wraca z najlepszymi kierowcami !!! RACING REVOLUTION
arthur, 25.01.2006 22:05[!]
Podoba mi się nie tylko nowa Honda ale też i ich determinacja. Mam nadzieje na zwycięstwa w tym sezonie. Pozdrawiam wszystkich fanów Honda Racing F1
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca