F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.02.2019

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

14.02.2019

McLaren zaprezentował bolid MCL34

Pierwsze zdjęcia bolidu Alfy Romeo wyciekły do internetu

Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki

Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem

Raikkonen: Nie czuję się za stary na Formułę 1

Hulkenberg: Moja przyszłość w Renault zależy od pojedynku z Ricciardo

Racing Point nie zdąży z nowym bolidem na pierwszy dzień testów?

13.02.2019

Projekt nowego bolidu Racing Point opiera się na konstrukcji z sezonu 2018

Racing Point zaprezentowało nowe barwy na sezon 2019

Red Bull RB15 wyjechał na tor Silverstone

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Lotus zaprezentował model E21

Ekipa zaprezentowała nowy samochód w swojej siedzibie w Enstone.
Mateusz Szymkiewicz, 28 stycznia 2013, wyświetlenia: 13285<< | lista | T- | T+ | >>
Ekipa Lotus jako pierwsza zaprezentowała swój tegoroczny samochód – model E21

Zespół zaprezentował nowy bolid w swojej siedzibie w Enstone, a przebieg ceremonii mogli śledzić na żywo kibice z całego świata za pośrednictwem serwisu YouTube oraz stacji telewizyjnej Sky Sports F1. Plandekę z tegorocznej maszyny zdjęli kierowcy Lotusa – mistrz świata z sezonu 2007, Kimi Raikkonen oraz Romain Grosjean.

Ubiegłoroczny sezon stał dla Lotusa pod znakiem powrotu do czołówki. Kierowcy ekipy dziesięciokrotnie stawali na podium, z czego raz na najwyższym stopniu, kiedy to w Grand Prix Abu Zabi Kimi Raikkonen odniósł sensacyjne zwycięstwo. Fin ukończył ubiegłoroczną kampanię na trzecim miejscu w klasyfikacji kierowców z dorobkiem 207 punktów, a Romain Grosjean uplasował się na ósmej lokacie z 96 „oczkami” na koncie, co dało Lotusowi czwartą pozycję w tabeli konstruktorów.

Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy po spojrzeniu na nowy bolid jest zmienione malowanie. Sekcje boczne mają teraz czerwony kolor, który pojawił się także na wlocie powietrza umiejscowionym nad kaskiem kierowcy. Sama konstrukcja jest odrobinę mniejsza, sekcje boczne, jak co roku, zostały jeszcze lepiej upakowane. Pojawił się także skomplikowany układ wydechowy przypominający ten, który w zeszłym roku widzieliśmy w Red Bullu RB8. Ekipa zdecydowała się także zachować "schodek na nosie", gdyż uznała, że montowanie specjalnej osłony jest zbędnym podnoszeniem wagi bolidu.

Ekipa stawia sobie na ten sezon wygórowane cele, jakim są częste wizyty na podium oraz zwycięstwa. Stajni mają w tym pomóc środki finansowe od nowych sponsorów, cieszący się sporym uznaniem w padoku Formuły 1 dyrektor techniczny, James Allison i przede wszystkim auto, które jest ewolucją zwycięskiej konstrukcji. „Byłbym bardzo szczęśliwy, gdybyśmy rozpoczęli sezon z samochodem, który będzie miał podobne osiągi do E20. Wiem, że obaj nasi kierowcy wbili się już w wyścigowy rytm i uważam, że są w stanie osiągać lepsze wyniki niż 12 miesięcy temu. Złapaliśmy lekką zadyszkę podczas letniej przerwy, ale wiemy dlaczego tak się stało. Uczymy się na naszych błędach i nie mamy zamiaru pójść tą drogą rozwoju w sezonie 2013”. – powiedział kilka tygodni temu Eric Boullier o celach i szansach Lotusa w 2013 roku.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2017  Lopez: Przygoda z Lotusem nie była porażką
01.03.2016  Renault udało się zachować wszystkie mocne strony konstrukcji E23
22.02.2016  Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23
13.01.2016  Renault: Na tę chwilę naszymi kierowcami są Maldoando i Palmer
13.01.2016  Kevin Magnussen prowadzi rozmowy z teamem Renault?
Tagi:
Lotus
Prezentacje

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
lukmack, 28.01.2013 23:10[!]
Kamikadze2000, 29.01.2013 09:02[!]
Pięknie się prezentuje. Akurat w przypadku uskoku, obok RBR najlepiej wygląda on właśnie u Lotusa. Dlatego też w ich przypadku może zostać. :) Oby był szybki! :))
katinka, 29.01.2013 09:19[!]
Ładne malowanie jak na Lotusa, o wiele lepsze niż w E20, takie bardziej agresywne. No i tył E21, z tą pokrywą silnika, taką inną niż w zeszłym sezonie fajnie się prezentuje. Oby nie był za szybki, bo jeszcze Merca prześcigną ;)
R30, 29.01.2013 09:37[!]
Juz rok temu ich przescigneli?
adept, 29.01.2013 09:43[!]
@x64 też zwróciłem uwagę na kierownicę. Naprawdę dobry dowcip! :D
peter01, 29.01.2013 15:05[!]
Cytat SAP :
Mam pytanie co do imienia na bolidzie. Orientuje się ktoś czy jego celem jest ułatwienie identyfikacji kierowcy czy też jest to ukryta reklama tak jak niegdyś imiona na bolidach McLarena?

Lepszym przykładem byłyby imiona kierowców na bolidzie HRT F110. To było bliższe reklamie, bo Kimi i
Juan nie mieli sponsorów.
Tomos, 29.01.2013 15:05[!]
Trochę jak malowanie McLarena, tzn. chodzi mi o czerwień na bokach. Jeśli Marussia ponownie pomaluje bolidy na czarno-czerwono to będą cztery pojazdy o podobnych barwach. Ale odkąd są w stawce RBR i STR człowiek nauczył się rozpoznawać bolid po drobnych szczegółach:)
A co do sponsora Burn- myślałem, że więcej miejsca zajmie bo na spojlerze jest mało widoczny.
SAP, 29.01.2013 17:32[!]
@peter01 Juan i Kimi nie, ale Kimi i David tak. Jako przykład może posłużyć MP-4-17.
http://www.grandp...nlaunch2002-2-lg.jpg
http://farm9.stat...781_3b5c0f3f4c_z.jpg
Na pierwszym zdjęciu jest bolid z reklamą papierosów West, na drugim z imieniem Kimi zapisanym taką samą czcionką (wersja wykorzystywana w państwach, gdzie nie można było reklamować papierosów oraz w grach komputerowych). To była oczywista reklama i od razu imię na bolidzie Lotusa skojarzyło mi się z tym.
Kamikadze2000, 30.01.2013 12:46[!]
@Tomos - uważaj, bo jeszcze je pomylisz... ;p
arahja, 30.01.2013 15:00[!]
UWAGA! TEORIA SPISKOWA! jak się przyjrzycie nowemu malowaniu zobaczycie trzy ciekawe (czerwone!) miejsca.

1. na wlocie powietrza, jednym z najczęściej fotografowanych miejsc jest imię kierowcy na czerwonym tle.
2. boki bolidu pod napisem Geni są czerwone
3. górna lotka przedniego spoilera jest czerwona i pusta

przypadek? :) http://www.divide...rypics/honeywell.jpg
http://www.f1wm.p...p/news_id-28129.html
ROOK, 31.01.2013 21:04[!]
.    Czyli garbik, fajeczka, i lecimy… :))
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca