F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Lotus będzie używał pasywnego DRS

James Allison tłumaczy również, dlaczego nie zastosowali panelu maskującego.
Łukasz Godula, 28 stycznia 2013, wyświetlenia: 3373<< | lista | T- | T+ | >>
Lotus będzie używał w nowym bolidzie E21 pasywnego DRS, który testował w zeszłym sezonie.

Ekipa z Enstone pierwszy raz wypróbowała urządzenie podczas treningu przed GP Niemiec, jednak pomimo dalszych testów w kolejnych sesjach treningowych, nigdy się z nim nie ścigała.

W tym roku system bazujący na otwarciu dziur w tylnym skrzydle gdy DRS jest aktywny został zakazany, jednak pasywne wersje, które polegają na osiągnięciu przez bolid określonej prędkości, dzięki czemu otwiera się przepływ powietrza, który wygasza tylne skrzydło, w dalszym ciągu są dozwolone.

Pomimo problemów Lotusa z ustawieniem wyłączania się systemu w tej samej prędkości, w której się włączał, dyrektor techniczny ekipy, James Allison jest przekonany, że koncept zostanie zastosowany w bolidzie podczas przedsezonowych testów. Nie był on jednak obecny na prezentacji nowego bolidu.

„Jest to obszar, nad którym kontynuujemy prace, a pasywna natura naszego systemu oznacza, że nie jest zakazany przez ostatnie regulacje” – wyjaśnia Allison. „Nie będzie to coś, co uczyni nasz bolid niedoścignionym, jednak może dodać osiągów, jako część całościowego projektu”.

Allison potwierdził również, że zespół nie planuje zamontowania panelu maskującego, który został dozwolony w tym roku, by zespoły mogły ukryć schodkowe nosy. Jako że część nie daje żadnego zysku w osiągach, a dodaje wagę, uważa on, że nie ma korzyści z jego zastosowania.

„Jest jedna zasada, która daje nam możliwość zmiany, gdyż możemy zamontować panel maskujący na górnej części nosa, by uniknąć schodka, który pojawił się w 2012 roku. Jednakże taki panel dodaje kilka gramów, więc będziemy z nim jeździć tylko w momencie, gdy będzie dawał jakieś korzyści w osiągach”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2017  Lopez: Przygoda z Lotusem nie była porażką
01.03.2016  Renault udało się zachować wszystkie mocne strony konstrukcji E23
22.02.2016  Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23
13.01.2016  Renault: Na tę chwilę naszymi kierowcami są Maldoando i Palmer
13.01.2016  Kevin Magnussen prowadzi rozmowy z teamem Renault?
Tagi:
Lotus

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Anderis, 28.01.2013 22:22[!]
Jestem zadowolony, że Lotus zagrał niektórym na nosie z tym brakiem panelu maskującego na... nosie.

Nie zdziwię się jednak, gdy w pewnym momencie znajdą sposób jak generować tym docisk i wstawią to na bolid. Ale póki co będę się cieszył z każdego dziobaka, który przetrwa próbę ich wytępienia. :)
jednooki_cyklop, 28.01.2013 22:26[!]
Mam nadzieję, że ten pasywny DRS ich nie zgubi jak to miało miejsce w przypadku BMW i ich systemu KERS.
Carolius, 28.01.2013 22:45[!]
Ja do schodków się przyzwyczaiłem także nie mam nic przeciwko :D teraz to najbardziej czekam na Williamsa i Ferrari :D Co oni pokażą :D
lukmack, 29.01.2013 00:00[!]
ze schodkowych bolidów to najładniejszy był Lotus,Williams i Sauber, a najbrzydsze to Ferrari i Mercedes
Kamikadze2000, 29.01.2013 09:07[!]
Bolid jest piękny i oby był tak samo szybki. :) Mam nadzieje, że ich nowinka się sprawdzi. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca